Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-05-07@03:24:35 GMT

ترمیم دیوار بزرگ چین با کمک پهبادها

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۸۴۵۸

چینی‌ها در حال حاضر از یکی از فناوری‌های مفید قرن ۲۱، برای ترمیم یک گنج باستانی کشورشان استفاده می‌کنند. آفتاب‌‌نیوز :  چینی‌ها اخیراً تصمیم به ترمیم "دیوار بزرگ چین" گرفته‌اند زیرا بر این باورند این دیوار یک گنج باستانی بسیار ارزشمند است و می‌بایست برای نسل‌های آینده نیز آن را حفظ کرد.
آنها طی برنامه ترمیم دیواربزرگ چین، از هواپیماهای بدون سرنشین یا پهبادها برای بررسی بخشی از ساختار این دیوار که نیاز به ترمیم دارد استفاده نمودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 البته تنها این فناوری پیشرفته در بازسازی این دیوار دخیل نیست بلکه چینی‌ها از برخی حیوانات نیز برای بردن تجهیزات به قسمت بالای دیوار استفاده می‌کنند. هم چنین لازم به ذکر است که مردم محلی هم در ترمیم این بنا نقش حیاتی ایفا می‌کنند.
"ژائو پنگ" (Zhao Peng)  یکی از معماران دیوار بزرگ چین گفت: بعضی از قسمت‌های دیوار بزرگ چین، بسیار خطرناک هستند اما اکنون با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانیم طول و اندازه قسمت‌های تخریب شده را اندازه‌گیری کنیم. داده‌های ‌هواپیماهای بدون سرنشین بسیار ارزشمند هستند.
به گزارش ایسنا و به نقل از بی بی سی،"دیوار بزرگ چین " (Great Wall of China  طولانی‌ترین و بزرگترین سازه مهندسی تدافعی و نظامی از لحاظِ زمانِ ساخت در جهان است. این دیوار در نقشه جغرافیایی چین۲۱۱۹۶ کیلومتر امتداد یافته‌است و در سال ۱۹۸۷ میلادی در فهرست میراث جهانی ثبت گردیده‌است.

کد خبر: ۵۵۸۱۶۵ تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۵:۱۰

منبع: آفتاب

کلیدواژه: دیوار چین پهباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۸۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«جدایی قنبر از صنم» هفته آخر اردیبهشت اکران می شود

به گزارش قدس آنلاین، رضا مقصودی به خبرنگار ما گفت: قسمت دوم «خجالت نکش» با عنوان «جدایی قنبر از صنم» به ماجراهایی طنزی درباره این دوشخصیت می پردازد.

به گفته او شبنم مقدمی و احمد مهرانفر مانند قسمت قبل بازیگران اصلی این فیلم هستند و بهاره کیان افشار، بهرنگ علوی، محمد معتضدی، سعید امیرسلیمانی، مجید شهریاری و میثاق جمشیدی از دیگر بازیگران این کمدی هستند.

قسمت اول فیلم «خجالت نکش» با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد و ادامه آن در قسمت دوم با داستانی جذاب درباره دو شخصیت اصلی به زودی روی پرده سینماهای سراسر کشور می رود.

زهره کهندل

دیگر خبرها

  • فیلم دیدنی از یک دیوار برفی عظیم در اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • (ویدئو) نجات توله سگ گیر کرده بین دو دیوار
  • ترمیم شکستگی لوله اصلی آب شهر ندوشن
  • «جدایی قنبر از صنم» هفته آخر اردیبهشت اکران می شود
  • مسیر افزایش طول عمر دندان هموار شد/ تبدیل دندان پوسیده به دندان سالم
  • فیلم بسیار نزدیک و باکیفیت از قسمت سر یک سنجاقک
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۱۶ اردیبهشت
  • ترمیم سریع سوختگی با بانداژ ساخته‌شده از سیب، ذرت و سویا!
  • عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با ۸ ماه بلاتکلیفی در بجنورد+ فیلم
  • فیلم| عبور از زمین کشاورزی برای رسیدن به منزل/ جاده‌ای با هشت ماه بلاتکلیفی