Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:18:24 GMT

نرخ مشارکت اقتصادی زنان لرستان 12.1درصد است

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۳۸۶۶۰

نرخ مشارکت اقتصادی زنان لرستان 12.1درصد است

خرم آباد - ایرنا - مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: نرخ مشارکت اقتصادی زنان در استان 12.1درصد است که با میانگین کشوری فاصله دارد.

به گزارش روز جمعه ایرنا ناهید پرویزپور در سخنانی اظهار داشت: انتظار می‌رود زنان در حوزه کار آفرینی با استفاده از مشوق ‌هایی که دولت برای زنان کار آفرین منظور کرده است ورود پیدا کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: باید در بین بانوان حس اعتماد به نظام و مسئولین تقویت شود تا آنان باور کنند در تصمیم‌گیری ‌ها و برنامه‌ ریزی‌های کلان مورد توجه هستند.
وی با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی شاهد اعتمادسازی دولت‌ها در حوزه زنان هستیم افزود: در اسناد بالادستی از جمله اصولی از قانون اساسی، برنامه‌ های توسعه و قوانین تصویب شده حوزه زنان در طول اجرای برنامه‌ های شش گانه توسعه و همچنین سیاست‌های کلی خانواده، ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری ارتقای جایگاه زنان لحاظ شده است.
به گفته وی دولت در برنامه ششم توسعه به اشتغالزایی زنان بویژه زنان سرپرست خانوار، توانمندسازی زنان، عدالت جنسیتی در استخدام‌ها، حمایت از کار آفرینی زنان و سهم آنان از پست‌های مدیریتی تاکید دارد.
وی ادامه داد: برای تحقق این اهداف برنامه‌های مختلفی در دستور کار قرار گرفته است.
مدیرکل بانوان استانداری لرستان با اشاره به تاکیدات استاندار در حوزه انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی در استان خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است و در مدت مدیریت استاندار 26 تن از زنان در پست‌های مدیریتی منصوب شده‌اند.
وی با تاکید بر تحقق سهم 30 درصدی زنان و جوانان بیان کرد: فرمانداران عملکرد مسئولین ادارات شهرستان را در واگذاری پست‌های مدیریت میانی به زنان و جوانان رصد کنند تا در پایان برنامه ششم توسعه شاهد تحقق سهم مدیریتی زنان و جوانان باشیم.
3210/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد مشاركت زنان استانداري لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۳۸۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، خالقی پور در جمع بانوان صنعتگر استان یزد با اشاره به ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها زنان در فعالیت‌های اقتصادی گفت: شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری «جهش تولید، مشارکت مردمی» نامگذاری شده است که فعالان اقتصادی در این زمینه نقش مهمی دارند.

وی با بیان اینکه بانوان صنعتگران هم در تحقق شعار نقش سنگینی برعهده دارند اظهار کرد: امیدواریم با همراهی همگان و بخش خصوصی بتوانیم در جهت جهش تولید و رونق اقتصادی گام برداریم.

مشاور وزیر صمت در امور زنان و خانواده تصریح کرد: برای پررنگ‎تر شدن فعالیت‌های زنان در صنعت و تولید اقداماتی در دست اقدام است.

خالقی پور اظهار داشت: برای منتخبین دیدار با رییس جمهوری در روز صنعت معدن امسال، بر اساس ۲ فاکتور انتخاب می‌شوند که یکی اینکه رئیس واحد تولیدی زن باشد و دیگر اینکه که بانوان شاغل در واحد تولیدی ۵۰ درصد آنها سرپرست خانوار باشند.

دیگر خبرها

  • بازدید معاون رئیس‌جمهور از زخم کهنه صنعت لرستان
  • نقش ویژه مهندسی مکانیک سنگ را در توسعه کشور جدی بگیریم
  • انتصاب رییس مرکز برنامه‌ریزی راهبردی و توسعه منابع دانشگاه شریف
  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • پایه‌گذاری بیش از ۱۰۰۰۰۰ شغل توسط بنیاد علوی در سال جاری
  • ارزیابی ۱۵۷ طرح‏نامه رویداد «ریحان‌شهر»
  • برای تحقق رشد اقتصادی نیازمند اجرای برنامه‌های تحول آفرین هستیم
  • بانوان صنعتگر در تحقق شعار نقش آفرینی کنند
  • آحاد مردم در نظارت و مدیریت اقتصادی مشارکت خواهند داشت
  • چه عواملی در مشارکت سیاسی زنان نقش دارد؟