Web Analytics Made Easy - Statcounter

آمریکا پس از آنکه با گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص پایبندی ایران به تعهدات برجام تلاش دارد انگشت اتهام خود را به سمت ایران در مورد تسلیحات شیمیایی نشانه رود.



به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری شبستان، سفیر آمریکا در سازمان جهانی سلاح‌های شیمیایی مدعی شد که ایران تمامی قابلیت‌های خود در زمینه سلاح‌های شیمیایی را به این سازمان اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


طبق خبر رویترز، کنت وارد، سفیر آمریکا در سازمان جهانی سلاح‌های شیمیایی لاهه روز گذشته در راستای تخطی ازیک معاهده بین‌المللی عدم تکثیر، ادعای خود مبنی  این که ایران تمامی قابلیت‌های خود در زمینه سلاح‌های شیمیایی را به این سازمان معرفی نکرده است، مطرح ساخت.



کنت وارد، در همایشی در سازمان منع سلاح‌های هسته‌ای مدعی شد که ایران وجود یک تاسیسات تولید کننده برای پر کردن بمب‌های هوایی را گزارش نداده است و برنامه دارد تا به مهمات سمی دست یابد.



وارد در یک کنفرانس در این سازمان گفت: نگرانی مداوم ایالات متحده آمریکا این است که ایران یک برنامه سلاح‌های شیمیایی دارد که تا کنون آن را به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اعلام نکرده است.



وی همچنین مدعی شد که ایران در پی دستیابی به «مواد شیمیایی اثرگذار بر سیستم مرکزی اعصاب» برای «مقاصدی متجاوزانه» بوده و آمریکا نگران این موضوع است.



وی بر ادعای خود افزود که ایران در دهه1980 سلاح‌های شیمیای به لیبی منتقل می‌کرده است اما آن اعلام نکرد حتی پس از این‌که لیبی، خود به سازمان منع سلاح‌های شیمیایی اعلام‌شان کرد.



این سفیر آمریکایی همچنین با اشاره به ادعاهایی مبنی بر کشف موشک‌های حامل مواد شیمیایی، خمپاره‌ها و بمب‌های هوایی با اصالت ایرانی از این ادعا به عنوان مدرکی برای این‌که ایران قابلیت‌های خود را به طور کامل آشکار نکرده است، یاد کرد.



در واکنش به این اظهارات واهی، «بهرام قاسمی» اظهار کرد: هیات آمریکا در سازمان منع سلاح های شیمیایی روز پنجشنبه در جریان برگزاری کنفرانس بازنگری کنوانسیون منع سلاح های شیمیایی در لاهه اتهامات بی پایه و اساسی را طبق عادت مالوف و همیشگی خود علیه جمهوری اسلامی مطرح کرد که این اتهامات را قویا مردود می دانیم.



این دیپلمات ارشد کشورمان افزود: براساس آیین کار کنفرانس، هیات کشورمان نزد آن سازمان و پس از پایان مباحث عمومی به این اتهامات بی پایه و اساس پاسخ مقتضی خواهد داد.



سخنگوی وزارت خارجه همچنین افزود: آنچه که مسلّم و کاملا عیان می باشد، این  است که آمریکا به عنوان تنها کشور عضو سازمان، دارنده زرادخانه تسلیحات شیمیایی است که تاکنون به تعهدات خود برای نابودی آنها عمل نکرده، بلکه همزمان از برنامه تسلیحات شیمیایی رژیم صهیونیستی جانبداری می کند و این گونه اتهامات نادرست و ناراست را صرفا از سر خصومت با ملت ایران و برای انحراف افکار عمومی جامعه بین المللی از نقض تعهدات و حمایت های مکرر خود از زرادخانه های شیمیایی رژیم صهیونیستی و گروه های تروریستی مطرح می کند.



علاوه بر این، «غلامحسین دهقانی، معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه کشورمان که برای شرکت در کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون سلاحهای شیمیایی در لاهه به سر می برد‌در دیدار با هوگو سیبلس دبیرکل دیوان دائمی داوری (PCA) در مقر این دیوان واقع در کاخ صلح لاهه بر رویکرد جمهوری اسلامی ایران در حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات تاکید و تاریخچه ای از نگرش انسانی کشورمان در طول ۸ سال جنگ تحمیلی علیرغم تحمیل جنگی خانمانسوز و حملات شیمیایی ضد انسانی علیه شهرهای ایران را بیان کرد.

 



این اتهام در حالی مطرح شده که آمریکا در زمینه اتهام وارد کردن به ایران راجع به فرآیند نادرست هسته ای نتوانست راه به جایی ببرد و در نشست شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی با حمایت چندین باره آژانس و کشورهای مختلف با ایران روبرو شد./

پایان پیام/281

منبع: شبستان

کلیدواژه: شبستان یزد حسن روحانی هفته وحدت هفته کتاب و کتابخوانی ارومیه ارزانی دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد اردبیل بیرجند سنندج سلاح شیمیایی آمریکا ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۱۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت ۴ میلیاردی برای متخلفی دراصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ رئیس شعبه پنجم تعزیرات حکومتی اصفهان گفت: پرونده نگهداری کود‌های شیمیایی به وزن ۳۱ هزار و ۵۰۰ کیلو گرم خارج از ضوابط تعیینی دولت به ارزش ۲ میلیارد و ۷۲۵ میلیون ریال به عنوان قاچاق در شعبه پنجم بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز شهرستان اصفهان رسیدگی شد.
دانش پناه افزود: شعبه پس از بررسی پرونده، تخلف نگهداری ۶۳۰ کیسه کود شیمیایی خارج از ضوابط تعیینی را محرز و متهم را به پرداخت ۴ میلیارد و ۸۸ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.
وی گفت: رای صادره شعبه بدوی پس از قطعیت اجرا و جریمه وصول شد.

دیگر خبرها

  • هشدار روسیه به آمریکا درباره «نتایج رویارویی دو قدرت اتمی»
  • ایران با اراده مصمم، فناوری هسته‌ای را گسترش خواهد داد
  • پوتین دستور تمرینات نظامی جهت استفاده از سلاح هسته‌ای را صادر کرد
  • نویسنده گزارش جعلی بی‌بی‌سی چه کسی است؟ /دست به دست شدن یک سوژه میان منافقین، موساد و انگلیسی‌ها
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • کشف اتفاقی شهاب‌سنگ در ایران؛ قطعه‌ای زیبا از هسته یک سیاره را ببینید | تصویر
  • محکومیت پزشک جراح برای دریافت اضافه بها
  • مرور یک تجاوز شیمیایی
  • مخالفت آمریکا با استفاده اوکراین از سلاح‌های آمریکایی در خاک روسیه 
  • محکومیت ۴ میلیاردی برای متخلفی دراصفهان