Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلای الغدیر خرم آباد ضمن سفارش به تقوا اظهار داشت: تقوا موجب جلب رضایت الهی است.

وی ادامه داد: پیامبر اکرم می فرماید «بیش ترین چیزی که مردم را وارد بهشت می کند دو چیز است؛ نخست تقوا و ترس از عذاب الهی و دوم اخلاق نیکو»

پیامبر گرامی اسلام الگوی متعالی اخلاق و انسانیت بوده است

خطیب جمعه خرم آباد ضمن تبریک ۱۷ ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام و میلاد رئیس مکتب تشیع امام صادق(ع) گفت: این هفته به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیامبر اسلام تجلی مکارم اخلاقی و الگو برای بهترین صفات الهی و انسانی است. پیامبر فرمود «مبعوث به رسالت شدم تا اخلاق و مکارم اخلاقی را به اتمام و اکمال برسانم».

امام صادق(ع) نیز تجلی جهاد علمی با سیره و منش اخلاقی بوده است

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام الگوی متعالی اخلاق و انسانیت بوده است؛ هیچ کس در اخلاق مانند پیامبر نبوده است، تصریح کرد: امام صادق(ع) نیز تجلی جهاد علمی با سیره و منش اخلاقی بوده است.

وی با تاکید بر اینکه در زمان امام صادق(ع) اوج پیشرفت های علمی صورت گرفت و ایشان علم را با منش اخلاقی ترویج کرد، دانش را با سیره اخلاقی در هم آمیخت، افزود: وقتی تاریخ را می بینیم راجع به امام صادق گفته می شود که دارای زهد و پارسایی در حد اعلی، علم و دانش فراوان، ارادت بسیار و خضوع و فروتنی نسبت به مردم و انفاق بسیار نسبت به نیازمندان بوده است.

امروز جامعه اسلامی شدیدا به اخلاق نبوی نیازمند است

امام جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه درسی که باید از پیامبر اسلام و امام صادق(ع) بیاموزیم درس اخلاق است، امروز جامعه اسلامی شدیدا به اخلاق نبوی نیازمند است، به سیره معصومین نیازمند است، اظهار داشت: وحدت یکی از ابعاد سیره پیامبر گرامی اسلام و امام صادق بوده است؛ مظهر وحدت بوده اند و شاگردان امام صادق(ع) از مذاهب گوناگون بودند.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه دشمنان به دنبال ایجاد تفرقه در بین مسلمانان هستند، به دنبال تفرقه افکنی بین شیعه و سنی هستند، تصریح کرد: رضوان الهی بر امام راحل که بنیان گذار هفته وحدت شد تا امت اسلامی در سایه وحدت پرچم اسلام را به اهتزاز درآورد.

وی خاطرنشان کرد: ما مشترکات فراوانی داریم برای حفظ وحدت، دشمن مشترکی داریم. استکبار و صهیونیسم دشمن مشترک ما مسلمانان است.  

نماز جمعه کنگره عظیم مسلمانان است

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به ۱۶ ربیع الاول سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در شهر مدینه پس از هجرت پیامبر اظهار داشت: نماز جمعه در اسلام از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. عبادت بسیار مهم و با ارزشی در اسلام است. کنگره عظیم مسلمانان است.

آیت الله میرعمادی با بیان اینکه محبوب ترین عبادت در اسلام نماز جمعه است؛ پیامبر گرامی اسلام می فرماید «هرکسی ایمان به خدا و روز قیامت دارد بر او لازم است در نماز جمعه شرکت کند»، تصریح کرد: تقدیر میکنم از شما متدینین و مومنین که نماز جمعه را باشکوه حفظ کرده اید. نماز جمعه پایگاه اسلام و انقلاب است و همه باید آن را حفظ کنیم.  

بسیج الگویی درخشان برای همه جوانان در دنیا و در جهان اسلام شده است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک فرا رسیدن هفته بسیج گفت: افتخار می کنیم به بسیجیان جان بر کف؛  آن روز که امام راحل اندیشه تشکیل بسیج را در سر داشت و دستور تشکیل بسیج را داد، هیچکس تصور نمیکرد این شجره طیبه اینقدر پرثمر بشود.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه هیچکس تصور نمیکرد بسیج سرنوشت جنگ را تغییر دهد و رژیم بعثی را از میهن بیرون کند و شکست قطعی را برای آنان رقم بزند، هیچکس تصور نمیکرد بسیج تامین کننده امنیت در سراسر کشور شود، تصریح کرد: امروز بسیج الگویی درخشان برای همه جوانان در دنیا و در جهان اسلام شده است. الگویی که در عراق، لبنان، سوریه، فلسطین و ... جواب داده است.

آیت الله میرعمادی افزود: هیچکس فکر نمیکرد بسیج طومار فتنه گران، ضد انقلاب ها و آشوب گران را در هم بپیچد و مایه اقتدار نظام شود.

بسیج این ظرفیت را دارد که طومار استکبار و رژیم صهیونیستی را در هم بپیچد

وی با تاکید بر اینکه امروز بسیج محلی برای اجتماع جوانان مومن و انقلابی و ولایی شده است، ادامه داد: به آمریکا و ترامپ می گوییم، ای آدم نامتعادل با بسیجیان ما در نیفت، این نصیحت ماست، بسیج ما قلدرها را به زمین کشاند، به ذلت و خواری کشاند.

خطیب جمعه خرم آباد با اشاره به اینکه امروز بسیج این ظرفیت را دارد که طومار استکبار و رژیم صهیونیستی را در هم بپیچد، این قابلیت را دارد که به عنوان الگویی در امت اسلامی مطرح شود و ارتش بیست میلیونی ما ارتشی جهانی شود، اظهار داشت: بسیج در همه عرصه ها سربلند است، در عرصه های نظامی، سیاسی و اقتصادی. تنها کسی که با تمام وجود به دنبال اقتصاد مقاومتی است بسیج است.

ایران به عنوان کشوری قدرتمند نقش آفرینی می کند

آیت الله میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سفر رئیس جمهور عراق به ایران گفت: این امر نشان دهنده رابطه برادرانه و دوستانه دو کشور است. از این جهت مهم است که در زمانی که استکبار تحریم ها را شدت بخشید، سفر رئیس جمهور عراق نشان داد ایران منزوی نخواهد شد. ایران به عنوان کشوری قدرتمند نقش آفرینی می کند.  

وی با بیان اینکه چند ماه از خروج آمریکا از برجام می گذرد، اروپایی ها وعده دادند سیستم مالی را طراحی کنند که تبادلات مالی انجام شود اما چه شد؟ وعده اروپایی ها چه شد؟ تصریح کرد: وعده اروپایی ها عملی نشد و این نشان می دهد اروپا تحت تاثیر آمریکا است.

مسئولان نباید منت کشی اروپا و آمریکا را کنند. ملت ایران قوی است، ما می توانیم استقلال و مملکت و دین خود را حفظ کنیم

امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه رهبری فرمود گول اروپایی ها را نخورید، خود را کوچک نکنید و منت کشی نکنید، افزود: مسئولان نباید منت کشی اروپا و آمریکا را کنند. ملت ایران قوی است، ما می توانیم استقلال و مملکت و دین خود را حفظ کنیم. نباید به وقت کشی و فرصت طلبی آمریکا و فرصت سوزی اتحادیه اروپا دل خوش کنیم.

آیت الله میرعمادی یادآور شد: باید به رهنمودهای رهبری توجه کنیم، به جوانان اعتماد کنیم و جلوی فساد را بگیریم. آن وقت می بینید ایران کشوری الگو خواهد بود.

کد خبر 4466217

منبع: مهر

کلیدواژه: خرم آباد خطبه های نماز جمعه نماینده ولی فقیه در لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۲۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر شاهچراغ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) گفت: به مناسبت ٢٥ شوال، سالروز شهادت امام صادق (ع) ، امروز و فردا ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت، بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین آقامیری پیرامون فضائل و مناقب این امام همام سخنرانی و مهدی سروری، ضمن قرائت دعای کمیل، مرثیه‌سرایی می‌کند.
امیرعباس حقیقی‌نیک افزود: شنبه ۱۵ اردیبهشت هم، ارادتمندان اهل بیت عصمت و طهارت ف ساعت ۹ صبح، در قالب دسته‌های عزاداری به سمت این بارگاه منور، حرکت می‌کنند و ساعت ۱۱ در شبستان امام خمینی این حرم مطهر به سوگواری می‌پردازند.
حقیقی‌نیک گفت: سخنران و مداح این مراسم حجت‌الاسلام محمدحسین حدائق و سیدحسین فتح اللهی هستند.
مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع) گفت: در ظهر شهادت، بعد از اقامه نماز ظهر و عصر، اکبر افخمی و در شام شهادت بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء، سیدمحسن رسولی، مرثیه‌سرایی خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • اقامه نماز جمعه ارومیه به امامت حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی
  • وعده صادق موجب افتخار جهان اسلام شد
  • اعلام ویژه برنامه‌های شهادت امام صادق (ع) در حرم مطهر شاهچراغ
  • جامعه نیازمند بهره‌گیری از سیره عملی شهید مطهری است
  • حجت‌الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • ابوترابی فرد خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • اعلام ویژه‌برنامه‌های سالروز شهادت امام صادق(ع )در حرم مطهرحضرت شاهچراغ(ع)
  • جلسه دوم نشست ادبی «عصا بیفکن» برگزار می‌شود
  • دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد
  • حاجی‌صادقی: دنیا در برابر عملیات وعده صادق کم آورد