Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  راه آرمان؛ آیین نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته نیز با حضور گسترده مردم مومن و انقلابی دیار کریمان در نقاط مختلف استان کرمان برگزار شد که مشروح خطبه ها را در زیر می خوانید:

امام جمعه کرمان:جهان اسلام گرفتار ظلم استکبار است/بسیج ولایت‌پذیر و عدالت‌خواه است

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه های نماز جمعه ظهر امروز  با اشاره به حدیثی از امام علی علیه السلام گفت:در مسیر زندگی باید در همان راهی که خداوند معرفی کرده و نبی مکرم اسلام و ائمه اطهار علیه السلام برای ما تعیین کرده اند حرکت کنیم؛ چرا که رضایت خدا در همین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهر کرمان عنوان کرد: هر جسم و روحی مرگ را خواهد چشید و در قرآن کریم آمده است"بشر تلاش بیهوده نکند چرا که هر چه تلاش شود از مرگ گریزی نیست و روزی آن را درک خواهید کرد".

وی ادامه داد: امام صادق علیه اسلام نیز فرموده اند"مرگ برای مومن بسیار ساده بوده و مانند بیرون آوردن پیراهن چرکین است و لباس فاخر و تمیز را به تن می‌پوشد".

حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی با اشاره به شهادت دانشمند هسته ای دکتر شهریاری ابراز کرد:مردم ایران با شهادت آشنا هستند و می‌دانند استکبار هیچ کاری را از پیش نمی‌برد.

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مردم ما توطئه‌های استکبار و آمریکا را به خوبی دریافته‌اند، تصریح کرد: مردم فهمیده اند آمریکا عالمان و دانشمندان ما را به شهادت رسانده، ترور می‌کند و نمی‌خواهد مردم ایران پیشرفت علمی بکنند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانگفت: ولادت پیامبر(ص) در حقیقت ماموریت تکمیل اخلاق در دنیا برای بشریت بود و معجزات زیادی با ولادت پیامبر(ص) در دنیا اتفاق افتاد.

امام جمعه شهر کرمان با اشاره به اینکه امروز جهان اسلام گرفتار ظلم استکبار است، اظهار کرد:مردم مظلومین فلسطین هر روز شاهد کشته شدن کودکان و فرزندان خود به دست رژیم غاصب اسرائیل با حمایت آمریکا هستند.

وی با بیان اینکه امام راحل پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستور تشکیل سازمان بسیج مستضعفین را دادند،گفت: تفکر بسیجی متکی بر خدا و حرکت با محوریت خدا است؛بسیج ولایت‌پذیر و عدالت‌خواه بوده و نیرویی جوان و روشنگر است که در عرصه‌های مختلف کشور وارد شده و راه نجات کشور شده است.

امام جمعه ریگان:بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست/وحدت فقط در سایه ولایت امکان پذیر است

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی در خطبه های این هفته نماز جمعه ریگان اظهار داشت:از دیدگاه ولی امرمسلمین  برای بسیج و بسیجی شاخصه ها و ویژگی هایی است.اولین شاخصه بسیجی این است که بسیجی اخلاص در عمل دارد و بسیجی برای خدمت مزد نمیخواهد،یکی از برجسته ترین خصوصیات بسیجی عبارت است از ثواب و خلوص و معنویت بسیجی و ارتباط با خدا در بسیجی یک خصوصیت عمده انهاست.

امام جمعه ریگان بیان داشت:بسیجی خط شکن میادین خطرناک و عرصه های نبردی دیده نشده است،بسیجی جرات و جسارت حضور در عرصه هایی که تا به حال کسی به آنها وارد نشده است را دارد.بسیجی دارای بصیرت است.

وی با اشاره به فرمایشات پیر جماران امام عارفان فرمودند ،بسیج تنها منحصر به ایران اسلامی نیست باید هسته های مقاومت را در تمامی جهان به وجود آورد و در مقابل شرق و غرب ایستاد.ما امروز هسته های مقاومت را در حزب الله لبنان، حشدالشعبی عراق و نیروهای ملی دفاع سوریه و مقاومت فلسطین با حضور حماس  و انصارالله یمن در منطقه مشاهده میکنیم.

وی ادامه داد:در روزهای گذشته فلسطین یک قدم اسرائیل را به افول نزدیک تر کرد.روزگاری مردم فلسطین با سنگ مقاومت می کردند.شلیک بیش از ۴۷۰ موشک ،هسته مقاومت را امروز ببینید،ثمره این مقاومت را ببینید و این ناتوانی اسرائیل را می رساند،ثمره مقاومت را ما در استعفای وزیر جنگ و کابینه ناتنیاهو می بینیم.

ایشان با اشاره به هفته وحدت فرمودند، امروز بزرگ ترین منادی وحدت حضرت امام(ره) و امام خامنه ای است.امام رحمه الله علیه مسلمین جهان اسلام و جریانات سیاسی را به وحدت دعوت می کردند وحدت فقط در سایه ولایت امکان پذیر است آقا در دیدار نخست وزیر عراق فرمودند، که وحدت بین دولت و کشور عراق و ایران امروز اتحاد ملی است وحدت در سایه ی مرجعیت و ولایت است.

رنجبر ماهانی گفت:وحدت فقط در سایه ولایت امکان پذیر است نه ذوب شدن در سایه جریانهای سیاسی و احزاب.امام رحمه الله علیه فرمودند ای مسلمانان جهان ای پیروان مکتب توحید رمز تمامی گرفتاری های کشوهای اسلامی اختلاف کلمه و عدم هماهنگی است و رمز پیروزی وحدت کلمه و ایجاد هماهنگی است.

امام جمعه ریگان در ادامه گفت:سالروز شهادت مجید شهریاری که در سال ۸۹ بدست مزدوران و دژخیمان این نظام ترور شد یاد و خاطره این شهید را گرامی میداریم تنها منطق آمریکا و حامیانش برای جلوگیری و پیشرفت و رشد علمی و هسته ای در ایران اسلامی ترور دانشمندان هسته ای است.

وی در پایان تصریح داشت:به استاندار جدید این نکته را عرض میکنیم که مناطق کمتر برخوردار را به طور ویژه در دستور کار قرار دهید و از نگاه تبعیض آمیز به شهرستان های استان خودداری کنید.

امام جمعه موقت رودبار جنوب:بسیحیان زمینه نابودی داعش را رقم زدند/وحدت بین مسلمین رمز به زانو در آوردن استکبار است

حجت الاسلام والمسلمین سید محمد رضا حسینی امام جمعه موقت شهرستان رودبارجنوب در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: مسلمین روش و اخلاق پیامبر را در زندگی پیاده کنند تا زندگی موفقی داشته باشند.

وی در ادامه ضمن تبریک ۱۷ربیع الاول گفت: رسول خدا پیامبر جهان بود و برای هدایت همه بشر آمده است و مختص به یک قشر خاص نیست.
امام جمعه موقت شهرستان رودبارجنوب بیان داشت: خداوند مقام شفاعت را به پیامبر عطا کرد و بعنوان یک بازدارنده برای عصیان انسانها آفریده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ضمن تبریک هفته وحدت عنوان کرد: وحدت کلمه و هماهنگی و اتحاد در هر زمانی میطلبد امت اسلامی در مقابل دشمن از دین و شرف خود دفاع کنند.
وی تصریح کرد: همه مسلمانان اگر با وحدت در مقابل استکبار بایستاند آن را به زانو در خواهند آورد.

امام جمعه موقت شهرستان رودبارجنوب گفت: بسیجیان زمینه نابودی داعش را رقم زدند و شرایط را برای دفاع از مردم مظلوم یمن فراهم خواهند کرد.

وی ضمن تبریک هفته بسیج خاطر نشان کرد: امروز بسیج است که با کار و تلاش در مقابل تحریم ها ایستادگی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی اظهار داشت: با تلاش سپاه و بسیج این نظام مقتدر موجب آزادی گروگانان ربوده شدند و تفکر بسیجی در همه زمینه ها چاره ساز است و در هر زمینه ی جهاد گونه حاضر می شوند.

وی افزود: این ملت در برابر تروریسم ایستادگی کرده و خون داده است و اعلام می کنند که ما از دین و اعتقادات خود دفاع میکنیم.

حسینی ابراز داشت: یکی از مولفه های بسیجی خدا محوری است و کار بسیجی برای رضای خدا گام بر می دارد و اقتصاد مملکت را پیش می برد.

خطیب موقت جمعه شهرستان رودبارجنوب اظهار داشت: بسیجی مطیع محض رهبری است و در همه زمینه ها آماده مبارزه است و آمادگی مقابله با دشمن را دارند.
وی افزود: بسیجیان در راه دفاع از مرز و بوم ثابت قدم هستند و همیشه در صحنه حضور دارند.

امام جمعه عنبرآباد:سیاست ارتباط گسترده با دنیا قطعا راه گشاى مشکلات اقتصادى کشور نخواهد بود

حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا امام جمعه موقت شهرستان عنبرآباد در خطبه های نماز جمعه این شهرستان ضمن توصیه یه تقوای الهی گفت: طبق آیاتی از قرآن کریم؛ فرستادن برکات، زمینه اش تقوای الهی است لذا اوضاع تاسف بار امروز جهان، نتیجه انحراف بشریت از تقوای فکری و عملی و حتی سکوت انسان ها در برابر انحرافات است.

امام جمعه موقت عنبرآباد عنوان داشت: طبق فرمایش معصومین، گناهان انسان را بد عاقبت می‌کنند.

وی با تبریک 17 ربیع‌الاول ولادت حضرت رسول اکرم(ص) روز اخلاق و مهرورزی و ولادت حضرت امام جعفر صادق(ع) گفت: وجود مقدس و منور پیامبرى که سراسر نور، پاکى و تجلى بهترین صفات الهى و انسانى است که در غربت عصر تاریکى انسانیت طلوع کرد و تا ابد خواهد درخشید.

حجت الاسلام فضیلتی موانع وحدت و ریشه‌هاى اختلاف در بین مسلمانان را پیروى از شیطان و تمایلات نفسانى، سهم‌خواهى و زیاده‌خواهى، خود برتربینى، جهل وبصیرتى و عدم درک ضرورت‌ها، فراموشى اشتراکات و بزرگ نمایى اختلافات‌ و عدم مشاهده دشمن مشترک برشمرد و افزود: سزاوار است در زمانه حاضر که بشر نیازمند الگویى متعالى از اخلاق و انسانیت است، سیره و منش اخلاقى متعالى پیامبر رحمت به‌عنوان بهترین الگوى اخلاق انسانى و الهى به همگان معرفى شود و مسلمین با وحدت و همدلى و متجلى نمودن این سیره اخلاقى در زندگانى خود، اسلام حقیقى را به جهانیان معرفى نمایند.

حجت الاسلام فضیلتی نیا با تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفان گفت: اندیشه و تفکر بسیجى داراى مبانى و مولفه‌هایى همچون؛ خدا محورى، ولایتمدارى، حق گویى، تکلیف گرایى، عقل گرایى، ایثار کامل در راه خدا، شناخت همه‌جانبه دشمن، جبهه‌شناسى، برخوردارى از مدیریت جهادى و تعبد الهى است.

ایشان ابراز داشت: امروز تحقق بسیج جهانى اسلام را مى‌توان در تثبیت قدرت حزب االله لبنان، تشکیل بسیج مردمى الحشد الشعبى عراق، نیروهاى دفاع ملى سوریه و مقاومت فلسطین و یا انصارالله یمن که سه ونیم سال است با ۷۰۰ هزار رزمنده و دستان خالى در مقابل رژیم سعودى تا بن دندان مسلح و ائتلاف نامبارک آن‌جانانه ایستاده است، مشاهده کرد.

وی خاطر نشان کرد: سفر رئیس جمهور عراق به تهران، شکست عملى سیاست منزوى‌سازى جمهورى اسلامى توسط آمریکا و متحدان منطقه‌اى آنها بود.

ایشان با انتقاد از مصاحبه وزیر خارجه انگلیس قبل از ورود به تهران با روزنامه گاردین انگلیس و درخواست آزادى نازنین زاغرى مجرم امنیتى گفت: نگاه طلبکارانه وزیر خارجه انگلیس در این سفر، حجت را بر مسؤولین کشور تمام مى‌کند که راه حل برون رفت از مشکلات، در خارج از کشور نیست و بى‌تردید سیاست مماشات با طرف اروپایى به این منتهى مى‌شود که اروپایى‌ها هر روز بر لیست سیاست‌ها و فشارهاى نامعقول خود بر روى ایران ادامه دهند.

وی افزود: اگرچه سیاست ارتباط گسترده با دنیا بایستى نصب العین دولت باشد، اما قطعا راه گشاى مشکلات اقتصادى کشور نخواهد بود.

امام جمعه رفسنجان:عدم عمل به وعده ناشی از سوء مدیریت است / آمریکا در صحنه تحریم جمهوری اسلامی تنها مانده است

حجت الاسلام رمضانی پور در خطبه های این هفته شهر رفسنجان با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوی الهی، حدود و مقررات و اصلاح ذات البین به موفقیت مدیران مدارس شاهد و پروین اعتصامی رفسنجان در کسب رتبه برتر کشوری در طرح تعالی اشاره کرد و و ضمن تبریک این موفقیت به جامعه بزرگ فرهنگیان شهرستان اظهار داشت: این مدیران تنها به وظیفه عمل کردند اگر همه فرهنگیان به وظایف خود به درستی عمل کنند تمامی مدارس برتر هستند . شاهد تعالی در آنان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در مجموعه ادارات شهرستان نیروهای انسانی کارآمدی داریم که توانایی مدیریت را دارند تصریح کرد: آموزش و پرورش رفسنجان دها نفر را دارد که توانایی اداره این مجموعه را دارند و مدیران بومی این را نشان دادند امیدواریم حضرات کاری را انجام ندهند که با انتخاب یک مدیر غیر بومی گرفتاری و مقابله ای بوجود آید.

رمضانی پور در ادامه بیان داشت: چرا دولتی ها وعده می دهید برای یک بسته غذایی چندماه طول میکشد تا اجرا کنید این سوء مدیریت است وعده ندهید اگر وعده می دهید عمل کنید این آیه ی صریح قران است.

وی افزود: عیب از دورن کشور است و الا آمریکا در صحنه تحریم جمهوری اسلامی ایران تنها مانده است و تحریم ها اثری ندارد، مردم به این نظام امیدوار هستند و اعتقاد راسخ دارند.

خطیب جمعه رفسنجان با تبریک میلاد باسعادت پیامبراکرم(ص) و امام صادق(ع) و آغاز هفته وحدت بیان داشت: وحدت و همبستگی میان اقشار و گروه ها به ویژه میان شیعه و سنی از ضرورت های جامعه امروز و منطقه است.

وی خاطر نشان کرد: در پاسخ برخی که می گویند چرا مصلی یا مسجد ساخته می شود باید گفت ساخت مسجد از کارهای نخستین تشکیل حکومت اسلامی توسط پیامبر اکرم(ص) بوده است اگر لازم نبود پیامبر این اقدام را انجام نمی دادند.

امام جمعه رفسنجان در ادامه به آغاز هفته بسیج اشاره کرد و گفت: تشکیل بسیج از ابتکارات امام راحل در اقتدار بخشی به نظام و تثبیت انقلاب بودنقش بسیج در رفع محرومیت ها در جای جای ایران اسلامی را نمی توان نادیده گرفت، بسیج بازوری توانمند دولتها بود و مخلصانه کار کرد.

وی افزود: بسیج و هسته های مقاومت در دیگر کشورهای منطقه الگو شده است و دشمنان را به وحشت انداخته است.

رمضانی پور در ادامه بیان داشت: توهین ترامپ به ملت بزرگ ایران ، این کار سیاه دشمن عنود را نمی شود توجیه کرد اینها همیشه توهین می کنند.

وی افزود: دولتهای ستمکار اروپایی به جای آنکه خودشان را بدهکار بدانند هنوز هم به وعده های خودشان عمل نکردند اما می بینیم وزیر امور خارجه انگلیس و فرانسه خودشان را طلبکار ما هم می دانند و این سخت است.

رمضانی پور گفت: باید بگوییم زمانی که شما از مردم ایران سواری میگرفتید گذشته است دل هم به انتخابات خوش نکنید که رئیس جمهوری دیگری بر سر کار آید که کاری برای شما انجام دهد ملت کاره هستند ولایت با همت بزرگ مردمی تصمیم میگیرند مجلس و دولت بدون ملت نمی توانند کاری انجام دهند.

انتهای پیام

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۳۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟!

به وضوح می‌توان دید که عملیات «‌وعده صادق‌» رنگ و بوی جنگ احزاب را دارد و گویی از ضربه علی علیه‌السلام در آن روز، سمت و سو گرفته است. - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه‌های خبرگزاری تسنیم، حسین شریعتمداری در یادداشتی نوشت:‌ 1- جنگ خندق در جریان است. همه دشمنان اسلام از هر حزب و گروه و عقیده با یکدیگر متحد شده و به مقابله با اسلام آمده‌اند. اسلام را دشمن مشترک خود می‌دانند و به این نتیجه رسیده‌اند که اختلافات را برای مدتی کنار بگذارند و همگان به مقابله با این دشمن مشترک برخیزند و پس از آن، هرکدام به راهی بروند که پیش از آن می‌رفتند. از این روی جنگ خندق را «جنگ احزاب» نامیده‌اند. قبائل و احزاب با همراهی یهود، سپاهی نزدیک به ده هزار مرد جنگی و مجهز به آخرین تجهیزات تدارک دیده و به محاصره مدینه آمده‌اند. در این سوی اما، سپاه اسلام که تعدادشان به سه‌هزار نفر هم نمی‌رسد و از تجهیزات اندکی برخوردارند، در پس خندق که به ابتکار سلمان فارسی حفر شده است، به مقابله ایستاده‌اند. از سپاه کفر 5 پهلوان نامدار و جنگجوی بی‌نظیر که عمروبن عبدود سرآمد آنان است به میدان آمده‌اند. عمرو، هماورد می‌طلبد و کسی جرأت مقابله با او را ندارد. از سپاه اسلام، علی علیه‌السلام به میدان می‌رود. رسول خدا(ص) در توصیف این پیکار می‌فرمایند: «بَرَزَ الاْیمَانَ کُلُّهُ اِلى الشِرْکِ کُلِّهِ...تمام ایمان در برابر تمام شرک قرار گرفته است‌». امیرالمؤمنین در میان حیرت و ناباوری همگان، با ضربه شمشیر، عمروبن عبدود را از پای در می‌آورد. چهار پهلوان دیگر فرار را بر‌قرار ترجیح داده و می‌گریزند. سپاه شرک انسجام و استحکام خود را از دست می‌دهد. سپاهیان اسلام غریو شادی سر می‌دهند. و پیامبر اعظم‌(ص) می‌فرمایند: «ضَربَةُ عَلِی یَومَ الخَندَقِ اَفضَلُ مِن عِبادَةِ الثّقلین... [‌ارزش‌] ضربت علی در روز خندق از عبادت تمام جنّ و انس برتر است‌». 

2- از سپاه اسلام علی‌(ع) در میانه میدان است و از آن سوی، عمروبن عبدود. چرا پیامبر خدا از این صحنه با عنوان درگیری «‌همه اسلام‌» با «‌همه کفر» یاد می‌فرمایند؟! و ضربت علی را از عبادت همه جهانیان برتر معرفی می‌کنند؟! این علت را اگرچه بسیاری از مورخان و شاهدان آن روز بر زبان و قلم آورده‌اند ولی شنیدن آن از زبان رسول خدا(ص) شیرین‌تر و دلنشین‌تر است. حضرت ایشان خطاب به علی می‌فرمایند: «‌اى على! مژده باد تو را که اگر عمل تو را به تنهایى در این روز با عمل تمامى امت محمد بسنجند عمل تو بر آن‌ها برتری دارد؛ زیرا خانه‌‏اى از خانه‏‌هاى مشرکان نیست مگر آن که با کشته شدن عمرو‌بن عبدود خوارى و زبونى در آن وارد شده است و خانه‏‌اى از مسلمانان نیست جز آن که با قتل او عزت و شوکت یافته است‌» و این کلام نیز از حضرت پیامبر‌(ص) در همین خصوص است: «ذهب ریحهم و لا یغزوننا بعد الیوم و نحن نغزوهم ان‌شاء‌الله‌... از امروز به بعد شوکت و عظمت اینان [کفار و مشرکان‌]فرو ریخت و از این پس دیگر به جنگ ما نخواهند آمد و ماییم که در آینده -اگر خدا بخواهد- به جنگ آنان خواهیم رفت‌».

3- حالا به عملیات اخیر سپاه اسلام «‌وعده صادق‌» که نیمه‌شب 25 فروردین‌ماه 1403 (13‌آوریل 2024) علیه رژیم صهیونیستی صورت پذیرفت باز می‌گردیم. 
الف: در یک‌سوی این آوردگاه، سپاه اسلام قرار دارد و در سوی دیگر همه دشمنان ریز و درشت جمهوری اسلامی به صف ایستاده‌اند. رژیم صهیونیستی، آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان و 23 کشور دیگر که از شمال و جنوب و مشرق و مغرب برای مقابله با عملیات از پیش اعلام شده ایران به حالت آماده‌باش درآمده و تمامی توان خود را به صحنه آورده‌اند (نظیر آنچه در جنگ احزاب اتفاق افتاده بود).

ب: توان و تجهیزاتی که مجموعه دشمنان در اختیار دارند بارها بیشتر و گسترده‌تر از این سوی آوردگاه است‌. هیمنه و قدرت دشمن به اندازه‌ای مخوف، گسترده، فراگیر و چشم‌پُرکن است که هیچ قدرت دیگری جرأت مقابله با آنها را ندارد. رژیم صهیونیستی خود را چهارمین ارتش قدرتمند دنیا و شکست‌ناپذیر می‌داند! آمریکا ابرقدرت بلا‌منازع جهان تلقی می‌شود. انگلیس و سایر کشورهای اروپایی با برخورداری از پیشرفته‌ترین تسلیحات در پیمان «‌ناتو‌» گرد آمده‌اند، بسیاری از کشورهای عربی و غیر‌عرب منطقه، تمام قد به خدمت رژیم صهیونیستی درآمده و در عرصه حضور دارند و‌... (مقایسه کنید با هیمنه و تجهیزات و لشکر پُر‌شمار مشرکان در جنگ احزاب‌). 

ج: عملیات «‌وعده صادق‌» در اوج اقتدار صورت می‌پذیرد و موشک‌ها و پهپادهای سپاه در میان ناباوری و حیرت دشمنانی که با همه توان به صف ایستاده بودند از سامانه‌های دفاعی چند لایه رژیم صهیونیستی و پدافند 23 کشوری که پیشاپیش آماده شده بودند عبور می‌کند و دو هدف از قبل تعیین‌شده را با دقتی مثال‌زدنی منهدم می‌کند. دشمنان ریز و درشت تقریباً بدون استثناء و با حیرتی آمیخته به یاس و نا‌امیدی، پوشالی بودن ادعای شکست‌ناپذیری خود را به چشم می‌بینند و آشکارا اعتراف می‌کنند که قدرت بازدارندگی خود در مقابل توان نظامی توأم با هوشمندی ایران اسلامی را از دست داده‌اند‌... (شبیه شکست هیمنه و شوکت سپاه شرک در جنگ احزاب که با کشته شدن عمرو‌بن عبدود، فرو پاشید‌) و در همان حال غریو شادی ملت‌های مسلمان و همه مظلومان و حق‌طلبان جهان به آسمان بلند می‌شود و‌... (یادآور غریو شادی مسلمانان بعد از ضربت کارساز امیرالمؤمنین علیه‌السلام که از عبادت ثقلین برتر بود).

د: این روزها علاوه‌بر اعتراضات انبوه و سراسری مردم دنیا علیه جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها در غزه، چند هفته‌ای است که اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا، اروپا‌، اقیانوسیه، آسیا و آفریقا، نیز در اعتراض به نسل‌کشی و جنایات رژیم صهیونیستی و کشورهای حامی آن به صحنه آمده‌اند و خواسته‌ها و شعارها از محکومیت اسرائیل عبور کرده و به محو این رژیم وحشی تغییر مسیر داده و اخبار مربوط به خیزش اساتید و دانشجویان علیه رژیم صهیونیستی به خبر اول رسانه‌های دنیا تبدیل شده است. ضرب و شتم دانشجویان و اساتید و بازداشت و اخراج آنها نه فقط دامنه این اعتراضات را کاهش نداده بلکه بر گستره آن نیز افزوده است. همین چند ساعت قبل خبر رسید که  در محوطه مقابل کاخ سفید تصویر رهبر انقلاب و پرچم فلسطین نصب شده و دانشجویان دانشگاه میشیگان در جشن فارغ‌التحصیلی خود با پرچم‌های فلسطین حضور یافته‌اند و‌...

4- اگرچه گفته‌اند؛ 
همتای علی نخواهد آمد هرگز
صد بار اگر کعبه ترک بردارد
و این سخن حکیمانه‌ای نیز هست، اما، به وضوح می‌توان دید که عملیات «‌وعده صادق‌» رنگ و بوی جنگ احزاب را دارد و گویی از ضربه علی علیه‌السلام در آن روز، سمت و سو گرفته است. چرا که ضربه عملیات وعده صادق فقط 
بر سر رژیم صهیونیستی فرود نیامده است. رژیم صهیونیستی در این عملیات جای عمروبن عبدود نشسته بود! عملیات وعده صادق ضربه‌ای سرنوشت‌ساز بر آمریکا، اروپا، ناتو و تمام کشورهای عرب و غیر‌عرب حامی اسرائیل است‌... دقیقاً الگو گرفته از جنگ خندق و تار و مار شدن احزاب. 

5- و بالاخره، این نکته نیز از قول «محمد حسنین هیکل» نویسنده و روزنامه‌نگار بلند‌آوازه مصر خواندنی است. او درباره اولین دیدارش با امام خمینی(ره) که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در تهران صورت گرفته بود می‌نویسد؛ «‌یکی از صحابه رسول خدا‌(ص) را دیدم که گویی از تونل 1400 ساله زمان عبور کرده و به عصر حاضر آمده است، تا سپاهیان علی را که بعد از شهادت او پراکنده شده بودند، گرد هم آورد و اسلام فراموش‌شده را بار دیگر بر کرسی حکومت عدل علی بنشاند‌. من در چهره او این توانمندی را به وضوح می‌بینم‌».

منبع:‌کیهان

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سلامی: رسالت نیروی قدس پرکردن موارد نفوذ دشمن بین مسلمانان است
  • حسینی: اقدامات دولت سیزدهم تعامل با کشورهای جهان را فراهم کرده است
  • جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • سرلشکر باقری: جوانان بسیجی مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟!
  • بسیج سازندگی الگوی خدمت‌رسانی و خدمتگزاری خالصانه است
  • مسئله فلسطین، چالش مشترک جهان اسلام است
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی کرمانشاه