Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-27@17:35:23 GMT

در شورش زندان «خجند» 21 تروریست کشته شدند

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۴۴۲۱۱

به گزارش فارس، «سراج الدین مهرالدین» وزیر امور خارجه تاجیکستان در نشستی خبری در «بروکسل» پایتخت بلژیک برای اولین بار شورش اخیر در زندان «خجند» ولایت «سغد» این کشور را رسما تشریح کرد.
وی گفت: در جریان این شورش 21 نفر شورشگر که به طور عمده به اتهام عضویت در سازمان تروریستی داعش محکوم به حبس شده بودند، کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهرالدین در شرح این حادثه افزود: نگهبانان و کارمندان این محبس خواستار مذاکرات با شورشیان شدند اما آنها همچنان به مقاومت ادامه داده و چند تنی حتی تلاش به فرار از زندان کردند.
وی گفت: 12 تن از زندانیان کشته شده به خاطر شرکت در درگیری های مسلحانه در سوریه و عراق در صفوف داعش، 3 نفر دیگر عضو گروه افراطی «انصار الله»، «جندالله» و «حرکت اسلامی ازبکستان» و بقیه 6 نفر برای انجام جنایاتی سنگین نظیر قتل و قاچاق مواد مخدر به میزان بالا محکوم به زندان شده بودند.
مهرالدین طی این نشست اطلاعات درباره کشته شدن 2 نفر کارمند و مجروح شدن  5 نفر نگهبان این زندان درجریان شورش را نیز تایید کرد و گفت که درحال حاضر گروه ویژه ای از دادستانی کل تاجیکستان مشغول تحقیق این حادثه است.
قبلا رسانه های تاجیکستان به استناد منابعی از کشته شدن 47 نفر و زخمی شدن بیش از 200 نفر زندانی گزارش داده بودند.
همچنین گفته شده است که در پی این شورش خونین 7 نفر از مسئولین و کارمندان این زندان نیز بازداشت شدند.
این شورش در شب 7 نوامبر رخ داد که طی آن زندانیان مسلح با سلاح سرد با نگهبانان و کارمندان این زندان درگیر و در نهایت از سوی نیروهای ویژه پلیس سرکوب شدند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هلاکت ۲ تروریست با عملیات پهپادی در اطراف زاهدان

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، غروب امروز طی عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودرو تروریست‌ها هدف قرار گرفت. طی این عملیات موفق ۲ تروریست به هلاکت رسیدند.

جزئیات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌گردد.

دیگر خبرها

  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • فیلم| ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس
  • فیلم/ ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس
  • ببینید | لحظه ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس
  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • کشته شدن ۲ تروریست در حمله پهپادی در اطراف زاهدان
  • هلاکت ۲ تروریست با عملیات پهپادی در اطراف زاهدان
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند
  • ما توخل را می‌خواهیم، نه رانگنیک؛ شورش هواداران بایرن مونیخ علیه تصمیم مدیران
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری