Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@00:59:04 GMT

اعتصاب کارگران آمازون در جمعه سیاه

تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۴۴۴۳۵

اعتصاب کارگران آمازون در جمعه سیاه

صدها کارگر اروپایی که در انبارهای آمازون کار می کنند در حال برنامه ریزی یک اعتصاب سراسری و 24 ساعته هستند. این کارگران نسبت به شرایط کاری سخت و غیر انسانی انبارهای آمازون در روز جمعه سیاه اعتراض می کنند.

به نظر می رسد اعتراضات از انگلستان آغاز می شود در حالی که در حالی که کارگران در اسپانیا و ایتالیا نیز در حال برنامه ریزی یک اعتصاب 24 ساعته هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سخنگوی اتحادیه تجارت بریتانیا می گوید که معترضان خواستار افزایش آگاهی و صحبت در مورد ایمنی کارکنان شدند. اتحادیه تجارت بریتانیا گزارش داده که صدها کارمند آمازون آماده شرکت در یک تظاهرات سراسری هستند، در حالی که کارگران اسپانیا و ایتالیا در حال برنامه ریزی یک اعتصاب 24 ساعته هستند.

بزرگترین اعتراضات در نزدیکی بیرمنگام برگزار می شود و انتظار می رود  حداقل 100 نفر در آن حضور داشته باشند. البته معترضان اعلام کرده اند به دنبال اخلال در جمعه سیاه یا اغتشاش نیستند، بلکه تنها هدفشان آگاهی بخشی است.

شاید به شدت متعجب شوید اگر بدانید طی سه سال گذشته در روزهای جمعه سیاه آمبولانس ها 600 بار به 14 انبار  آمازون فراخوانده شدند تا کارگران بیهوش و از پا افتاده را به بیمارستان برسانند و این یعنی فشار کاری بیش از حد خطرناک.

بر اساس گزارش آمبولانس ها در این مدت 115 بیمار به دلیل شوک الکتریکی، خونریزی، درد قفسه سینه، و گرفتگی شدید عضلات مورد درمان قرار گرفته اند.با این شرایط به نظر شما ایا کارمندان آمازون حق ندارند نسبت به شرایط معترض باشند؟

/انتخاب

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۴۴۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران رکن اصلی تولید در سال جهش تولید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گیلان ، نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به ۱۱ اردیبهشت روز کارگر گفت: وجود ۱۴ میلیون کار گر در کشورکه با خانواده هایشان به ۵۰ میلیون نفر می‌رسند یعنی تولید درکشور ما بر دوش این قشر زحمت کش است و باید به این قشرکه رکن اساسی تولید و اقتصادن هستند بیشتر توجه شود.
 آیت الله رسول فلاحتی افزود: مناسبت بزرگ اردیبهشت ماه تجلیل از مقام شامخ معلمان و آموزگاران و یادبود شهادت آیت الله مطهری است، شخصیت والایی که انقلاب مانند او را به خود کم دیده است.
وی در ادامه با تجلیل از رسانه ملی و رسانه‌های کشور در انعکاس حرفه‌ای اخبار عملیات وعده صادق گفت : رسانه‌های کشور در انعکاس این اخبار و جنگ رسانه‌ای با رسانه‌های پر تزویر دنیا برنده شدند و دشمن را با شناخت از حیله هایشان خانه نشین کردند.
تجلیل از عملکرد سپاه درعملیات وعده صادق، تاکید به کارفرمایان برای رعایت انصاف در حق کارگران و بررسی مسایل غزه و فلسطین و تلاش‌های امریکا برای به رسمیت شناختن دو کشور فلسطین و اسراییل با وجود مخالفت‌های جهانی از مسایل دیگری بود که در نماز جمعه امروز رشت به آن اشاره شد.

دیگر خبرها

  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران
  • کارگران در نماز جمعه تهران
  • ۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند
  • کارگران رکن اصلی تولید در سال جهش تولید
  • تاکیدامام جمعه بوکان براهمیت نقش و جایگاه معلمان و کارگران در جامعه
  • کارگران نقش اصلی در تحقق شعار سال را برعهده دارند
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه
  • اعتصاب کارکنان راه آهن هلند
  • اعتصاب‌های جدید در ایالت هسن آلمان
  • انقلاب آمازون در حوزه بسته‌بندی به کمک هوش مصنوعی