Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهرري ـ ايرنا ـ معاون برنامه ريزي و اداري مالي فرمانداري ويژه شهرستان ري با اشاره به اينکه حقابه کشاورزان ري از رودخانه کن در بالادست بند جعفر آباد به صورت غير مجاز برداشت مي شود تاکيد کرد: تخصيص حقابه کشاوزان ري از اين رودخانه بايد ساماندهي شود.

به گزارش ايرنا، مهدي مجيدي روز شنبه در کميته راهبرد شوراي حفاظت از منابع آب شهرستان ري اظهار داشت: کميته کارشناسي رسيدگي به برداشت ها غير مجاز از آوردهاي رودخانه کن در چهارچوب قانون توزيع عادلانه آب بايد در فرمانداري ويژه اين شهرستان تشکيل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه کشاورزان روستاهاي جهان آباد، شريف آباد، سلمان آباد، تبايين، کريم آباد، دوتويه بالا و دوتويه پايين از رودخانه کن حقابه دارند عنوان کرد: آورد رودخانه کن در سال هاي پربارش در حدود 100 ميليون متر مکعب است که حقابه کشاورزان ري به صورت غير قانوني در بالا دست توسط روستاهاي تهران مصرف مي شود.
مجيدي ادامه داد: حقابه قانوني کشاورزان شهرستان ري بايد بر اساس موضوع ماده 18 قانون توزيع عادلانه آب اعاده شود و از برداشت اشخاص فاقد حقابه از رودخانه کن جلوگيري شود.
وي يادآور شد: کميته کارشناسي رسيدگي به برداشت ها غير مجاز از آوردهاي رودخانه کن با حضور نمايندگاني از تهران، اسلامشهر و ري به زودي در فرمانداري ويژه شهرستان ري تشکيل خواهد شد تا از پايمال شدن حقوق کشاورزان ري در استفاده از آب اين رودخانه جلوگيري شود.
مجيدي تاکيد کرد: بي عدالتي حقابه اي که در گذشته انجام شده است بايد جبران و استفاده کشاورزان از آب اين رودخانه ها مورد بررسي قرار گيرد تا اين حقابه بصورت عادلانه تقسيم شود.
به گزارش ايرنا، کميته راهبرد شوراي حفاظت از منابع آب شهرستان ري با موضوع ايجاد انضباط و آرايش حقوقي در برداشت از آوردها رودخانه کن امروز شنبه با حضور مجيدي معاون برنامه ريزي و اداري مالي فرمانداري ويژه شهرستان ري، عباسي رييس جهاد کشاورزي شهرستان ري و جمعي از مديران ارشد اين شهرستان در فرمانداري برگزار شد.
رودخانه کن از کوههاي شمال تهران سرچشمه مي گيرند و بعد از عبور از تهران، اسلامشهر وارد شهرستان ري مي شود.
بر اساس ‌تبصره 2 ماده 18 قانون توزيع عادلانه آب حقابه عبارت است از مصرف معقول مقدار آبي که تحت شرايط زمان و مکان و با توجه به احتياجات مصرف‌کننده و رعايت احتياجات عمومي و‌امکانات طبق مقررات اين قانون تعيين خواهد شد.
3218//1348
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۷۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه

 

رستگاری در گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد با اشاره به اینکه از ابتدای دولت سیزدهم 

با پیگیری ۳ نماینده، پرونده ارتقا ۳ شهرستان از استانداری یزد به دفتر تقسیمات کشوری وزارت کشور  ارسال شده است، گفت: یکشنبه گذشته، اولین درخواست موافقت و مجوز فرمانداری ویژه شهرستان اردکان توسط هیت وزیران  صادر شد.  

وی اظهار داشت: این کار با پیگیری مجدانه نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، استاندار یزد و وزیر کشور و نظر مساعد هیئت دولت به نتیجه رسید.  

مدیر کل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری یزد گفت: پرونده شهرستان‌های یزد و میبد هم برای تبدیل به فرمانداری ویژه در حال پیگیری است.  

دیگر خبرها

  • پرونده ٢ شهرستان استان یزد در حال پیگیری برای تبدیل به فرمانداری ویژه
  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد
  • ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است
  • فرمانداری نایین به فرمانداری ویژه ارتقا یافت
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • فرآیند کشت، برداشت و فرآوری هزاران تن پیاز توسط کشاورزان آمریکایی (فیلم)
  • مسدود شدن ۴۰۰ حلقه چاه غیرمجاز در سطح کرمانشاه
  • بیش از ۱۸ هزار تن کلزا در شوش و کرخه برداشت شد
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید