Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ و اقوام از ۴ تا ۷ آذر در مجموعه ورزشی المپیک شهر گنبد کاووس در استان گلستان برگزار می‌شود. ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۷ استانها زنجان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ و اقوام از 29 آبان تا 2 آذر در محل نمایشگاههای بین‌المللی گرگان برگزار شد و از 4 تا 7 آذر نیز در مجموعه ورزشی المپیک شهر گنبد کاووس در گلستان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در این جشنواره 174 غرفه به هنرمندان رشته صنایع دستی اختصاص داده شده است.

کتاب «سیزده هزار گلوله» در زنجان نقد و بررسی شدپخت نان سنتی در روستاهای زنجان به روایت تصویراشتغال 417 نفر از مددجویان بهزیستی در استان زنجان

الناز خدایی‌فر، معاون میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: هنرمندان استان با 4 رشته مس، چاقو، ملیله و گلیم در جشنواره حضور دارند از 174 غرفه تعبیه شده جهت ارائه کار هنرمندان  استان زنجان با 4 غرفه در این جشنواره حضور دارد.

با این که 20 گروه موسیقی آیینی از 13 استان به اجرای برنامه می‌پردازند اما گروه موسیقی استان در این جشنواره حضور ندارد.

در استان زنجان 11 هزار و 614 نفر به صورت رسمی به کار صنایع دستی در 81 رشته اشتغال دارند

به گفته خدایی‌فر، در سال 96 اقدام به ثبت ملی تعدادی از آثار صنایع دستی شده بود که 11 اثر ثبت ملی شد و از این تعداد سه اثر نیز جهت داوری بین‌المللی انتخاب شده بود که هر سه اثر شمعدان و قاب عکس ملیله و چاقو ثبت بین‌المللی شد، ملیله و چاقوی زنجان دو نشان جغرافیایی کسب کردند.

مرداد ماه سال جاری نیز استان زنجان به عنوان شهر ملی ملیله ثبت شد و تلاشها بر این است تا استان زنجان به عنوان شهر جهانی ملیله یا شهر جهانی فلز معرفی شود.

 ثبت ملی دو اثر دیگر از صنایع دستی، نشست در زمینه طراحی صنعتی در زمینه صنایع دستی، برگزاری دوباره نمایشگاه صنایع دستی در شب یلدا و دهه فجر اهم برنامه‌های در دست اقدام اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تا پایان سال است.

به گفته معاون اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری، در شش ماهه نخست امسال نزدیک 6 میلیار تومان تسهیلات در حوزه صنایع دستی پرداخت شده است، پرداخت تسهیلات در جهت رونق کسب و کار در رشته صنایع دستی همچنان ادامه‌دار است.

انتهای پیام/م

R41375/P1486/S6,59/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۵۸۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین

صنایع‌دستی استان کردستان جلوه‌گر هنر دستانِ مردان و زنان کردستانی است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3080203 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • غرفه ذوب آهن اصفهان پربازدید ترین در بین صنایع فولادی
  • یازدهمین جشنواره شکوفه‌های بهاری در رامسر برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان
  • نمایشگاه و جشنواره اقوام ایرانی در زنجان آغاز به کار کرد
  • صنایع‌دستی استان کردستان از دریچه دوربین
  • تئاتر بچه‌های مسجد باید در چهار گوشه ایران شکل بگیرد/ حضور ۱۴ گروه نمایشی در جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • انتخاب «در مسیر نسیم» برای حضور در جشنواره‌ فیلم پاناما
  • ایفای مسئولیت اجتماعی صنایع برای واحد تجاری، جامعه و محیط سودمند است
  • مهم‌ترین هدف جشنواره اقوام ایران زمین پر کردن شکاف بین نسلی است