Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از اردبیل،در این همایش دوروزه که در اردبیل برگزار می شود، 11مقاله برگزیده از کارشناسان مذهبی کشورهای مختلف ارائه می شود.

در این دیدار که در پژوهشکده اسلامی اردبیل برگزار شد  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه پیامبر اسلام مناظره و گفتگو میان ادیان مختلف را بهترین روش برای داشتن زندگی سالم در میان بشریت توصیه کرده اند ، گفت: امروز در کشور ایران پیروان مذاهب و ادیان مختلف در آرامش و امنیت کامل و بدور از هرگونه تبعیض کنار مسلمانان زندگی میکنند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آیت الله سید حسن عاملی افزود : سران برخی کشورهای اروپایی و آمریکایی با نام مسیح و یهود ولی با اعمالی پلید و ضد دین حکومت ارباب و رعیتی را در جهان ترویج میدهند در حالی که در کشور ایران برای داشتن زندگی صلح آمیز و وفاق انسانها مناظره و گفتگو بین ادیان مختلف برپاست.
وی با یاد آوری به خاک و خون کشیده شدن هزاران انسان در کشورهای اسلامی توسط داعشیها ، طالبان و دیگر ایادی استکبار گفت : آمریکا و اسرائیل با شیطنت در صدد منفور جلوه دادن دین اسلام هستند غافل از آنکه 1400 سال پیش منشور زندگی مسالمت آمیز توسط نبی مکرم اسلام تدوین شده است.
نماینده ولی فقیه در استان وظیفه نخبگان و پژوهشگران دینی را شناسایی عوامل تفرقه انداز  بین ملتها عنوان کرده ادامه داد : برهان دین اسلام بسیار برنده تر از شمشیر است و برای داشتن جوامع انسانی نیاز به گفتگو داریم و نه سلاح جنگی .
در این مراسم نمایندگان ادیان و پژوهشگران شرکت کننده در همایش مناظرات رضوی هریک جداگانه به بیان دیدگاه ها ، معرفی دین خود و شرح اوضاع فعلی پیران ادیان در ایران و کشورهای همسایه پرداختند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: همایش گفتگو و مناظرات رضوی ادیان الهی پیروان مذهبی داعش و طالبان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۰۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد

پیکر استاد رحیم پرواسی هنرمند چهره‌پرداز سینما و تلویزیون کشورمان در زادگاهش اردبیل تشییع شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عصر امروز پیکر استاد رحیم پرواسی از گریمورها و چهره‌پردازهای سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی معروف کشورمان در زادگاهش اردبیل با حضور اقشار مختلف مردم تشییع و تا منزل ابدی همراهی شد.

این هنرمند اردبیلی که در فیلم‌ها، سریال‌ها و تله فیلم‌های مختلف به عنوان چهره‌پرداز حضور داشت 2 روز پیش دار فانی را وداع گفت و امروز در آرامستان قاسمیه اردبیل با حضور هنرمندان اردبیلی تشییع و به خاک سپرده شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در حاشیه مراسم تشییع این هنرمند اظهار داشت: استاد پرواسی نمونه اخلاق، ادب و تواضع در عرصه علم و هنر بودند و همواره سعی می‌کردند تا وظیفه و رسالت خود را به شایستگی انجام دهند.

امیر رجبی تصریح کرد: این هنرمند شهیر اردبیلی سال‌های طولانی در تهران و سایر استان‌ها به فعالیت‌های هنری ادامه داده و حتی با برگزاری کلاس‌های مختلف آموزشی سعی کرد تا شاگردان بیشماری را تربیت و تحویل جامعه هنری کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: آیین بزرگداشت این هنرمند ارزشمند و مراسم تشییع او با حضور مخاطبان بیشماری برگزار شد و قطعا هنرمندان استان سعی خواهند کرد تا با برگزاری آیین‌های بزرگداشت یاد و خاطره این استاد فقید و چهره ملی گریمور را گرامی بدارند.

انتهای پیام/131

  

دیگر خبرها

  • جایگاه معلم و الزامات نظام متعالی آموزش و پرورش
  • زائری از پرو
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • کار معلمی در ادامه راه انبیاء الهی است
  • طراوت بهاریِ باران در مناطق مختلف استان اردبیل
  • پیکر مرحوم رحیم پرواسی در اردبیل تشییع شد
  • حج عظمت و ابهت امت اسلام است
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • رئیس انجمن جامعه شناسی ایران: پروژه یکدست‌سازی همه جا شکست خورده است/ هر روز شکاف‌های عمیق‌تری بین ایدئولوژی حاکمیت با مردم می‌بینیم/ گروه‌های مختلف مردم به همدیگر احترام می‌گذارند
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد