Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@04:22:27 GMT

گردهمایی خودروهای مسافرتی در کرمان برگزار شد

تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۶۶۳۴۳

گردهمایی خودروهای مسافرتی در کرمان برگزار شد

به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، مهدی سیاوشی افزود: برای نخستین مرتبه طیف های مختلف گردشگران ایرانی در قالب 300 خودرو کمپر (مسافرتی) در استان کرمان گرد هم آمدند.
وی تصریح کرد: گردشگران حرفه ای در پایان این گردهمایی با یکدیگر به تبادل نظر و ارائه پیشنهادات در زمینه معرفی جاذبه های استان کرمان و جذب گردشگران خارجی پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان بیان کرد: با توجه به اینکه هزینه های سفر در ایران افزایش یافته و سفرهای جاده ای به نسبت دیگر سفرها از هزینه کمتری برخوردار هستند، برگزاری اینگونه همایش ها فرهنگ ترویج سفرهای جاده ای در بین مردم ایران افزایش خواهد داد.
وی با بیان اینکه در سفرهای جاده ای بیشتر روستاها و مناطق گردشگری مورد بازدید قرار می گیرند تصریح کرد: با دیده شدن این روستاها رونق اقتصادی نیز به این مناطق باز می گردد.
وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم گردشگران حرفه ای شناسایی و معرفی جاذبه های گردشگری کشور ایران به دیگر هموطنان است گفت: مردم اول باید جاذبه های کشور خود را بشناسند.
سیاوشی ادامه داد: با توجه به اینکه کویر شهداد از سوی هیات پرشین کمپر یکی از جاذبه های بکر و منحصر بفرد ایران شناخته شده است بنابراین برای اولین بار این گردهمایی با حضور گردشگران حرفه ای سراسر ایران در استان کرمان برگزار شد.
وی با بیان اینکه گردهمایی خودروهای کمپر هر سال یکبار در یکی از نقاط کشور برگزار می شود افزود: امسال این گردهمایی با حضور کمپر سواران، گردشگران کوله ای، دوچرخه سواران، حامیان محیط زیست و تعدادی دیگر از گردشگران در کرمان برگزار شد.
رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی کرمان گفت: این گردشگران از بازار بزرگ، مجموعه گنجعلیخان، گنبد جبلیه، باغ شاهزاده ماهان، بیابان لوت شهداد، ارگ راین و غیره بازدید کردند.
خودروهای مسافرتی (کمپر) خودروهایی هستند که برای گردشگری ساخته شده‌ اند و در این خودروها مانند یک خانه مسکونی، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و امکان استراحت برای گردشگران وجود دارد.
استان کرمان با هفت اثر جهانی، 700 اثر ثبت ملی و هزاران جاذبه طبیعی و تاریخی از مقاصد مهم گردشگران داخلی و خارجی بشمار می رود.
3029/7437
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان کرمان صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گردشگران داخلی و خارجی گردشگری معرفی جاذبه های گردشگری 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۶۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان

سید محمدعلی حسینی‌نسب، سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان گفت: پروانه بهره‌برداری یک دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان در ماه اردیبهشت به حالت تعلیق درآمد و یک دفتر نیز لغو مجوز شده است. 

او افزود: پرونده دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کمیته نظارت بر این دفاتر بررسی شد که مجوز یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری با توجه به تخلفات صورت گرفته از جمله ارائه اطلاعات غیرواقعی در خصوص اجزای بسته سفر تعلیق شد. 

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی گیلان تصریح کرد: مجوز فعالیت دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری دیگر نیز به دلایلی از جمله نداشتن فعالیت، دریافت اخطار تعلیق و تعطیلی مکان شرکت بدون اطلاع به اداره کل میراث فرهنگی استان لغو شده است.

به گفته حسینی نسب، شرکت‌ها و دفاتری که پروانه فعالیت آنها لغو شده یا به حالت تعلیق در آمده است، به استناد قانون، حق هیچ‌گونه ثبت نام و برگزاری تور‌های داخلی و خارجی و هرگونه خدمات ایرانگردی و جهانگردی را ندارند.

او همچنین گفت: مسافران و گردشگران در هنگام دریافت خدمات مسافرتی به دفاتر گردشگری مجاز و دارای پروانه بهره‌برداری مراجعه کنند و در صورت مشاهده واحد‌های متخلف و بدون مجوز، مراتب را به معاونت گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی استان گیلان اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • تعلیق و لغو مجوز فعالیت ۲ دفتر خدمات مسافرتی در گیلان
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • جیب‌بُرترین شهر و کشور اروپایی
  • جاذبه‌های گردشگری شیراز
  • هشدار یک شرکت بیمه؛ در این شهر‌های اروپا مراقب جیب خود باشید!
  • افزایش دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در کردستان
  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • (تصاویر) جاذبه‌های گردشگری و طبیعی آستارا
  • نطنز آماده پذیرایی از گردشگران در ایام گل و گلاب شد