نیازمند لابی گری برای حمایت از مسلمانان روهینگیا هستیم/ ضرورت توجه جدی تر به مسئله یمن
تاریخ انتشار: ۴ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۶۹۵۱۶
به گزارش خبرنگار ستاد خبری سی و دومین کنفرانس وحدت، شیخ نعیم قاسم در کمیسیون مساعی حمیده عنوان کرد: بنده پیشنهاد میکنم مسئله یمن را هم به تلاش های این کمیسیون اضافه کنیم چراکه در سه سال گذشته کشتار بسیاری در این منطقه شده است.
وی ادامه داد: کشتار عربستان سعودی علیه مسلمانان یمن ادامه دارد و شرایط آنها روز به روز وخیم تر میشود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
شیخ نعیم قاسم گفت: ما باید با ارگانهایی ارتباط برقرار کنیم که ما را تایید میکنند. مثلا اگر برای ما ثابت شد کویت یا عمان در زمینه کمک به مسلمانان میانمار به ما کمک میکنند باید باید برای تاسیس یک لابی در این زمینه اقدام کنیم.
جانشین دبیرکل حزب الله لبنان افزود: باید موثرترین کشورها را انتخاب کرده و با آنها ارتباط برقرار کنیم. از سوی دیگر باید در رسانه ها هم برای کمک به مسلمانان روهینگیا اقدام کنیم.
وی ادامه داد: اگر تلاش های ما مفید نباشد نمیتوانیم نقش موثری در زمینه حمایت از ملت فلسطین یا مسلمانان میانمار داشته باشیم.
شیخ نعیم قاسم تاکید کرد: کمیسیون مساعی حمیده، ظرفیت بسیاری برای کمک به مسلمانان دارد ک قطعا باید از این ظرفیت استفاده کنیم.
انتهای پیام/
منبع: تقریب
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۶۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
ضرورت توجه به هنرِ حکمی در دانشگاهها
به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در جمع اساتید دانشگاه هنر ایران اظهار کرد: هنر با خیال تلاقی دارد اما فلسفه و ریاضیات با عقل و استدلال سروکار دارد، علوم تجربی نیز شامل حواس، مشاهده و آزمایشگاه به انضمام ریاضیات است.
وی ادامه داد: منبع اصلی هنر حواس ظاهری نیست بلکه تخیل است، تخیل کارش این است که دستاوردهای حواس ظاهری را میگیرد و این دستاوردها را ترکیب، تجزیه و خلقِ صورت میکند. این صورتِ خیالی ممکن است با زبان ریاضی آمیخته شود مانند دستگاههای موسیقی است، نُتهای موسیقی ایرانی با ریاضیات پیوند دارد.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: مثلاً در هنرهایی مانند هنرهای نمایشی خیال منبع اصلی است ولو اینکه واقعیت را به تصویر بکشند چراکه به موضوع از لحاظ خیالی پروبال میدهند.
استاد خسروپناه با بیان اینکه قوام هنر به منبع معرفتی تخیل برمیگردد، گفت: اگر کسی سوال کند تخیل در هنر حکمی و هنر غیرحکمی تفاوت دارد؟ باید پاسخ داد که در هنر حکمی تخیل زیر سایه تعقل است چراکه قوام حکمت، عقل است و خرد ناب متشکل از عقل نظری، عملی و معاش و معاد است.
وی ادامه داد: در دنیای غرب، دکارت بر عقل نظری تأکید داشت، کانت عقل عملی را مطرح کرد، ماکس وبر عقل معاش و برنامهریز را مطرح کرد و تاکنون فیلسوفان غربی عقل معاش را در نظر دارند و خبری از عقل معاد نیست. اگر تخیل ذیل سایه عقل نظری باشد هنر دکارتی، ذیل عقل عملی باشد هنر کانتی و ذیل عقل معاش باشد هنر ماکسی ایجاد میشود اما اگر تخیل ذیل خرد ناب شد هنر، حکمی خواهد بود. از طرفی تخیل ذیل تعقل نباشد و ذیل سایه توهم باشد، این هنر نیز غیرعقلانی است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: در دانشگاهها، هنر ذیل سنت، مدرن یا پست مدرن تدریس میشود اما اگر سراغ هنر حکمی نرویم حتما هنر آسیب خواهد دید، ما در تاریخِ هنر حکمی زندگی میکنیم، حکیمان ما ابوعلی سینا و خواجه نصیر الدین طوسی بودند، اکثر سازهای ایرانی زاییده تخیل مبتنی بر حکمت است و این سازها غنای لهوی ندارند. اگر روی این موضوعات کار کنیم دنیا گوش شنوا دارد و آماده شنیدن هنرِ حکمی است.
انتهای پیام/