Web Analytics Made Easy - Statcounter

آنگونه که معلمان می‌گویند حق الزحمه امتحانات نهایی سال ۹۶ هنوز پرداخت نشده و با توجه به تورم موجود تاخیر بیش از یکسال برای پرداخت این مطالبه به زیان آنها تمام شده است البته آموزش‌وپرورش امیدوار است در ماه‌های آینده این اعتبار تامین شود. ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲ #از_تسنیم_بپرسید نظرات - اخبار #از_تسنیم_بپرسید -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، یکی از سوالاتی که از سوی فرهنگیان در بخش #از_ تسنیم_ بپرسید مطرح شده است،  پرداخت حق الزحمه امتحانات نهایی سال 96 برای ماه‌های خرداد، شهریور و دی ماه است که هنوز از سوی آموزش وپرورش پرداخت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چگونه سوالات خود را با تسنیم در میان بگذاریم؟#از_تسنیم_بپرسید: طرح رتبه‌بندی معلمان چه‌زمانی اجرا می‌شود؟

علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش وپرورش پیش از این در شهریور امسال گفته بود که کل مطالبات معلمان 948  میلیارد تومان بود که پرداخت شده و 180 میلیارد تومان آن باقی مانده است.

او مطالبات باقی‌مانده را اینگونه برشمرد:‌ 2.5 ماه حق‌التدریس، 2.5 ماه خرید خدمات و بخش کوچکی از حق‌الزحمه امتحانات سال 96.

سید محمد بطحایی وزیر آموزش‌وپرورش هم در نشست خبری خود در تاریخ 31 شهریور ماه امسال به تخصیص 52 درصدی اعتبارات استانی اشاره کرد و آن را با توجه به تنگناهای خزانه جالب توصیف کرده بود. او مطالبات سال 96 که به 97 منتقل شده را حق التدریس شاغلان, 4 ماه حقوق خرید خدماتی‌ها و حق الزحمه امتحانات نهایی اعلام کرد.

حالا با گذشت حدود 2 ماه از صحبت‌های وزیر و معاون او، معلمان از عدم پرداخت حق‌الزحمه امتحانات نهایی خبر می‌دهند که با توجه به افت ارزش پول، تاخیر در پرداخت این حق‌الزحمه به ضرر آنها تمام شده است.

در شرایطی که با توجه به وضعیت تورم موجود در جامعه، مطالبه معلمان برای دریافت حق‌الزحمه امتحانات نهایی سال 96 در کوتاهترین زمان، منطقی به نظر می‌رسد اما مسئولان آموزش‌وپرورش درباره چرایی تاخیر بیش از یکسال در پرداخت آن، باز هم ماجرا را به عدم تخصیص اعتبار مورد نیاز از خزانه مربوط می‌دانند.

مهرداد خان ماکو مدیرکل دفتر بودجه وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به ما برای پیگیری این مطالبه معلمان عنوان کرد: بخشی زیادی از مطالبات مربوط به سال 96 تامین اعتبار شده است اما با توجه به اینکه اولویت‌های پرداختی با حق‌التدریس بود این مسئله در اولویت پیگیری قرار گرفت. 

او گفت: بخشی از حق‌الزحمه امتحانات نهایی سال 96 پرداخت نشده است اما برای تامین اعتبار آن در حال رایزنی هستیم و به ما وعده داده‌اند که در تخصیص سه ماهه سوم این اعتبار در اختیار آموزش وپرورش قرار بگیرد.

با توجه به صحبت‌های مدیرکل دفتر بودجه وزارت آموزش وپرورش به نظر می‌رسد مطالبات مربوط به حق‌الزحمه امتحانات نهایی سال 96 در سه ماهه پایانی امسال پرداخت شود.

انتهای پیام/

R1014132/P1011115/S1425/CT1 واژه های کاربردی مرتبط وزارت آموزش و پرورش فرهنگیان معلمان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش فرهنگیان معلمان وزارت آموزش و پرورش فرهنگیان معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۴۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادای احترام معلمان و دانش آموزان قم به شهید آیت‌الله مطهری

هم‌زمان با آغاز هفته بزرگداشت مقام معلم، جمعی از مسئولان آموزش‌وپرورش، فرهنگیان و دانش‌آموزان استان قم با حضور در حرم مطهر حضرت معصومه (س) و گل‌باران مزار مطهر شهید آیت‌الله مطهری با این شهید بزرگوار ادای احترام و  تجدید میثاق کردند.

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش‌وپرورش قم در این مراسم شهید مطهری را نماد تمامی شهدا و اسوه و الگوی همه معلمان هم در جبهه علمی و هم در جبهه عملی دانست و اظهار داشت: معلمان با الگو قراردادن شهید مطهری می‌توانند به‌خوبی به رسالت خود عمل کنند.

وی حضور بر سر مزار شهید آیت‌الله مطهری را به‌خاطر ادای احترام و گرامی داشت یاد این معلم شهید به نمایندگی از همه معلمان کشور عنوان کرد و گفت: ما باید هم عهد شویم تا در مسیر زندگی و شغلی خود شهید مطهری را الگو خود قرار داده و هدفمان که استمرار مسیر نورانی انقلاب اسلامی است را ادامه دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • معلم، نویدبخش آینده روشن
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی
  • ادای احترام معلمان و دانش آموزان قم به شهید آیت‌الله مطهری
  • صحرایی: معلم معمار آینده هر کشور است
  • شرکت ۲۷ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی در امتحانات نهایی
  • رشد ۸ درصدی توسعه متوازن رشته‌ای/ شرکت ۲۷ هزار نفر در امتحانات نهایی خرداد ماه