Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان بشرویه با بیان اینکه جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی در راستای حمایت از شاعران گام بر می دارد، گفت: در این جشنواره ها می توان شاعران با سلیقه های مختلف را شناسایی کرد.

علیرضا پور رفعتی در گفتگو با خبرنگار شبستان با اشاره به برگزاری جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی در ۸ آذر اظهار داشت: بشرویه در بحث شعر و شاعری از جایگاه خوبی برخوردار است بگونه ای که هم اکنون سه انجمن شعر «بدیع الزمان فروزانفر، بدیع و انجمن شعر و کودک بدیع» در این شهرستان فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه شاعر غزلسرای این شهرستان در جشنواره ملی شعر رضوی، مقام نخست کشوری را به خود اختصاص داده است، افزود: همچنین، بهمن ماه سال گذشته محسن زاده یکی دیگر از شاعران این استان، رتبه نخست شعر فجر انقلاب در شهرستان خوسف را کسب کرد.

 

وی یادآور شد: برگزاری اینگونه جشنواره ها علاوه بر تاثیرات مثبت بر روحیه شاعران، سبب ایجاد انگیزه مضاعف در این قشر می شود تا هرچه بیشتر در این حوزه تلاش کرده و شعر خود را اصلاح کنند.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان بشرویه خاطرنشان کرد: محتوای شعر بر مخاطب بسیار تاثیرگذار است چراکه شعر یک پیام هنری است که به مردم ابلاغ می شود.

 

پور رفعتی با تاکید بر اینکه شعر و به ویژه شعر رضوی پیام انقلاب، دستاوردهای آن و الگو و رفتار ائمه اطهار علیها سلام را بازگو می کند، ادامه داد: جوانان شاعر در گام نخست باید سطح معلومات خود را ارتقا دهند چراکه زمینه ساز شعر ماندگار، چیزی جز مطالعه نیست.

 

به گفته وی، شاعران جوان باید دیوان شاعران بزرگ را مطالعه کنند و سپس با آگاهی کامل شعر بسرایند تا تاثیرش بر مخاطب بیشتر شود.

 

وی با اشاره به اینکه شعرای منطقه بشرویه به تعالیم مذهب و دین مبین اسلام بسیار واقف اند و موضوعات شعری در این خصوص را مشتاقانه پیگیری می کنند، یادآور شد: این جشنوارها هرچه بیشتر برگزار شود شاعران با فضاهای اجتماعی آشناتر و در زمینه های مختلف بهتر می توانند شعر بسرایند.

 

رئیس فرهنگ و ارشاد شهرستان بشرویه با بیان اینکه جشنواره شعر رضوی در راستای حمایت از شاعران گام بر می دارد، گفت: در این جشنواره ها می توان شاعران با سلیقه های مختلف را شناسایی کرد.

 

 

پور رفعتی خاطرنشان کرد: شعر با زبان هنرمندانه می تواند بسیاری از مشکلات را مختصرتر، موزون تر و کوتاه تر بیان کند که از بسیاری از تریبون ها هم تاثیرگذارتر است چرا که شعر زبان دل است و هرچیزی که از دل برآید بدون شک بر دل می نشیند و تاثیرش دو چندان می شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/575

منبع: شبستان

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه زلزله هفته وحدت مشهد حسن روحانی مقام معظم رهبری ارومیه هفته بسیج شبستان یزد آذربایجان غربی جشنواره ملی ترانه و شعر سپید رضوی ترانه بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۵۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتخاب ۲۵ محصول برتر از بین دو هزار و ۵۰۰ نمونه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد عسگری مدیر کل و سرمایه‌گذاری پارک فناوری پردیس در حاشیه اینوتکس گفت: سیزدهمین نمایشگاه اینوتکس با هدف هم افزایی همه اجزا اکوسیستم فناوری با شعار  همه اجزای زیست بوم نوآوری زیر یک سقف هستند در حال برگزاری است.

وی افزود: جشنواره پیشگامان در سیزدهمین دوره نمایشگاه اینوتکس، برگزاری پاویون محصولات فناورانه برتر کل کشور و همچنین رونمایی از تعدادی محصول با فناوری بالا باحضور مقامات عالی رتبه کشوری ازجمله وزراء، معاونین رئیس جمهور، صاحب‌نظران صنایع و مشتریان محصولات را در برخواهد گرفت.

وی ادامه داد: بر این اساس و طبق روند‌های پیش‌بینی شده برای ارزیابی محصولات، طی این فراخوان از شرکت‌های متقاضی که دستاورد‌های جدیدی در تولید محصولات دانشی حوزه‌های مختلف فناوری داشته‌اند دعوت می‌شود تا در فرایند انتخاب برترین محصولات و دستاورد‌های فناورانه کشور مشارکت کنند.

وی افزود: فراخوان این بخش از اسفند ماه سال گذشته منتشر شده و از بین دو هزار و ۵۰۰ محصول، ۲۵ محصول بر اساس شاخص‌های متعدد مورد ارزیابی قرار گرفته و انتخاب شده اند تا به عنوان طرح‌های برتر معرفی شوند.

عسگری با اشاره به اینکه هدف از برگزاری جشنواره اینوتکس کم کردن فاصله محصول با بازار است، افزود: یکی از راهکار‌ها حضور شرکت‌ها در نمایشگاه مختلف و نمایشگاه دستاورد‌های آنان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • معرفی ۲۵ محصول برتر در اینوتکس 2024
  • انتخاب ۲۵ محصول برتر از بین دو هزار و ۵۰۰ نمونه
  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • میزبانی سلماس از جشنواره بین المللی شعر رضوی ترکی
  • برگزاری جشنواره نوجوان خوارزمی
  • سمنان دهه کرامت میزبان خادمان رضوی با اجرای ۱۰۰ عنوان برنامه است
  • کسب مقام ووشو بانوان خراسان جنوبی در المپیاد استعدادها
  • جشنواره غذاهای سنتی شهرستان گرمی برگزار شد
  • در سرزمین ما شاعران پس از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه‌کاره هیچ‌کاره است
  • در سرزمین ما شاعران بعد از مرگ زنده می‌شوند / یک شاعر شهرستانی همه کاره هیچ کاره است