Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@22:56:00 GMT

سهم ۳۳ درصدی زنان از هیات‌علمی دانشگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۷۵۹۴۱

بر اساس آماری که منتشر شده است، در سال تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۵، تعداد ۲۷۵ هزار و ۷۴۹ نفر در موسسات آموزش عالی کشور به تدریس اشتغال داشته اند که از این تعداد ۳۳.۲ درصد زن و ۶۶.۸ درصد را مردان تشکیل می دهند.

به گزارش دانشجو، بر اساس آماری که توسط موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ایران منتشر شده است، در سال تحصیلی ۱۳۹۶-۱۳۹۵، تعداد ۲۷۵ هزار و ۷۴۹ نفر در موسسات آموزش عالی کشور به تدریس اشتغال داشته اند که از این تعداد کادر آموزشی تمام وقت و پاره وقت موسسات آموزش عالی، ۳۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲ درصد زن و ۶۶.۸ درصد را مردان تشکیل می دهند.

نوع خدمت مرتبه علمی (عنوان دانشگاهی) دولتی (زن) غیردولتی (زن) جمع زنان آموزش عالی در سال ۹۶-۹۵ کادر آموزشی دانشگاهی تمام وقت استاد ۳۵۶ ۳۰۸ ۶۶۴ دانشیار ۱۴۶۷ ۵۴۳ ۲۰۱۰ استادیار ۶۱۹۱ ۴۱۸۳ ۱۰۳۷۴ مربی ۲۹۰۳ ۴۳۰۰ ۷۲۰۳ مربی آموزشیار ۲۴ ۴۶ ۷۰ جمع هیات علمی ۱۰۹۴۱ ۹۳۸۰ ۲۰۳۲۱ سایر ۳۰۸ ۱۱۲ ۴۲۰ جمع ۱۱۲۴۹ ۹۴۹۲ ۲۰۷۴۱ کادر آموزشی دانشگاهی پاره وقت استاد ۱۱ ۲۱ ۳۲ دانشیار ۲۹ ۱۲ ۴۱ استادیار ۱۶۲ ۲۷۰ ۴۳۲ مربی ۴۱۱ ۳۶۱۸ ۴۰۲۹ مربی آموزشیار ۱۳ ۱۴۷ ۱۶۰ جمع هیات علمی ۶۲۶ ۴۰۶۸ ۴۶۹۴ سایر ۴۳۹۷۳ ۲۲۱۴۵ ۶۶۱۱۸ جمع ۴۴۵۹۹ ۲۶۲۱۳ ۷۰۸۱۲ جمع استاد ۳۶۷ ۳۲۹ ۶۹۶ دانشیار ۱۴۹۶ ۵۵۵ ۲۰۵۱ استادیار ۶۳۵۳ ۴۴۵۳ ۱۰۸۰۶ مربی ۳۳۱۴ ۷۹۱۸ ۱۱۲۳۲ مربی آموزشیار ۳۷ ۱۹۳ ۲۳۰ سایر ۴۴۲۸۱ ۲۲۲۵۷ ۶۶۵۳۸ جمع ۵۵۸۴۸ ۳۵۷۰۵ ۹۱۵۵۳

این جدول شامل اعضای هیات علمی بورسیه و نیمه وقت دانشگاه آزاد اسلامی نیز می شود.

در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ استان های هرمزگان ۳۱.۶ درصد، کرمان ۳۰.۸ درصد و فارس ۲۸.۷ درصد بیشترین سهم اعضای هیات علمی تمام وقت زن را در بین استان های کشور داشته اند.

همچنین در این سال تحصیلی استان های کهگیلویه و بویر احمد ۱۵.۲۵ درصد، کردستان ۱۵.۸ درصد و قم ۱۶.۶ درصد کمترین اعضای هیات علمی تمام وقت زن را در بین استان های کشور داشته‌اند.

با وجود افزایش تعداد دانشجویان و فارغ‌التحصیلان زن در سال‌های گذشته، جذب زنان به هیات علمی دانشگاه‌ها یکی از چالش‌های نظام آموزش عالی است و همچنان در برخی دانشگاه‌ها با موانعی روبه‌روست. برای مثال در یکی از دانشکده‌های دانشگاه صنعتی شریف، تاکنون هیچ زنی به عضویت هیات‌علمی در نیامده و تمام 27 عضر هیات‌علمی این دانشکده را آقایان تشکیل می‌دهند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: هیات علمی زنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۵۹۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاد دانشگاه سمنان عضو هیات علمی نمونه کشوری شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️در مراسمی که با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد از دکتر مجید قلهکی عضو هیات علمی دانشگاه سمنان نیز به عنوان عضو هیات علمی نمونه تجلیل شد.

دکتر قلهکی در حال حاضر استاد تمام و معاون برنامه‌ریزی و توسعه‌ی منابع اقتصادی دانشگاه سمنان بوده و زمینه‌های تحقیقاتی وی عبارتند از: سیستم دیوار برشی فولادی - سیستم مهاربند ستون فقراتی - سیستم قاب با ستون پیوند شده و تکنولوژی بتن‌های جدید است.
گفتنی است، دکتر مجید قلهکی مدرک کارشناسی خود را در رشته‌ی مهندسی عمران، از دانشگاه سمنان و مدارک کارشناسی‌ارشد و دکترای خود را در رشته‌ی مهندسی سازه از دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیرالدین‌طوسی اخذ نموده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • استاد دانشگاه سمنان عضو هیات علمی نمونه کشوری شد
  • توضیح دانشگاه تهران درباره انتخاب همسر ابراهیم رئیسی به‌عنوان عضو هیات جذب دانشکده علوم خانواده
  • استادان در هویت‌سازی و فرهنگ‌سازی اهتمام داشته باشند
  • ابلاغ مصوبه‌ای درباره «هیات علمی دانشگاه فرهنگیان»
  • تشکیل هیات امنای واحد برای ستادهای توسعه فناوری‌های اولویت‌دار
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • تجلیل از ۲ عضو هیات علمی دانشگاه مازندران به عنوان استاد نمونه کشوری
  • دو عضو هیات ‌علمی‌ دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع استادان نمونه کشوری
  • انتخاب عضو هیات علمی دانشگاه محقق اردبیلی به عنوان استاد نمونه کشوری