Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی دریایی ارتش از تجهیز ناوشکن سهند به سامانه بومی دفاع نقطه‌ای کمند خبر داد. ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶ سیاسی نظامی | دفاعی | امنیتی نظرات - اخبار سیاسی -

دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم درباره قابلیت‌ها و تجهیزات جدید نصب شده روی ناوشکن سهند، گفت: ناوشکن سهند به سامانه دفاع نقطه‌ای بومی کمند تجهیز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اختصاصی/ اولین ناوشکن ارتش به "فالانکس ایرانی" تجهیز شدآخرین وضعیت "فالانکس ایرانی"نمونه ایرانی "سامانه آمریکایی فالانکس" به‌زودی عملیاتی می‌شود

 

وی افزود: این ناوشکن همچنین مجهز به موشک‌های کروز ضدکشتی است و همچنین از عرشه پرواز بالگردهای سنگین‌تر، نسبت به ناوشکن‌های قبلی برخوردار است. این ناوشکن به تجهیزات پیشرفته‌ای دیگری هم مجهز شده که شاید الان لازم نباشد درباره آن صحبت کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: ناوشکن سهند یک شناور بومی و مقتدر است.

 به گزارش تسنیم، شناورهای رزمی علاوه بر استفاده از تسلیحات آفندی، از تجهیزات و تسلیحات پدافندی برخوردار هستند تا بتوانند به حملاتی که در سه عرصه سطح، زیر سطح و هوا  از سوی دشمن به آنها می‌شود، پاسخ داده و از خود دفاع کنند. به همین منظور یک شناور رزمی از تجهیزات متنوع پدافندی بهره می‌برد که دفاع از شناور را در لایه‌های مختلف میسر می‌سازد.

از جمله مهمترین این تجهیزات سامانه‌های مقابله با موشک‌های کروز یا پرتابه‌های هوشمند است که از انواع مختلفی برخوردار بوده و در لایه‌های مختلفی امنیت شناور را در مقابل موشک‌های کروز تامین می‌کند. سامانه‌های جنگ الکترونیک برای ایجاد اختلال در سکوهای پرتاب و منحرف کردن موشک‌های کروز، سامانه‌های توپخانه‌ای که می‌توانند موشک‌های کروز را در فاصله مناسب منهدم کنند.

اما در لایه‌های نزدیک‌تر به شناور، فریب‌ دهنده‌های موشک مثل چف و فلر وظیفه حفاظت از شناورها را برعهده دارند.

چَف و فِلر؛ فرار جنگنده‌ها و بالگردها از چنگ موشک‌های راداری و حرارتی

 

سامانه‌های دفاع نقطه‌ای و نزدیک می‌توانند از فاصله 2 کیلومتری هر هدفی را که به شناور نزدیک شود با نواخت تیر 4000 تا 7000 تیر در دقیقه مورد هدف قرار داده و منهدم کنند که سامانه کمند نیز از جمله همین سامانه‌هاست که توسط متخصصان صنایع دفاعی کشورمان طراحی و تولید شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار دفاعی خبرگزاری تسنیم از عملیاتی شدن سامانه کمند روی یکی از ناوشکن‌های ارتش خبر داده و گفته بود کار نصب این سامانه روی "دومین ناوشکن" نیز آغاز شده است.

انتهای پیام/

R1429/P1011116/S1,11/CT1 واژه های کاربردی مرتبط امیر خانزادی اخبار نظامی نیروی دریایی ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امیر خانزادی اخبار نظامی نیروی دریایی ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران امیر خانزادی اخبار نظامی نیروی دریایی ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند

سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد نیروهای یمنی دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی را در دریای سرخ هدف قرار داده‌اند.

به گزارش ایسنا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد امروز سه شنبه از هدف قرار دادن دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی را در دریای سرخ هدف خبر داد و تأکید کرد این عملیات با موفقیت صورت گرفته است.

به گزارش المسییره، سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: نیروهای مسلح یمن دو ناوشکن آمریکایی را در آب‌های دریای سرخ با پهپاد هدف قرار دادند.

وی در ادامه تصریح کرد: همچنین کشتی انگلیسی CYCLADES که پیش‌تر با مخفی‌کاری و دستکاری مقصد خود وانمود کرد عازم بندری دیگر است اما سر از بندر ایلات درآورد، با همکاری مشترک نیروی دریایی و یگان‌های موشکی و پهپادی یمن هدف قرار گرفت.

سرتیپ یحیی سریع خاطرنشان کرد در عملیاتی دیگر، با تعدادی پهپاد، کشتی صهیونیستی (MSC ORION) در اقیانوس هند هدف قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • ارتش یمن: دو ناوشکن آمریکایی را هدف قرار دادیم
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • خلیج‌ فارس امن‌ترین نقطه دریایی جهان است | اسکورت کشتی‌های تجاری ایران در آب‌های فرامرزی
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • ۱۴ عملیات مقابله با آلودگی‌های دریایی در استان بوشهر انجام شد
  • امین مدنی:‌ «وعده صادق»؛ عبور از قوی ترین نقطه پدافندی جهان
  • اسپانیا: به‌زودی موشک‌های پاتریوت را به اوکراین ارسال می‌کنیم
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا