Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما به نقل از خانه ملت، محمد حسینی با اشاره به تغییراتی در نحوه بودجه نویسی سال ۹۸ اظهار داشت: طبق قانون باید 15 آذر لایحه بودجه سنواتی از سوی دولت به مجلس ارسال شود، اقدامات اولیه برای تدوین لایحه بودجه سال 98 در دولت انجام شد است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس ادامه داد: اقدامات اولیه بر اساس برنامه ریزی منسجم و کارهای کارشناسی در سازمان برنامه و بودجه کل کشور برای بودجه نویسی انجام شده است، با توجه به شرایط تحریمی و تأثیر آن بر بخش اقتصاد کشور، همچنین مباحثی که در سال ۹۷ در حوزه سیاست های داخلی رخ داد و موجب کاهش ارزش پول ملی شد انتظار می رود که بودجه سال 98 متفاوت از بودجه سنوات گذشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



* بودجه 98 دشمن را مأیوس می کند
نماینده مردم تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش تورم در سال 97 به خصوص در نیمه دوم سال، گفت: با توجه به شرایط اقتصاد حاکم برکشور بودجه سال 98 متفاوت از بودجه سنوات گذشته است، این بودجه باید دارای پیام خاصی برای جامعه باشد، انتظار می رود بودجه سال 98 امید بخش برای مردم و مأیوس کننده برای دشمنان کشور عزیزمان باشد.
وی با بیان این که لایحه بودجه سال 98 در چارچوب بودجه سنواتی تهیه شده است، گفت: این بودجه با رویکرد بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد، تدوین شده و سعی شده است که اکثر دستگاه‌ها و به عبارتی بیش از ۸۰ درصد دستگاه های اجرایی بودجه خود را براساس عملکرد اعلام کنند، در سال 97 این کار سخت انجام شد و بودجه 30 تا 40 درصد دستگاه های اجرایی بر اساس عملکرد تدوین شد.

* حجم ردیف های متفرقه بودجه 98 کاهش می یابد
حسینی با بیان این که تلاش می شود اکثر بخش های بودجه سال 98 بر اساس عملکرد تدوین شود، گفت: بودجه سال 98 در نگارش تبصره ها و جدوال متفاوت‌تر از بودجه سال های گذشته است، تا جایی که مقدور بود ردیف ها از بودجه سال آینده حذف شد، با این حساب در بودجه 98 حجم ردیف های متفرقه بسیار کمتر از سنوات گذشته است.
این نماینده مجلس تأکید کرد: نگاه دیگری که به بودجه سال ۹۸ داریم کاهش وابستگی به درآمد نفتی است تا قدم مثبتی در اجرای سیاست‌هایی که در برنامه های توسعه ای داشته ایم برداشته شود.

* 550 طرح عمرانی در سال 98 به پایان می رسد
وی ادامه داد: در بودجه سال 98 میزان صادرات و فروش نفت به نسبت گذشته کاهش آنچنانی نخواهد داشت اما برای اینکه بتوانیم سیاست کاهش وابستگی به درآمد نفتی را اعمال کنیم سعی شده منابع کمتری به صورت مستقیم به نفت وابسته باشد و از منابع دیگری چون مالیات و گمرک، فروش دارایی های مازاد دستگاه های اجرایی، فروش طرح های عمرانی و فروش سهام استفاده شود به نوعی سیاست های کوچک کردن دولت در بودجه سال ۹۸ به چشم می خورد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس گفت: سعی شده است که اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای ضمن حفظ اعداد بر اساس میزان انتشار اوراقی که پیش بینی شده است در اولویت قرار گیرد، در این اولویت بندی طرح هایی که بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اند در نظر گرفته می شوند که حدود 550 طرح رو به اتمام هستند و در سال 98 به بهره برداری می رسد.

* قیمت حامل های انرژی در سال 98 افزایش نمي يابد
این نماینده مجلس به نقاط مثبت دیگر بودجه سال 98 اشاره کرد و بیان داشت: نگاه دیگری که در بودجه سال ۹۸ می توان به آن اشاره کرد و از نقاط مثبت است انعطاف پذیری حوزه‌ درآمدی به خصوص درآمد نفت است.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در خصوص افزایش قیمت حامل‌های انرژی و بحث هدفمندی یارانه ها گفت: در این بخش تغییر عمده ای را نسبت به سال ۹۷ نداریم، در رابطه با بحث اشتغال و تولید نیز مانند سال گذشته در تبصره ۱۸ با مکانیسمی بهتر و با اصلاحاتی بهتر در حوزه بانک ها، شرایطی بهتر برای کمک به تولید ملی فراهم می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بودجه سال98 لايحه بودجه حامل های انرژی بنزين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟

درحالی‌که نمایندگان مجلس سال گذشته در جریان تصویب احکام و تبصره های بودجه، با برداشت ۴ همت وزارت راه و شهرسازی از صندوق تامین خسارت های بدنی مخالفت کرده و این بند را حذف کرده بودند، شنیده ها از بازگشت این پیشنهاد در قالب جداول بودجه حکایت دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، درحالی‌که نمایندگان مجلس سال گذشته در جریان تصویب احکام و تبصره های بودجه، با برداشت 4 همت وزارت راه و شهرسازی از صندوق تامین خسارت های بدنی مخالفت کرده و این بند را حذف کرده بودند، شنیده ها از کمیسیون تلفیق بودجه مجلس از بازگشت پیشنهاد برداشت از منابع صندوق در قالب جداول بودجه حکایت دارد.

این در حالی است که در هفته های گذشته، رئیس مجلس بارها تاکید کرده بود که در جریان بررسی جداول بودجه، پیشنهادات مغایر با احکام و تبصره های تصویب شده امکان بررسی و تصویب نخواهد داشت.

باید منتظر ماند و دید صحن علنی مجلس چه واکنشی به این تصمیم مغایر آیین نامه مجلس خواهد داشت؟

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • تحریم های جدید ایران تا چه حد جدی است؟
  • امسال قیمت برق افزایش نمی یابد
  • قیمت برق استرالیا در آینده رکوردی تاریخی خواهد زد
  • تعداد نیروگاه‌های اتمی افزایش می‌یابد
  • سامانه بارشی امروز از زنجان خارج می‌شود
  • بدعت عجیب در جریان تصویب بودجه؟