Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@04:14:11 GMT

بازی دوئل در تکمیل پروژه تالار مرکزی شهر ساری

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۷۹۴۶۱

بازی دوئل در تکمیل پروژه تالار مرکزی شهر ساری

مدیرکل اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اعلام اینکه عبوری قبول کرده بود که پروژه تالار مرکزی شهر را به ثمر برساند، گفت: اختلاف نظر بین ربیع فلاح و عبوری مانع از تکمیل و بهره‌برداری این پروژه شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بلاغ، پروژه فرهنگی مرحوم کردان در حال حاضر به نام پروژه تالار بزرگ شهر تغییر نام داده است و ممکن است حتی در زمان بهره‌برداری به نام‌های دیگری هم تغییر کند، با وجود وعده و وعیدهای زیاد همچنان یکی از پروژه‌های بر زمین مانده در استان مازندران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فروردین ماه سال 91 بود که حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی از افتتاح و بهره‌برداری این پروژه در دهه فجر خبر داد بود.

مدیرکل اسبق ارشاد مازندران این موضوع را پس از بازدید از اجرای این پروژه اعلام کرد و گفت: 73 درصد اعتبار این پروژه به پیمانکار پرداخت شده است.

اما از سال 91 تاکنون حدود 6 سال از قول‌ مدیرکل سابق ارشاد مازندران گذشته است، پس از تغییر ابراهیمی دو مدیرکل دیگر در این مسند مسئولیت گرفتند، اما خبری از بهره‌برداری این پروژه نیست.

ابراهیمی از سال 91 به بعد حدود یک سال دیگر مدیرکل فرهنگ و ارشاد مازندران بود، بعد از وی احد جاودانی و پس از آن شالوئی در حال حاضر در این مجموعه فعالیت می‌کند.

احد جاودانی میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه را حدود 90 درصد و دلیل عدم بهره‌برداری از این پروژه را کمبود منابع اعلام کرده است.

در دوره‌ای بحث واگذاری این مجموعه بنا به اظهارات احد جاودانی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها مطرح شده بود که جاودانی دلیل عدم واگذاری این پروژه را اختلاف بین عبوری شهردار و ربیع فلاح‌جلودار استاندار اسبق مبنی بر عدم واگذاری اعلام کرد.

جاودانی با اعلام اینکه عبوری قبول کرده بود که این پروژه را در اختیار بگیرد، گفت: اما استاندار وقت مازندران چندان تمایلی به این کار نداشت و همین موضوع یکی از دلایل اصلی تاخیر در بهره‌برداری و اجرای پروژه شده است.

وی ادامه داد: بنده با پیگیری‌هایی که انجام دادم شهردار مرکز استان را متقاعد به تحویل این پروژه کردم، اما مخالفت‌های استاندار وقت مانع از تکمیل و بهره برداری پروژه شده است.

اما شالوئی هم از پیگیری‌های جدی خود برای تکیمل این پروژه خبر داده است، وی با اعلام اینکه به همراه یوسف نژاد نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی پیگیر اجرای این پروژه است، افزود: یکی از دغدغه‌های جدی بنده تکمیل این پروژه است.

بنا به اطلاعات دریافتی خبرنگار بلاغ، پروژه تغییر نام یافته مرحوم کردان ساری که در حال حاضر به نام تالار شهر نامگذاری شده است، برای تکمیل و بهره‌برداری نیاز به 32 میلیارد تومان اعتبار دارد.

میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه در حال حاضر89 درصد بیان شده است و تاکنون 24 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۷۹۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه

محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کتابخانه مرکزی، گفت : این پروژه مهمترین و بزرگترین بنای فرهنگی استان است و در صورت راه‌اندازی می‌تواند محل مناسبی برای انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری استان باشد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری استان‌ها صاحب کتابخانه مرکزی هستند و در غرب کشور تنها استانی که کتابخانه مرکزی ندارد، کرمانشاه است.

بهرامی با اشاره به شروع این پروژه در سال ۱۳۸۶ گفت: این پروژه در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در پنج طبقه و با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع در دست احداث است.

وی به پیشرفت ۶۳ درصدی پروژه اشاره و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری این پروژه بعد از ۱۷ سال به این میزان پیشرفت رسیده است.

بهرامی اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه شده تا به پیشرفت ۶۳ درصدی برسد، اما برای اینکه بتوانیم پروژه را تکمیل کنیم با توجه به افزایش قیمت‌ها به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تصویب اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای این پروژه در سفر دور اول رییس جمهور به استان، گفت: در این سفر مقرر شد از این میزان اعتبار، ۲۰ میلیارد تومان آن توسط سازمان برنامه و بودجه و ۱۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات نفت تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از این میزان اعتبار ۵.۶ میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۱ و ۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته تخصیص شد که صرف تکمیل پروژه شده و اکنون برای ادامه کار به تامین اعتبار جدید نیاز داریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • جشن تکمیل خطوط یک تا هفت پایان سال برگزار می‌شود
  • جشن تکمیل خطوط هفت‌گانه مترو تا پایان سال جاری
  • ۸۰۰ پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد
  • با افتتاح نیروگاه زباله‌سوز، معضل زباله ساری حل می‌شود
  • شوراها در تحول دیپلماسی اقتصادی باید نقش آفرین باشند
  • ظرفیت آرامستان گرگان تکمیل است/ گورستان جدید سال آینده بهره‌برداری می‌شود
  • بهره‌مندی ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره برداری می رسد؛ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز
  • فاز اول پروژه دوگاز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد/ تکمیل فاز دوم فتح-باغستان تا پاییز