Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-01@11:08:17 GMT

جوانی پوست با میوه ای زمستانی

تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۸۳۸۳۷

جوانی پوست با میوه ای زمستانی

رکنا: اغلب میوه ها خاصیت ضدپیری دارند اما مصرف کیوی در زمستان خواص بی شماری برای پوست و حفظ زیبایی زنان دارد.

کیوی، در میان میوه‌ های موجود، به ‌عنوان منبع غنی ویتامین ث به شمار می ‌‌آید. گفته می شود با توجه به اینکه این میوه منبع مهمی از ویتامین ث به شمار می ‌آید، برای پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی، چند عدد از آن را در رژیم غذایی روزانه ‌تان جای دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بهداشت نیوز کارشناسان تغذیه تاکید می کنند که به هفت دلیل نباید از خوردن کیوی غافل شوید:

تنفس آسان تر: انجمن ریه آمریکا اعلام کرده که یک فرد بالغ نزدیک به 20 هزار بار در روز تنفس می کند. کودکانی که 5 تا 7 عدد کیوی در هفته می خورند دچار خس خس سینه کمتری می شوند و تنگی نفس و سرفه شدید شبانه در آنها کاهش می یابد.

کاهش خطر ابتلا به نابینایی مرتبط با سن: کیوی حاوی لوتئین یعنی سلطان آنتی اکسیدان ها است که از کوری مرتبط با سن جلوگیری می کند. همچنین سبب محافظت از چشم ها از انواع مختلف آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد می شود.

کیوی و ویتامین های آن: این میوه سرشار از ویتامین هایCوEاست. میزان ویتامین ث موجود در دو عدد کیوی متوسط دو برابر پرتقال است. مطالعات نشان می دهد که کیوی سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند و با استرس و پیری مقابله می نماید. کیوی برای بهبود زخم و جذب آهن، سلامت استخوان ها، رگ های خونی و دندان ها بسیار مفید است. علاوه بر ویتامین ث، کیوی حاوی ویتامینEاست که به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی به کاهش کلسترول و تقویت سیستم ایمنی کمک می کند. هر دو ویتامین بدن را در برابر آسیب های سلولی سرطان زا محافظت می کنند.

افزایش سروتونین: با خوردن کیوی میزان سروتونین؛ یکی از ناقل‌های عصبی (نروترنسمیترها) فعال در سیستم عصبی مرکزی و دستگاه گوارش افزایش می یابد. نقش سروتونین در لوله‌ گوارش این است که هضم غذا را کنترل می ‌کند در حالی ‌که در سیستم عصبی مرکزی نقش کنترل خلق و خوی، خواب، اشتها، قدرت یادگیری و حافظه را بر عهده دارد. سروتونین همچنین در ساخت استخوان ‌ها نقش دارد.

منبع غنی از منیزیم و پتاسیم: مطالعات نشان می دهد که دو کیوی متوسط 30 میلی گرم منیزیم دارد. این ماده معدنی برای عملکرد عضلات بسیار مهم است و سطح انرژی را افزایش می دهد. پتاسیم موجود در کیوی 20 درصد از موز بیشتر است و یک ماده معدنی عالی برای کنترل فشار خون، کاهش خطر ابتلا به سنگ کلیه، پوکی استخوان و سکته مغزی به شمار می رود.

مدیریت قند خون: کیوی بدون چربی است. دو عدد کیوی به تنهایی حاوی فیبر بسیار بالا است و گزینه خوبی است برای کسانی که مدیریت قند خون باید داشته باشند. کیوی میوه خوبی برای سلامت قلب، تنظیم هضم غذا و مدیریت کلسترول است.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز مرد به زن غریبه جلوی چشمان زنش! / مهیار من را عذاب می داد! + جزییات زیباترین زن دنیا از نظر رییس جمهور هیز کیست؟!+عکس ناهید در زندان بود که شوهرش به خواستگاری دختران پولدار رفت! هومن خان آمپول زن به دختران جوان تجاوز می کرد +عکس زنم جمیله در چشمانم زل زد و گفت با پسر عمویش عشق بازی می کند ! گفتگو اختصاصی با خشن‌ترین کیف قاپ پایتخت / او زن تهرانی را به کما برد + فیلم و عکس رفتار زشت خانم دکتر دندانپزشک تهرانی با دختری به نام رعنا مریم و عباس 5 سال شب و روز گره زدند تا عروس و داماد شوند + عکس همخوابی کثیف زن جوان تهرانی با دوست صمیمی شوهرش / فریدون خیلی به من محبت می کرد! مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا آزار و اذیت جنسی زنان توسط سربازان هوس باز + عکس عقیم شدن یک مرد توسط 4 هم سلولی در زندان+عکس افزایش قیمت پژو ۲۰۶ تیپ 2 از سوی ایران خودرو تایید شد شیوه جدید ازدواج زن و شوهر ایرانی / سفره عقد روی قله کوه جوان متجاوز به خانه دو زن رفت ولی خونین و ناقص بیرون آمد! +عکس

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت دندان سرطان غذا پوست زمستان زنان زیبایی زمستانی کیوی جوانی ضدپیری عکس فیلم ایران تجاوز قتل مرد زندگی خودرو عقیم ساعت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۳۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند

به گزارش خبرآنلاین، ویتامین‌های B نقش اساسی در فرآیند تبدیل غذا به انرژی دارند. ویتامین‌های B شامل تیامین (B ۱)، ریبوفلاوین (B ۲)، نیاسین (B ۳)، اسید پانتوتنیک (B ۵)، B ۶ (پیریدوکسین)، بیوتین (B ۷)، فولات (B ۹) و B ۱۲ است. این ویتامین‌ها هم‌چنین با تولید انتقال‌دهنده‌های عصبی، که برای عملکرد مغز و تنظیم خلق و خوی ضروری هستند، به داشتن یک سیستم عصبی سالم کمک می‌کنند. علاوه بر این، ویتامین‌های B ۶ و B ۱۲ برای سلامت قلب و عروق بسیار مهم هستند، زیرا به تنظیم سطح هموسیستئین و تولید گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کنند.

برخی از عوامل سبک زندگی می‌توانند بر سطوح ویتامین B در بدن تأثیر بگذارند. مصرف الکل می‌تواند جذب چندین ویتامین B را مهار کند. افزایش سطح استرس می‌تواند برخی از ویتامین‌های B، به ویژه ویتامین B ۶ را کاهش دهد. از سوی دیگر، رژیم‌های غذایی با مقادیر کم ویتامین B می‌تواند منجر به افزایش سطح استرس و خلق و خوی ضعیف شود.

برای دریافت ویتامین B کافی، داشتن یک رژیم غذایی متعادل و غنی از منابع ویتامین B یک گام کلیدی است. مصرف مکمل‌های B کمپلکس که حاوی تمام ویتامین‌های گروه B است را در برنامه غذایی خود بگنجانید.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901027

دیگر خبرها

  • ۹ میوه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ۹ میوه فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • بهترین میوه برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • این مواد غذایی سرشار از ویتامین C هستند
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • آیا حتما به خرید قرص ویتامین C نیاز داریم؟
  • کدام مکمل‌ها روند پیری را کُند می‌کند؟
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • ۴ سبزی که هرگز نباید پوست آن‌ها را کند
  • آبشک به‌دنبال اتفاقی شیرین در قلب اهواز