Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، متن سخنان دکتر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی کشور در همایش همکاری های ایران و اروپا به شرح زیر است:

 

جناب آقای ریستوری

مدیرکل 

همکاران ارجمند

برای من و همکارانم مایه بسی خرسندی است که اینجا در کمیسیون اروپا و در سومین سمینار همکاری های ایران و اروپا به شما پیوسته ایم. 

پیشنهاد کمیسیونر «کانتیه» برای دیداری که به سال 2016 در بروکسل باز می گردد، یک هدف ارزشمند را دنبال می کرد و به پایه گذاری یک ابتکار اساسی منتهی شد که به موجب آن دو طرف به فضای امیدوار کننده پس از دستیابی به توافق هسته ای که به سختی بدست آمد - پاسخ مناسبی ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما از آقای کانتیه و همکاران اروپایی ایشان - از جمله خانم موگرینی و همکاران ایشان - به دلیل تدارک برگزاری سومین سمینار در اینجاسپاسگذاری می کنیم. این رویداد دو روزه به ما اجازه می دهد که تلاش های مشترکمان را در دو سال گذشته مورد ارزیابی قرار دهیم و راه ها و ابزارهای مشخص را برای پیشروی با یک دید کلی و قدم های محکم مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

جناب رئیس،

بدون هیچ استدلالی دیگر، اجازه دهید به راس تشکیلات مشترکمان رجوع کنم. همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، آنچه که ما در اصل در سال 2016 در خصوص آن توافق کردیم، منعکس کننده شرایط مثبت و امیدوارکننده هماهنگ با زمان و نیاز هر دو طرف برای تحقق دستاوردهای توافق هسته ای در زمینه همکاری هسته ای بود. ضمیمه 3 برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، همبستگی ذهن ها و توافق نهایی کشورهای امضا کننده در مورد رویکردها و اقدامات لازم برای اجرای توافق در این منطقه مهم و حیاتی را منعکس می کند.

من شخصا شاهد  بودم که چگونه محتوای ضمیمه 3 مورد بحث قرار گرفت و در نهایت در خصوص آن توافق شد. همه ما به خاطر داریم که در فرآیند طولانی و دشوار مذاکره چه اتفاقاتی رخ داد و ما چگونه موافقت با متن نهایی را مدیریت کردیم. بگذارید به شما بگویم که این اصلا کار آسانی نبود. اما ما این کار را انجام دادیم و سپس آن را با برخی ملزوماتش از جمله توافق در مورد همکاری هسته ای پیگیری کردیم. این حقیقت که دانشمندان و کارشناسان ایران و اتحادیه اروپا با یکدیگر پای یک میز نشستند و به تبادل دانش و تخصص در حوزه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای پرداختند، در واقع خود یک دستاورد بزرگ است. اتحادیه اروپا دارای موقعیت و تجربه منحصر به فردی در زمینه های مختلف فعالیت های هسته ای صلح آمیز، از جمله امنیت هسته ای، حکومت هسته ای و تحقیق و توسعه هسته ای است. در چارچوب کلی رویکرد ملی ما در زمینه فعالیت صلح آمیز هسته ای، و به عنوان بخشی از سیاست ها و اقدامات عملی مان، ما از ایجاد و گسترش تلاش های مشترک استقبال می کنیم. در همین راستا، مبادلات با اتحادیه اروپا انجام شد و به شکل جدی دنبال شد. عزم خوب  هر دو طرف، همراه با اراده سیاسی مورد نیاز در کنار همکاری بر روی پروژه های خاص و اقدامات مشخص، ما را به نقطه کنونی رسانده است.

این خبر تکمیل خواهد شد

حجم ویدیو: 18.65M | مدت زمان ویدیو: 00:10:18 دانلود ویدیو انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی اتحادیه اروپا ایران سازمان انرژی اتمی هسته ای جماران 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۴۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد

ایسنا/اردبیل مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: مساجد می توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

مصطفی آمون، ۱۱ اردیبهشت در جلسه کارگروه تخصصی غنی سازی اوقات فراغت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای نوجوانان و جوانان در ایام تابستان، اظهار کرد: جریان سازی، پشتیبانی و نظام مند کردن فعالیت های تابستانی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل در این کارگروه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: برنامه ریزی خلاقانه و طرح ایده های جدید برای اوقات فراغت موجب بهره مندی هر چه بیشتر نوجوانان و جوانان از برنامه های تابستانی خواهد شد.

وی اظهار کرد: مساجد می توانند نقش مهمی در بحث عدالت فرهنگی و گسترش برنامه های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات داشته باشند.

آمون خاطرنشان کرد: فضای معنوی مساجد می تواند تاثیر عمیقی در گسترش برنامه های فرهنگی و تربیتی در بین جوانان و نوجوانان داشته باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان به شبکه عظیم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نیز اشاره کرد و افزود: امروز بیش از ۶۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان اردبیل می‌توانند به عنوان پاتوق فرهنگی و تربیتی نوجوانان و جوانان نقش مهمی در اجرای برنامه های تابستانی و غنی سازی اوقات فراغت آنها داشته باشند.

آمون، توسعه تعاملات و بهره مندی از ظرفیت های دستگاه های فرهنگی و اجرایی برای هر چه باشکوه تر برگزار شدن طرح «مسجد، کانون نشاط» را بسیار مهم دانست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • کاخ سفید: از تلاش چین برای برقراری امنیت در منطقه استقبال می‌کنیم
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • تلاش برای گسترش همکاری‌های فرهنگی هنری ایران و روسیه
  • همکاری‌های هنری ایران و روسیه گسترش می‌یابد
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل