Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرود عسگری ضمن گلایه از عدم تطبیق حقوق کارکنان گمرک با وظایفشان، از ویر اقتصاد درخواست کرد به این مساله توجه کند.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، فرود عسگری در مراسم تودیع خود و معارفه مهدی میراشرفی، رئیس کل جدید گمرک که با حضور فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد برگزار شد، با اشاره به اینکه گمرک ایران در ارزیابی موسسات بین المللی جایگاه مناسبی دارد گفت: در شاخص تجارت فرامرزی که از مباحث مربوط به عملکرد گمرک است ۴۵ پله ارتقا یافته و به ۱۲۱ رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رییس کل سابق گمرک ایران اظهارداشت: در بخش کاهش هزینه و زمان در حوزه صادرات و واردات به ترتیب ۷۳ و ۷۹ درصد بهبود حاصل شد و در بخش عملکرد لجستیک نیز وضعیت بهتر شد و کشور به رتبه ۶۴ در سال ۲۰۱۸ رسید و در حوزه ترخیص کالا از جایگاه ۱۱۰ به ۷۱ ارتقاء پیدا کرد.

عسگری افزود: در تحویل به موقع کالا نیز جهش خوبی داشتیم و به رتبه ۶۰ در سال ۲۰۱۸ رسیدیم. در گزارش سازمان جهانی گمرک، توانستیم مقام اول مبارزه با مواد پیش ساز موادمخدر در آسیا و اقیانوسیه را کسب کنیم.

 وی با اشاره به استفاده از دستگاه های ایکس ری در گمرکات مهم کشور گفت:  ۹۵ درصد واردات تحت پوشش این تجهیزات است و در صورت اضافه شدن ۱۶ دستگاه دیگر صد در صد واردات تحت پوشش قرار خواهد گرفت.

معاون سابق وزیر اقتصاد گفت: گمرک ایران از فروردین ماه به دنبال نوسانات ارزی و تحریم ها چالش هایی را داشت که با توجه به تجارب گذشته اقدامات خوبی صورت گرفت. در حال حاضر با دریافت مصوباتی، امور مربوط به ترخیص کالا به خوبی انجام می شود.

عسگری تاکید کرد: در بحث مالیات نیز اقدامات خوبی شده و در عین حال قرار است برای فعالان واقعی اقتصادی تسهیلاتی ارایه شود و ۱۴۷ شرکت در حال حاضر از این امکان بهره مند می شوند. 

رییس کل سابق گمرک با اشاره به تسهیلات ترخیص نسیه کالا ادامه داد: برای ترخیص فوری کالاها نیز مهلت از یک هفته به یک ماه افزایش یافت.

وی همچنین با بیان اینکه ۸۵۰۰ کارمند در گمرکات کشور داریم، ادامه داد: در حالی که گمرک یکی از سازمان های پرکار است اما شاهد عدم تطبیق دریافتی کارکنان با وظایف هستیم.

عسگری خطاب به وزیر اقتصاد گفت: انتظار داریم آقای دژپسند به این مساله رسیدگی کند چراکه تفاوت زیادی بین حقوق کارکنان گمرک و سایر سازمان ها است.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ترخیص کالا صادرات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۸۵۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

زین‌العابدین گنج‌خانلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طی سال گذشته عمده کالای صادراتی این استان شامل شمش روی، ترانسفورماتور و متعلقات، پروفیل، میلگرد، نبشی، شمش فولادی، مفتول مسی، فیلم پروپیلن، اسید سولفونیک، کنسانتره روی، لبنیات، شمش سرب، کاغذ فلوتینگ، تست لاینر و مقوا بود.

وی افزود: ترکیه با سهم ارزشی حدود ۵۶ درصد، عراق با ۲۶ درصد و امارات با حدود پنج درصد از جمله کشورهای مقصد محصولات صادراتی زنجان طی سال گذشته بود.

مدیرکل گمرک استان زنجان گفت: در این مدت حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن کالا به ارزش تقریبی ۳۱ میلیون دلار از گمرک استان صادر شده است که به لحاظ ارزش حدود ۲۶ درصد افزایش و از نظر وزن ۱۴ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

گنج‌خانلو ادامه داد: همچنین ۳۴ هزار تن کالا به ارزش بیش از ۱۰.۶ میلیون دلار به صورت موقت وارد استان شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۱۸ درصد و از نظر وزن ۱۹ درصد افزایش دارد.

مدیرکل گمرک استان زنجان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی صادرات از گمرک زنجان گفت: همچنین در رویه ورود موقت نیز شاهد افزایش هستیم که امیدواریم با رونق فعالیت واحدهای صنعتی استان، سطح تجارت خارجی نیز افزایش پیدا کند.

وی افزود: در این مدت همچنین واردات قطعی بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار کالا به وزن بیش از ۱۴ هزار تن ثبت شده است که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش ۵۹ درصد کاهش و از نظر وزنی ۴۲ درصد کاهش دارد.

کد خبر 748375

دیگر خبرها

  • اجرای طرح ترخیص فوری موتور شارژی‌های توقیفی در کیش
  • گمرک لیست دریافت‌کننده‌های ارز را منتشر کرد
  • ۵۶ درصد صادرات زنجان به کشور ترکیه اختصاص دارد
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۲۴ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • گمرک به جای بانک مرکزی، شفاف سازی کرد/ ۶۶ میلیارد دلار برای ۱۰۰ واردکننده/ لیست دقیق دریافت کنندگان دلار ۲۸۵۰۰ تومانی را منتشر کنید
  • رشد ۶۵ درصدی ترانزیت مبدأ در مرز باشماق
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک با وجود وعده بانک مرکزی
  • مردمی کردن اقتصاد چگونه محقق می‌شود؟
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید