Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر در خصوص اولویت های این وزارتخانه تصریح کرد :اولویت وزارت خانه در حوزه راه اینست که قطعه اول آزادراه تهران شمال برای رها شدن از ترافیک جاده چالوس در برنامه زمان بندی تعیین شده به اتمام برسد پیش بینی این بوده تا آخر سال 97 به پایان برسد اما با توجه به شرایط آب و هوایی این پروژه تا خرداد طول می کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:قطعه 2 و 3 آزاد راه تهران شمال طبق برنامه ریزی انجام شده با سرمایه گذار جدید انجام می شود و طبق زمان بندی جدید پیش می رود.

وزیر راه و شهر سازی در پاسخ به اینکه در بخش تحول ساختاری بخش مسکن  چه برنامه اصلی دارید؟ گفت: ما به لحاظ قانونی وظیفه داریم زمینه خانه دار شدن مردم با اولویت اقشار کم درامد را فراهم کنیم. مسکن مهر و اجتماعی دو الگوی دولت ها برای تحقق این هدف بوده است.

وی افزود : ما در این خصوص 3 برنامه موازی داریم . بر این اساس برنامه ششم توسعه را در دستور کار داریم همچنین بازآفرینی شهری و احیای بافت های فرسوده  در حال اجرا است  تا مردم از کیفیت زندگی بهتری بهره مند شوند.

وی ادامه داد:بازآفرینی شهری مورد تاکید رئیس جمهور است و دراین مورد کارگروه ویژه تشکیل شد. روز گذشته جمع بندی کارشناسی و نهایی داشتیم که به استانداران 31 استان کشور ابلاغ شد.

اسلامی اظهار داشت:برای سال 97 نوسازی 100 هزار واحد مسکونی برنامه ریزی شده که البته در این مدت باقیمانده به سرانجام نمی رسد.از ابتدای سال تاکنون  270 محله بافت فرسوده شناسایی و هدفگذاری شده همچنین ظرفیت هر شهرستان استخراج شده که این محله ها احیا می شود و  مراکز بهداشتی، خدماتی و  مدارس به اضافه واحد های مسکونی این محله ها نوسازی خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه 3 روش برای اجرای این طرح تعیین شده گفت: روش نخست عرضه زمین دولتی و نوسازی واحد های مسکونی با اولویت واگذاری به خانه اولی ها است. نوع دوم سرمایه گذارانی که زمین دارند و تمایل به ساخت و ساز و کسب سود هستند.نوع سوم افرادی که خودشان می توانند خانه های خود را احیا کنند با استفاده از تسهیلات حمایتی.

وی افزود:با اجرای این سرفصل ها  می توانیم نظارت در مرکز داشته باشیم و با مشارکت محلی و مردم این طرح را پیش ببریم.

اسلامی در پاسخ به این سوال که در عرضه زمین های دولتی برخی دستگاه ها تمایل ندارند؟ گفت: واگذاری زمین های دولتی برای اجرای طرح بازآفرینی شهری، یک قانون و دستور رئیس جمهور است. استانداران در این زمینه نمایندگان دولت هستند که با اختیاراتی که دارند می توانند در واگذاری زمین ها سرعت دهند تا این پروژه با سرعت مطلوبی پیش رود.

وی در خصوص وضعیت مسکن مهر گفت:در پروژه مسکن مهر حدود 500هزار واحد مسکونی وجود دارد بخشی ساخته شده اما قابل سکونت نیست بخشی هم  نیمه کاره است و 100 هزار فاقد متقاضی است. برنامه داریم تا  واحدهای فاقد متقاضی را به کمیته امداد و بهزیستی بدهیم تا به محرومان اختصاص دهند.

اسلامی ادامه داد:در طرح مسکن مهر مردم باید حتما همکاری کنند برای پرداخت اقساط معوقی که به سبب بی اعتمادی به دولت و مجریان این طرح ایجاد شده است  و البته ما هم با کیفیت مدیریت متفاوت به دنبال تکمیل این طرح هستیم.

وی افزود:تاریخ نهایی برای  تکمیل مسکن مهر زیاد وعده داده شده اما ما به دنبال مشخص شکردن وضعیت پروژه های مختلف این طرح هستیم چرا که هر پروژه در هر شهر شرایط مختلفی دارد به طور مثال در پردیس بخشی واحد ها مشکل فنی دارد و بخشی مشکل حقوقی دارد که ممکن است طول بکشد.

وی تاکید کرد : ما به دنبال این هستیم تا پایان دی ماه همه  متقاضیان از شرح وضعیت پروژه خود آگاه شوند.

اسلامی تصریح کرد: در این طرح بحث تاسیسات زیربنایی و سرانه هایی همچون مراکز آموزشی و خدماتی مد نظر قرار دارد که از ظرفیت استانداردان هم  استفاده می کنیم.

وزیر راه و شهر سازی در خصوص بازار فعلی مسکن اظهار داشت: نکته مهم اینست که تحولات بازار مسکن به مسائل اقتصادی ما ربط دارد باید بحث مالی و اقتصادی از بحث تولید مسکن مجزا دیده شود.

وی افزود:ما باید با سیاست های مناسب جریان تولید پایدار مسکن را حفظ کنیم.

اسلامی افزود:ما هم کیفیت و استاندارد مصالح و هم کنترل ساختمان داریم . افراد باید با کسب پروانه فعالیت در این حوزه ،ساخت و ساز انجام دهند. اگر در کنترل ساختمان و استاندارد مصالح  نظارت نشود و سیستم ها به وظایف خود عمل نکنند شاهد کیفیت پایین مسکن خواهیم بود.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد:زلزله شب گذشته نشان از کیفیت مطلوب سازه هایی است که طی سال گذشته ساخته شده است.تهیه نقشه ها از سوی بنیاد مسکن انجام شده بود و مصالح با کیفیت استفاده شده همچنین در اجرا دستگاه نظارت مهندسی نظارت مستمر بر ساخت و سازها  داشته اند.نظارت ها باید دقیق باشد تا شاهد اتلاف منابع نباشیم

اسلامی در پاسخ به این سوال که برای افزایش قدرت خرید مسکن چه باید کرد گفت:توانمندسازی مردم  برای خرید مسکن تنها از طریق تسهیلات انجام نمی شود. ایجاد مزیت برای سازنده باید صورت گیرد تا سود را از جای دیگر بگیرد و واگذاری را به خانه اولی ها انجام دهد.

وی در خصوص میزان حباب بخش مسکن اظهار داشت:حباب روی همه کالاها در کشور وجود دارد اگر مردم صبور ما مدارا کنند با سیاست های اجرایی دولت  بازار مسکن به آرامش می رسد و قیمت ها متعادل می شود.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: راه و شهرسازی مسکن آزادراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد

ایسنا/لرستان معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن گفت: سال گذشته وعده تامین ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت محقق شد.

ارسلان مالکی شامگاه هشتم اردیبهشت‌ماه در حاشیه بازدید از سایت نهضت ملی مسکن بروجرد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در بعضی از شهرهای لرستان تأمین زمین نهضت ملی مسکن با تأخیر مواجه شده و همین موضوع باعث شده است که برای همه متقاضیانی که تائید نهایی شده نتوانیم زمین مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بازدید امروز از سایت نهضت ملی مسکن در استان و بروجرد و جلسه شورای مسکن به این منظور انجام شده تا تدبیری برای تأمین و تعیین تکلیف اراضی مورد نیاز انجام شود.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اضافه کرد: در سایت مسکن ملی بروجرد زمین مورد نیاز تأمین شده و پروژه شروع شده است، در سایت مشکلاتی مانند تسهیلات وجود دارد که با حضور استاندار موضوعات مطرح می‌شود و رفع خواهد شد.

مالکی با اشاره به زمان واگذاری و اتمام کار، افزود: طرح نهضت ملی مسکن چند بخش و متغیر دارد که تأمین زمین، آورده مردم و بخش تسهیلات متغیرهای نهضت ملی مسکن است.

وی تصریح کرد: آنچه باید دولت پیگیری کند تسهیلات است که تلاش می‌کنیم در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهیم تا فشار کمتری به مردم وارد شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با هم‌افزایی و مدیریت صحیح سایت مسکن ملی بروجرد تا سال آینده تکمیل و واحدها به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

مالکی با اشاره به طرح جوانی جمعیت گفت: در طرح جوانی جمعیت خودمان را مکلف می‌دانیم برای همه مشمولین زمین مورد نیاز را تأمین کنیم.

وی بیان کرد: در بروجرد هم خوشبختانه تأمین زمین مورد نیاز با مشکلی مواجه نیست اما در بقیه شهرها مثل خرم‌آباد تأمین زمین طرح جوانی جمعیت تابع همان نهضت ملی مسکن است.

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن تاکنون ۴۵ هزار هکتار تأمین زمین انجام شده و بالغ‌بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در مراحل مختلف اجرا هستند.

مالکی اضافه کرد: در طرح جوانی جمعیت وعده کردیم که ۷۰ هزار قطعه زمین را تأمین کنیم که خوشبختانه وعده سال گذشته محقق شد امسال هم برای مشمولین زمین مورد تأمین خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جدیدترین پیش‌بینی وضعیت دما و بارش‌ها تا ۲۰ خرداد ۱۴۰۳
  • ساخت ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکن اقتصادی در تهران | این خانه ها در چه متراژ و قیمتی ساخته می شوند؟
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • جدیدترین قیمت مسکن در منطقه ۱۹ تهران
  • قیمت واحدهای مسکونی در منطقه ۱۹ تهران + جدول
  • اعلام برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر/ ۱۱ خرداد پایان مسابقات
  • کلنگ‌زنی بیش از ۳۴۰۰ قطعه زمین نهضت ملی مسکن در رفسنجان
  • وضعیت بازار ملک در تهران / دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • ۷۰ هزار قطعه زمین در طرح جوانی جمعیت تامین شد