Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز (دوشنبه) از روسیه خواست ناوها و دریانوردان اوکراینی را آزاد کند. آفتاب‌‌نیوز : ینس استولتنبرگ، دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) پس از نشست اضطراری این ائتلاف نظامی که به درخواست اوکراین برگزار شد، در کنفرانس مطبوعاتی خود اظهار کرد: آنچه روز گذشته شاهد بودیم، بسیار جدی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دبیرکل ناتو اظهار کرد: رفتارها و اقدامات مسکو هیچ توجیهی ندارد.
صحنه برخورد میان نیروهای دریایی اوکراین و روسیه در نزدیکی تنگه کرچ

وی افزود که در جلسه اخیر، تمامی هم‌پیمانان ناتو از یکپارچگی و حق حاکمیت اوکراین اعلام حمایت کامل کردند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، استولتنبرگ بیان کرد: هیچ توجیهی برای استفاده از نیروهای نظامی علیه ناوها و دریانوردان اوکراینی وجود ندارد و به همین دلیل، ما از روسیه می‌خواهیم هر چه سریع‌تر دریانوردان و ناوهایی را که روز گذشته توقیف کرده، رها کند.
دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی همچنین خواهان آرامش و خویشتنداری طرفین شده است.
نشست اضطراری ناتو به دنبال مناقشه میان روسیه و اوکراین در تنگه کرچ برگزار شد.

کد خبر: ۵۵۹۰۴۴ تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۴:۲۰

منبع: آفتاب

کلیدواژه: ناتو روسیه اوکراین ینس استولتنبرگ تنگه کرچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۱۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین مدعی شد که «در جنگ با روسیه، خداوند متحد اوکراین است»!

ادعای زلنسکی و توسل به خداوند متعال درحالی مطرح شده که او طی دو سال اخیر، کلیسای ارتودوکس را در اوکراین سرکوب کرده است. زلنسکی در ویدئویی که به مناسبت عید پاک مسیحیان ارتودوکس منتشر شده است، روسیه را به «شکستن تمام فرامین الهی» متهم کرد.

زلنسکی اظهار داشت: جهان نظاره‌گر و خداوند آگاه است. معتقدم که خدا روی شانه‌اش یک پرچم اوکراین دارد. بنابراین با چنین متحدی، قطعا زندگی بر مرگ غلبه خواهد کرد!

رییس جمهور اوکراین در حالی این اظهارات را مطرح کرده که پارلمان اوکراین در حال بررسی لایحه تعطیل کردن بزرگ‌ترین کلیسای مسیحی این کشور یعنی «کلیسای ارتودوکس اوکراین» است. گرچه این قانون ماه‌هاست که در پارلمان این کشور بلاتکلیف مانده اما دولت زلنسکی از آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲، نسبت به محدود کردن فعالیت این کلیسا اقدام کرده است.

سرویس امنیتی اوکراین ده‌ها پرونده کیفری علیه کشیش‌های این کلیسا گشوده، آنها را تحریم و تابعیت دست کم ۱۹ اسقف را باطل کرده است. به نوشته خبرگزاری تاس، اموال کلیسا مصادره شده و راهبان نیز از صومعه قدیمی «پچرسک لاورا» در کی‌یف تخلیه شده‌اند.

کلیسای ارتودوکس اوکراین از لحاظ تاریخی روابط دیرینه‌ و عمیقی با کلیسای ارتودوکس روسیه دارد؛ البته این کلیسا پس از حمله روسیه به اوکراین چنین رابطه‌ای را انکار کرد و به‌رغم اعلام استقلال از کلیسای مسکو، زلنسکی کلیسای ارتودوکس اوکراین را به «جاسوسی برای روسیه» متهم و کلیسای ارتودوکس دولتی را جایگزین آن کرده است!

کد خبر 6097924

دیگر خبرها

  • روسیه: آمریکا در تکاپوی جایگزین‌کردن زلنسکی است
  • استقرار اولین گروه از نیرو‌های رزمی فرانسه در اوکراین
  • اظهارات عجیب و غریب زلنسکی درباره اوکراینی‌ها
  • زلنسکی:اوکراینی‌ها بندگان برگزیده خدا هستند/قطعا پیروز خواهیم شد!
  • استقرار اولین گروه از نیروهای رزمی فرانسه در اوکراین
  • پیش‌بینی «نیوزویک» از جنگ اوکراین: ۲۰۲۴ برای کی‌یف سخت خواهد بود
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • زاخارووا: ناتو برای درگیری با روسیه آماده می‌شود
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود