Web Analytics Made Easy - Statcounter

میترا حسن‌پور در حاشیه سفر به تایباد و شرکت در یادواره شهدا در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: از دست دادن عزیزان سخت است اما اگر به این یقین برسیم که خدا سرپرست همه ما است میتوانیم با مشکلات به خوبی مقابله کنیم.
وی ادامه داد: سختی در تمام زندگیها وجود دارد اما تنها شکل آن مختلف است، در یک فیلم، نقش بدلها با یک ضربه میمیرند اما نقش اول با ضربات فراوان زنده میماند، چرا که کارگردان اینگونه خواسته، اگر ایمان داشته باشیم پروردگار کارگردان زندگی ما است پس مطمئن باشیم هوای ما را خواهد داشت و آنچه تقدیرمان است رقم میخورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این استاد حوزه و دانشگاه با توصیه به جوانان گفت: ارتباط خود را با خدا نزدیکتر کنند و ارزش و قیمت بالایی برای خودشان قائل شوند جوانان بدانند هیچ کس جز پروردگار بهای آنان را نخواهد پرداخت، پس خود را ارزان نفروشند. ادامه دهنده راه شهدا و دوستی با این بزرگواران باعث میشود جوانان در مسیری حرکت کنند که انتهای آن به خدا برسد.
وی افزود: در برهه کنونی ابزار جنگ دشمن تغییر کرده است و این مساله جای خوشحالی دارد، زیرا توانایی‌های ملت ایران، به‌ویژه قشر جوان چنان پیچیده شده است که دیگر دشمن تنها با توپ و تانک نمیتواند بر آنان غلبه کند. تمام قوای خود را به کار گرفته تا راهی برای رسوخ به این کشور بیابد.
همسر شهید ضابط با اشاره به کم و کاستی موجود در کشور اظهار کرد: درست است فشارهای اقتصادی در جامعه وجود دارد و این مهم بر کسی پوشیده نیست، اما در مقابل افرادی را داریم که جهادی برای کشور خدمت میکنند و در مسیر خط رهبری گام برمیدارند و همین امر سبب سربلندی و اقتدار نظام مقدس اسلامی شده است.
وی بیان کرد: حاج عبدالله سال 41 در یک خانواده مذهبی و فرهنگی در مشهد مقدس متولد شد و دوران کودکی و نوجوانی خود را در همان شهر مقدس سپری کرد. در سن 15 سالگي به‌صورت جهشی ديپلم تجربي گرفت و برای ادامه تحصیل راهی هندوستان شد اما عشق به انقلاب بعد 6 ماه او را به ایران برگرداند.
همسر شهید ضابط بیان کرد: در سال 79 به چند دلیل که مهمترین آنها فرمان مقام معظم رهبری بود، مجموعه تفحص سيره شهداء را پايه گذاری کرد و با تحمل زحمات زياد و همت عالی به تربيت سفيران نور، هدايت و ترويج فرهنگ ايثار و شهادت پرداخت، تا اين سفيران نور در مناطق و قشرهای مختلف به روشنگری و هدايت صحيح جامعه به‌خصوص نسل جوان که در معرض آسیبهای اجتماعی دشمنان اسلام و بشريت قرار دارند و نيز حفظ نظام از هر گزندی به تربيت آينده سازان و زمينه سازان ظهور بپردازند.
وی ادامه داد: سرانجام 29 بهمن 1382 در بازگشت از جلسه تبليغي در جاده بابل بر اثر تصادف، روح مطهرش با ندای «فادخلی جنتی» به ملکوت اعلا عروج کرد، همان آرزويی که سالها از پروردگار تقاضا کرده بود.

بارزترین خصوصیت شهید ضابط، اهل تکلیف بودنش است
وی افزود: ایشان مبلغ نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه بود و از طرفی مبلغ وحدت حوزه و آموزش و پرورش، بنابراین دایره برنامههایشان وسیع بود. مخاطبان هم اکثرا نسل جوان مدارس و دانشگاه بودند. محرم و صفر و ماه رمضان به دانشگاه‌ها دعوت میشد و از اسفند تا فروردین هم در مناطق حضور داشت. برنامهها طوری بود که این اواخر دائم السفر بودند و نمازها را کامل میخواندند.
همسر شهید ضابط خاطرنشان کرد: به وظایفشان اهمیت خاصی میدادند طوری که برای انجام کارها از قبل برنامهریزی میکردند و همین مسئولیت را در خانواده نهادینه کرده بودند.
حسنپور افزود: مدت 21 سال با حاج عبدالله زندگی کردم و حاصل این زندگی 6 فرزند است و زمان شهادت ایشان فرزند بزرگ خانواده 20 سال و کوچکترین آنها 3 سال داشت.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: پدرم اولین پرستار مرد در ایران بود و برای ادامه تحصیل به کایفرنیای آمریکا رفت. از سن 9 سالگی به مدت سه سال در این کشور زندگی کردیم تا چند ماه پس از انقلاب به ایران بازگشتیم تا بالاخره دست تقدیر سرنوشت مرا به نام مردی خداجو و انقلابی رقم زد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا خراسان رضوی شهرستان ها تایباد قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۶۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، معاون اجرایی رییس جمهور در اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه با اشاره به تحولات امسال کشورمان به ویژه عملیات وعده صادق افزود:: این موفقیت نشات گرفته از فرهنگ شهید و شهادت است. منصوری  با بیان اینکه ما در حوزه های اقتصادی، شاخص های نرخ بیکاری، کنترل نقدینگی و افزایش تولید رو به پیشرفت هستیم، گفت: کم و کاستی هایی داریم، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت ها و ابزارهای لازم وجود دارد. منصوری با اشاره به اینکه در دوره عزت و اقتدار جمهوری اسلامی به سر می بریم، عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران میدان داری می کند. معاون اجرایی رییس جمهور با تاکید بر اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد تجلی غیرت و مردمانی سراسر نور و سلحشور هستند، اظهار کرد: بواسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره ها است. منصوری ترویج فرهنگ شهادت را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرارگرفتن در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است. وی به تحولات دنیا اشاره کرد و ابراز داشت: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می شود. منصوری گفت: امروز شاهد شکل گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم. معاون اجرایی رئیس جمهوری اضافه کرد: تحولاتی در حال شکل گیری است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.    

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است
  • برگزاری کنفرانس فیزیک بنیادی ایران به میزبانی قم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران ۱۲ اردیبهشت در قم برگزار می‌شود
  • دیدار دانشجویان دانشگاه آزاد یزد با خانواده شهید سرسنگی
  • برگزاری برنامه های تبیینی اندیشه شهید مطهری در هفته معلم
  • انفعال رژیم اردن در برابر جبهه مقاومت
  • واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین (فیلم)
  • بشاگرد مدال افتخار ایران
  • آمادگی اتاق بازرگانی مکه برای گسترش روابط اقتصادی با ایران
  • سومین سفر «شتر و آسیابان» به مراکش