Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، منصور غلامی در نشست علنی امروز در پاسخ به سوال محمد فیضی نماینده اردبیل درباره اینکه علت توسعه تحصیلات تکمیلی در موسسات آموزشی غیرانتفاعی بدون داشتن حدنصاب هیات علمی چیست و چرا علیرغم افزایش دانشجو در دانشگاه پیام نور مکانیزمی برای تطابق رشته با اعضای هیات علمی وجود ندارد، گفت: براساس اصل 44 قانون اساسی وزارت علوم باید از بخش غیردولتی برای اینکه این بخش بتواند سهم و وظیفه خود را در حوزه قانونی در بخش های آموزشی به درستی انجام دهد، حمایت های لازم را عملیاتی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزیر علوم با بیان اینکه ورود بخش غیردولتی به عرصه آموزش در راستای اصل 44 صورت گرفته است، افزود: وزارت علوم باید حمایت های لازم را از این موسسات انجام دهد البته در یک بازه زمانی توسعه آموزش عالی به لحاظ کمی در بخش دولتی و غیردولتی به سرعت افزایش یافت ولی در شرایط کنونی با کاهش ورودی دانشجو مواجه شده است لذا وزارت علوم باید در این بخش با برنامه ریزی صحیح این حوزه را ساماندهی کند.
وی با تاکید بر اینکه دانشگاه های غیردولتی تحت نظارت مستمر وزارت علوم قرار دارند و شاخص های کیفی آن ها تحت نظر است، ادامه داد: تا اواخر سال 91، 353 موسسه غیردولتی در کشور وجود داشت که در حال حاضر کمتر از 300 موسسه وجود دارد که با بررسی های صورت گرفته به دلیل عدم تامین شاخص ها فعالیت آن ها متوقف شده است.
غلامی با بیان اینکه در نیم سال گذشته دو بخشنامه به این موسسات ارسال شده که به دلیل تطبیق نداشتن با ضوابط با مشکل ادامه کار و پذیرش دانشجو مواجه می شوند، اظهار داشت: امیدواریم در سال تحصیلی آینده در عمل به این ضوابط توجه شود.   خبر تکميل مي شود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: مجلس سوال غلامي وزير علوم موسسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۸۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی

به گزارش خبرنگار مهر، اردوی آموزشی تابستانه با موضوع اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین میرباقری به همت فرهنگستان علوم اسلامی برگزار می‌شود.

از جمله سرفصل‌های این اردو نقشه تمدنی انقلاب اسلامی، جریان ولایت الهیه، فلسفه تاریخ، نظریه اجتماعی، تمدن غرب، فقه حکومتی، علم دینی، نظریه پیشرفت، مدل حل مساله و اندیشه منیر است.

از شرایط ثبت نام می‌توان به طلاب سطح ۲ بودن، دانشجویان کارشناسی، قبولی در مصاحبه اشاره کرد.

لازم به تاکید است دوره برای برادران فقط به صورت حضوری و برای خواهران به صورت مجازی برگزار می‌شود.

مهلت ثبت نام ۸ اردیبهشت الی ۱۰ خرداد و زمان برگزاری اردو نیمه دوم شهریور خواهد بود.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت فرهنگستان علوم اسلامی مراجعه کنند.

کد خبر 6089506 فاطمه علی آبادی

دیگر خبرها

  • کلاس تمام دانشگاه امروز به مدت ۲ ساعت تعطیل شد
  • جزییات تعطیلی کلاس‌ های دانشجویان امروز یکشنبه ساعت ۱۲ تا ۱۴
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • شهریه مدارس غیردولتی، شفاف می‌شود؟!
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • رایزنی سفیر ایران در ترکیه با یکی از مقامات ارشد اکو
  • برگزاری دوره آموزشی آفات مکنده در یزد
  • برگزاری اردوی آموزشی تابستانه اندیشه جامع تمدن نوین اسلامی
  • ناامیدی رژیم صهیونیستی از شکست طرح بین‌المللی‌اش برای توقف فعالیت آنروا
  • تعدد مراکز نظارتی در وزارت علوم مطلوب نیست