Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:53:05 GMT

600 هزار بوته آویشن در همدان کشت می شود

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۶۹۸۶۸۳

600 هزار بوته آویشن در همدان کشت می شود

عیسی بختیاری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: توجه رهبری فرزانه انقلاب به منابع طبیعی موجب اختصاص اعتباری از محل صندوق توسعه ملی به سازمان جنگل ها شده است.
وی افزود: 24 میلیارد و 500 میلیون ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای طرح های بخش های آبخیزداری، بیولوژیک، حفاظت از عرصه و کاداستر از جمله کپه کاری، ذخیره نزولات، تبدیل دیم زارهای کم بازده به علوفه و بذرپاشی تخصیص دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون فنی منابع طبیعی همدان اضافه کرد: در حوزه بیولوژیک، کشت گونه های مرتعی و توسعه گیاهان دارویی در اولویت قرار گرفت.
بختیاری بیان کرد: منابع طبیعی به جای کاشت بذر اقدام به انعقاد قراردادی با یک مجموعه خصوصی برای تهیه 600 هزار بوته گیاه آویشن کرد.
وی افزود: تاکنون 60 هزار اصله بوته گیاه آویشن به عرصه منتقل و در 16 زیر حوزه آبخیز این استان کشت شده است و در صورت مساعد بودن شرایط جوی مابقی بوته ها در کمتر از سه هفته کشت می شود.
معاون فنی منابع طبیعی همدان اظهار داشت: آویشن جزو گیاهان بومی و دارویی این استان است که کشت آن در حفاظت از پوشش گیاهی و خاک تاثیر مثبت دارد.
بختیاری گفت: با توجه به تخصیص اعتبار صندوق توسعه ملی به همدان قراردادهای لازم منعقد شده و تنها در یک نمونه 21 هزار و 700 تن انواع فوضولات مرتعی خریداری شده است.
استان همدان ذخیره گاه ژنتیکی گونه های مختلف گیاهی و دارویی است و یک هزار و 500 گونه گیاهی شامل رازیانه ، پنیرک، آویشن، بابونه، اسپند، گاوزبان، ریواس، کنگر، گلپر، بومادران، خاک شیر، سماق، نسترن وحشی و مریم گلی در این استان یافت می شود.
علاوه بر این، گونه های معطر، دارویی و صنعتی به صورت پراکنده در اراضی همدان یافت شده و بخشی از آنها نظیر سیر، رازیانه، گشنیز، کلزا و سیاهدانه در بخش کشاورزی به صورت انبوه تولید می شوند.
7526/2087
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استان همدان انقلاب جنگل صندوق توسعه ملی منابع طبیعی 40 سالگی انقلاب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۸۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، بختیار سعدون گفت: در هفته جاری سه هکتار از اراضی ملی با همکاری ماموران محترم انتظامی در روستا‌های "ذمه" و "سیاوان" و "بطریان"، خلع ید و رفع تصرف شد. وی افزود:برای حفاظت دقیق از عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی، حضور مردم در صحنه مهمترین رکن بوده و به همین علت سامانه ۱۵۰۴ به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌های مردمی و رسیدگی به تخلفات صورت گرفته در سطح منابع طبیعی این شهرستان است. لازم به ذکر است اشنویه دارای حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی جنگلی و مراتع است

دیگر خبرها

  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • بیش از ۱۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی عنبرآباد رفع تصرف شد
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • هفت خان مشکلات پیش روی اراضی هفت آسیاب سنندج
  • صدور پروانه چرا برای ۶۰۰ هزار واحد دامی در همدان
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • برداشت جلبک‌های دارویی از سواحل صخره ایی منطقه رمین چابهار
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • رفع تصرف و بازپس گیری ۳هکتار از اراضی ملی اشنویه
  • نخستین دوره برداشت جلبک‌های دریایی در چابهار آغاز شد