Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- پایان برگزاری طرح پاییزه کتاب که دهمین طرح از برنامه‌های حمایتی خانه کتاب در راستای تخصیص یارانه نقدی به علاقه‌مندان یارمهربان محسوب می‌شود، 80 میلیارد ریالی را در چرخه اقتصاد کتاب ثبت کرد.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، طرح پاییزه کتاب با شعار«حال خوش خواندن با پاییزه کتاب» که همزمان با بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با 675 کتابفروشی عضو در سراسر کشور، شامل 523 کتابفروشی در مراکز استان و 152 کتابفروشی در سایر شهرها و شهرستان‌های استان‌ها از 24 آبان در استان‌ها و از 26 آبان در تهران آغاز به کار کرد، در پنجم آذر ماه به ایستگاه پایانی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



** تهران، خراسان رضوی و قم، رتبه های اول تا سوم پرفروش ها
در این طرح، استان تهران با 101 کتابفروشی توانست با فروش 55 هزار و 720 نسخه کتاب، عنوان پرفروش‏‌ترین استان‏ را به خود اختصاص دهد.
همچنین، استان خراسان رضوی نیز با مشارکت 76 کتابفروشی و فروش423 هزار و35 نسخه کتاب، رتبه دوم طرح پاییزه کتاب را از آن خود کرد. استان قم نیز با 67 کتابفروشی فعال و فروش 239 هزار و 70نسخه کتاب در جایگاه سوم پرفروش‌ترین استان بر اساس کتاب قرار گرفت.
کتابفروشی‌های «کتاب رشد شعبه نادری» از اهواز، «پردیس کتاب» از مشهد، «کتاب رشد شعبه مرکزی» از اهواز، «شهرکتاب مشهد» از مشهد، «دنیای کتاب» از قم، «شهرکتاب همدان» از همدان، «شهر کتاب هفت حوض» از تهران، «شهر کتاب مرکزی» از تهران، «نشر ثالث» از تهران، «شهر کتاب اصفهان شعبه چهارباغ بالا» از اصفهان در صدر پرفروش‏‌ترین کتابفروشی‌های طرح «پاییزه کتاب» قرار گرفتند.
استان‌های تهران، خراسان رضوی، قم، فارس، اصفهان، خوزستان، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران و کردستان به ترتیب جزو پرفروش‌ترین استان‌ها بر اساس مبلغ فروش در طرح پاییزه کتاب شناخته شدند.
با پایان طرح پاییزه کتاب سال 1397 در 658 کتابفروشی سراسر کشور، 338 هزار و 97 نسخه کتاب به مبلغ80 میلیارد و 766میلیون و 840 هزار و 711 ریال به فروش رسید.
طرح «پاییزه کتاب97» بعد از طرح‌های کتابفروشی به وسعت ایران، عیدانه کتاب و تابستانه کتاب، دهمین گام در راستای اعطای یارانه نشر کتاب از طریق کتابفروشی‌هاست.
فراهنگ**9266** 9053

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي فروش كتاب هفته كتاب طرح پاييزه كتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۹۵۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام رستمی، مدیر اجرایی امامزاده قاسم(ع) طی سخنانی در دومین روز برپایی نمایشگاه دستاوردهای وقف با اشاره به موضوع جوانان و رسانه گفت: آستان امامزاده قاسم(ع) با توجه به انتسابی که به قاسم بن الحسن(ع) دارد، رویکرد خود را مبتنی بر نوجوانان و جوانان دارد.

وی با بیان اینکه روایات فراوان ما را به سوی توجه به نوجوانان و جوانان سوق داده است، اظهار کرد: آستان امامزاده قاسم(ع) در دربند پایگاه ویژه برای نوجوانان است و به واسطه حمایت سازمان اوقاف مجموعه امامزاده قاسم به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده است.

حجت الاسلام رستمی بیان کرد: در یکسال دو دوره اعتکاف دانش آموزی برگزار کرده ایم و ۶ هزار نفر متقاضی داشتیم. در دوره هایی که برگزار می کنیم، دانش آموز یک شب در امامزاده بیتوته می کند و برنامه فرهنگی برگزار می شود. در هر بیتوته بالغ بر ۱۵۰۰ نفر متقاضی داریم.

وی افزود: در برنامه روزه اولی ها، چند ده هزار نفر حضور داشتند. اینکه این مجموعه به عنوان مجموعه فعال حوزه نوجوان مطرح شده بخاطر فعالیت رسانه ای خوب است. وقتی رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلا ب به شکستن محاصره تبلیغاتی دشمن اشاره می کنند، راهکارش توجه به مقوله رسانه است
تاکنون چندین مستند ارائه کرده ایم برای هر کار پیوست رسانه ای در نظر می گیریم.
 
 مدیر اجرایی امامزاده قاسم(ع) گفت: ما به واسطه اقدامات رسانه ای ۵۰۰ درصد افزایش زائر داشته ایم و افزایش زائر یعنی افزایش خیر و رشد و بالندگی آستان، لذا عرصه رسانه به شدت اهمیت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید یک میلیون تن چغندرقند در مزارع استان کرمانشاه
  • از ظرفیت های موجود در جامعه هنرمندان مهاجر استقبال می کنیم
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • استقبال گسترده از فعالیت‌های فرهنگی امامزاده قاسم(ع) تهران/فعالیت‌ها با پیوست رسانه ای انجام می شود
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب