Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آران و بیدگل گفت: بمنظور کاهش آسیب های اجتماعی کودکان و نوجوانان و رشد تربیتی دانش آموزان باید آن ها را پرسش‌گر، خلاق، صبور، نظم پذیر و دارای روحیه تعامل و مهارت ارتباطی پرورش دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، «اسماعیل بایبوردی» در همایش دانش آموزی پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد این شهرستان، آموزش و پرورش را کلیدی ترین حوزه در پیشگیری و گرایش اعتیاد در نوجوانان و جوانان دانست و گفت: : کنترل آسیب های اجتماعی در دانش آموزان، نه تنها موفقیت این قشر آینده ساز بلکه پیشرفت شهرستان، استان و کشور را به ارمغان می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

فرماندار شهرستان آران و بیدگل با بیان اینکه باید با فراهم کردن محیطی بدون استرس برای دانش آموزان می توانیم برای آنها امید آفرینی کنیم گفت: یکی از راهکارهای مدیریت کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان این شهرستان، مدرسه محور و خانواده محور کردن مدیریت ها است.

 

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان آران و بیدگل، ریشه آسیب های اجتماعی در برخی مدارس را کمرنگ شدن مباحث تربیتی و پرورشی دانست و افزود: بمنظور کاهش آسیب های اجتماعی کودکان و نوجوانان و رشد تربیتی دانش آموزان باید آن ها را پرسش گر، خلاق، صبور، نظم پذیر، دارای روحیه تعامل و مهارت ارتباطی پرورش دهیم.

 

دکتر بایبوردی با اشاره به اینکه دلایل گرایش دانش آموزان به مواد مخدر در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان بررسی و رصد می شود گفت: در این خصوص می توان از ظرفیت معتادان بهبود یافته و تجربیات آنان در پیشگیری و کاهش اعتیاد بهره برد.

 

وی افزود: پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر مهم ترین موضوع در حوزه این آسیب اجتماعی محسوب می شود و این مهم نیازمند آموزش های کافی برای دانش آموزان است.

 

همایش دانش آموزی پیشپیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد  با حضور اعضای شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان و در راستای آگاه سازی دانش آموزان در هنرستان زنده یاد اکرمیان برگزار شد و یکی از معتادان بهبود یافته به ارائه مطالبی در خصوص علل گرایش نوجوانان به اعتیاد و رهایی از این بلای خانمان سوز پرداخت./

 

پایان پیام/513

منبع: شبستان

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه مشهد زلزله هفته بسیج مقام معظم رهبری شیراز هفته وحدت اردبیل کانون های مساجد اقتصاد شهرستان آران و بیدگل مبارزه با مواد مخدر آران و بیدگل مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۶۹۹۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران از بهره‌مندی ۳ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد با هدف آگاهی رسانی از آسیب‌های اجتماعی خبر داد. - اخبار استانها -

وحید حسین‌زاده معاون اجتماعی بهزیستی مازندران در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در آمل با بیان اینکه در اجرای این طرح 500 هزار دانش‌آموز در سطح استان و در مقاطع مختلف درسی تحت پوشش قرار گرفته بودند، اظهار داشت: در نظام آموزشی استان یک کار علمی انجام شد که در بین 10 مساله آموزشی استان دو موضوع پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان مورد توجه قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه طرح سراد یک طرح سلامت اجتماعی و روانی دانش‌آموزان بوده که با کمک پنج دستگاه دادگستری، آموزش‌وپرورش، نیروی انتظامی، دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی مازندران انجام شد، افزود: با برنامه‌ریزی و نشست‌های متعدد از سوی این پنج دستگاه و اجرای پروپوزال از ابتدای بهمن‌ماه سال گذشته به عنوان پایلوت سه شهر استان را انتخاب و تا اردیبهشت ماه سال‌جاری ادامه یافت.

معاون بهزیستی مازندران با تاکید بر اینکه طرح در سه مقطع در سه شهر چالوس، آمل و بهشهر و هر یک از شهرستان‌ها با ده مدرسه در دستور کار قرار گرفت، عنوان کرد: در این طرح سه هزار و 600 دانش‌آموز مورد غربالگری و ارزیابی قرار گرفتند که با شناسایی برخی از نمونه‌ها به مراکز پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی معرفی شدند.

حسین‌زاده ادامه داد: طرح از مهرماه سال‌جاری در تمامی شهرستان‌های مازندران به اجرا درمی‌آید که هم‌اکنون فقط در دوشنبه‌ها با همکاری این پنج دستگاه در مدارس سه شهر انجام می‌شود. 

وی با بیان اینکه بحث آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی حلقه مفقوده نظام آموزش‌وپرورش و تربیتی جامعه ما است، افزود: با اجرای این طرح هم دانش‌آموزان، هم کادر آموزشی و خانواده‌ها آگاه می‌شوند با توجه به اینکه در این طرح 350 کادر اداری مشارکت داشتند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مطمئنا با اجرای این طرح نسبت به آسیب‌های اجتماعی تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمع آوری 276 معتاد متجاهردر استان
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان 
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه ورزی دانشجویان
  • لزوم تقویت خلاقیت و اندیشه‌ورزی دانشجویان
  • رویداد ملی نوآوری اجتماعی در پیشگیری از اعتیاد برگزار می‌شود
  • طرح پنج شنبه‌های طلایی و دوری دانش آموزان از فضای مجازی
  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • طرح پنج شنبه های طلایی سبب دوری دانش آموزان از فضای مجازی می شود
  • ۴۰ درصد متکدیان مشهد معتاد هستند
  • بهره‌مندی ۳۶۰۰ دانش‌آموز مازندرانی از طرح سراد