Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-02@05:31:04 GMT

لغو مصونیت سیاسی «آتامبایف» تصویب شد

تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۰۰۵۳۶

لغو مصونیت سیاسی «آتامبایف» تصویب شد

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، پارلمان قرقیزستان در اولین قرائت لغو مصونیت سیاسی «الماس‌بیک آتامبایف» رئیس جمهور سابق این کشور را تصویب کرد.بر اساس اطلاعیه پارلمان در قانون «اختیارات رئیس جمهور قرقیزستان» تغییرات ذیل صورت می‌گیرد:

- با اشاره به لزوم بررسی بیشتر فعالیت رئیس جمهور سابق، راه‌اندازی دعواهای قضایی و بازداشت وی بند سوم قانون اساسی جمهوری قرقیزستان تغییر می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



- با توجه به اینکه طبق قانون اعضای خانواده رئیس جمهور نیر توانایی استفاده از امتیازات و مزایاهای مختلف را دارند بند ششم قانون اساسی برای کاهش تعداد اعضای خانواده دارای امتیازات تغییر می‌کند.

- برای لغو ارائه خدمات بهداشتی رایگان به رئیس جمهور سابق و اعضای خانواده وی و حذف امتیازات و اختیارات دیگر بند 13 قانون اساسی تغییر خواهد کرد.

- جهت قطع ارائه وسائل حمل‌ونقل رایگان به رئیس جمهور و اعضای خانواده وی بند 17 قانون اساسی تغییر می‌یابد.

- برای حذف ابزارهای مربوط به دفاع از آبروی رئیس جمهور سابق در فضای اطلاعاتی بند 18 تغییر می‌کند.

این تغییرات را «اسحاق مسالیف» و «قرمانکول زولوشیف» نمایندگان پارلمان قرقیزستان مطرح کردند و برای اجرا، این پیشنهادات باید در نشست علنی مجلس بررسی شده و تصویب شوند.

شایان ذکر است که از بین 4 رئیس جمهور سابق قرقیزستان تنها 2 نفر از جمله «رازا اتونبایوا» و «الماس‌بیک آتامبایف» امتیازات مذکور را دارند و «عسگر اقایف» و «قربان بک با کیف» که سال 2005 و 2010 در نتیجه انقلاب سرنگون شدند این اختیارات را ندارند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۰۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

کد خبر 749448

دیگر خبرها

  • سردار رادان: آرام و قرار نداریم | برای عفت اسلامی درنگ نخواهیم کرد
  • برهنگی یکی از دسیسه‌های اساسی دشمن برای نابود کردن خانواده‌ها
  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • تحلیلگر سابق سیا: غرب نفوذ پوتین را دست کم می‌گیرد
  • مشکل بیمه کارگران ساختمانی حل شد؟
  • دیگر بهانه‌ای برای بیمه نکردن کارگران ساختمانی وجود ندارد
  • وزیر صمت: یک جهش اساسی امسال در کیفیت خودرو اتفاق می‌افتد
  • دکمه تصویب قانون عفاف و حجاب زیر دست کیست؟!
  • رئیس جمهور ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • قالیباف: این مجلس به دوران تاریک رانت‌های صنفی پایان داد