Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان سه‌شنبه 6 آذر در نشست ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با بیان اینکه 13 کارگروه در سطح استان برای برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب تشکیل شده است، کارگروه فرهنگی، دانشگاهیان، روستا و محرومیت‌زدایی، اقتصادی، ورزش و جوانان، زنان و خانواده، تشکل‌های دینی و مردم نهاد، بهداشت و درمان و بسیج و سپاه را جزء کارگروه‌های تشکیل شده برشمرد و اضافه کرد: 9 ستاد شهرستانی با مسئولیت ائمه جمعه و فرماندارن در زمینه چهلمین سالگرد انقلاب مشغول فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فاضلیان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری درباره اینکه 40 سالگی انقلاب دوران پیری انقلاب نیست، دوران عقبگرد انقلاب نیست، دوران پختگی و نشاط انقلاب است، عنوان کرد: وظیفه اصلی کارگروه‌های ستاد چهلمین سالگرد انقلاب ایجاد شادی و نشاط در جامعه است.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با اشاره به نشست 100 کشور اسلامی طی هفته وحدت در تهران گفت: رشد و بالندگی انقلاب باید برای کشورهای دیگر ترسیم شود.
وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری همه مردم در تکاپوی برگزاری چهلمین سالگرد انقلاب هستند، افزود: همه دنیا دیدند که 13 آبان چهلمین سالگرد انقلاب با سال‌های دیگر متفاوت بود و امیدواریم مردم کشور و استان حماسه‌ای بزرگ در 9 دی خلق کنند.
فاضلیان با بیان اینکه حضور مدیران‌کل در جلسات ستاد 40 سالگی انقلاب ضروری است، گفت: بعد عظیمی از انقلاب که بسیار کم طی این سال‌ها به آن پرداخته شده، دستاوردهای معنوی است که سازمان تبلیغات، حوزه، سپاه و صداوسیما برای تبیین این دستاوردها باید به طور جدی ورود پیدا کنند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه «علی دادفر» شاخص‌ترین بازاری مبارز همدان بود، گفت: جامعه‌شناسان برای تمدن‌ها و جوامع بشری حیات و مرگ تعریف کرده‌اند و مرحله رشد و بالندگی انقلاب اسلامی در 40 سالگی آن است.

دلایل و مبانی انقلاب به صورت کتاب در دسترس نسل جدید قرار گیرد
علیرضا درویش‌نژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه نسل چهارم و پنجم انقلاب با مبانی آن آشنا نیستند بنابراین ایراداتی به انقلاب وارد می‌کنند، افزود: بعد از 40 سال انقلاب به پختگی رسید اما برای ماندگاری باید مبانی انقلاب و آرمان‌های آن برای نسل جدید تبیین شود.
مدیر کارگروه فرهنگی با بیان اینکه باید علت پشت سرگذاشتن تحریم‌ها، تهدید و ترور برای نسل جوانان توضیح داده شود، ادامه داد: دلایل و مبانی انقلاب باید به صورت کتاب و مقالات در دسترس طیف نوجوان قرار گیرد و اگر ما این کار را نکنیم شبکه من و تو این کار را خواهد کرد.
درویش‌نژاد با بیان اینکه شبکه‌های ماهواره‌ای با برگزاری برنامه‌های گوناگون قصد از بین بردن جذابیت انقلاب را دارد، گفت: جشن بهار مهربانی و ایجاد شور و نشاط در جامعه در 28 آبان برگزار شد که نشان‌دهنده افسرده نبودن ملت ایران است و این مراسم به صورت گسترده‌تر در دهه فجر برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه نسل جدید باید نسل اولیه انقلاب را بشناسند، عنوان کرد: برگزاری شب شعر انقلاب و برپایی نمایشگاه عکس از دیگر برنامه‌های کارگروه فرهنگی برای چهلمین سالگرد انقلاب است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان دستاوردهای انقلاب چهل سالگی انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۳۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی، حجت الاسلام والمسلمین حمید پارسانیا در نشست خانه گفتگوی دانشگاه تهران اظهار کرد: درست است که علم با بخشنامه پیش نمی‌رود، هر چند که در جای خودش به بخشنامه هم نیاز دارد، باید نسبت فرهنگ با علم را تعریف کرد، باید مشخص کنیم که تاریخ و فرهنگ علم را چه می‌دانیم و از چه سطحی است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: ما در دوران معاصر گرفتار بحران خودآگاهی هستیم، نزاع‌ها و اختلافات مستمر در جریان‌های مختلف داشتیم و شاید کمتر اتفاقی در جهان اسلام بوده که وارد ایران نشده باشد، ایران همواره محل تضارب اندیشه‌ها بوده است.

حجت الاسلام پارسانیا ادامه داد: لازم است به برخی از سوالات پاسخ دهیم، نسبت علم و عقل به لحاظ تاریخی چیست، پاسخ به این سوال هویت ما را شکل می‌دهد، علم چیست؟ تقسیم‌بندی علوم چگونه است؟ علوم انسانی چیست؟ آیا رشته فلسفه باید در دانشکده‌های ادبیات باشد؟ آیا علوم انسانی در مقابل علوم طبیعی است؟ علوم انسانی موضوعی است که با اراده انسان ایجاد می‌شود، اینها تأملات جدی است.

وی گفت: این چهل سال تجربه‌ای از غفلت‌ها و تلاش‌ها برای خودآگاهی بوده است، وقتی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شد، ایجاد علوم تاریخی خودمان را از منظر تاریخ تفکر مورد توجه قرار دادیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد: با این حال اجازه ندادیم که مشخص شود علم در تاریخ ما به چه معناست و گفتگوی بین معانی و مفاهیم ایجاد شود. بنیادهای معرفتی ما با ابعاد اقتصادی سیاسی اجتماعی تناسب دارد اما باید ربط آنها را با محیط علمی جستجو کنیم، با ربط اجتماعی انقلاب اسلامی نقطه عطف ایجاد کردیم اما متاسفانه اینکه چه مقدار در بازگشت به مفاهیم معنوی و تقسیم بندی علوم درست عمل کردیم، مشخص نیست.

کد خبر 6091165

دیگر خبرها

  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • محدودیت یکی از عوامل ایجاد انگیزه برای تولید و پیشرفت
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • باید ارتباط میان بنیادهای معرفتی و محیط‌های علمی را مشخص کنیم
  • ختم غائله‌ی شهرنو ؛ «چند نفر از خانم‌های‌ خیلی جوان اش را به کارمندان خودمان دادیم»
  • انجام وظیفه در شورای شهر دشوار و دایره نظارت آن بسیار وسیع است
  • سفر رئیس کل بانک مرکزی به عربستان
  • رئیس کل بانک مرکزی به عربستان رفت
  • فرزین به عربستان رفت
  • برگزاری مراسم «آگاه زمان» برای سالگرد شهادت شهیدمطهری