Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران، عارضه بی خوابی حداقل یک بار در زندگی هر فردی را گرفتار کرده است، اگر جزو افرادی هستید که شب‌ها به سختی خوابتان می‌برد و مشکل بی‌خوابی دارید یا حتی اگر احساس می‌کنید احتیاج به کمی آرامش قبل از خواب دارید,  شاید زمان آن رسیده باشد که فرصتی به انجام حرکات ورزشی بدهیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغلب این  حرکات به قدری ساده است که می‌توانید آن‌ها را در تخت خود انجام بدهید تا به ذهن و بدن شما آرامش ‌دهد تا شب خواب آرام‌تری داشته باشید و صبح شاداب و سرحال از خواب بیدار شوید.

ورزش‌های مفید برای رفع بی‌خوابی

قبل از انجام هر کاری، چراغ‌ها و همچنین تلویزیون و کامپیوتر را خاموش کنید، کتاب‌تان را کنار بگذارید برای  خوابیدن آماده شوید؛ به حالت چهار زانو روی تخت بنشینید، اندکی به بالش یا پشت تخت خود تکیه دهید و چشم‌هایتان را ببندید؛ برای چند دقیقه در همین حالت بمانید و فقط نفس عمیق بکشید تا ذهنتان کمی آرامش پیدا کند.

در همان حالت چهار زانو صاف بنشینید، هوا را وارد ریه‌های خود بفرستید سپس همانطور که بالا تنه خود را به سمت چپ می‌چرخانید و بازدم داشته باشید، می‌توانید از لبه‌ بالای تخت‌تان استفاده کنید و با دست آن را بگیرید تا چرخش‌های آرام‌تری داشته باشید؛ در همان حالتی که چرخیده‌اید بمانید و چند نفس عمیق بکشید، سپس همانطور که صورت‌تان را به جلو برمی‌گردانید بازدم داشته باشید و دوباره هوا را وارد ریه‌های خود کنید؛ این بار در حالی که به سمت راست می‌چرخید بازدم داشته باشید.

در همان حالت چهار زانو، به آرامی از باسن‌تان به جلو خم شوید، دست‌هایتان را صاف به سمت جلو دراز کنید و روی زمین قرار دهید؛ برای چند دقیقه در همین حالت بمانید و نفس‌های عمیق بکشید تا جایی که کشش را در کمر و پشت‌تان احساس کنید.

به آرامی پاهایتان را به سمت جلو دراز کنید و کمی هم زانوهایتان را خم کنید. هوا را وارد ریه‌های خود کنید و صاف بنشینید. در حالی که بازدم دارید خودتان را به سمت نوک پاهایتان بکشید. تا جایی که لازم است زانوهایتان را خم کنید تا کمرتان صاف باشد. این یک حرکت فوق العاده برای کشش عضلات پشت ران است، اما وقتی هدف نهایی شما یک استراحت آرام و خواب راحت است، به خودتان زیاد فشار نیاورید و کشش را به طور شدید انجام ندهید.

به همان حالت نشسته که پاها به سمت جلو دراز است برگردید و این بار، به آرامی کمرتان را به سمت پا‌ها خم کنید. برای چند دقیقه در همان حالتی که به سمت جلو خم شده‌اید بمانید، نفس‌های عمیق بکشید و کشش را در ستون فقرات خود احساس کنید.

به آرامی به پشت دراز بکشید و سرتان را روی یک بالش قرار دهید؛ یکی از زانو‌هایتان را بغل کنید و به سمت قفسه سینه خود بکشید، بهتر است از ساق پایتان بگیرید تا بتوانید بیشتر زانو را به سمت خود بکشید سعی کنید پای دیگر را دراز کنید تا این حرکت باعث کشش در پای دراز شده شود سپس عضلات پشت را رها کنید و این حرکت را با پا دیگر تکرار کنید.

در انتها سعی کنید هر دو زانو را به سمت قفسه سینه خود بکشید و همزمان با دم و بازدم، به آرامی بر روی پشت‌تان به چپ و راست حرکت کنید. حال، پاها را رها کنید و اجازه دهید تمام پشتتان به آرامی روی زمین  قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: عارضه‌ای که نسل جدید را درگیر می‌کند/ ۵ نشانه که می‌گوید ذهنتان خسته است

پای راستتان را به سمت سقف بالا ببرید و در همین حالت با دست‌تان هر قسمت از پا را که برایتان راحت است بگیرید پشت حال، بازدم داشته باشید و پا را در حالی که به آرامی به سمت سر خود حرکت می‌دهید، صاف نگاه دارید؛ با هر بازدم، اندکی پا را به سرتان نزدیک‌تر کنید؛ این حرکت کششی را به آرامی با چند دم و بازدم عمیق ادامه دهید و سپس پا‌ را عوض کنید.

بار دیگر زانوی راست خود را بغل کنید و در قفسه سینه‌تان جمع کنید؛ پای راست را خم کنید تا کف پا رو به سقف قرار گیرد سپس با دست راست کف پای‌تان را نگاه دارید و زانویتان را به سمت آرنج بیاورید؛ در همین حالت، به آرامی چند نفس عمیق بکشید؛ همین حرکت را با پای دیگر تکرار کنید.

زانوی راست را به سمت قفسه سینه جمع کنید و در حالی که بازدم دارید، پایتان را به سمت چپ بدنتان بچرخانید؛ سر خود را به سمت راست برگردانید و دست‌ها را به هر دو طرف باز کنید؛ می‌توانید دست چپ‌تان را روی زانوی راست بگذارید؛ در همین حالت، به آرامی چند نفس عمیق بکشید و سپس این حرکت را با پای دیگر تکرار کنید.

صاف به پشت دراز بکشید و هر دو پا و دست‌ها را به سمت بیرون دراز کنید. اجازه دهید قوزک پاها به سمت بیرون قرار بگیرند و کف دست‌ها رو به بالا باشند؛ مدتی در همین حالت استراحت کنید و اگر عادت دارید همیشه به پشت بخوابید، راحت باشید و اجازه دهید به خواب روید.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۰۴۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها

به گفته جاناتان پوکت، تک‌تیرانداز آمریکایی که در اوکراین در حال جنگ است «سربازان اوکراینی ترجیح می‌دهند از تفنگ‌های AK-74 که متعلق به زمان شوروی است، استفاده کنند، چون ظرفیت آن‌ها بالاتر است و گلوله‌های 5.45×39 میلی‌متری دارند» به گفته این سرباز آمریکایی، «اوکراین اکنون به شدت به مهمات نیاز دارد و تانک‌های پیشرفته متحدانش برای دفاع مقابل روسیه کارساز نیست، آن‌ها برای جلوگیری از پیشروی نیروهای روس مجبورند به صورت پیاده‌نظام جنگ کنند.»

دریافت 21 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: اسماعیل گلرخ

دیگر خبرها

  • بعد از حمله ایران حماس راحت‌تر نه می‌گوید!
  • عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند
  • ویدیو/ سربازهای اوکراینی، با اسلحه‌های شوروی راحت‌ترند تا تجهیزات غربی‌ها
  • خیال راحت رئال: هر دو ستاره به بایرن می‌رسند
  • ببینید | علت خواب رفتن پا‌ چیست؟
  • چگونه در قطار خوابی آسوده داشته باشیم؟
  • مطهری یک نفس راحت در تراکتور کشید (عکس)
  • امروز در هوای تهران نفس بکشید
  • امروز در تهران نفس بکشید
  • صعود راحت گل گهر با پیروزی مقابل فجر سپاسی