Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت ‌الله مکارم شیرازی گفت: بسیج باید اتاق فکر داشته باشد و چنین اتاق فکری می تواند هماهنگی را در اجرای برنامه ها ایجاد کند و یکی از جاهایی که می تواند به بسیج کمک کند، حوزه های علمیه است چرا که ۴۰۰ پژوهشکده در حوزه های علمیه قم فعال است که می تواند

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «آیت ‌الله ناصر مکارم شیرازی» امروز چهارشنبه (7 آذر) در دیدار با رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج یکی از نعمت های خداوند است که با ابداع امام راحل نصیب ما شده و باید قدر آن را بدانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: آثار نعمت بسیج را در دوران جنگ تحمیلی همواره مشاهده کردیم و پس از آن روز به روز گسترش یافته و در سراسر دنیا شاهد رشد بسیج و تفکر بسیجی هستیم.

 

این مرجع تقلید با بیان اینکه بسیج در همه عرصه ها فعال است گفت: در زمان صلح بسیج بیکار ننشسته، بلکه به سراغ ارائه خدمات به مردم رفته و در راستای کارهای فرهنگی و عمرانی هم تلتش می کند.

 

آیت ‌الله مکارم شیرازی گفت: بسیج باید اتاق فکر داشته باشد و چنین اتاق فکری می تواند هماهنگی را در اجرای برنامه ها ایجاد کند و یکی از جاهایی که می تواند به بسیج کمک کند، حوزه های علمیه است چرا که 400 پژوهشکده در حوزه های علمیه قم فعال است که می تواند در کمک رسانی به بسیج موثر باشند.

 

وی با بیان اینکه اقدامات و برنامه های خود را به اطلاع مردم برسانید گفت: خبررسانی در این عرصه ضروری است و بنده نیز در دفتر خود برای هزینه وجوهات شرعی این کار را انجام داده ام تا مردم بدانند وجودهات در مناطق مختلف کشور به چه صورت برای اسلام و دین هزینه می شود.

 

این مرجع تقلید تاکید کرد: بسیج باید همواره قدرت جاذبه داشته باشد و بسیجیان از این قدرت استفاده کنند و عمل خود بسیجیان بهترین مبلغ برای بسیج است.

پایان پیام/343

منبع: شبستان

کلیدواژه: زلزله کرمانشاه مشهد زلزله بسیج هفته بسیج مناطق زلزله زده مقام معظم رهبری اردبیل خامنه ای آیت الله خامنه ای مراجع و علماء مراجع دیدار با مراجع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۶۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند

حجت الاسلام و المسلمین محمود ملکدار در نشست نخبگان حوزه های علمیه اصفهان که به مناسبت پاسداشت مقام معلم برگزار شد با اشاره به شخصیت برجسته شهید مرتضی مطهری(ره) اظهار داشت: در عظمت شهید مطهری(ره) همین بس که حضرت امام(رع) درباره این شخصیت فرمود "حاصل عمر من بود" و این بیان بسیار بالایی است که نشان از عظمت این شهید دارد و نشانگر این است که شهید مطهری برای خدا عمل کرد و آنچه که وظیفه داشت انجام داد و درباره ارزشمندی آثار این شهید والامقام امام فرمود "همه آنها بدون استثنا مفید است".

وی افزود: این گلایه وجود دارد که در سالروز شهادت این شهید می باید نشست های علمی بزرگی برگزار می شد و نظام فکری این شهید به جامعه معرفی می شد و این یکی از نشانه ها آن است که ما نسبت به سرمایه های خود توجه نداریم.

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های علمیه حمایت از جامعه نخبگانی حوزه های علمیه را امری مهم بیان کرد و گفت: امروز وظیفه همه است که این حمایت ها را نسبت به نخبگان حوزه داشته باشند و البته مرکز خدمات حوزه های علمیه در حمایت از جامعه نخبگان عملکردی قابل توجه داشته است.

وی اضافه کرد: اکنون نیز حمایت های خوبی در عرصه های مختلف معیشتی، خانوادگی و علمی در حال انجام است.

حجت الاسلام و المسلمین ملکدار عنوان کرد: در سال ۱۴۰۳ علاوه بر خدماتی که داشتیم چند طرح مهم که جزء زیرساخت های حوزه های علمیه است پیگیری شد از جمله بیمه که اصل آن به تصویب رسید.

وی خاطر نشان کرد: در بخش معیشت نیز امسال تلاش شد جهشی اتفاق بیفتد و هم چنین در طرح ایتام حوزویان تلاش شد بیمه خاصی برای آنها در نظر گرفته شود.

مدیر کل حوزه ریاست مرکز خدمات حوزه‌های با تاکید بر حل مسئله و توجه به نیازهای جامعه توسط نخبگان و برگزیدگان حوزه تصریح کرد: حل مسئله و دیدن نیازها بسیار اهمیت دارد و نخبه فردی است که به سراغ حل مسئله برود و نیازها را بداند.

وی افزود: هم اکنون در حال تهیه طرح و پیش نویس دستورالعملی هستیم تا افرادی که اقدام به حل مسئله و تشخیص نیازهای جامعه می کنند مورد حمایت خاص قرار گیرند و اصل حمایت نیز باید به این افراد تعلق گیرد.

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها بر ترویج حدیث اهل بیت(ع) سرمایه‌گذاری بیشتری کنند
  • آیت‌الله اعرافی: همه دستگاه‌ها پیوست مسجدی داشته باشند
  • مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • مقطع سطح ۴ در حوزه علمیه خواهران اردبیل اجرا می‌شود
  • رئیس دبیرخانه همکاری‌های مشترک حوزه و دانشگاه آزاد معرفی شد
  • راه‌اندازی «مدارس سعادت» در دانشگاه آزاد اسلامی
  • ظرفیت استقبال از گفتمان انقلاب اسلامی در دنیا بی نهایت است
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • طلابی که اقدام به تشخیص نیازهای جامعه و حل مسئله می کنند حمایت می شوند
  • فضیلت‌های شهید مطهری باید در بین طلاب و روحانیون نهادینه شود