Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودکان اظهار کرد: کودکان حق آموزش، بهداشت، سلامت، زندگی در محیط خانواده، زندگی به دور از جنگ و خونریزی، دسترسی به آموزش در سطوح مختلف، حق داشتن محیط زیست سالم و آب و غذای سالم دارند.   ابتکار گفت: ما باید تلاش کنیم به دور از مصلحت جویی برای کودکان فضای بهتری را فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی بیان کرد: رعایت حقوق کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است و کودکان بازیگران اصلی زندگی فردا هستند و برای ترسیم زندگی بهتر برای انهاباید حقوق کودکان را رعایت کنیم.   معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: کودکان امکان دفاع از حقوق خود را ندارند و از اینکه بتوانند نظرات خود را در جوامع عمومی مطرح کنند ناتوان هستند و ما باید از جایگاه حقوق کودکان دفاع کنیم و تصمیات و قوانین را با توجه به افق اینده تصویب کنیم و نباید تمام سرمایه‌ها را وفق امروز کنیم بلکه باید به آینده کودکان نیز توجه کنیم.   وی افزود: در نشست امروز باید با حقوق کودکان در سطح بین المللی هم در نظر گرفته شود و نمی‌توانیم فراموش کنیم شرایط اسفناک کودکان یمن را که طبق گزارش سازمان ملل ۸۵ هزار کودک براثر گرسنگی جان خود را از دست داده اند.   وی افزود: در معاونت زنان و خانواده در مورد موضوعاتی در خصوص کودکان در معرض خطر و کودکان کار و حمایت از اورژانس اجتماعی و مهارت اموزی به کودکان و توانمند سازی ان‌ها مورد توجه قرار گرفته شده است. همچنین کار مشترکی با وزارت اموزش و پرورش برای شناسایی کودکان به ویژه دختران بازمانده از تحصیل انجام شده که البته این موضوع در کشور ما کمتر وجود دارد و فقط در مناطق مرزی دیده می‌شود.   ابتکار بیان کرد: در جمهوری اسلامی ایران اسناد و برنامه‌های زیادی در رابطه با حقوق کودکان داریم البته مشکلاتی نیز داریم و ما در جهت اجرا و تحقق برنامه‌ها تلاش می‌کنیم.   وی افزود: در مجلس شورای اسلامی قانون حمایت از کودکان و نوجوانان تصویب شده است و در معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری نیز در راستای این قانون برنامه‌های زیادی وجود دارد و و با ابلاغ این قانون روح تازه‌ای برای دفاع از حقوق کودکان دمیده می‌شود.   انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۸۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟

انسیه خزعلی، در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره اقدامات معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری در حوزه حجاب و عفاف، گفت: طرح زیست عفیفانه با عنوان زندگی و بالندگی در این معاونت پیگیری می‌شود و مربیانی از سراسر کشور با همکاری آستان قدس رضوی آموزش می‌بینند تا به والدین آموزش‌های لازم را دهند.

وی افزود: تاکنون چهار دوره آموزشی برگزار شده است که این مربیان ابتدا برای والدین و در ادامه برای دانش آموزان آموزش‌ها را ارائه خواهند داد.

معاون امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری تصریح کرد: هویت دختران و کمک به مهارت آموزی دانش آموزان در حوزه‌های سبک زندگی از دیگر برنامه‌های معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری است که در حال انجام است.

خزعلی با اشاره به طرح‌هایی که این معاونت با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری پیگیری می‌کند، گفت: از آنجا که معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری دستگاه اجرایی نیست، بیشتر در حوزه قانون‌گذاری و سیاستگذاری فعالیت می‌کند و طرح‌هایی را با همکاری وزارت علوم در کمیسیون‌های مرتبط مجلس پیگیری می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از زنان سرپرست خانوار از دیگر برنامه‌هایی است که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی توسط معاونت امور زنان و خانواده ریاست‌جمهوری پیگیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • انتقاد از سکوت مدعیان حقوق بشر از کشتار زنان و کودکان در غزه
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است.
  • بزرگترین حامی حقوق زن اسلام است
  • انسیه خزعلی توضیح داد؛ طرح زیست عفیفانه در حوزه حجاب و عفاف چیست؟
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • طلوع خورشید اسلام، روح نشاط و امید در کالبد زن دمید
  • اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است
  • خزعلی ابعاد «طرح زیست عفیفانه» را تشریح کرد
  • دین اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است