Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، در این برنامه دانش آموزان با پخش آژیر نخست به تمرین پناه گیری در مکان های مناسب در هنگام وقوع زلزله فرضی پرداختند و سپس  با به صدا درآمدن آژیر دوم تمرین تخلیه و ترک اضطراری کلاس و ساختمان مدرسه و تجمع در حیاط مدرسه را انجام دادند وبا آژیر سوم عملیات امداد ونجات آغاز شد.

همچنین در این مانور امکانات و سرعت عمل دستگاه های خدمات رسان در برابر زلزله  با حضور مسئولان شهرستان بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان دیر پیش از ظهر چهارشنبه در این مراسم گفت: بیستمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار مدرسه ایمن جامعه تاب‌آور با مشارکت دانش‌آموزان آموزش دیده در قالب تیم‌های عملیاتی در مدارس شهرستان دیر برگزار شد.

مهدی نظامیان با بیان اینکه آموزش های مانور تنها نباید مختص به دانش آموزان باشد، اظهار داشت:این مانور با هدف امادگی نیروهای امدادی شهرستان در برابر حوادث غیر مترقبه و امادگی هر بیشتر دانش اموزان در برابر زمین لرزه برگزار شد.

نظامیان، تصریح کرد: دانش آموزان ضمن حفظ آرامش در زمان وقوع زلزله اقدام به پناهگیری صحیح و دوری از اجزای غیر سازه ای خطرناک نموده و در مناطق امنی که قبلا از طریق آموزش گرفته اند، پناهگیری کردند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این مانور، ارتقای آمادگی و اقدام سریع و صحیح دانش آموزان هنگام رخداد زلزله می باشد.

احمد عبدالله زاده با بیان اینکه، این مانور هرساله به منظور آموزش و آمادگی دانش آموزان در واکنش به زلزله و کاهش خسارت پذیری در هنگام بروز بلایای طبیعی برگزار می شود، اظهار داشت: دانش آموزان با حضور در این مانور هم راه‌های پناه‌گیری و هم کمک به دیگران هنگام وقوع زلزله را فراگرفتند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیر گفت: مدرسه ایمن و جامعه تاب آور شعار و هدف دیگر از برگزاری این مانور است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش دیر، نیز در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت:در این مانور به دانش آموزان یاد داده شدکه پناه گیری صحیح و خروج اضطراری را یاد بگیرند و برای خانواده‌ها و همکلاسی های خود به عنوان یک سفیر آموزش باشند.

اسماعیل مختارزاده اظهار داشت: هدفمند بودن، تداوم و استمرار مانور های زلزله در مدارس و افزایش کیفی و کمی آنها به ویژه در مناطق و نقاط زلزله خیز همواره می تواند به عنوان یک موضوع مهم در برنامه های مسئولین مراکز آموزشی قرار گیرد.

یکی از مربیان جمعیت هلال احمر شهرستان دیر، در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت:در مانور زلزله و ایمنی، دانش آموزان آموزش لازم را فرا می‌گیرند و آن را به خانواده‌های خود انتقال می‌دهند که همین امر به گسترش آموزش‌ها در جامعه کمک می‌کند.

آمنه درون،ضمن تجلیل از همکاری مدیریت مدرسه حضرت مریم شهر بردستان، اظهار داشت: مانور زلزله  و ایمنی یکی از اقدامات در راستای ایجاد آمادگی برای کاهش و جلوگیری از پدیده های طبیعی به ویژه پدیده زمین لرزه، است.

امام جمعه دیر، در این مراسم، گفت: آموزش در خصوص زلزله تجربه‌ای است مبتنی بریادگیری که می تواند عملکرد دانش آموزان را سامان دهد.

حجه السلام سید علی حسینی، اظهار داشت:برگزاری مانور زلزله در راستای اهمیت پدافند غیر عامل  و حفظ آرامش و کنترل افراد در مواجهه با حوادث است.

امام جمعه دیر با اشاره به لزوم تقویت و گسترش فرهنگ ایمنی در جامعه، گفت: مهمترین نکته در مدیریت بحران موفق زلزله در مدارس و مراکز آموزشی، ایجاد آگاهی مستمر و پویا در عموم دانش آموزان و مربیان آموزشی است تا شاهد مسئولیت پذیری آنها در برابر زلزله باشیم و با انتقال آموخته های خود به دانش آموزان ، باعث ایجاد محیطی امن در برابر زلزله شوند.

نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان، اورژانس، آموزش و پرورش شهرستان دیر و آتشنشانی شهرداری بردستان در این مانور با جمعیت هلال احمر شهرستان دیر همکاری داشتند.

کد خبر 4470686

منبع: مهر

کلیدواژه: احمد عبدالله زاده امام جمعه دیر بوشهر حجت الاسلام سید علی حسینی شهرستان دیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۹۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد

حجت الاسلام محمد جواد باقری ارومی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: فرا رسیدن سن تکلیف یک موهبت الهی است و عمل به واجبات و دستورات دینی با رسیدن سن تکلیف موجب سعادت دنیا و آخرت می‌شود.

امام جمعه آستارا با بیان اینکه جشن تکلیف، تولدی نو و سرآغازی برای حرکت در مسیر تعالی و معنویت است افزود: دانش آموزان با ورود به این سن، بهار زندگی را با فریضه نماز، دعا و قرائت قرآن پیوند می‌دهند.

وی با تبریک جشن عبودیت و بندگی دانش‌آموزان، اظهار داشت: امروز جشن تکلیف برای ۷۰۰ دانش‌آموز دختر شهرستان آستارا برگزار شد که علاوه بر اینکه نکات ارزشمندی در خصوص اهمیت تکلیف و بندگی، اهمیت نماز، حجاب و عفاف مطرح شد برنامه های شاد و خوبی همراه با اجرای مسابقه و اهدای جوایز نیز برگزار شد که مورد استقبال دانش آموزان قرار گرفت.

گفتنی است، اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی، قرائت پیمان‌نامه، آشنایی دانش‌آموزان مکلف به احکام و دستورات دینی، برپایی نماز جماعت و نماز شکر به امامت حجت الاسلام «محمد جواد باقری ارومی» امام جمعه آستارا از جمله برنامه های برگزار شده در این مراسم بود.

کد خبر 6093275

دیگر خبرها

  • معلمان نقش با ارزشی در ترسیم آینده دانش آموزان دارند
  • اعزام قطار کامل موجب افزایش ایمنی می شود
  • جشنواره نوجوان خوارزمی در مهرستان و خاش
  • آموزش ایمنیِ ترافیک به ۴۶۰۰ از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان غربی
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • جشن تکلیف دانش آموزان دختر آستارایی برگزار شد
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • دوره آموزشی مدیریت مصرف آب ویژه دانش‌آموزان در سنندج برگزار شد