Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیدار جمعی از فرماندهان نیروی دریایی ارتش با فرمانده کل قوا، واکنش احمد خاتمی به حواشی خطبه‌های نماز جمعه، آخرین اخبار و نظرات در مورد طرح استیضاح رییس مجلس و وزیر خارجه، درخواست مسکو درباره جزئیات اقدامات حفظ برجام از سوی دیگر طرف‌ها، پیشبینی بودجه برای وکالت معاضدتی در بودجه سال ۹۸ و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، هفتم آذر ماه ۱۳۹۷ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سردار  قاسم سلیمانی در  همایش ملی "نظام فکری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله العالی) در گستره فرهنگ" که در دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار شد،  با تشکر از دست اندر کاران این همایش گفت: جایگاه این کار دانشگاه است و حق این است دانشگاه تبیین کننده این افکار و نظریه های بلند باشد، شاید این کار دیر انجام شد، اما اقدامی ارزشمند است. فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با بیان اینکه در مورد اندیشه های امام(ره) غفلت کردیم، افزود: متاسفانه در حوزه نیز علاوه بر دانشگاه از نظریه امام که از نظریه های مهم و اساسی در مقابله با نظریه های منحط غربی و نظریه های تکفیری دنیای اسلام بود، غفلت شده است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار فرماندهان و مسئولان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کردند: هر چه می‌توانید توانایی‌ها و آمادگی‌های خود را افزایش دهید. حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی تکیه بر نیروی انسانی جوان، مؤمن و پُر انگیزه را کلید حل مشکلات در همه بخش‌های کشور از جمله نیروهای مسلح دانستند و با تأکید بر لزوم کار مضاعف و افزایش آمادگی‌ها، خاطرنشان کردند: هر چه می‌توانید توانایی‌ها و آمادگی‌های خود را افزایش دهید تا دشمنانِ ایران حتی جرأت تهدید این ملت بزرگ را نداشته باشند.

روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به ستاد اطلاع‌رسانی و تبلیغات اقتصادی کشور اعلادم کرد: «ضربه و آسیب هواداران اندیشه های آمریکایی در کشور و در برخی دستگاه ها بیش از هزینه ی ناشی از تحریم های آمریکا بوده است. »

احمد خاتمی، خطیب موقت نمازجمعه تهران نیز طی بیانیه‌ای به توضیح حواشی ایجاد شده پس از خطبه‌های این هفته وی درخصوص موضوع مقابله بامشروبات الکی پرداخت و تاکید کرد: اینجانب در خطبه نماز جمعه به نقد این نظریه مبنی بر اینکه (برای مقابله با مشروبات الکلی تقلبی باید مثل گذشته آن‌ها را آزاد گذاشت و از راه‌های دیگر مقابله کرد)، پرداختم و اسمی از کسی نبردم.

رییس مجلس شورای اسلامی  در سیزدهمین اجلاس بین‌المللی تعاون- اقتصاد مقاوم تر و پایدارتر با کمک تعاون با اشاره به موضوع کولبران گفت: ما می توانیم با ایجاد تعاونی‌های مناسب و استاندارد این موضوع را ساماندهی کنیم و یک ظرفیت اقتصادی در این حوزه ایجاد کنیم.

همچنین علیرضا رحیمی  درباره درخواست تعدادی از نمایندگان برای پاسخگویی رییس مجلس در مورد ارسال مصوبات مجلس(لوایح پولشویی و پالرمو) به مجمع تشخیص مصلحت با اعلام اینکه شکایت از رئیس مجلس به‌معنای استیضاح نیست اظهار کرد: نمایندگان هر اعتراض و هر شکایتی از هر کدام از اعضای هیئت رئیسه داشته باشند، براساس آیین نامه داخلی مجلس به کمیسیون تدوین آیین نامه ارائه می‌شود.البته تاکنون طرح شکایت علیه رئیس مجلس در این زمینه سابقه نداشته، ولی برای اعضای هیئت رییسه در مجلس دهم، سال گذشته این تجربه اتفاق افتاد و علیه سه عضو هیئت رئیسه بخاطر دیدار با آقای خاتمی شکایت شد که از ۱۹ نفر حاضر سه رای آورد.

درهمین رابطه مدیر کل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی در صفحه توییتر خود از تکذیب امضای نامه موسوم به استیضاح رییس مجلس توسط برخی نمایندگانی که اسمشان ذیل نامه آمده خبر داد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از بررسی استیضاح ظریف در جلسه علنی یکشنبه آینده یازدهم آذرماه این کمیسیون خبر داد و تاکید کرد که کمیسیون با رعایت بی‌طرفی نظرش را اعلام می‌کند. حشمت‌الله فلاحت‌پیشه افزود:کمیسیون امنیت ملی معتقد است استیضاح به معنای روشن شدن مطالب است لذا این جلسه، جلسه‌ای کارشناسی محسوب می‌شود.

آیت الله مکارم شیرازی در ابتدای درس خارج خود درمسجد اعظم قم عنوان کرد: امروز در شرایطی هستیم که باید در مقابل دشمن ظاهراً قوی، قوی باشیم؛ اخیراً پشت سر هم مجلسی‌ها، وزرا را استیضاح می‌کنند که شاید تغییر وزرا به مصلحت کشور نباشد، البته دولت و وزرا بی‌اشکال نیستند، ولی خوب است مجلس از استیضاح‌های پشت سر هم صرف‌نظر کنند و سؤال و ایراد بگیرند و انتقاد کنند.

دفتر مسئول سیاست خارجه اروپا در بیانیه‌ای درخصوص دیدار موگرینی با علی اکبر صالحی با تاکید بر لزوم حفظ برجام، تصریح کرد که توافق برجام یک ستون کلیدی برای امنیت منطقه و اروپا است.

همچنین وزیر امورخارجه روسیه پس از دیدار با همتای فرانسوی خود از طرف‌های برجام خواست تا درباره جزئیات اقدامات برای حفظ برجام شفاف‌سازی کنند.

رییس سازمان انرژی اتمی در سخنانی در کنفرانس وزیران علوم و فناوری آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: موفقیت یا عدم موفقیت برجام، یکآزمونی جدی برای ارزیابی اعتبار آژانس و معاهده عدم اشاعه هسته ای است. علی‌اکبر صالحی همچنین گفت: اگر دستوری صادر بشود که برجام تمام شد و شما بروید کارتان را انجام بدهید، ما خیلی راحت می‌توانیم برگردیم و این بلوف نیست. وی  تاکید کرد: ایران می‌تواند مکمل خوبی برای اروپا باشد.ایران کلید طلایی خاورمیانه است. ایران یک قدرت است. قدرتی متکی به ذات خودش.

معاون امور حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه در کنفرانس منطقه‌ای حقوق کودک با محوریت موضوع عدالت برای کودکان و نوجوانان، گفت: جنگ تمام عیار اقتصادی از طریق اعمال تحریم‌های یک جانبه و غیر مشروع و تسری آنها به روابط کلیه کشورها با جمهوری اسلامی ایران نقض حق سلامت و حق بهره‌مندی از رفاه و استانداردهای کودکان سرزمین ما و کودکان میهمان در این کشور است.

در همین کنفرانس وزیر دادگستری گفت: ٢٢ میلیون نفر یعنی حدود ٣٠ درصد جمعیت کشور کودک هستند و جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر برای بهره‌مندی کودکان از حقوقشان، تلاش‌ها و اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

همچنین محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه  در ادامه این کنفرانس به بیان اقدامات دستگاه قضایی برای پیشگیری آسیب‌های اجتماعی در حوزه کودکان پرداخت.

معاون حقوقی ریاست جمهوری  در نشست با روسای کانون وکلای سراسر کشور، پایه گذاری ردیف بودجه برای وکلای تسخیری و معاضدتی در برنامه بودجه کل کشور و ساماندهی حق الوکاله و تعرفه های وکلای دادگستری را از برنامه ها و هدف‌گذاری‌های معاونت حقوقی ریاست جمهوری در تأمین حق داشتن وکیل موضوع اصل ۳۵ قانون اساسی که از جمله حقوق شهروندی است، برشمرد و تأکید کرد که بهره گیری از نظریات و دیدگاه های وکلای دادگستری در پیشبرد اهداف این معاونت، کاربردی و راه‌گشا است.

درهمین رابطه رییس اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) از تخصیص ردیف بودجه به وکالت معاضدتی در لایحه بودجه سال ۹۸ خبر داد.

دادستانی تهران روز چهارشنبه (1397/9/7) جهت تنویر افکار عمومی و در اجرای قانون مجازات اسلامی مفاد حکم دو مفسد اقتصادی را منتشر کرد.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (چهارشنبه) هفتم آذر ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا اتحاديه اروپا استيضاح امام خميني ره برجام تحريم حقوق كودك دكتر علي اكبر صالحي رهبر انقلاب در دیدار فرماندهان ارتش رهبری رييس مجلس شورای اسلامی سيداحمد خاتمي شهر مسکو علي لاريجاني قاسم سليماني کولبران لعیا جنیدی محمدجواد ظريف نماز جمعه وزیرخارجه وکالت معاضدتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۱۹۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»

به گزارش خبرآنلاین،‌دکتر رضا ملک‌زاده، وزیر بهداشت در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی،‌ فوق تخصص گوارش و کبد و عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی گفت: واقعاً آن کاری که ما در برجام انجام دادیم بی‌نظیر بود، رفتیم با همه قدرت‌های دنیا پشت یک میز نشستیم و با کارهایی که دکتر ظریف انجام داد افتخاری به دست آمد، اما متاسفانه افرادی که اصلاً برجام را نخواندند با آن مخالفت کردند تا یک پیمان افتخارآمیز برای ایران زیر سوال برود، وضعیت تحریم‌ها به‌شکلی شده که هر روز وضعیت کشور تغییر می‌کند و این ناامیدی‌ها را تشدید کرده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901957

دیگر خبرها

  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با سفیر ایران در لبنان
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند
  • ببینید| نظر وزیر اسبق بهداشت درباره برجام و محمدجواد ظریف/ «هر روز که از خواب بیدار می‌شویم وضعیت عوض شده»
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • آشنایی هیاتی از وزارت خارجه با توانمندی صادراتی دانش بنیان‌ها
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس