Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از یزد، سیدحسین پیغمبری، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد 7 آذرماه در نشست با محمدصادق کوچک زاده، رییس حوزه هنری استان یزد فهم تداوم و تقویت همکاری‌های دو نهاد را خواستار شد و اظهار کرد: باید در حوزه کودک و نوجوان و هنرمندان، آثار هنری تأثیرگذار و ماندگار تولید شود.
پیغمبری با اشاره به آغاز فعالیت هنری خود از حوزه هنری، این نهاد را یک نهاد جریان‌ساز و مؤثر در عرصه‌های فرهنگی، هنری و ادبی دانست و با اشاره به اجرای نمایش «دادگاه زباله‌ها» محصول حوزه هنری یزد به کارگردانی علی جاور در سال‌جاری گفت: بعد از سال‌ها شاهد تولید و اجرای یک نمایش خوب در حوزه کودک و نوجوان بودیم که امیدواریم تولید و اجرای این گونه آثار تداوم داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان یزد از آمادگی مراکز کانون برای اجرای نمایش‌های کودک و نوجوان خبر داد و افزود: باید با همکاری و تعامل سازنده دستگاه‌ها و نهادها و دعوت از گروه‌های نمایشی سایر استان‌ها، جریان تئاتر کودک و نوجوان را در یزد پررنگ‌تر و تقویت کنیم.
وی با بیان اینکه فرهنگ غنی یزد را می‌توان در قالب قصه‌گویی تبیین و معرفی کرد، گفت: در این زمینه از کتاب‌های داستان‌ و قصه‌های بومی محلی یزد که توسط حوزه هنری تولید و منتشر شده استفاده خواهد شد.
محمدصادق کوچک زاده، رئیس حوزه هنری استان یزد  نیز در این نشست بر استفاده از ظرفیت و قابلیت‌های این دو نهاد در راستای ارتقای فرهنگ و هنر دارالعباده و دارالعلم تأکید کرد.
کوچک‌زاده ضمن تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه هنری گفت: این دو نهاد با هم‌افزایی و تعامل بیشتر می‌توانند زمینه مناسبی برای شکوفایی و بالندگی استعدادهای کودکان، نوجوانان و جوانان فراهم کنند.
وی دوران کودکی را بهترین و مؤثرترین زمان برای آموزش نونهالان و آینده سازان ایران اسلامی دانست و با اشاره به کشف و پرورش استعداد کودکان و نوجوانان در کانون بیان کرد: کانون محیطی خلاق و پویا و نمونه جدی اقتصاد مقاومتی در حوزه فرهنگ و هنر است.
رییس حوزه هنری یزد گفت: مربیان و کارشناسان کانون با ایده‌های خلاقانه و استفاده بهینه از مواد و دورریختنی‌ها، کودکان و نوجوانی خلاق و مبتکر پرورش دادند که این ظرفیت‌ باید بیشتر در جامعه شناخته شود.
وی آمادگی حوزه هنری برای گسترش همکاری‌های فرهنگی، هنری و تولیدات مشارکتی در بخش‌های فیلم، تئاتر، ادبیات، نمایشنامه‌نویسی، داستان‌نویسی و سایر رشته‌های مرتبط را اعلام کرد.
سالکی، معاون فرهنگی حوزه هنری استان یزد نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح مادران قصه‌گو گفت: باید با آموزش مادران، قصه‌گویی را در خانه‌ها نهادینه کرد و فرهنگ و هویت اصیل ایرانی و یزدی را در قالب قصه‌های جذاب و شیرین به بچه‌ها منتقل کرد و در جهت انتشار و گسترش این فرهنگ گام برداشت.
یادآور می شود در پایان مقرر شد دو طرف در زمینه اجرای تئاتر کودک و نوجوان، برگزاری کارگاه تخصصی داستان‌نویسی، قصه‌گویی و آماده‌سازی و تولید محتوای قصه‌های انقلاب همکاری ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری ایکنا ایکنا یزد کانون پرورش فکری یزد حوزه هنری یزد قصه گویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، سید محمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه برقراری میز خدمت مردمی وزیر فرهنگ در مسجد چهارده معصوم محله امامزاده حسن گفت: خواهران و برادران درخواست‌ها و نیازها و درخواست‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی مختلفی را مطرح کردند. درخواست‌های مردمی دریافت شده و از طریق نهاد ریاست جمهوری به دستگاه‌های مرتبط ارجاع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی هم گفت: بیشترین دغدغه مردم منطقه ۱۷، کار فرهنگی است

محمود سالاری افزود: شاهد اتفاقات خوبی بودیم، امیدواریم به یاری خداوند بتوانیم به احسن وجه کمک کنیم تا گره‌های موجود گشوده شود.

وی همچنین گفت: تقاضاهای شخصی هم وجود دارد و بیشترین درخواست‌ها درخصوص فضا و امکانات لازم برای انجام دغدغه‌های فرهنگی و اجرای باورهای عمیق برای نیل به نقطه مطلوب است؛ امیدواریم ما هم بتوانیم در این مسیر کمک کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران هم گفت: وزیر فرهنگ به‌عنوان نماینده رئیس‌جمهور درخواست‌ها و نیازهای مردم شنیدند و بخشی از مطالب پاسخگویی و بیشتر درخواست‌های مردمی به صورت مکتوب در ریل پاسخگویی قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر