Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اسدالله عسگراولادی از آغاز فعالیت بانک کانلون در ارتباط با ایران پس از توقف یک ماهه خبر داد و گفت:  ظرف یک ماه گذشته، به دلیل اینکه فروش نفت ایران به چین متوقف‌شده بود، بانک کانلون هم فعالیت خود را برای ارائه خدمات به ایران متوقف کرده بود. اما با آغاز فروش مجدد نفت ایران به چین از دوشنبه هفته آینده، این بانک برای مبادلات مالی با ایران مجدداً فعالیت خود را از دوم دسامبر ( ۱۱ آذرماه) آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: قرار است پول حاصل از فروش نفت ایران به چین به بانک کانلون منتقل شود تا امکان خرید و فروش کالا برای فعالان اقتصادی ایران فراهم شود.

به اعتقاد رئیس اتاق ایران و چین، با آغاز مجدد فعالیت‌ بانک کانلون، صادرات و واردات ایران و چین در حد عالی پیش خواهد رفت و باید منتظر فصل جدیدی از روابط بین دو کشور از سوم دسامبر بود.

عسگراولادی با اشاره به سخنان اخیر غلامحسین شافعی، رئیس اتاق ایران در نشست آبان ماه هیات نمایندگان اظهار داشت: همان‌طور که شافعی هم تأکید کردند باید از فرصت پیش‌آمده به‌واسطه اعمال تحریم‌ها، به نفع اقتصاد کشور  بهره برد. در شرایط فعلی و باوجود اعمال تحریم‌های یکجانبه‌گرایانه آمریکا علیه کشور، «تقویت تولید» و «توسعه صادرات» دو راهکار اساسی دور زدن تحریم‌هاست. همان‌طور که رهبری هم اشاره کردند، باید سرمایه‎‌گذاری داخلی را رونق داده و وابستگی به خارج را کم کنیم.

وی با تأکید بر تقویت تولید تصریح کرد: به‌منظور تقویت تولید باید حتی‌الامکان از واردات کالاهای غیرضروری و مصرفی کم کرد و نیازهای مصرفی مردم را با تولیدات داخلی تأمین کرد. در بحث صادرات هم دولت و بانک مرکزی باید با در نظر گرفتن تسهیلات، صادرات را رونق ببخشند. اما در حال حاضر آنچه شاهدیم، افت در صادرات به‌واسطه صدور بخشنامه‌های متعدد ازجمله بحث پیمان‌سپاری ارزی است.

رئیس اتاق ایران و چین با انتقاد از تازه‌ترین تصمیم بانک مرکزی درباره پیمان‌سپاری ارزی خاطرنشان کرد: بخشنامه اخیر اهانت به صادرات است که به‌رغم اینکه مسئولان می‌گویند با مشورت بخش خصوصی صادرشده، اما این سؤال را باید پرسید که دقیقاً کدام بخش خصوصی و کدام فرد؟

عسگراولادی بخشنامه اخیر بانک مرکزی درباره نحوه پیمان‌سپاری ارزی را فسادبرانگیز خواند و ابراز داشت: این بخشنامه جز تعطیل کردن صادرات هیچ نتیجه دیگری نخواهد داشت. 

به اعتقاد وی، سامانه نیما که صادرکنندگان باید ظرف سه ماه ارز حاصل از صادرات را به کشور بازگردانند، برای کشورهای دیگر وجود خارجی ندارد. درحالی‌که اگر صادرکنندگان، ارز حاصل از صادرات را از طریق بانک‌ها یا صرافی‌های مجاز به کشور برگردانند، آن زمان است که می‌‎توانیم ادعا کنیم که تحریم‌ها را دور زده‌ایم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اسدالله عسگراولادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۲۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟

آفتاب‌‌نیوز :

در روز‌های اخیر و همزمان با کاهش نوسانات ارزی و تخلیه هیجانات کاذب از بازار، برخی نمایندگان در اظهارنظر‌هایی عجیب سعی در تخریب ارزش پول ملی کشورمان دارند.

البته که انتقاداتی به افزایش قیمت ارز و کاهش ارزش پول ملی وارد است، ولی نباید فراموش کرد که آنچه در هفته‌های اخیر موجب افزایش قیمت ارز شد، تشدید تنش‌های سیاسی در منطقه بود و با آرام شدن فضا از شدت نوسانات ارزی هم کاسته شد.

مصطفی میرسلیم نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «وزیر امور اقتصادی و دارایی و رئیس‌کل بانک مرکزی، اگر نمی‌توانند ارزش پول ملی را حفظ کنند، امضایشان را از روی اسکناس‌ها بردارند، چون با کاغذ پاره فرقی ندارد.»

قمری‌وفا مدیر روابط عمومی بانک مرکزی در واکنش به اظهارات اخیر میرسلیم گفت: عقل سلیم حکم می‌کند انسان قبل از گفتار و نوشتار، کمی فکر کند!

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • واکنش بانک مرکزی به اظهارات میرسلیم/ عقل سلیم چه می‌گوید؟
  • بانک مرکزی: گشایش‌هایی در پیش است
  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • کاهش نقدینگی و تورم با تمرکز بانک مرکزی در حوزه ریال
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد