Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-01@13:27:13 GMT

بهای نفت کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۲۲۸۳۶

بهاي نفت خام سبك ‏برنت درياي شمال‏ در آغاز معاملات روز چهارشنبه كاهش يافت و به رقم 60 دلار و 10 سنت در هر بشکه رسید. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از خبرگزاري فرانسه از لندن، بهاي ‏هر بشكه نفت خام سبك ‏برنت درياي شمال كه ‏از آن به عنوان ‏يكي از مهمترين مراجع قيمت گذاري ‏ نفت داد و ستد ‌شده در ‏‏بازارهاي بين المللي و پايه اي براي قيمت ‏گذاري ديگر انواع نفت ‏در بازار اروپا ‏استفاده مي شود براي تحويل در ماه ژانويه با 11 سنت كاهش نسبت به پايان معاملات روز كاري پيشين، به 60 دلار و 10سنت رسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در معاملات الكترونيك بازار نيويورك، بهاي هر بشكه نفت خام سبك و ‏‏شيرين(وست تگزاس اينترمدييت‏) كه بيشتر براي ‏‏قيمت گذاري نفت مصرفي ‏‏آمريكا، به كار ‏برده مي ‏شود، ‏براي تحويل ‏در ماه ژانويه با دو سنت كاهش نسبت به پايان معاملات روز كاري پيشين، به 51 دلار و 52 سنت رسيد. كارشناسان اكتيوتريدر در همين باره اعلام كردند قيمت نفت در بازار جهاني اكنون به پايين ترين حد خود از يك سال پيش تاكنون رسيده است. گرايش كلي قيمت نفت در بازار جهاني از اين به بعد نيز كاهشي خواهد بود.  كانستانتينوس آنتيس تحليلگر شركت كارگزاري و خدمات سرمايه گذاري اي دي اس سكيوريتيز در همين باره مي گويد:« سرمايه گذاران و كارگزاران بازار نفت و انرژي منتظر نشست كشورهاي صادر كننده نفت(اوپك) و شركاي غير عضو آن از جمله روسيه هستند تا ببينند اين كشورها چه تصميمي به منظور جلوگيري از كاهش بيشتر قيمت نفت در بازار جهاني خواهند گرفت.  
كشورهاي صادر كننده نفت(اوپك) و شركاي غير عضو آن از جمله روسيه، قرار است هفته آينده نشست خود را در وين برگزار كنند. در اين نشست مشخص خواهد شد آيا اين كشورها توليد خود را كاهش خواهند داد يا خير؟ در حالي كه عربستان سعودي بزرگترين توليد كننده نفت در سازمان كشورهاي صادر كننده نفت(اوپك) خواستار كاهش توليد براي افزايش قيمت نفت در بازار جهاني است، دونالد ترامپ، رئيس جمهوري آمريكا، بر عربستان سعودي بي وقفه فشار وارد مي كند كه با توليد بيشتر قيمت نفت در بازار جهاني را همچنان پايين نگه دارد. 
اما تا زماني كه نشست اوپك و شركايش برگزار مي شود سرمايه گذاران و كارگزاران بازار نفت و انرژي منتظر انتشار گزارش آژانس اطلاع رساني انرژي آمريكا(EIA)، درباره ذخاير تجاري نفت خام آمريكا تا هفته گذشته هستند. اين نهادي وابسته به وزارت انرژي اين كشور روزهاي چهارشنبه هر هفته آمار و گزارش هاي مربوط به بازار انرژي و نفت آمريكا و همچنين ذخاير تجاري نفت خام آمريكا منتشر مي كند. تحليلگراني كه خبرگزاري مالي و اقتصادي بلومبرگ نظرآنها را درباره ميزان ذخيره سازي هفتگي نفت خام آمريكا جويا شده است پيش‌بيني كرده اند كه رقم اين شاخص تا هفته گذشته(هفته منتهي به 23 نوامبر)، احتمالا يك ميليون بشكه ديگر افزايش يافته است.  پيش‌بيني همين تحليلگران درباره ميزان ‏ذخيره سازي بنزين و ‏فرآوردهاي نفتي يعني ‏نفت ‏گاز(گازوئيل) و سوخت ‏‏گرمايشي در ‏آمريكا ‏نيز حاكي از آن است كه ‏‏ميزان ‏ذخاير بنزين تا هفته ‏گذشته ‏ممكن است يك ميليون بشكه افزايش و ميزان فرآورده ‏هاي نفتي، ‏تا همين تاريخ احتمالا‏ 750 هزار بشكه كاهش يافته باشد. اما انجمن نفت خام آمريكا(API) ‏كه به عنوان ‏‏نهادي كارشناسي نوسانات مربوط به ‏نفت ‏اين كشور را درسطح ملي ‏بررسي و پيش بيني هاي مربوط به ‏ميزان ذخيره سازي ‏هفتگي نفت خام را يك ‏روز قبل از ‏وزارت انرژي آمريكا منتشر ‏مي‌كند، پيش بيني كرده است كه ذخاير تجاري نفت خام آمريكا تا هفته منتهي به 23 نوامبر امسال احتمالا سه و نيم ميلوين بشكه افزايش يافته است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بهای نفت کاهش قیمت نفت نفت خام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۲۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه

به گزارش قدس آنلاین، براساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ حدود ۱۲۰ هزار تومان است. این یعنی قیمت هر عدد تخم مرغ برای مصرف کننده ۴۰۰۰ تومان تمام می شود. قیمت ذکر شده حدودی بوده و ممکن است در برخی مناطق بیشتر یا کمتر باشد.

در میادین میوه و تره بار نیز براساس نرخنامه سازمان میادین میوه و تره بار، قیمت یک شانه ۳۰ عددی این کالای پروتئینی پرمصرف، بسته به نوع بسته بندی آن بین ۸۹ تا ۹۳ هزار تومان است.

همچنین در فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز تخم مرغ در بازه قیمتی ۹۵ تا ۱۱۸ هزار تومان بسته به برند و بسته بندی آن عرضه می‌شود.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد که تخم مرغ این روزها بازار آرامی را سپری می‌کند و بنا بر گفته کارشناسان این حوزه در نیمه اول سال با گرم‌تر شدن هوا مصرف تخم مرغ  کم می‌شود که طبیعتا قیمت‌ها با کاهش تقاضا قدری کاهشی می‌شود.

البته رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران نیز چندی پیش به ایسنا اعلام کرد که از دولت درخواست کردیم با توجه به کاهش مصرف تخم‌مرغ در نیمه اول سال با خرید تضمینی تخم‌مرغ مازاد، از تولیدکنندگان حمایت کند؛ اما هنوز اقدامی در این راستا صورت نگرفته است.

به گفته این فعال بخش خصوصی قیمت تخم مرغ در مرغداری در حال حاضر به کیلویی ۳۲ هزار تومان رسیده و این در حالیست که قیمت تمام شده تخم مرغ برای مرغداران حدودا کیلویی ۶۰ هزار تومان است. این یعنی تخم مرغ ۵۰ درصد قیمت واقعی فروخته می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • قیمت طلا، سکه و دلار در بازار چهارشنبه۱۲ اردیبهشت
  • نگاهی به بازار تخم مرغ در اردیبهشت ماه
  • قیمت طلا در بازار امروز ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش یک درصدی بهای نفت در بازار جهانی
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • بازار رمزارز‌ها / سقوط بیت‌کوین و اتریوم پیش از رویداد هنگ‌کنگ
  • قیمت«گوجه فرنگی» از هفته آینده و «پیاز» از ماه آینده کاهش می‌یابد
  • کف قیمت دلار کجاست؟
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۰
  • سکه ۴۰ میلیون تومان شد ؛ کاهش قیمت طلا ادامه دارد ؟