شهادت و ولایت فقیه دو شاخصه برجسته در حفظ تمامیت ارضی ایران است
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۲۴۲۳۷
به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، سردار سرتیپ پاسدار حاج علی فضلی فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداران امام حسین(ع) ، امروز در گردهمایی بزرگ رزمندگان جهادگرشهرستان های کاشان و آران و بیدگل،در تالار علامه فیض کاشانی دانشگاه کاشان گفت: شما کاشانی ها سهم بزرگی را در ارزش های 40 ساله بعد از انقلاب به نام خودتان ثبت کردید.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی، کاشان را شهر جهاد و مجاهدت ادانست و افزود: حضورکاشان در دوران انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی در این 40 سال زبانزد کشور است و در انقلاب و رکاب امامین انقلاب اسلامی عرصه ای نیست که کاشانی های عزیز و مقدم نشینان در آن پیشتاز نبوده باشند.
به گفته وی، این همه حضور که تقدیم 1700 شهید شاخصه وگواه محکمی بر آن است ستودنی است و جای تقدیر دارد.
فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداران امام حسین(ع)، حضور بیش از 45 هزار عزیز رزمنده از کاشان که قریب یک هفتم آنرا دریادلان جهادی تشکیل می دهند شاخص دیگر شهادت طلبی و حضور موثر کاشانی ها در انقلاب و دفاع مقدس برشمرد و گفت: شهید فارسی فرمانده جهاد کاشان یکی از این شاخص ها و شهدای کاشان است که حق بزرگی را به گردن همه ما دارد.
سردار فضلی، شهیدان حسن زاده، فلاح، فرجی، دقیقی، صاحب هنر،چناری و عربیان از منطقه کاشان را در کسب ارزش ها شریک و سهیم دانست و گفت: رزمندگان کاشانی در عمده یگان های سپاه و بخش هایی از ارتش حضور داشتند و با این ایثارگری ذخیره قبر و قیامت خود را تامین کردند.
وی با اشاره به دیدار با امام جمعه شهرستان که از کاشانی ها تکریم کرد و گذشته درخشان وامروز و آینده روشنی را برای کاشان ترسیم کرد یادآورشد و گفت: کاشانی های عزیز در فتح خرمشهر در سه یگان عمل کننده در تیپ المهدی ، تیپ هشت نجف اشرف و تیپ 14 امام حسین(ع) و بویژه جهاد کاشان در این صف آرایی و شکستن هیمنه دشمن توفیقات فراوانی داشتند.
سردار فضلی، با تشریح کامل چگونگی عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر گفت: حضور ارتش مقتدر جمهوری اسلامی ایران عزیزان ژاندارمری، شهربانی وکمیته های انقلاب اسلامی در عملیات های دفاع مقدس و 40 سال انقلاب اسلامی همه در کنار هم نقش موثر و سازنده ای داشتند.
وی سمبل و نگین عملیات بیت المقدسرا آزادی خرمشهر که 34 شبانه روز عراقی ها تلاش کردند بخشی از آن را اشغال کنند تاکیدکرد و گفت: 5700 کیلومتر عملیات بیت المقدس در مثلث خرمشهر و بصره و اهواز در منطقه سوق الجیشی با چهار مانع طبیعی کارون، کرخه، اروند ، هور الهویزه و هور العظیم عظمت رشادت طلبی فرزندان میهن را فریاد می کند.
به گفته وی، عراقی ها هرگز در تصور باطنی خود نداشتند که فرزندان امام راحل قادر باشند خرمشهررا که در طول تاریخ سه دفعه سقوط کرده است پس بگیرند و آزاد کنند.
سردار فضلی تصریح کرد: در زمان حمله صدام به خرمشهر این شهر با حاکمیت ولایت فقیه و حضور گسترده مردم و رزمندگان در عشق بازی از دین خدا با عزتمندی و اقتدار آزادشد.
وی، استقرار چهار قرارگاه عمده و یک قرارگاه مرکزی، حضور 135 گردان که 45 گردان آن از ارتش مقتدر و 90 گردان آن از بسیج و سپاه و همه آحاد رزمندگان بودند در عملیات بیت المقدس را یادآورشد و گفت: نبرد و رشادت طلبی رزمندگان برای آزاد سازی خرمشهر در دشت، صحرا، نخلستان، جزائر و رمل های فکه که تا 15 سانتیمتر پای رزمندگان در آن فرو می رفت انجام شد.
به گفته وی،آزاد سازی منطقه ویژه خرمشهرکه همه شهر مسلح به میدان مین، سیم خاردار و حتی از آسمان امکان حضور نبود مگر به عنایت خدا و ایثارگری رزمندگان و شدا میسر نشد عملیاتی که در آن ما به همه اهداف رسیدیم 16 هزار کشته و زخمی دشمن و20400 اسیر عراقی داشتیم.
سردار فضلی در پایان گفت: همانطور که امام راحل فرمود فتح خرمشهر فتح خاک نیست فتح ارزش های اسلامی است.
شایان ذکر است:این گردهمایی با حضور خانواده شهدا و ایثارگران و به همت اعضای کانون سنگرسازان بی سنگر دوشهرستان کاشان و آران و بیدگل سا در تالار علامه فیض کاشانی دانشگاه کاشان برگزار شد.
انتهای پیام/م
منبع: باشگاه خبرنگاران
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۴۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
۴۵ سال از شهادت استاد مرتضی مطهری میگذرد، ترور شهید مطهری دومین ترور سیاسی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بود، از فروردین ۱۳۵۸ یعنی کمتر از دوماه پس از پیروزی انقلاب، موج ترورها علیه شخصیتهای روحانی و نظامی انقلاب آغاز شد. اتفاقی که البته امروز به شکلی دیگر و توسط دشمنان جمهوری اسلامی ایران همچنان ادامه دارد.
ساعت حدود ۷ شب بود که تیم سه نفره ترور، شامل بصیری، نیکنام و وفا قاضیزاده مقابل منزل شهید مطهری در خیابان دولت تهران توقف میکنند.
نقشه اولیه ترور او در همان منطقه بود، اما هوشیاری راننده آیتالله مطهری و وضعیت بد منطقه از نظر ترور، مانع کار تروریستها میشود.
آنها خودروی استاد مطهری را تعقیب میکنند. احتمالا راننده خیابان شریعتی را به سمت پل سیدخندان کنونی آمده و بعد از عبور از خیابان سهروردی به میدان هفت تیر رسیده و با گذر از خیابان مفتح به سمت میدان کنونی سپاه رفته بود. بعد از آن هم وارد خیابان فخرآباد شده تا به منزل مرحوم یدالله سحابی برسد.
جلسه آن شب برخلاف آنچه تصور میشود جلسه شورای انقلاب نبود، بلکه جلسه موسسه متاع (مکتب تربیتی ـ. اجتماعی علمی) بود که در سال ۱۳۳۷ تاسیس شده بود و به مسائل اجتماعی میپرداخت، اما به دلایل امنیتی هیچ سندی از خود ثبت نکرده بود.
خودرو تروریستها در ضلع مقابل خیابان پارک شده بود. قاتل (محمدعلی بصیری) هم پشت دیوار منزل سحابی کمین کرده و منتظر استاد مطهری بود. ظاهرا نفر دیگری (حمید نیکنام) هم سر کوچه کشیک میداده است.
تروریستها چراغی که ساکنان محل در پارک امینالدوله ـ. محل فعلی خانه مداحان ـ. برای روشنایی و امنیت محله گذاشته بودند را خاموش کرده بودند و با استفاده از تاریکی شب موفق به چنین کاری شدند.
ساعت حدود ۲۲:۴۰ شب جلسه تمام میشود و استاد مطهری عزم منزل میکند. ظاهرا قرار بر این میشود که با خودروی آقای ترخانی به شمیران ـ. منزل شخصی خود ـ. برود.خودرو ترخانی سرکوچه پارک شده بود. یدالله و عزتالله سحابی چند قدمی استاد مطهری را بدرقه میکنند تا این که آقای مطهری به سر کوچه میرسد.
ظاهرا در این هنگام است که قاتل اصلی به استاد مطهری نزدیک میشود و او را به نام صدا میکند و پس از برگشتن آیت الله مطهری گلولهای به زیر گوش او شلیک میکند که از ابروی چپش خارج میشود.
قاتل پس از این اقدام، ظاهرا از طریق یک کوچه فرار میکند و خود را به اتومبیل پیکان استیشنشان میرساند و با دو نفر دیگر به سمت شرق تهران فرار میکنند.
گروه فرقان خود را یک گروه مسلمان متکی بر اصل توحید میدانست و اهداف خود را بر اساس تفسیر قرآن مشخص میکرد. این گروه معتقد بود تفسیر قرآن کریم تنها کار امامان است و هر کسی جز امامان معصوم دست به تفسیر قرآن بزند، کارش خلاف اسلام است.
استاد مطهری در جریان انقلاب از تفکرات و ایدهها و دستورات حضرت امام تبعیت میکردند و همواره در پی اجرای فرامین حضرت امام در مورد نهضت بودند. در این مورد آیت الله طاهری خرم آبادی میگوید؛ اگر چه دار التبلیغ کارش را بعد از تبعید، شروع کرد، اما آن رونقی که باید میگرفت پیدا نکرد و آخرش هم به جایی نرسید؛ چون مهر تایید امام به مسئله دار التبلیغ زده نشد و این موسسه از این مطلب انتزاع میشد که یک حرکتی است در مقابل امام و نهضت امام مخصوصا این که مقدمات آن مصادف بود با مخالفت امام و همان زمانی که امام تبعید شدند.
اینها یکسری مسائلی را تداعی میکرد که اینجا یک مرکزی است در برابر نهضت و در برابر امام. چند سال بعد که به مرحوم استاد مطهری اصرار کرده بودند که یک درس در آنجا برقرار کند. ایشان با مشورت امام اجازه او به آنجا رفت؛ و الا همین طوری خودش برای تدریس به دار التبلیغ نرفت، یعنی با این که مسئله آن شدت وحدت خودش را از دست داده بود و جنبه عادی پیدا کرده بود و یک موسسهای شده بود برای تربیت مبلغ ولی باز شهید مطهری در برابر اصرار آنها به تنهایی تصمیم نگرفته بود.
همچنین شهید مطهری حلقه وصل و رابط امام با انقلابیون و مردم بود. در این مورد مرحوم حجت الاسلام موحدی ساوجی میگویند:در تهران آیت الله مطهری و چند نفر با امام مع الواسطه در ارتباط بودند و آنها بودند که پیغامها را به کل افراد انقلابی در سطح تهران میرساندند پیامها معمولا در قم گرفته میشد، اما یک سالی را که ترکیه بودند ارتباطی با خارج نداشتند. ولی در زمانی که در عراق بودند با پیروزی انقلاب و لو با واسطه ارتباط برقرار میکردند افراد میرفتند و پیامها را شفاهی از امام میگرفتند و میآمدند و عمل میکردند و یا به وسیله مکاتبه و نامه ارتباط انجام میشد، اما در واقع این ارتباط وجود داشت.
بدون تشبیه بگویم دوران تبعید امام از ترکیه به عراق تا سال ۵۷ و بازگشت امام به ایران تقریبا غیبت صغرای ولی عصر (روحی نه الفداء) بود که ملت ایران در میان خودشان امام را نداشتند، اما کسانی که نایب امام بودند وکیل و رابط بین امام و مردم بودند هر چند که این وکالت و نیابت نبود امام مردم میدانستند و میشناختند که اینها افراد مورد اعتماد امام هستند و از این طریق رهنمودها و پیامها را میگرفتند و عمل میکردند.
استاد مطهری در تمام میدان مبارزه حضور فعال و جدی فعال داشته است. از پخش اطلاعیهها تا شرکت در قیامها صحنه گردان میدان بود. استاد ابتدا در پخش اطلاعیهها تا شرکت در قیام سال ۴۲ نقش فعال داشتند. بارها از سوی عمال رژیم شاه بازداشت شده و زندانی شده بودند. اختلافات بین روحانیون را از بین میبرد و مانع انفکاک در صفوف مبارزه میشد. استاد در جذب نسل جوان و روشنفکر به خصوص بعد از راه انداختن حسینه ارشاد نقش فوق العادهای ایفا کردند. جذب نسل جوان نه تنها در دوران قبل از پیروزی انقلاب موثر واقع شد بلکه بعد از دوران پیروزی و جنگ برای کشور و انقلاب موثر واقع شد.
از نگاه شهید مطهری، بزرگترین ضربهای که بر پیکر اسلام وارد شد از روزی شروع شد که سیاست از دیانت منفک گردید؛ و طرد دین از سیاست به معنای جدا کردن یکی از اعضای پیکر اسلام بود. با این حال در جهان تشیع، تفسیر «اولی الامر» متفاوت با برداشت اهل سنت است و هدف امثال سید جمال نیز مسلماً این نبوده است تا با ندای همبستگی دین و سیاست به استبداد سیاسی قداست دینی دهند، بلکه هدف، بیداری مسلمانان در دخالت در سرنوشت سیاسی و وابسته ساختن به دین بوده است.
شهید مطهری در بحث امامت و رهبری با ظرافت خاصی جدایی دین از سیاست را به منزلهی جدایی روحانیت از سیاست و حکومت به شمار آورده و معتقد است، بزرگترین آرزوی دوستداران ترقی اسلام باید توأم شدن سیاست و دیانت باشد:
نسبت این دو با هم نسبت روح و بدن است. این روح و بدن، این مغز و پوست باید به یکدیگر بپیوندند. فلسفهی پوست، حفظ مغز است. پوست از مغز نیرو میگیرد و برای حفظ مغز است.
اهتمام اسلام بر امر سیاست و حکومت و جهاد و قوانین سیاسی، برای حفظ مواریث معنوی، یعنی توحید و معارف وحی و اخلاق و عدالت اجتماعی و مساوات و عواطف انسانی است.
شهید مطهری از مهمترین نیروهای انقلاب اسلامی بود و شاید مهمترین تعریف از این شهید بزرگوار را امام خمینتی (ره) بیان کردند.
خدمتی که مرحوم مطهری به نسل جوان و دیگران کرده است، کم کسی کرده است. آثاری که از او هست، بی استثنا، همه آثارش خوب است و من کس دیگری را سراغ ندارم که بتوانم بگویم: «بی استثنا آثارش خوب است». ایشان بی استثنا آثارش خوب است؛ انسان ساز است؛ برای کشور خدمت کرده است. در آن حال خفقان، خدمتهای بزرگ کرده است این مرد عالی قدر