Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:52:46 GMT

زیرگذربهارستان یا 'پیراهن عثمان'؟

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۲۷۲۸۱

زیرگذربهارستان یا 'پیراهن عثمان'؟

خرم آباد-ایرنا- هفته نامه سیمره در جدیدترین شماره خود با تیتر زیرگذربهارستان یا«پیراهن عثمان»؟ نوشت: این پروژه در انتظار قطع بارش‌های فصلی است تا به بهره‌برداری برسد! بارش‌ها اما گویا سر سازش ندارند و به نظر می‌رسد قصه‌ی بهارستان به این زودی‌ها به سر نخواهد رسید.

در ادامه این مطلب آمده است: این پروژه‌ی عمرانی که به گفته‌ استاندار لرستان، از برنامه‌ی زمانی خود جا مانده‌است، با مشکلات متعددی برای افتتاح روبه‌رو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دست اندرکاران پروژه مهم‌ترین این مشکلات را عدم برنامه‌ریزی دقیق، تامین اعتبار و اعتصاب کامیون‌داران در ماه‌های اخیر می‌دانند که به گفته‌ی آن‌ها بخش قابل توجهی از این مشکلات رفع شده است.
حال اما جدیدترین مشکل پیش‌روی این پروژه، بارش‌های فصلی است؛ به طوری‌که به گفته احمد مرادپور، معاون عمرانی استانداری لرستان، «اگر وضعیت آب و هوا 20 روز اجازه بدهد، این پروژه آسفالت و بهره‌برداری می‌شود.
گفته‌های مرادپور در حالی است که بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد بخش اعظمی از پروژه مذکور انجام نشده است و به این زودی‌ها نیز نمی‌توان انتظار افتتاح و بهره‌برداری آن را داشت.
از سوی دیگر، اعضای شورای شهر خرم‌آباد نیز اطلاعات متعدد و گاه متناقضی در این خصوص می‌دهند که بیان‌گر آماده نبودن پروژه برای افتتاح است.
اگرچه قرار بر این بود که زیرگذر بهارستان تا دی‌ماه سال جاری به بهره‌برداری برسد اما به دلیل عدم تکمیل کار، این امر به تعویق افتاد؛ به طوری‌که برخی افتتاح این پروژه را در بهمن‌ماه سال جاری و هم‌زمان با ایام دهه‌ی فجر تخمین می‌زنند. حال با گذشت 4 سال، «شرکت توزیع برق و سازمان همیاری شهرداری خرم‌آباد» نیز به کمک 3 نهاد استانداری، شهرداری و قرارگاه خاتم‌الانبیا آمده اند تا ماجرای بهارستان را ختم به خیر کنند.

ماجرای بهارستان
ماجرای بهارستان به 4 سال قبل برمی‌گردد؛ زمانی که در سال 1393 این پروژه با1240 میلیارد ریال اعتبار کلنگ‌زنی شد و قرار بر این بود که در مدت 24 ماه بهره‌برداری شود.
پس از آن اما ادامه عملیات عمرانی طرح به دلیل عدم تامین منابع مالی با وقفه‌های زیادی روبه‌رو شد؛ پس از آن نیز طی صحبت‌ها و مذاکراتی که با قرارگاه خاتم‌الانبیا انجام گرفت، تکمیل پروژه بر عهده این نهاد گذاشته شد.
حال با گذشت 4 سال از آغاز این پروژه و در حالی این پروژه ورد زبان مردم جنوب شرق شهر شده و دردسرهایی را نیز برای آن‌ها ایجاد کرده است، تلاش‌ها برای ختم به خیر کردن داستان بهارستان شروع شده و شرکت توزیع برق و سازمان همیاری شهرداری‌های لرستان نیز به این ماجرا ورود کرده‌اند.
در روزهای اخیر استاندار لرستان به مطالبی در این خصوص اشاره کرده است.
موسی خادمی با اشاره به این‌که شهرداری خرم‌آباد توانایی تامین مالی پروژه را ندارد گفته است که از دستگاه‌های مختلف به منظور اتمام پروژه کمک گرفته‌ایم. به گفته او شرکت توزیع برق نیز به روشنایی پروژه کمک خواهد کرد.
استاندار لرستان اما در نهایت زمان دقیقی برای افتتاح پروژه اعلام نمی‌کند. این در حالی است که معاون عمرانی استاندار در این خصوص گفته است اگر در مدت 20 روز بارندگی نداشته باشیم، پروژه افتتاح می‌شود. احمد مرادپور اعلام کرده است که روند عملیاتی شدن این پروژه مشکلی ندارد و منتظر بهبود وضعیت آب و هوایی هستیم. به گفته‌ی او از این پروژه تنها مرحله‌ی آسفالت باقی مانده است تا به بهره‌برداری برسد.

زیرگذر بهارستان یا پیراهن عثمان؟
بنابر گزارش‌ها، شورای اسلامی شهر خرم‌آباد در سوی دیگر ماجرا قرار دارد. دو تن از اعضای این شورا با خبرنگار سیمره به گفت‌‌وگو نشستند اما اطلاعاتی متضاد با یک‌دیگر ارائه دادند. اسماعیل رضایی یکی از این افراد بود. او با «پیراهن عثمان» خواندن طرح زیرگذر بهارستان به تلاش و برنامه‌ریزی شورای شهر برای اتمام پروژه‌های نیمه تمامی چون زیرگذر بهارستان اشاره می‌کند و معتقد است که این طرح غیرکارشناسی به شهرداری و شورای شهر تحمیل شده است؛ با این حال تلاش شورای شهر بر اتمام پروژه در سال جاری است. او را می‌توان یکی از مخالفان اجرای این طرح دانست.
سیدعلی‌محمد صالحی‌نسب دیگر عضو شورای اسلامی شهر خرم‌آباد نیز با فعال خواندن پروژه، زمانی برای افتتاح تخمین می‌زند. او این زمان را بهمن‌ماه سال جاری عنوان می‌کند و می‌‌گوید: «پیش از این قرار بود که در دی‌ماه امسال این زیرگذر افتتاح شود اما به دلیل این‌که پروژه به برنامه زمانبندی نرسید، بنابراین فکر می‌کنیم تا بهمن امسال و همزمان با ایام‌الله دهه‌ی فجر شاهد افتتاح و بهره‌برداری آن باشیم.»
صالحی‌‌نسب هم‌چنین با عنوان این‌که زیرگذر بهارستان 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد بیان می‌کند: «مشکل تامین اعتبار پروژه نیز حل شده و قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان مجری کار در حال فعالیت برای اتمام پروژه است.»
به گفته‌ی صالحی نسب این طرح در اجرا با تاخیر زیادی روبه‌رو شده بود اما مطمئن هستیم که به نتیجه خواهد رسید و این نوید را به مردم بهارستان می‌دهیم که با افتتاح طرح، بسیاری از مشکلات چون مسائل ترافیکی که در حال حاضر در منطقه وجود دارد از بین خواهد رفت.
دو مانع مهم تعویق پروژه
گزارش‌ها حاکی از آن است که در کنار «بارش‌های فصلی» که مانع جدید افتتاح بهارستان به شمار می‌رود، می توان از «مسائل مالی» به عنوان مهم‌ترین و البته قدیمی‌ترین موانع افتتاح پروژه بهارستان یاد کرد.
در همین رابطه، معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری خرم‌آباد با اشاره به این‌که مهم‌ترین بهانه برای تعویق در اجرای طرح «مسایل مالی» است می‌گوید: «قرار بود 35 میلیارد تومان از سوی شهرداری به پیمانکار پرداخت شود و این در حالی است که تنها 7 میلیارد و 200 میلیون تومان پرداختی داشته‌ایم.»
خسرو اتابک در گفت‌وگو با «سیمره» با اشاره به این‌که تنها 10 درصد از پروژه باقی مانده است، از تلاش شهرداری برای افتتاح پروژه تا دهه فجر خبر می دهد.
به گفته او اخیرا نیز سازمان همیاری شهرداری‌های لرستان به پروژه ورود کرده و درصدد حل این مسائل است تا هرچه زودتر پروژه به اتمام برسد. اتابک در خصوص باقی مانده این پروژه می گوید: «بخشی از کار شامل زیرسازی، آسفالت، هندریل، گاردریل و روشنایی که نزدیک به 10 درصد از پروژه را دربر می گیرد، باقی مانده است که انجام آن را به سازمان همیاری شهرداری خرم آباد واگذار کرده ایم و در واقع این بخش از کار در دست پیمانکار یا همان قرارگاه خاتم‌الانبیا نیست.»
او هم‌چنین مهم ترین مشکل حال حاضر پروژه را وجود بارش های فصلی می داند ادامه می دهد: «با انجام زیرسازی ها، نیاز به رطوبت بهینه است؛ یعنی میزان رطوبت باید در یک حد و اندازه مشخص باشد اما در این فصل سال میزان رطوبت بیش‌تر از حد لازم می‌شود؛ از این رو ادامه کار تا زمانی که میزان رطوبت به اندازه مشخص شده برسد، متوقف خواهد شد.»
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری خرم‌آباد در پاسخ به این‌که چرا تا قبل از فصل بارش پروژه تکمیل نشد می‌گوید: «قرار بود که پروژه را در شهریورماه افتتاح کنیم اما به دلیل تاخیر از سوی پیمانکار روند کار متوقف شد از طرفی نیز مشکل تامین اعتبار که باید از سوی شهرداری انجام می‌شد نیز باعث کند شدن روند کار شد.»
منبع:سیمره
1920/6060

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سيمره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۷۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی در نشست خبری با اشاره به برنامه های هفته بسیج سازندگی گفت: بسیج سازندگی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی یکهزار و 606 فرصت شغلی را در استان ایجاد کرده است.

سرهنگ نجمی  افزود: در سال گذشته توزیع ۵۵۱ مورد جهیزیه نو عروس، توزیع ۵٠ هزار بسته معیشتی، توزیع ۶۴۰ بسته لوازم التحریر، مرمت و احداث ۲۱ باب مدرسه و مسجد انجام شد.

وی اظهارکرد: اجرای آسفالت ۲۲٠ کیلومتر بین مزارع در قالب ۱۰ پروژه، افتتاح ۱۵ باب مسکن مددجویی، افتتاح ۱۵ پروژه آبرسانی، عمرانی و دیوارکشی منازل مناطق محروم بخشی دیگر از اقدامات بسیج سازندگی در استان در سال گذشته بود.

جانشین فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، همچنین از اعزام شش هزار و ۱۰۰ گروه جهادی به نقاط مختلف محروم استان در مناسبتهای مختلف خبر داد و گفت: در این مدت گروههای پزشکی و  ۳۲ گروه جهادی دامپزشکی به مناطق محروم استان اعزام شده اند.

وی، با بیان اینکه ۲۲۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت شده است، افزود: در این مدت ۷۰ پروژه محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان و پنج طرح ورزشی افتتاح و همچنین ۶۵ واحد مسکن روستایی محرومین مرمت شدند.

سرهنگ نجمی اظهار کرد: افتتاح ۱۵ کیلومتر راه روستایی بین مزارع در شهرستانهای ارومیه و شوط و برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی، توزیع ۲۳ هزار مترمربع ایزوگام رایگان بین خانوارهای مناطق محروم، اجرای پروژه لوله کشی و آبرسانی در ۶۰۰ روستا با اعتبار یکهزار میلیارد تومان نیز از اقدامات در دست پیگیری بسیج سازندگی سپاه شهدای استان است.

 

 

دیگر خبرها

  • کارشناس داوری: خطا روی عثمان دمبله پنالتی بود؟ + عکس
  • رونمایی بارسا از مرکز تجاری لاکچری آبی‌اناری (عکس)‏
  • پروژه‌های عمرانی و زیست محیطی نصف جهان در صف افتتاح
  • آرزوهای دیرینه اصفهانی‌ها در ریل افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیست‌محیطی شهر زندگی
  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • ارائه گزارش عملکرد مدیریت شهری شیراز در سال ۱۴۰۲
  • افتتاح دو شهرداری جدید شهر ممبی و شهر سرآسیاب یوسفی
  • ایجاد بیش از یکهزار و 600 فرصت شغلی توسط بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی