دانشگاه ها بر فرصت های تحصیلی ورزش های الکترونیکی سرمایه گذاری می کنند
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۲۸۱۵۶
به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، موسسات آموزش عالی فرصت های علمی جدیدی را برای دانشجویان علاقه مند به بازی های رقابتی ورزش های الکترونیک، ایجاد کرده اند. eSports نامی است که به عنوان اصطلاح رسمی مسابقات بازیهای ویدیویی مورد استفاده قرار گرفته است. این اصطلاح که به معنای ورزشهای الکترونیکی است، به مرور جای خود را در میان مسابقات رسمی ورزشی باز کرده است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سرمایه گذاری دانشگاه ها در مراکز بازی و برنامه های بورسیه ای رو به افزایش است که هدف آن ها استخدام استعدادهای برتر است. سودی که این مراکز از حفظ و به کارگیری دانشجویان و انجام بازی های رقابتی در محوطه دانشگاه به دست آورده اند، رهبران آموزش و پرورش را به این فکر انداخته که از چه راه های دیگری می توانند دانشجویانی که به ورزش های الکترونیک علاقه مند هستند را کشف کنند.
پیش بینی های کارشناسان در مورد تاثیرات به کار گیری ورزش های الکترونیکی، الهام بخش گسترش رویکرد چنین بازی هایی، فراتر از صفحه نمایش و تبدیل آن ها به فرصت های دانشگاهی شده است. بر خلاف دیگر ورزش های حرفه ای و دانشگاهی، بازی هایی که شرکت کنندگان ورزش های الکترونیک در آن به رقابت می پردازند، با توسعه و پیشرفت تکنولوژی تغییر می کنند.
بازی های الکترونیکی، مانند «فورتنایت» که حدود 1 میلیارد و 700 میلیون ساعت 7 ماه پس از انتشارش دیده شد، می تواند عملا یک شب این رقابت را حفظ کند. این امر بدین معناست که فرصت های شغلی زیادی برای توسعه دهندگان بازی های آینده وجود دارد.
در دانشگاه ایالتی اوهایو، مدیران در حال کار بر روی یک برنامه آموزشی جامع علمی ورزش های الکترونیک که شامل طراحی و تولید است، هستند. به گفته دستیار مدیر توسعه برنامه های آموزشی، دبورا گریزباسکی Deborah M. Grzybowski)) این برنامه درسی در نوع خود در آموزش عالی بی نظیر است که شامل مقاطع لیسانس و تحصیلات تکمیلی می شود. دوره انتخابی آن ها شامل تولید محتوا و برنامه های صدور مدرک آنلاین برای مدارک تخصصی می شود.
دانشگاه های دیگر مانند کالج امرسون (Emerson College)، دانشگاه کالیفرنیا، ارواین و دانشگاه Shenandoah، بر دوره های مدیریتی esports به صورت حضوری و آنلاین سرمایه گذاری کرده اند زیرا دانش آموزان می توانند در کسب و کار، ورزش های الکترونیکی و سخت افزارها مهارت کسب کنند.
به هر حال eSports پدیده ای است که مانند بسیاری از مسابقات رقابتی و جذاب برای بینندهها، در حال رشد است. جایزه مسابقه های این ورزشها به مرور در حال افزایش است و حتی به رقیبی جدی برای مسابقات ورزشهای سنتی تبدیل شدهاند. مخاطبان جهانی برخی از رویدادهای بزرگ این ورزشها از ۱۰۰ میلیون نفر هم بیشتر شدهاند که البته رونق خود را مدیون آسیاییها و علاقه شدید شرقیها به بازیهای ویدیویی هستند.
انتهای پیام/
290 / 159 ورزش های الکترونیکی آموزش عالی eSportsمنبع: ایسکانیوز
کلیدواژه: ورزش های الکترونیکی آموزش عالی
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
معرفی ۱۱۰ فرصت سرمایه گذاری خراسان جنوبی در اکسپو ۲۰۲۴
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران، ۸۴ کشور جهان حضور دارند.
برشورهای معرفی ظرفیتهای خراسان جنوبی با اولویت زنجیرههای ارزش به دو زبان فارسی و انگلیسی چاپ شده و در نمایشگاه ارائه شده است.
ششمین نمایشگاه توانمندیهای صادراتی جمهوری اسلامی ایران (IRAN EXPO ۲۰۲۴) از امروز هشتم تا دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ به میزبانی ایران در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران با حضور دو هزار و ۵۰۰ تا سه هزار تاجر خارجی و ۸۰۰ شرکت برتر صادراتی داخلی در حال برگزاری است.