Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، جشنواره اقوام و عشایر ایران زمین دو روزه است و در دو نوبت صبح و عصر در کارخانه پنبه گرمسار برگزار می‌شود.

ابوذر چنگیزی رئیس اداره ورزش و جوانان گرمسار گفت: در این جشنواره ۳۰۰ نفر از استان‌های مختلف شرکت می‌کنند.

انتهای پیام / گ

جشنواره اقوام و عشایر ایران در گرمسار آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ورزش و جوانان بومی و ومحلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۲۹۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل پنجم «نون‌خ» را می‌توان پیوند غرب و شرق ایران دانست

 

آرش فهیم کارشناس و منتقد سینما و تلویزیون درباره سریال نون خ گفت: فصل پنجم سریال «نون خ» یک گام بلند و زیبا در جهت بازنمایی تصویر واقعی قوم بلوچ در آثار نمایشی است.

وی ادامه داد: همان طور که در فصل‌های قبلی دیدیم، مجموعه تلویزیونی «نون خ» به نام کردستان و قوم کرد سند خورده است و اکثر بازیگرانش نیز هنرمندان بومی کُرد هستند و در چهار فصل قبلی اش، جنبه‌ها و ابعاد مختلف فرهنگ و آداب و رسوم و جغرافیا و هنرِ کُردی را به تصویر کشید.

وی عنوان کرد: اما فصل پنجم «نون خ» را می‌توان پیوند غرب و شرق ایران دانست، چون در یک حرکت خلاقانه و به موقع، بلوچستان و قوم بلوچ نیز به این سریال راه یافته است. طوری که می‌توان «نون خ ۵» را از نظر فرهنگی و قوم شناختی، بازتاب دهنده اتحاد اقوام ایرانی با تمرکز بر دو قوم کرد و بلوچ دانست. موسیقی تیتراژ پایانی این سریال نیز تلفیقی از موسیقی نواحی بلوچی و کردی است و زیبایی‌ها هر دو قوم را در این فصل از «نون خ» می‌بینیم.

 

این کارشناس عنوان کرد: البته «نون خ ۵» نیز دچار ضعف‌ها و اشکالات ساختاری و محتوایی است، اما اهمیت این مجموعه تلویزیونی بالاست و می‌توان آن را یک سریال استراتژیک و راهبردی در جهت منافع و اقتدار ملی دانست. فراموش نکنید که از گذشته تا به حال، یکی از ترفند‌های دولت‌های استعماری و دشمنان ایران، ایجاد تفرقه بین اقوام و گروه‌ها و پیروان مذاهب و ادیان گوناگون ایرانی بوده است. آن‌ها با وسائل و ابزار مختلف، ازجمله با رسانه‌ها همواره در پی این بوده اند که بین ترک و کرد و لر و فارس و بلوچ و شیعه و سنی و شهری و روستایی و زن و مرد و ... اختلاف و تنش ایجاد کنند تا آرزوی محال تجزیه ایران را به واقعیت تبدیل کنند.

فهیم تاکید کرد: اینکه صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران اقدام به تولید سریالی، چون «نون خ ۵» کرده که محور اصلی داستان آن همراهی و همنشینی اقوام مختلف و بازنمایی زیبایی‌های فرهنگی و قومی و جغرافیایی قوم بلوچ است، یک رویکرد روشن و مترقی محسوب می‌شود.

وی افزود: متأسفانه به خاطر سیاست‌های استعماری قوای بیگانه و همچنین فعالیت برخی گروهک‌های تروریستی وابسته به جریان‌های دشمن با ایران، تصویری جعلی و دروغین از خطه پرافتخار بلوچستان و مردم نجیب و دلاور این بخش از ایران در ذهن برخی ایجاد شده است. اما مجموعه «نون خ ۵» این روز‌ها تصویری واقعی و درست را از بلوچستانِ ایران و مردم بلوچ نشان می‌دهد. خانواده ناخدا در این سریال، نماینده و نمودی از قوم بلوچ هستند که سرشار از تدبیر و مهربانی و مهمان نوازی و وطن دوستی اند.

این منتقد خاطر نشان کرد: امید است تولید سریال‌هایی با رویکرد اتحاد اقوام و بازنمایی زیبایی‌های قوم‌های مختلف ایرانی روز به روز در صداوسیما بیشتر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری رادیو تلویزیون

دیگر خبرها

  • حضور ۷۵ آلاچیق و غرفه در جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون مغان
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون آغاز شد
  • فصل پنجم «نون‌خ» را می‌توان پیوند غرب و شرق ایران دانست
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر در جعفرآباد مغان
  • اردبیل فردا میزبان دومین جشنواره بین‌المللی عشایر است
  • نمایش وحدت و همدلی با برگزاری جشنواره اقوام در بندرترکمن
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • جعفرآباد مغان میزبان دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر از فردا
  • لیلا زارع: نباید در زمینه فیلمسازی فقط به جشنواره‌های دولتی اکتفا کرد
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد