Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: باید سهم آموزش و پرورش استان سمنان از اعتبارات آموزشی و پرورشی افزایش یابد. ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمد دستورانی پیش از ظهر امروز در نشست رابطان استانی برنامه ملی تدبیر در آموزش و پرورش ابتدایی سراسر کشور با اشاره به ضریب بالای پراکندگی جمعیت دانش آموزی در این استان اظهار داشت: باید سهم استان سمنان از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه استان سمنان ششمین استان پهناور کشور با 97 هزار کیلومتر مربع مساحت بوده و ضریب پراکندگی جمعیت دانش‌آموزی آن از همه استان‌های کشور بیشتر است خاطرنشان کرد: جمعیت دانش آموزی استان سمنان با این وسعت زیاد از همه استان‌های کشور کمتر است و بنابراین ایجاد عدالت آموزشی در آموزش و پرورش استان سمنان نیاز به اعتبارات بیشتری از دیگر استان‌ها دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه این استان در مجموع 9 دهم درصد جمعیت دانش آموزی کشور را به خود اختصاص داده است گفت: بر اساس شاخص جمعیت دانش آموزی تنها 9 دهم درصد از اعتبارات وزارت آموزش و پرورش کشور به استان سمنان اختصاص دارد که با توجه به ضریب پراکندگی بالای مدارس و جمعیت دانش‌آموزی استان سمنان باید این سهم افزایش یابد.

دستورانی با اشاره به لزوم کیفیت‌بخشی نظام تعلیم و تربیت در سراسر کشور به ویژه استان سمنان اضافه کرد: بر این اساس باید سهم اعتباری آموزش و پرورش استان سمنان از مجموع اعتبارات وزارت آموزش و پرورش به 1.7 درصد ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه بیش از 60 هزار دانش‌آموز در 436 مدرسه ابتدایی شامل 2 هزار و 639 کلاس درس استان سمنان مشغول به تحصیل‌اند افزود: ایجاد عدالت آموزشی یکی از رویکردهای مهم آموزش و پرورش استان سمنان به ویژه در مقطع ابتدایی است.

وزیر آموزش و پرورش: تعطیلات زمستانی مدارس منتفی شدآموزش و پرورش همدان را از سیاسی‌کاری دور می‌کنیمقول وزیر آموزش و پرورش برای تصویب لایحه رتبه‌بندی فرهنگیانمعاون وزیر آموزش و پرورش در یاسوج: ترویج فرهنگ اقامه نماز اولویت است

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان خاطرنشان کرد: در این راستا 179 مدرسه استان سمنان در مقطع ابتدایی کمتر از 90 نفر جمعیت دانش‌آموز داشته و از این تعداد بیش از 50 مدرسه نیز جمعیت دانش‌آموزی کمتر از 15 نفر دارد.

دستورانی با اشاره به اینکه استان سمنان در بسیاری از شاخص‌های آموزشی و پرورشی جزو استان‌های برتر کشور است اضافه کرد: آموزش و پرورش استان سمنان در کیفیت بخشی آموزشی پوشش تحصیلی توسعه متوازن کنکور سراسری و نرخ باسوادی از استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در استان سمنان 97 درصد بوده و تنها 3 درصد از جمعیت با سن 10 تا 49 سال در این استان از نعمت سواد بی‌بهره اند افزود: بیش از 104 درصد تعهدات استان سمنان در بخش سوادآموزی از ابتدای امسال تاکنون محقق شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان سمنان از کیفیت‌بخشی آموزشی به عنوان مطالبه جدی والدین از نظام آموزش پرورش استان سمنان و کشور نام برده و خاطرنشان کرد: تضمین کیفیت آموزش و پرورش مطالبه جدی خانواده‌ها از نظام تعلیم و تربیت است و همه مجموعه خانواده آموزش و پرورش باید برای رسیدن به این هدف  تلاش کنند.

انتهای پیام/م

R41366/P1486/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۲۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت و ضرورت تلاش برای توسعه اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت‌ماه در کمیته استانی بهداشت، تغذیه و ایمنی که با همراهی مسئولان بهداشت سازمان آموزش و پرورش فارس برگزار شد، تلاش برای تامین سلامت دانش‌آموزان را یک ضرورت خواند که در این زمینه والدین و معلمان، نقش بسیار مهمی دارد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در حوزه جوانی جمعیت و فرزندآوری، نیز مواردی مطرح کرد و راهکارهایی در خصوص همکاری مشترک دو مجموعه در این زمینه ارائه داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست، ضمن بیان توضیحاتی درباره وظایف مشترک مجموعه سلامت با سازمان آموزش و پرورش، از مسئولان مدارس خواست تا در این راستا با مجموعه سلامت همکاری بیشتری داشته و بر مصرف مکمل‌های توزیع شده در مدارس نظارت کنند.

عباس رضائیان‌زاده ضمن قدردانی از اقدامات و تلاش‌های سلامت‌محور مسئولان آموزش و پرورش استان در مدارس، مطالبی درباره پیگیری برای مشارکت خیرین تامین سلامت فارس در تامین مکمل در مدارس؛ مدیریت سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد؛ اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف بهداشت دهان و دندان؛ پایش و غربالگری سلامت دانش‌آموزان و تلاش برای اجرای قوانین جوانی جمعیت و فرزندآوری عنوان کرد.

محمدرضا کریمی، معاون فنی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست ضمن قدردانی از تلاش مجموعه سلامت استان و سازمان آموزش و پرورش در راستای سلامت دانش‌آموزان درباره موضوعاتی نظیر چاقی و لاغری دانش‌آموزان؛ عوارض کم تحرکی و تغذیه نامناسب دانش‌آموزان؛ اجرای برنامه بهبود تغذیه و توزیع مکمل یاری آهن و ویتامین D در مدارس؛ ثبت مشخصات دانش‌آموزان در سامانه «سیب» در زمینه دریافت مکمل یاری و چالش‌های تأمین اعتبارات مالی برای تأمین مکمل دانش‌آموزان در مدارس، مطالبی عنوان کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد
  • نمایشگاه دست ساخت‌های دانش آموزی در سنندج
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • ۶۰ هزار تارک تحصیل سال گذشته به چرخه آموزش بازگشتند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • مهارت آموزی معلمان در دستور کار آموزش و پرورش باشد
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود