Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-30@23:15:42 GMT

راز جوانی زنان در 20 تا 50 سالگی

تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۳۳۴۰۰

راز جوانی زنان در 20 تا 50 سالگی

رکنا: این رژیم غذایی اختصاصی زنان را جوان تر و زیباتر می کند.

زان در هر دهه زندگی با رژیم غذایی اختصاصی می‌توانند به سلامت بدن و زیبایی خود کمک بسیاری کنند.

 در سنین مختلف بدن نیاز‌های متفاوتی دارد و به همین دلیل رژیم غذایی باید متناسب با سن تغییر کند و رژیم غذایی مفید و متناسب سن به تضمین سلامتی و جوانی خانم ها کمک می کند، به عنوان مثال در سنین پایین بدن به برخی ویتامین‌ها و مواد معدنی بیشتر نیاز دارد تا قدرت بدنی و عملکرد‌ سیستم‌های حیاتی فرد توان لازم را برای سنین بالاتر‌ کسب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم غذایی غنی در سنین 20 سالگی بسیار حائز اهمیت است در این سن باید خانم‌ها به جای مصرف مواد غذایی پر کالری سعی کنند از تنقلات سالم مانند میوه‌های خشک، گردو و فندوق‌ استفاده کنند.

مصرف لبنیات و تأمین کلسیم مورد نیاز بدن برای استحکام استخوان‌ها بسیار حائز اهمیت است و خانم‌ها تا قبل از 30 سالگی باید روزانه 1000 میلی گرم کلسیم مصرف کنند برای تأمین این میزان کلسیم نوشیدن یک لیوان شیر یا مصرف یک لیوان ماست کافی است.

مصرف میوه و سبزیجات در 30 سالگی‌ بسیار نقش مهمی در سلامت بدن دارد خانم‌ها از سن 30 سالگی به بعد به طور متوسط در هر 10 سال 5 درصد از حجم عضله‌های بدنشان‌ را از دست می‌دهند و متابولیسم کاهش پیدا می‌کند به همین دلیل ورزش Sport و مصرف کالری کمتر به منظور پیشگیری از چاقی در سلامت خانم‌ها بسیار مؤثر است.

به خانم‌های در دهه سوم زندگی توصیه می‌شود که به جای مصرف آرد سفید و شیرینی‌های قنادی از نان‌هایی که با آرد جو تهیه می‌شوند استفاده کنند و مصرف شیرینی را به حداقل برسانند.

خانم‌ها در سنین 30 تا 40 سالگی به منظور افزایش باروری‌ باید مصرف پروتئین و فولیک اسید را در رژیم غذایی خود بگنجانند‌ زیرا این دو ماده غذایی در بارداری و سلامت جنین بسیار تأثیر مثبتی دارد.

در سنین 40 تا 50 سالگی‌ به دلیل اینکه به سنین یائسگی‌ نزدیک می‌شوند باید به رژیم‌ غذایی و ورزش اهمیت ویژه‌ای بدهند در این سن به خانم‌ها توصیه می‌شود که مصرف‌ فست فود و غذاهای‌ سرخ شده را کاهش دهند.

در دهه چهارم زندگی خانم ها باید مصرف برخی ویتامین‌ها مانند A، E و C را در رژیم غذایی خود بگنجانند‌ زیرا این ویتامین‌ها از تحلیل‌ رفتن سلول‌ها جلوگیری می‌کنند و این ویتامین‌ها در موادغذایی‌ چون سبزیجات با برگ ضخیم‌، هویج، میوه‌های نارنجی‌ رنگ، فلفل‌ قرمز، میوه‌های جنگلی و سیب‌زمینی شیرین یافت می شوند.

خانم‌ها در این رده سنی باید مصرف ویتامین D و کلسیم را مدنظر‌ قرار دهند زیرا مقدار ویتامین D در بدن خانم‌ها در دهه 40 زندگی کاهش پیدا می‌کند و خطر پوکی استخوان وجود دارد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز دو مرد افغان به دختر 15 ساله! + جزییات تلخ وحید مرادی بعد از قتل در زندان بخشیده شد !+ فیلم و عکس نوعروس و نریمان در تهران شلاق می خورند! / تازه داماد فاش کرد فیلم ناراحت کننده از کودک آزاری در مهد کودک وقتی پشت دخل مغازه اتابک رفتم او دیگر چهره شیطان به خود گرفت و درها را قفل کرد تجاوز به یک زن با مار در هتل! / مرد منحرف مجازات شد+ فیلم برداشتن روسری در خیابان های ایران چه معنایی دارد؟! + جزییات دختر 15 ساله در اتاق پشتی گیم نت مورد تجاوز پسری جوان قرار گرفت !+عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا آخرین اخبار پرونده واردات خودرو/ میثم رضایی آزاد شد !؟ پدری هنگام تعویض پوشک دختر 2 ماهه اش را کشت+عکس رازهای شیطانی قبیله آدم خواران/سیر کردن شکم با مدفوع +عکس لحظه گریه های کودکان در تانکر قاچاقچیان انسان / در مرز ایران رخ داد+ فیلم سرباز مهدی هودیانی در میرجاوه به شهادت رسید+عکس مسافر ایرانی از امریکا زن سوم می خواست که در دام زن دومش افتاد!

منبع: رکنا

کلیدواژه: سلامت زیبایی ورزش Sport چاقی رژیم غذایی زنان زیبایی جوان خطر کاهش عکس ایران فیلم قتل تجاوز دختر مرد زن پرونده کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۳۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این مواد غذایی را با نوشابه نخورید

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ اگر شما از طرفداران بزرگ نوشابه‌هاهستید، احتمالاً می‌دانید که این نوشیدنی‌ها برای سلامتی شما مفید نیستند. اما، اگر نمی‌توانید از نوشیدنی مورد علاقه‌تان دست بردارید، باید به این نکته توجه داشته باشید که باید آن را با برخی مواد غذایی مصرف نکنید. چون ممکن است این ترکیب باعث سوء هاضمه یا برخی اختلالات داخلی خطرناک شود، حتی اگر اثرات منفی آن را به سرعت مشاهده نکرده باشید.

نوشابه با میوه‌های اسیدی
میوه‌هایی مانند پرتقال، لیمو، گریپ فروت و آناناس اسیدی هستند. در صورت مصرف همزمان با نوشابه، می‌تواند باعث سوء هاضمه، درد شکم، تحریک روده و سایر اختلالات دستگاه گوارش شود.

نوشابه با شیر
بدون شک، منظور ما از ترکیب شیر و نوشابه در یک لیوان مخلوط کردن آنها نیست. بلکه، برخی از غذا‌هایی که ما برای ناهار یا شام می‌خوریم، حاوی شیر هستند؛ مانند برخی از سوپ‌ها، دسر‌ها و غیره. به عنوان مثال، پاستا با خامه یا کیک‌های تولد حاوی شیر هستند. زمانی که شما این غذا‌ها یا شیرینی‌جات را می‌خورید و در عین حال نوشابه هم می‌نوشید، این دوتا در معده شما باعث ایجاد حالت اسیدی وسیعی می‌شوند که ممکن است باعث درد معده شدید، ریفلاکس و سوء هاضمه شوند.

نوشابه با غذا‌های چرب
مصرف نوشابه با غذا‌های چرب مانند برگر، ناگت، کیک و پیتزا باعث ایجاد سوء هاضمه، کاهش جذب مواد مغذی و افزایش وزن می‌شود.

نوشابه با غذا‌های حاوی کافئین
مصرف همزمان نوشابه با غذا‌هایی که حاوی کافئین هستند مانند قهوه، چای سیاه و شکلات باعث ایجاد اضطراب، بی خوابی و سردرد می‌شود.

نوشابه با غذا‌های قندی
مصرف همزمان نوشابه با غذا‌هایی که حاوی قند زیادی هستند مانند کیک، شیرینی و شکلات باعث افزایش سطح قند خون و اختلالات متابولیکی می‌شود.

نوشابه با قهوه
یک ساعت پس از مصرف نوشابه، دفع کلسیم از طریق ادرار کلید می‌خورد که می‌تواند در طولانی مدت باعث پوکی استخوان، پوسیدگی دندان یا شکنندگی استخوان‌ها شود. این مشکل خطرناک در اثر ترکیب نوشابه با غذا و یا نوشیدن آن با دسر و قهوه نیز وجود دارد. زمانی که این دوتا در داخل دستگاه گوارش ترکیب می‌شوند، نوعی کف فرار تشکیل می‌شود که اسیدیته زیادی تولید می‌کند. اگر به اشتباه این ترکیب را میل کنید، ممکن است با علائمی مانند تندمزاجی، عصبانیت، درد معده و سوء هاضمه مواجه شوید. لذا، بهتر است نوشابه را به تنهایی و بدون ترکیب با دیگر مواد مصرف کنید.

نوشابه با غذا‌های شور
مصرف نوشابه با غذا‌های شور مانند چیپس، تاکو و پفک باعث ایجاد خشکی دهان، تحریک روده و فشار خون بالا می‌شود.

نوشابه با غذا‌های تند و پرادویه
درست است که ادویه‌های تند به غذا‌ها طعمی خوشمزه می‌دهند، اما مصرف زیاد غذا‌های پرادویه می‌تواند برای بدن مضر باشد. این غذا‌ها معمولاً حاوی چربی و نمک بالا هستند که مصرف آنها به مشکلات قلبی، فشار خون بالا، چاقی و سایر مشکلات سلامتی مرتبط می‌شود. همچنین، ادویه‌های تند ممکن است به دستگاه گوارش آسیب برسانند و مشکلات هضمی را افزایش دهند.

نوشابه با غذا‌های سرد
مصرف همزمان نوشابه با غذا‌های سرد مانند بستنی، کیک یخی و شیرینی یخی باعث تحریک دهنده دستگاه گوارش و درد شکم می‌شود.

آب نبات‌های نعنایی
شاید در ویدیو‌هایی که در فضای مجازی منتشر شده اند، با فیلمی از یک بطری نوشابه که حاوی آبنبات نعنایی است، روبرو شده باشید. در این فیلم، یک انفجار کوچک و خطرناک را مشاهده می‌کنید که ناشی از ترکیب قدرتمند آبنبات‌های نعنایی با گاز موجود در نوشابه است. بهتر است حتی به فکر ترکیب این دو در معده خود نیز نیفتید، زیرا واکنش شیمیایی بین این دو ماده برای سلامتی بسیار خطرناک است. بهترین راهکار این است که از ترکیب این دو ماده خودداری کنید.

دیگر خبرها

  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • بی‌نمک زندگی کنید!
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • در چه سنی میزان باروری زنان به انتها می‌رسد؟
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • دومین رویداد اهدای جایزه جوانی جمعیت در استان اردبیل برگزار می‌شود
  • منیزیم را چه زمانی از روز مصرف کنیم؟
  • این مواد غذایی را با نوشابه نخورید