Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - امام‌جمعه میبد با اشاره به اینکه مردم باید قدرت ایجاد هم‌افزایی و همگرایی بیشتری باهم داشته باشند، تاکید کرد: دانش‌آموزان این شهرستان با همکاری ، هم‌افزایی و همگرایی خود توانسته اند در جشنواره گیاهان دارویی کشور در تهران به موفقیت برسند.

علیرضا اعرافی روز پنجشنبه در نشستی که با حضور تعدادی از مسئولان در تجلیل از دانش‌آموزان برگزیده شهرستان در جشنواره گیاهان دارویی کشور ، افزود : لازم است همکاری ، هم‌افزایی و همگرایی چند دستگاه در تحقق اهداف واحد وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به اهمیت ارائه آموزش به مردم و کشاورزان در کاشت گیاهان کم آبخواه خصوصا دارویی بر فرهنگ سازی و آگاهی بخشی میان مردم تاکید کرد و یادآور شد: باهدف گذاری چندساله توسط دانشگاه و آموزش و پرورش ، جهاد کشاورزی و بخش خصوصی می‌توان میبد را به قطب مهم تولید و پرورش گیاهان دارویی تبدیل کرد.
فرماندار میبد نیز گفت : کاشت گیاهان کم آبخواه فرآیندی است که با تلفیق کار دانشگاهی با کار کاربردی و عملیاتی می‌تواند نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد.
حسین فلاح ، با تحسین تلاش دانش‌آموزان که مایه افتخار برای استان و شهرستان شدند ، گفت : در چهار الی پنج سال گذشته نگاه و رویکرد به سمت کاشت گیاهان کم آبخواه که توجیه اقتصادی بهتری می‌تواند داشته باشد، شکل‌گرفته است.
وی افزود : باید به صورتی مردم را که بیشتر به سمت کاشت گیاهان پر خواه گرایش دارند ، به کاشت گیاهان کم آبخواه با توجیه اقتصادی در جهت صرفه‌جویی در آب سوق داد.
دانش‌آموزان مدرسه نمونه گل محمدی میبد در چهارمین جشنواره ملی گیاهان دارویی که در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار شد، موفق شدند از میان 200 دانش‌آموز با ایده برتر مقام دوم را کسب کنند.
مرکز شهرستان 100هزار نفری میبد در 50 کیلومتری شمال غرب شهر یزد مرکز این استان قرار دارد.
9934/ 2047/

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي جشنواره گياهان دارويي شهرستان ميبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۶۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری

یاسر رحیمیان اظهار داشت: در بخش کشاورزی چهارمحال و بختیاری زنجیره ارزش راهبردی بادام و ماهیان سردآبی در حال پیگیری بوده که ارزش تقریبی هر کدام از این زنجیره‌ها در بادام ۵۰ همت (هزار میلیارد تومان) و در ماهیان سردآبی ۱۵ همت است.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در بحث زنجیره راهبردی ارزش بادام رتبه یک کشوری را به خود اختصاص داده است، افزود: این استان به‌عنوان راهبر زنجیره ارزش بادام در کشور نیز انتخاب شد.

رحیمیان با اشاره به زنجیره ارزش گیاهان دارویی در این استان، اضافه کرد: دانشگاه آزاد شهرکرد در این حوزه با سازمان جهادکشاورزی استان همکاری دارند.

بیشتر بخوانید

صادرات خاویار طلایی از مبدا چهارمحال و بختیاری به کشور‌های مقصد

وی گفت: سالانه ۲۵ هزار تن ماهی در چهارمحال و بختیاری تولید می‌شود و به زودی توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی و شیلات با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و سازمان شیلات ایران در دستور کار قرار می‌گیرد.

رحیمیان ادامه داد: پس از زنجیره ارزش بادام و گیاهان دارویی، تکمیل زنجیره ارزش گیاهان دارویی و پروتئین شامل (گوشت قرمز، گوشت مرغ و تولیدات زنبور عسل) در سال‌جاری در دستور کار قرار خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • معلمان افسران پیشتاز در مقابله با هجمه‌های فرهنگی هستند
  • توسعه زنجیره ارزش ماهیان سردآبی در چهارمحال و بختیاری
  • ایران رتبه چهارم علم گیاهان دارویی و طب سنتی دنیا
  • ایران در رتبه چهارم تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • رتبه چهارم ایران در تولید علم دنیا در حوزه گیاهان دارویی
  • دورهمی دانش آموزان و دبیران ۲۹ سال پیش در میبد
  • نخستین چراگاه دست‌کاشت در کشور راه‌اندازی شد
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • برداشت ۳۲۰ تن گیاهان دارویی از مزارع نهاوند برای نخستین‌بار
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان