Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز، رضا ملک زاده در افتتاحیه کنگره جراحی سرطان در شیراز با بیان اینکه تریاک از عوامل مهم در بروز برخی سرطان است گفت:برخی تریاک را با هدف دسترسی به سلامتی خصوصا در سنین بالای ۴۰ سال مصرف می کنند.

وی با ابراز تاسف از اینکه تصور باطلی در جامعه شکل گرفته و بسیاری تریاک را برای رفع خستگی و برخی برای تفریح و تفنن مصرف می کنند، گفت: تریاک در جامعه ما در حال حاضر همان نقش الکل در جوامع غربی را ایفا می‌کند ضمن آنکه مصرف الکل نیز در ایران رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت با اشاره به افزایش شمار مبتلایان به سرطان معده در شهرهای شمال کشور نیز گفت: استفاده بی رویه از کباب و گوشت قرمز در ابتلا به سرطان در این شهرها اثبات شده است و تحقیقات نشان می‌دهد در مناطقی مثل استان اردبیل مصرف کباب و گوشت برشته شده و خامه در ابتلا به سرطان معده تاثیر داشته است.

ملک زاده استفاده از سبزی و گوشت ماهی را در پیشگیری از سرطان معده موثر دانست و گفت: تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه یک قرص آسپرین در پیشگیری از سرطان معده موثر است در این زمینه تحقیقات در استان اردبیل شروع شده و دو گروه تحقیقاتی در این زمینه با مصرف و عدم مصرف آسپرین تحت پایش قرار گرفته اند که نتایج آن در یک دوره 10 ساله مشخص می‌شود.

شایع ترین سرطان های دستگاه گوارش و کبد، سرطان معده است که حدود 12 درصد سرطان ها را به خود اختصاص می دهد و در مردان بیشتر شایع است

وی اضافه کرد: تحقیقات اولیه در سایر کشورها نشان می‌دهد که مصرف روزانه یک آسپرین 30 درصد سرطان معده و 35 درصد سرطان روده بزرگ را کاهش می‌دهد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین گفت: شایع ترین بیماری دستگاه گوارش در ایران ریفلاکس معده است و حدود 20 درصد ایرانی ها به آن مبتلا هستند؛ هر چند این بیماری ضرری ندارد و به مریضی های خطرناک تبدیل نمی شود اما بر روی کیفیت زندگی اثر می گذارد و در بلند مدت می‌تواند منجر به سرطان معده شود.

ملک زاده با اشاره به اینکه ریفلاکس 30 درصد بیماری های گوراشی را تشکیل می دهد، گفت: افراد مبتلا به این بیماری به دلیل نگرانی از ابتلا به سایر بیماری های گوارشی، زیاد به پزشک مراجعه می کنند.

وی سرطان دستگاه گوارش و کبد را جزو شایع ترین سرطان ها اعلام کرد و گفت: این سرطان ها، 27 درصد کل سرطان ها را تشکیل می دهد.

معاون وزیر بهداشت افزود: شایع ترین سرطان های دستگاه گوارش و کبد، سرطان معده است که حدود 12 درصد سرطان ها را به خود اختصاص می دهد و در مردان بیشتر شایع است.

ملک زاده ادامه داد: سرطان روده بزرگ رتبه بعدی را به حدود 9 درصد به خود اختصاص داده و سرطان مری هم حدود 4 درصد است.

معاون وزیر بهداشت سرطان های سینه، دهانه رحم و روده بزرگ را مهمترین سرطان های قابل پیشگیری دانست و بیان کرد: مطالعات خوبی در مورد این سرطان ها در کشور در حال انجام است.

ایسنا

انتهای پیام/

20 / 20 سرطان سرطان معده رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت افتتاحیه کنگره جراحی سرطان در شیراز افزایش شمار مبتلایان به سرطان معده در شهرهای شمال کشور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سرطان سرطان معده رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۳۸۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان

به گزارش همشهری آنلاین، در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

کد خبر 847441 منبع: مهر برچسب‌ها مردان ثبت احوال خبر مهم زنان

دیگر خبرها

  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • به‌زودی تشخیص سه نوع خطرناک سرطان با یک قطره خون ممکن می‌شود
  • شایع ترین نوع سرطان در استان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • انجام غربالگری سه سرطان شایع در مشهد