Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-05-07@03:04:59 GMT

نماینده اراک: باید اعتماد دولت به شوراها برگردد

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۴۲۰۴۷

به گزارش وانانیوز، 

مقدسی پنجشنبه 8 آذر در نشست مشترک روسای شوراهای اسلامی کلانشهرها و شهرهای مراکز استان ها در همدان، عنوان کرد: نگاه ما به شورای‌ها و شهرداری‌ها باید تغییر کند همچنین ضمن اینکه نگاه دولت در چند ساله گذشته مناسب نبود چرا که چسندگی به بدنه متورم دولت اجازه نمی‌دهد شوراها رسالت خود را انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دولت باید اصلاح ساختار انجام دهد و بدنه اش را به بدنه کوچکی تبدیل کند، دولت باید به شهرداری‌ها اعتماد کند و آنها را رقیب خود نداند بلکه آنها را یاور خود بداند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: 23 وظیفه را احصاء و به دولت ارائه کردیم که به کلانشهرها اختیارات و بودجه را بدهد و شهرداری ها را باور کند.

مقدسی افزود: نوع نگاه‌های کشورهای پیشرفته به اداره شهرها متفاوت است و به پارلمان‌های مردمی اختیارات و منابع داده‌اند اما در کشور ما هنوز در آن فضای چسبندگی حفظ اختیارات هستیم در حالیکه شکل بدنه دولت باید تغییر کند.

وی ادامه داد: لایحه درآمدهای پایدار شهری به جای ۳۰ درصد به ۵۰‌ درصد مالیات بر ارزش افزوده، افزایش پیدا کرده که قدم مثبتی است.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: نگرانی دولت باید برطرف شود، شوراها ظرفیت کافی را دارند اما اعتماد کم است و این اعتماد باید برگردد و نگاه ها باید اصلاح شود.

مقدسی با بیان اینکه شوراها نیاز به تقویت دارند، اظهار کرد: اگر یکی و دو مورد اشکالی در سراسر کشور می بینیم نباید جایگاه شوراها را زیر سوال ببریم.

وی اضافه کرد: وقتی برای اداره شهر منابع نمی‌دهند شهرداران مجبور هستند راه‌های انحرافی بروند و اگر این مسیر درست شود شهرداری و شوراها احیاء می شوند.

وی بیان کرد: رضایت مردم برای ما ملاک است، اگر ما دست شورا و شهرداری ها را برای خدمت باز کنیم می توانیم بار دولت را کمتر کنیم اما هر روز اختیاراتشان را کمتر می‌کنیم.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی افزود: باید در مجلس تغییرات اساسی در قوانین مرتبط با شهرداری ها بدهیم و شورای عالی و مجمع مشورتی و نمایندگان مجلس همگی تلاش کنیم تا این نشست ها به نتیجه مطلوب برسد و شوراها به جایگاه اصلی خود برسند.


انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: شورای شهر منطقه همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۲۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه جراحی اقتصادی باید در ساختارهای غلط و پوسیده کشور انجام شود، گفت: «انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم.»
 
به گزارش شفقنا؛ روح الله ایزدخواه در خصوص وضعیت ارائه تسهیلات به مردم، اظهار کرد: یکی از انتقادات به این دولت مدل ارائه تسهیلات بانکی است؛ متاسفانه عملکرد مناسبی در حوزه تسهیلات ازدواج و اشتغال دیده نمی‌شود و بانک ها به اسم کنترل نقدینگی، تسهیلات تکلیفی را در عمل محدود کردند که منجر به رکود شد یعنی سرمایه در گردش و تسهیلات تولید، به مشکل برخورد و به مساله اول صنعت ما تبدیل شده است.
 
به اسم کنترل «تورم» تسهیلات بانکی را محدود کردند
 
وی در ادامه افزود: سال گذشته به اسم کنترل تورم، تسهیلات بانکی را محدود کردند که باعث ایجاد رکود تورمی شد. این سیاست غلط است و بارها هم گفتیم یک طرفه نمی توان به مسایل اقتصادی نگاه کرد و بدون توجه به تولید اگر بخواهیم تورم را مهار کنیم، منجر به رکود می شود.
 
برخورد این دولت با بانک ها برخورد جدی و سازنده ای نبوده است
 
آقای ایزدخواه با انتقاد از اینکه بخش زیاد از منابع مالی بانک‌ها خرج بنگاهداری بانک ها می شود، ادامه داد:  بخش‌های دیگری از این منابع را هم به عنوان وام به پرسنل خود می دهند و حتی بعضا این تسهیلات به دانه درشت ها داده می شود؛ بنابراین در شرایطی که منابع بانکی بیشتر شده است سوال ما از بانک ها این است این منابع در کجا خرج می شود!. ما ایراد اساسی به نظام بانکی داریم که از گذشته بوده و در این دولت تشدید شده است؛ برخورد این دولت هم با بانک ها مطلقا برخورد جدی و سازنده ای نبوده است؛ اقای خاندوزی بارها در جلسات نظارتی ما به صراحت گفتند که «زور من به بانک ها نمی رسد». اقای رئیسی علی رغم شعار ی که در ایام تبلیغات ریاست جمهوری گفتند که «بانک ها را به خط خواهم کرد» اما در عمل نشانه ای از این مساله نمی بینیم.
 
وی افزود: عده ای از نمایندگان مجلس هم دائما با شعار کنترل نقدینگی، فضا را تشدید می کنند که قطعا به ضرر تولید و به نفع سوداگری و بنگاهداری بانک ها است. مجلس جدید به دلیل اینکه مجلس یکدستی به لحاظ سیاسی نیست و نیروهای مستقل بیشتری دارد، امیدواریم بتواند با جدیت و الگوی منطقی درست بانک ها را وارد کار کند.
 
نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
 
وی در خصوص عدم اخذ تضامین از مردم برای ارائه وام های خرد، گفت: بانک ها اصلا عمل نمی کنند و این حرفی که وزیر اقتصاد گفتند توسط بانک ها رعایت نشد و مراجعینی که برای دریافت وام های معیشتی خرد به مردم معرفی می‌کنیم، یا توسط بانک ها رد می شود و یا چند ضامن از مردم می خواهند. لذا ما نیاز به جراحی واقعی داریم چراکه جراحی در سفره مردم هنر نیست بلکه در ساختارهای غلط و پوسیده کشور باید انجام شود. جراحی در ساختار الیگارشی بانکی باید انجام شود و انتظار ما از دولت و مجلس انقلابی این است که دست به تغییرات ساختاری در اقتصاد بزنند در غیر اینصورت ادامه وضع موجود بی تدبیری و بی خردی است و نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم!.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین چالش کلانشهر اراک جذب و انتقال سرمایه است
  • ایزدخواه نماینده مجلس : جراحی در سفره مردم هنر نیست / نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم و یا نرخ ارز را آزاد کنیم
  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • اهمیت مرحله دوم انتخابات مجلس از مرحله کمتر نیست
  • نماینده مجلس: هر مرد ترکیه 15 شریک جنسی دارد!
  • با نمایندگان مجلس در بروجرد و کوهدشت+گزارش
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد