Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان: دادستان عمومی و انقلاب شیراز از مالباختگان شرکت هرمی فایننشیال خواست تا جهت طرح شکایت به شعبه ۱۰ بازپرسی شیراز مراجعه نمایند.

علی صالحی دادستان عمومی و انقلاب شیراز از مالباختگان شرکت هرمی فایننشیال خواست تا جهت طرح شکایت به شعبه ۱۰ بازپرسی شیراز مراجعه نمایند.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز در این‌باره تصریح کرد: پس از شناسایی عوامل فعال کمپانی فایننشیال در کشور و استان فارس و انجام تحقیقات کامل برای عوامل اصلی این کمپانی پرونده قضایی با اتهام اخلال در نظام اقتصادی و پولی کشور از طریق عضوگیری در گروه‌های هرمی تشکیل گردید که در نتیجه ۱۵ نفر از عوامل فعال در کشور دستگیر و برخی از رابطین آن‌ها در خارج از کشور شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صالحی با تأکید بر اینکه فعالیت این کمپانی در کشور اساساً غیر قانونی بوده و این افراد اقدام به فعالیت هرمی و تبلیغات اغواگرانه کرده بودند گفت: در همین خصوص افراد زیادی با امید به کسب منافع کلان اقدام به سرمایه گذاری در این کمپانی کرده بودند که در نتیجه این اقدام ناآگاهانه ضمن مالباخته شدن زمینه خروج هزاران میلیارد ریال ارز و ثروت ملی از کشور را فراهم نمودند.

وی این اقدام کمپانی مذکور را یکی از جدید‌ترین اقدامات مجرمانه هرمی و چپاول اموال مردم خواند و افزود: سران این کمپانی در امارات و مالزی و چند کشور خارجی شناسایی شده اند.

دادستان عمومی و انقلاب شیراز با اشاره به اینکه اموال و دارایی‌های قابل توجهی از این افراد شناسایی و توقیف شده است، تأکید کرد: دستگاه قضایی در راستای پیگیری حقوق عامه پس از تشکیل پرونده و اقدامات قانونی اولیه از کلیه مالباختگانی که در نتیجه تبلیغات اغواگرانه این شرکت هرمی اموال خود را از دست داده اند دعوت می‌کند تا با مراجعه سریع به شعبه ۱۰ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شیراز واقع درمیدان آزادی (گاز) ابتدای خیابان ابریشمی – دادسرای امور جنائی و جرائم امنیتی شیراز شکایات خود را نسبت به لیدر‌های دستگیر شده این کمپانی مطرح نمایند تا زمینه محاکمه قانونی و رسیدگی سریع‌تر به پرونده مذکور و احقاق حقوق قانونی مالباختگان فراهم گردد.

منبع: فردا

کلیدواژه: مالباختگان شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۴۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۲۸ عضو شرکت‌های هرمی در شهریار

جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به فعالیت اتباع بیگانه در شرکت‌های هرمی گفت: ۲۸ عضو شرکت هرمی که برخی از افراد آن از اتباع بیگانه بودند دستگیر شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهریار، سردار مهدی کرمی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به مبارزه با جرائم اقتصادی و کلاهبرداری در شهرستان، اظهار داشت: در پی دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت اعضای یک شرکت هرمی در شهر فردوسیه شهریار، بررسی موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پلیس امنیت عمومی غرب استان تهران با انجام اقدامات اطلاعاتی، دفتر شرکت‌های هرمی را شناسایی و با هماهنگی قضایی به محل مورد نظر اعزام و 28 نفر از اعضای این شرکت را دستگیر کردند.

جانشین فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه برخی اقلام شامل کامپیوتر، لپ‌تاپ و جزوات و کتابچه‌های آموزشی مربوط به شرکت‌های هرمی از مخفیگاه متهمان کشف شد، تصریح کرد: این افراد که عمدتاً از اتباع بیگانه بودند با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مراجع قضایی قرار گرفتند.

دستگیری 22 عضو یک شرکت هرمی در نوشهر

کرمی با اشاره به اینکه سرگروه‌های شرکت‌های هرمی با وعده‌های پوشالی برای کسب درآمد و اشتغال به جذب افراد به‌ویژه جوانان در این شبکه‌ها و شرکت‌های خیالی اقدام می‌کنند، خاطرنشان کرد: این‌گونه اقدامات مجرمانه با تولید و کارآفرینی در تضاد بوده و اشتغال و حرکت اقتصادی جامعه را مختل می‌کند که حل این معضل هوشیاری بیشتر افراد را می‌طلبد.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • دستگیری ۲۸ عضو شرکت‌های هرمی در شهریار
  • دستگیری ۲۸ عضو یک شرکت هرمی
  • پاتک پلیس امنیت به یک شرکت هرمی در شهریار/۲۸ نفر دستگیر شدند
  • عاطفه خادمی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور شد
  • ابراهیم رئیسی یک ماده قانونی را برای اجرا ابلاغ کرد+ جزئیات
  • ۵۸۳ استان فارسی برای کسب مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم آزمون دادند
  • پلمپ تالاری که باعث لغو پروازهای یک فرودگاه در ایران شد!
  • پلمپ تالاری که باعث لغو پروازهای یک فرودگاه در ایران شد! + جزئیات
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های این شهر را لغو کرد
  • تیراندازی در عروسی پرواز‌های خرم‌آباد را لغو کرد