Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@05:40:20 GMT

فیضی: دلار تک رقمی می‌شود

تاریخ انتشار: ۹ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۷۴۴۲۹۱

فیضی: دلار تک رقمی می‌شود

خانه ملت:محمد فیضی عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به سقوط نرخ دلار در هفته‌های اخیر اظهار کرد: در این موضوع که نرخ دلار در حال حاضر زیاد و غیر واقعی است، شکی وجود ندارد. این در حالی است که بهای تمام شده و ارزش واقعی ارز نمی‌تواند ارقامی باشد که این روز‌ها از بازار مخابره می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: جو روانی در کشور فضایی را ایجاد کرده بود که نرخ دلار روزانه افزایش می‌یافت، افزایش نرخ دلار تابع عوامل متخلف است و تنها تابع متغیر‌های اقتصادی نیست.


تاثیر متغیر‌های سیاسی بر نرخ دلار

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید بر اینکه متغیر‌های سیاسی تاثیر بسزایی بر روند افزایش نرخ دلار داشته است، مطرح کرد: هر چقدر بتوانیم در زمینه روابط خارجی مذاکراتی را انجام دهیم و در عرصه بین المللی اقدامات مثبتی را رقم بزنیم، روند کاهش نرخ دلار ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: اگر بدون توجه به علت اصلی افزایش نرخ دلار، تنها درباره متغیر‌های اقتصادی صحبت شود، نتیجه درستی اخذ نمی‌شود، این در حالی است که هر چقدر بتوانیم حقانیت ایران را در صحنه‌های بین المللی ثابت کنیم، مطمئنا کشور در آرامش خواهد بود.

فیضی در ادامه با تاکید بر تاثیر متغیر‌های سیاسی بر افزایش نرخ ارز در کشور، بیان کرد: هرچقدر بتوانیم بر مسائل سیاسی تسلط داشته باشیم شرایط اقتصادی و معیشت مردم روند آرامی طی خواهد کرد، با این حال در مجموع به آینده اقتصادی کشور خوش بین هستم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: امیدواریم با اشاره به روند کاهشی نرخ دلار، این ارز تک رقمی شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: فیضی نرخ دلار تک رقمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، قیمت طلا در روز دوشنبه به دنبال انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا و افزایش خوشبینی نسبت به آسان شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو آمریکا افزایش یافته است.

براساس گزارش رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۴۵ درصد افزایش به ۲۳۱۲ دلار و ۱۹ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک افزایش ۰.۵۱ درصدی به ۲۳۲۰ دلار و ۳۰ سنت رسیده است.

قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در روز دوشنبه ۰.۴ درصد کاهش یافت. سرمایه‌گذاران در حال بررسی اطلاعات اشتغال آمریکا هستند که حاکی از آرام شدن رشد اقتصاد این کشور است.

آستان گولسبی، رئیس فدرال رزرو شیکاگو در روز جمعه گفت سیاست‌های پولی بانک مرکزی در سال جاری میلادی آسان‌تر خواهد شد. نرخ بالای بهره به ضرر فلزات گرانبها از جمله طلاست، چون هزینه نگهداری آن به عنوان یک سرمایه غیرسودده را افزایش داده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.

از طرف دیگر، آرام شدن تنش‌ها در خاورمیانه و امید به جلوگیری از یک جنگ تمام عیار تمایل به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن پایین آورده است.

تسنیم در گزارشی نوشت: قیمت طلا از ابتدای سال جاری میلادی علی رغم تورم بالا و بی‌ثباتی نسبت به زمان کاهش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا، ۱۲ درصد افزایش یافته است. قیمت طلا در ماه آوریل به یک رکورد جدید رسید که از دلایل اصلی آن می‌توان خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیا و درگیری‌های ژئوپلیتیکی در اوکراین و خاورمیانه دانست.

در میان سایر فلزات گران، قیمت نقره با ۱.۷۶ درصد افزایش به ۲۷ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین هم با یک کاهش ۰.۷ درصدی ۹۵۵ دلار و ۸۰ سنت معامله می‌شود.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903330

دیگر خبرها

  • واگذاری تعیین دستمزد کارگران به مجلس منتفی شد | دولت بر رعایت اصل سه‌جانبه‌گرایی در تعیین حقوق کارگران تاکید دارد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۹
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • پیش‌شرط‌های مشارکت مردم در اقتصاد چیست؟
  • ریل گذاری ایران و امارات برای افزایش صادرات
  • عبدی به دنبال دو رقمی شدن در تراکتور برای بازگشت
  • تاریخچه: تیمی که استقلال را دو رقمی کرده!
  • حمایت مجلس یمن از تشدید مبارزات علیه رژیم صهیونیستی، آمریکا و انگلیس