Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جماعات با اشاره به اینکه ملت با هوشیاری و حفظ وحدت و یکپارچگی تلاش‌های دشمن را بی‌نتیجه خواهد گذاشت.ائمه جماعات ضمن یاد آوری امانت داری منتخبان مردم در مجلس خاطرنشان کردند رفتار نمایندگان مجلس باید از آیت الله مدرس تاسی گیرد و در شان ملت ایران باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ خطبه‌های نماز جمعه امروز سراسر کشور در حالی برگزار شد که ائمه جماعات با تاکید بر امانت داری منتخبان مردم در مجلس خواستار حفظ وحدت و یکپارچگی امت اسلامی برای عبور از شرایط موجود شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه  خطبه های نماز جمعه سراسر کشور را می خوانید :

استان زنجان

 آیت الله خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه امروز زنجان به سالروز شهادت آیت الله مدرس اشاره و اظهار کرد: هدف شهید مدرس حرکت در مسیر خدا و خدمت به خلق بود و از ابتدا تا آخر هم در این مسیر باقی ماند و این گونه افراد انسان‌هایی قوی هستند.

وی تصریح کرد: شهید مدرس برای دفاع از دین و اسلام تا آخریم نفس در برابر استبداد ایستادگی کرد و ظلم را نپذیرفت.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه لحظه به لحظه زندگی این عالم بزرگ درس و عزت است افزود: شخصیت ایشان درس بزرگی برای روحانیت اصیل مکتب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است.

وی به فرماشات مقام معظم رهبری در جمع مسئولان و سفرای کشورهای مسلمان اشاره کرد و گفت: رهبر کبیر انقلاب راه نجات منطقه را تقویت بیداری اسلامی عنوان کردند و حفظ وحدت را به کشورهای اسلام تاکید فرمودند.

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری حفظ وحدت و یکدلی و همبستگی را امر مهمی برای کشورهای جهان اسلام داستند افزود: باید این عوامل مهم برای کشورهای اسلامی تاکید شود.

وی به اهداف مشترک کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت: کشورهای اسلامی مشترکات و اهداف بسیاری دارند که باید به آنها تاکید کنیم.

آیت الله خاتمی عنوان کرد: رهبر کبیر انقلاب قرآن کریم٬ اصول اعتقادی مشترک سنت پیغمبر و قبله واحد و اهداف مشترک و همچنین دشمن مشترک را دلیل همبستگی کشورهای جهان اسلام بیان عنوان کردند.

وی افزود: این اهداف اقتضا می‌کند که کشورهای جهان اسلام برای رسیدن به اهدافشان باید همبستگی کاملی داشته باشند.

امام جمعه زنجان خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری برای روسای کشورهای مسلمان دلسوزانه نصیحت کردند و فرمودند که نصیحت ما به شما این است که به ولایت اسلام برگردین و تحت ولایت الله قرار بگیریید و تحت ولایت مداری آمریکا قرار نگیرید و آمریکا با طرح استکباری خود کشورها را تحقیر می‌کند.

 

استان همدان

ما شاهد یک فاجعه انسانی در یمن هستیم/مردم برای حفظ امانت انقلاب درمقابل توطئه های دشمن درصحنه باشند

نماز سیاسی عبادی جمعه  در همدان به امامت حجت الاسلام و المسلمین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در این شهر و با حضور پرشور مسلمین و مومنین برگزار شد.

خطیب جمعه همدان در خطبه اول اظهار داشت: فضای مجازی یکی معضلات جامعه امروز است که افراد مغرض، فاسد، دشمن و یا فریب خورده هرگونه دروغ و خیانت را مطرح کرده و افکار مردم را پریشان می کنند و با اعتقادات مردم بازی میکنند.

وی تصریح کرد: آیه 60 سوره لقمان در مورد این گروه صدق میکند و خداوند تبارک و تعالی در این آیه میفرماید؛  کسانیکه شایعه میسازند و ذهن مردم را مسموم میکنند و باعث ناامیدی مردم از دین می شوند به عذابی خوارکننده دچار خواهند شد.
وی افزود: دشمن پس از شکست در جنگ سخت وارد میدان جنگ نرم شده است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  در این خصوص فرمودند خطر جنگ نرم بیشتر از خطر جنگ سخت است.
خطیب جمعه همدان به مردم هشدار داد و بیان داشت: تبلیغات زهرآگین دشمن بر روی افکار عمومی جامعه تاثیر میگذارد.
وی تصریح کرد: مشکلات اخیر جامعه از قبیل گرانی ها و قیمت دلار و سکه  کار فضای مجازی و جنگ نرم بوده است.

 
حجت الاسلام و المسلمین محمدی در دومین خطبه نماز سیاسی عبادی جمعه بیان داشت: آل سعود در کشور یمن از انواع جنایت ها فروگذار نکرده و ما شاهد یک فاجعه انسانی در یمن هستیم تا جائیکه یک خبرنگار را در این کشور تکه تکه کردند و آل سعود سعی دارد ثابت کند ولیعهد این کشور در این کار شیطانی نقش نداشته است اما به فضل الهی آل سعود دچار ذلت شده و چهره کریه آنها در کل جهان و حتی کشورهای عربی نمایان شده است .

امام جمعه نهاوند:حفظ وحدت و تبعیت از رهبر معظم انقلاب تحریم های دشمن را بی اثر می کند

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی مغیثی در خطبه های این هفته نماز جمعه نهاوند گفت: دشمنان حربه تکفیر را برای ضربه زدن به اسلام به کار برده است و این موضوع ساخته امریکا و غربی است و شیعه و سنی را به قتل می رسانند و به اسم اسلام دست به جنایت می زنند.

وی اظهار داشت: ایران اسلامی پرچمدار وحدت در دنیای اسلام است که طبق فرموده قران و پیامبر است.

امام جمعه نهاوند افزود: امروز دشمن می خواهد ما دست از مقاومت و ایستادگی برداریم و در مقابل دشمن مسلمانان ذلت بپذیریم ولی این با استراتژی انقلاب اسلامی  تعارض دارد چون ما اجازه نمی دهیم دشمنان بر ما مسلط شوند.

وی بیان داشت: دشمن در طول این سالها با برنامه های مختلف سعی داشته است تا مردم را از مقاومت ناامید کند و نسبت به انقلاب بد بین کند ولی مردم همیشه در صحنه بودند و دشمنان را نا امید کردند.

مغیثی در بخش دیگری از خطبه هااشاره کرد و گفت: مقامات امریکایی در حالی که خودشان تروریست هستند و حامیان تروریستها در منطقه هستند ولی ملت ایران را تروریست می خوانند در حالی که دنیا می داند امریکایی ها تروریست هستند.

وی گفت: در مقابل تروریستها و حامیان آمریکا  فقط باید مقاومت کرد چون محور مقاومت در طول این سالها طعم شکست را بارها به صهیونیستها چشانده است.

امام جمعه نهاوند اظهار داشت: تحریمهای جدید آمریکا چیز جدیدی نیست چون ما از اول انقلاب تحریم بودیم و درهمین دوران تحریم بود که پیشرفتهای زیادی کردیم و این تحریمها را نیز با حفظ وحدت و اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب با موفقیت پشت سر گذاشتیم.


امام جمعه رزن:

امام جمعه موقت رزن با بیان اینکه برخی مسئولین آدرس غلط به جوانان می دهند گفت:یگیوند موسیقی غذای روح است.شما روح را میشناسید؟روح را فقط خدا میشناسید.همه ی کانالها و شبکه ها قابل اطمینان نیستند.

 

حجت الاسلام حمزه پور اضافه کرد:شهید مدرس در مقابل ظلم انگلستان ایستاد و از رضاخان قلدر نترسید.

نمایندگان مردم چه خوب است که اینچنین باشد.منافع مردم را به منافع شخصی و منافع حزب و گروه ترجیح دهند.

وی اضافه نمود:بارها و بارها ثابت شده است که مردم ایران در مقابل ظلم ایستادگی میکنند.

حمزه پور گفت:میرزاکوچک خان .رئیس علی دلواری و مدرسه‌ای نشان داده اند که ایرانیان در مقابل ظلم خواهند ایستاد.

وی تاکید کرد:تاریخ ثابت کرده است که اگر مردم بصیرت نداشته باشند امام معصوم هم نمی تواند کاری انجام دهد.

یک جوان بخت برگشته میخواهد ازدواج کند نه می تواند ازدواج کند نه می تواند طلا بخرد.

سوال ایجاد شده است که آیا دولت می تواند این مشکلات را حل کند و نمیکند؟

وای به روزی که مردم به این نتیجه برسید.
در تمام چهل سال گذشته تمام مدیران را مردم انتخاب کرده اند.

امام جمعه بهار:

امام جمعه شهر بهار در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر بهار گفت: عدالت اسلامی مهمترین اصل در ایجاد وحدت در امت اسلامی است و اگر عدالت اجرا شود میتوان به مستحکم تر شدن وحدت امت اسلامی امیدوار بود.

حجت الاسلام حاتم نیا همچنین با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج مستضعفین یادگار بنیانگذار جمهوری اسلامی است و بسیجیان در همه دوره ها نشان دادند که پای نظام ایستاده و برای حفظ نظام تلاش می کنند.

امام جمعه قهاوند:

بسیج محوراجتماعی است برمحورروح الله
حجت الاسلام والمسلمین حاج حسین محققی در خطبه‌های نماز جمعه قهاوند گفت: بسیج وبسیجی اگر می خواهد شجره طیبه بماند و به سرنوشت تشکل های درطول تاریخ که پوسیدگی وازهم پاشیدگی است نشود بایدذمهم ترین شاخصه بسیج یعنی ولایتمداری وتبعیت محض ازرهبری رادرخودتقویت وتعمیق نماید.

وی بیان داشت :بسیج برای موفقیت خود نیازمند دوبال معنویت ومبارزه بانفس و حضور درجبهه مبارزه سخت ونیمه سخت ونرم بادشمن می باشد‌

امام جمعه شهر قهاوند افزود: خداوند اگرصداقت صاحبان روحیه بسیجی را در داشتن این دوبال ومطیع محض بودن ببیند آنان رابه قنیطره وباب المندب می رساند.
ان الله یدافع عن الذین آمنوا
درطول تاریخ نمی توان امتی رامثال زدکه انقلابی الهی نمایدو انقلابش راتبدیل به حکومت ونظام نماید

وی افزود ؛واین نظام راعلیرغم انواع جنگ های اقتصادی ونظامی وفرهنگی ورسانه ای بی سابقه به بلوغ وچهل سالگی برساند.

حجت الاسلام محققی بیان کرد :   بدون که سرسوزنی ارمواضع وشعارهاوآرمانهایش پاپس بکشداین امکان نداردجزبه دفاع خدای متعال ازآن امت رهبری عزیزفرمودند:یک جنگ تحمیلی اقتصادی وسیاسی وامنیتی علیه مادرجریان است شمانمی توانیددراین جنگ بی تفاوت باشید
وی گفت : امروز مسئولیت معلم ودانش آموزفقط درس دادن ودرس خواندن نیست مسئولیت کارمند فقط کار اداری نیست
فرمودند:فردنخبه نبایددرفضای تخصص خودش غرق بشود

وی گفت ؛همه بایدنسبت به سرنوشت انقلاب وکشوراحساس تکلیف نموده وبرای حفظ امانت انقلاب درمقابل توطئه های دشمن درصحنه باشند.

 

استان آذربایحان غربی

 آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در سراسر شهرستانها و بخشهای آذربایجان غربی برگزار و ائمه جمعه مطالبی را درباره مباحث روز مطرح کردند که به شرح ذیل است:

منتخبین مردم در مجلس شخصیت نمایندگی را حفظ کنند/ ۱۶ آذر به‌عنوان روز استکبارستیزی گرامی داشته شود نه مجلس لهو و لعب!

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی درخطبه های نماز جمعه این هفته ارومیه، اظهار داشت: رفتار نمایندگان مجلس باید از آیت الله مدرس تاسی گیرد و در شان ملت ایران باشد.

وی، افزود: نمایندگان مجلس با تصویب صحیح قوانین کشوری و الگو قرار دادن رفتار و منش آیت الله مدرس اقتدار کشور را به جهانیان نشان دهند.

امام جمعه ارومیه، گفت: اعضای مجلس شورای اسلامی درک کنند که آیینه تمام نمای جامعه خود در دنیا هستند و باید تلاش کنند عزت خود و کشورشان را حفظ کنند.

وی، با اشاره به اینکه هفته وحدت اقتدار جمهوری اسلامی ایران را به جهانیان نشان داد، بیان داشت: با حفظ وحدت داخلی و پیروی از فرمایشات رهبر انقلاب اقتدار مسلمانان مستحکم تر می شود.

حجت الاسلام قریشی، اضافه کرد: مسوولان با اتحاد در کنار مردم باسند و در این صورت است که می توان بر تمام امور مالک شد و حکومت کرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۶ آذر نماد استکبارستیزی است، تاکید کرد: مدیران و روسای دانشگاه ها اجازه ندهند ۱۶ آذر به جای استکبار ستیزی به مجلس لهو لعب تبدیل شود زیرا این خواسته دشمن است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، افزود: دانشجویان انقلابی باید این سنگر را به نوعی حفظ کنند و اجازه دخالت به سایرین ندهند.

وی، با اشاره به اینکه فروشندگان انصاف را در خرید و فروش مراعات کنند، گفت: بزرگترین ثواب، ثواب انصاف است و بی انصافی فرد را بیچاره می کند و مسولان کنترل کنند تا مردم در جامعه تحت فشار قرار نگیرند.

حجت الاسلام قریشی،همچنین با اشاره به اینکه هفته بسیج نشان دهنده اقتدار این ارتش مردمی بود، خاطرنشان کرد: از مسوولان این بخش که برنامه های هفته بسیج را با اقتدار برگزار کردند تشکر و قدردانی می کنم.

مجلسیان باید مدرس گونه باشند/ جلوی بدعت ها و سنت های غلط در امر ازدواج گرفته شود

حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به عوامل سقوط و انحطاط جامعه، اظهار کرد: طبق دستورات قرآن و دستورات معصومین(ع)، اگرعوامل انحطاط در جامعه وجود نداشته باشند، آن جامعه به سمت شکوفایی و توسعه و پیشرفت حرکت می کند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه ظلم یکی از عوامل سقوط و انحطاط جامعه است، افزود: اگر در جامعه ای به مردم ظلم شود و حق مردم خورده شود و یا به مردم توهین شود، آن جامعه متلاشی می شود.

وی با اشاره به گروه بازی و با بیان اینکه وقتی برخی مسئولان استانی و کشوری به شهر می آیند، شهر را به هم می ریزند، گفت: ما در شهر مشکلی نداریم، مگر اینکه از استان و یا کشور می آیند و اختلاف ایجاد می کنند و تخم نفاق را در شهر پخش می کنند و می روند.

حسن زاده تصریح کرد: مسئولین ما تلاش می کنند اما متاسفانه برخی می آیند و در شهر نفاق ایجاد می کنند.

وی جهل را دیگر عامل سقوط و انحطاط یک جامعه برشمرد، گفت: جهل یعنی اینکه به جای دستورات قرآن و اهل بیت(ع)، دست به دامن دعانویس ها شوی و دنباله رو دین نباشی.

حسن زاده با اشاره به اینکه ترک امر به معروف و نهی از منکر از دیگر عوامل سقوط یک جامعه است، تصریح کرد: در اسلام ” به من چه” جایی ندارد و همه باید در زمینه امر به معروف و نهی از منکر احساس وظیفه کنند.

وی هم چنین تفرقه و اختلاف را از عوامل اصلی سقوط و انحطاط یک جامعه عنوان کرد و افزود: هر جا تفرقه و اختلاف باشد، آن جامعه به سمت انحطاط کشیده می شود.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه قبل از انقلاب اسلامی در جامعه بی عدالتی و ظلم وجود داشت، اظهار کرد: امروز به برکت انقلاب اسلامی در حکومت اسلامی که در راس آن ولی فقیه قرار دارد، زندگی می کنیم  و به اعتراف دشمنان نیز بصیرترین، آگاه ترین و شجاع و باهوش ترین رهبر دنیا را داریم که توطئه دشمنان را خنثی می کنند و لذا ما وظیفه داریم یار و یاور رهبری باشیم.

حسن زاده فساد جنسی را دیگر عامل انحطاط برشمرد و گفت: اگر ترک نماز و شهوت رانی در جامعه ترویج شود، در آن صورت جامعه به سمت انحطاط کشیده می شود و همه وظیفه داریم تا جلوی فساد را با استفاده از ابزارآلاتی مانند ماهواره و شبکه های اجتماعی نیز ترویج می شوند؛ گرفت.

وی هم چنین به روز مجلس اشاره و با بیان اینکه مجلسیان باید مدرس گونه باشند، تصریح کرد: مجلس اگر می خواهد از حق مدرس دفاع کند، باید اندیشه سید حسن مدرس را داشته باشد که همواره و حتی علی رغم تهدیدات مالی و جانی، از حق دفاع می کرد.

خطیب نماز جمعه میاندوآب هم چنین بر لزوم سرمایه گذاری و حمایت از سرمایه گذاران و تحت پوشش بیمه قرار گرفتن همه افراد جامعه تاکید کرد.

امام جمعه میاندوآب با تاکید بر اینکه باید ازدواج آسان در جامعه ترویج شود و از سنت های غلط در امر ازدواج در جامعه خودداری شود، اظهار کرد: طبیعت ازدواج، معامله نیست بلکه زندگی است و تعیین مهریه سنگین یکی از بدعت ها و سنت های غلط است که مهر جاهلی بود و جامعه را به سمت جامعه جاهلی می کشاند.

وی جهازیه سنگین را از دیگر سنت های غلط برشمرد و گفت: تجملات و سفره ها و خرید و تالار آنچنانی از دیگر سنت های غلط ازدواج است.

حسن زاده با تاکید بر اینکه باید در فضای مجازی برای جلوگیری از بدعت ها و سنت های غلط نوشت، افزود: کسانی که در فضای مجازی لجن پراکنی می کنند، به جای این مطالب از بدعت های غلط و سنت های غلط در جامعه و امر ازدواج بنویسند.

امام جمعه میاندوآب با بیان اینکه دستور دین را باید در جامعه جاری ساخت و جلوی فرهنگ های غلط را گرفت، تصریح کرد: مهریه سنگین و جهازیه آنچنانی سبب ماندگاری نمی شود.

وی با اشاره به اینکه عده ای دائم از گرانی می گویند ولی تشریفات و تجملات و اسراف را ول نمی کنند، اظهار کرد: چشم و هم چشمی و برخی بدعت های غلط مانند شیربها، مهریه و جهازیه زیاد، هتل های پرخرج، خرید چله و اعیاد مختلف و سیسمونی بعد از ازدواج سبب مشکلاتی برای جوانان و خانواده ها شده و باید همه وظیفه دارند تا جلوی این بدعت های غلط در جامعه را بگیرند.

حسن زاده با اشاره به برپایی جشن طلاق و عناوینی مانند نامزدی در جامعه، افزود: نامزدی یک سنت غلط بوده و طلاق نیز منفورترین حلال است و باید جلوی افزایش آن گرفته شود.

وی در پایان از ناحیه مقاومت بسیج، فرمانداری و مسئولان شهرستانی در برگزاری مراسمات هفته بسیج و هفته وحدت و نیز نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در امر حضور در مراسم گرامیداشت روز بسیج و هفته وحدت و برگزاری شورای اداری شهرستان در دفتر امام جمعه تقدیر و تشکر کرد.

 شهید مدرس الگوی نمایندگان مجلس باشد

حجت‌الاسلام سید رضی موسوی شکوری ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خوی با شمردن ویژگی‌های حضرت معصومه (س) اظهار داشت: ولایت مداری، ارزش‌دهی به شیعیان، عبادت و بندگی از جمله ویژگی‌های برجسته حضرت معصومه(س) بوده که باید مسلمانان و پیروان اهل‌بیت الگوی خویش قرار بدهند.

وی افزود: سه امام بزرگوار یعنی امام صادق(ع)، امام رضا(ع) و امام جواد(ع) در ارتباط با فضایل حضرت معصومه(س) روایت نقل فرموده‌ و پاداش زیارت ایشان در قم را بهشت وعده داده‌اند.

 امام‌جمعه خوی با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس به‌وسیله سفاکان رضاخان پهلوی تصریح کرد: آیت‌الله مدرس دارای ویژگی‌هایی از قبیل حراست و پاسداری از جایگاه نمایندگی و وکالت مردم، مبارزه عملی با توطئه انگلستان که سیاست و دیانت از هم جدا است، زندگی ساده و بدون پیرایه، تأکید بر مصرف تولیدات و کالاهای داخلی بود که باید امروز برای نمایندگان مجلس الگو و معیار باشد.

 باید وحدت و یکدلی خود را حفظ کرد

ماموستا عباس احمدی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه بوکان با تاکید بر وحدت روزافزون مسلمانان اظهار کرد: هم اکنون استکبار جهانی و در راس آن آمریکا درصدد بر هم زدن و ایجاد اختلاف بین کشورهای اسلامی و مسلمانان است.

وی تصریح کرد: در شرایط کنونی پیروان مذاهب اسلامی باید وحدت و یکدلی خود را حفظ کرده تا در برابر استکبار جهانی به پیروزی نهایی برسند.

امام جمعه بوکان در ادامه با اشاره به اخلاق و صفات و ویژگی‌های نبی‌مکرم اسلام(ص) بیان کرد: براساس آیات قرآن کریم رسول خدا(ص) اسوه حسنه بود و بنابراین اگر از این اسوه حسنه الگوبرداری شود، سبب سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه اسلام دین قتل و شمشیر و خشونت نیست افزود: دین مبین اسلام دین آرامش، غم‌خواری و همدلی است.

نمایندگان مردم شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند/ در جنگ نرم، هنر باید میدان دار باشد

حجت الاسلام والمسلمین وحید طالبی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه پلدشت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی، گفت: رژیم صهیونیستی چندین سال پیش ۳۳ روز در مقابل حزب الله توانست بایستد و سپس شکست خرد و رفته رفته این زمان کاهش یافته و هفته گذشته بعد از ۲ روز شکست را پذیرفت که نشان از افول قدرت این رژیم دارد.

وی تصریح کرد: هرچقدر ابعاد و گستره مقاومت بیشر شود سرعت دستیابی به پیروزی نیز افزایش می یابد.

وی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با هنرمندان و سریال سازان اظهار کرد: دشمن جنگ نرم همه جانبه ای را آغاز کرده است و این غیر قابل انکار است، هنرمندان و اصحاب رسانه در این زمینه حکم نیروهای مسلح را دارند.

امام جمعه پلدشت افزود: برخی ها این موضوع را انکار می کنند یا با دشمن همراه می شوند که غیر قابل پذیرش است.

به گفته وی سخنرانی و نگارش از فرهنگ ایرانی، خانواده ایرانی و حرکت های باشکوه کافی نبوده و باید هنر میدان دار باشد.

طالبی گفت: جایگاه فیلم و سریال بسیار برجسته است و باید در سریال ها به موضوعات ملی پرداخته شده و عظمت، اقتدار و شایستگی ملی را با زبان هنر بیان کرد.

وی تصریح کرد: انکار جنگ نرم درواقع همراهی با دشمن است زیرا این کار غفلت و سستی ایجاد می کند، باید فکر چاره ای بود.

وی اظهار کرد: تفکرات و جریان های انحرافی تمام تلاش خود را بکار گرفته اند تا این اتحاد صورت نگیرد ولی به لطف تلاش جمهوری اسلامی ایران نقشه های دشمنان نقش برآب شده است.

خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به نفوذ جمهوری اسلامی ایران در بین کشور ها افزود: گردهمایی بزرگ اندیشمندان اسلامی در کنفرانس هفته گذشته تهران در این شرایط حساس کنونی نشان از نفوذ کشورمان در بین جوامع اسلامی است.

به گفته وی عامل اصلی تفرقه در بین کشور ها، استعمار، استکبار جهانی و اقدامات رژیم صهیونیستی است.

طالبی با اشاره به عوامل وحدت مسلمان گفت: حفظ احترام مسلمانان، افزایش آگاهی و بصیرت مردم، احترام به اعتقادات همدیگر، تهیه منشور و سند وحدت مذاهب اسلامی که مورد تایید همه علما و روشنفکران باشد گوشه ای از عوامل وحدت است.

وی تصریح کرد: جوان مشکل نیست بلکه راه حل است و در تمام امورات و مسائل کشور باید از این نیروهای مومن و متعهد استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه اهانت ترامپ به ملت ایران ناشی از شکست نقشه های استکبار است، اظهار کرد: اظهارات ترامپ ناشی از این است که این دولت همواره در جنگ علیه دیگر کشورها بوده یا از تروریست ها حمایت کرده است.

امام جمعه پلدشت افزود: آمریکا در مرحله اول نقشه های خود که ناشی از تلاش برای صفر رساندن فروش نفت ایران بود ناکام ماند و در مرحله دوم تلاش می کرد که تلاطم های بازار ارز را به خود نسبت دهد و به لطف خداوند همه فهمیدند که این تلاطم ها دارای متغییر های داخلی بود.

خطیب نماز جمعه پلدشت با اشاره به ۱۰ آذرماه سالروز شهادت شهید مدرس افزود: امروزه لازم است نمایندگان ملت ایران همچون شهید مدرس با بصیرت گام برداشته و از معامله با دشمن پرهیز کنند.

به گفته وی خوش بینی وسازش با غرب یکی از بزرگترین خطرهایی است که راه نفوذ را برای دشمن باز می کند.

 

استان کهگیلویه و بویر احمد

 

آیا نمایندگان مجلس سوگند روز اول کارشان را به یاد دارند؟/سلاح تزویر آل سعود نیز در برابر اقتدار نظام جمهوری اسلامی کارساز نبود

حجت الاسلام موسوی اعظم در خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته یاسوج ضمن دعوت مردم به رعایت تقوای الهی گفت: تقوایی که دارای  ارزش و اهمیت و بار معنوی است که خداوند داستان قیامت را برای مردم بیان می کند و می فرماید در قیامت چهره هایی در حالت خاری و سر افکندگی مشاهده می شوند که نتیجه  زندگی دنیوی بوده است که اوامر الهی را نادیده میگرفتند زحمت نشان بی اجر زجر کشیدگان بی پاداش هرچه بوده در دنیا بوده و برای آخرت آنها چیزی را در بر نداشته است.

 


وی بیان کرد: زحمت کسانی هستند که در این دنیا فقط دنبال دنیا بودند شاید نماز بخوانند اما چون زکات نداده اند نمازشان قبول نیست، حق کارگر که زحمت کشیده است حقشان را نمی دهند، زمین دیگری را غصب می کنند، در آن دنیا حساب و کتاب است، حق یتیم، خواهر، برادر، همسر این ها مسایلی هستند که ممکن است زیر پا بگذاریم و در آخرت حسرت بخوریم این ها با صورت وارد جهنم می شوند.

 


حجت الاسلام موسوی اعظم تصریح کرد: غذایی که در آن دنیا نصیب این افراد می شود بد مزه ترین غذاست و بوی تعفن می دهند ک به آنها خورانده می شود نه حالت چاقی و نه سیری به این افراد دست داده می شود این حقارت در مقابل کوچک شمردن احکام الهی است.

 


امام جمعه موقت یاسوج ادامه داد: به کوچکی گناه نگاه نکن متوجه باشیم فرمان چه کسی را زیر پا می گذاریم بدون اجازه شریک نمی توانیم در مالش تصرف کنیم، امام زمان می آید قسط و عدل را ایجاد کند  و جامعه مدینه فاضله می شود، وارد خونه مومن می شویم تا اجازه ندهد حق نداریم چیزی را برداریم.

 


حجت الاسلام موسوی اعظم در خطبه های دوم نماز عبادی سیاسی این هفته  با بین اینکه با ارزش ترین انسان ها نزد خداوند با تقوا ترین انسان هاست گفت: فرمایشات رهبر انقلاب یکی بعد از دیگری تحقق پیدا می کند و برای ما روشن می شود این از سنت الهی است کسانی که به دامن شرک توسل پیدا کنند خاری و سرنگونی آنها حتمی است، ال سعود خبیث ثروتش را برای ضربه زدن به ایران هزینه کرد مدتی هر چه نفت داشت با قیمت کم عرضه می کرد که به نزول پول ایران بیانجامد اما به خودش ضربه بیشتری زد و یه مردمش خیانت کرد و نتیجه اش این است که در خیلی از کشورها راهش نمی دهند.

 

وی افزود: این نتیجه ظلمی است که نسبت به مردم یمن و هزینه برای تقویت داعش و نظام های پوشالی که دوره دیده است، این سلاح تزویر آنها نیز  در برابر اقتدار نظام جمهوری اسلامی کارساز نبود، بقیه کشورها یکی بعد از دیگری نسبت به جنایت ها تنفرشان را نشان می دهند.

 


موسوی اعظم گفت: در کنفرانس سران کشورهای اسلامی دانشمندان زیادی در ایران حضور پیدا کردند و این بیداری به وجود آمده و آمریکا اقتداری که فکر می کرد را از دست داده است، سعودی ها از دین و مکتب جدا شدند و به آمریکا توسل کردن  این خاری را به دنبال داشت.

 


وی ادامه داد: فردا مصادف است با شهادت شهیدی که از مجاهدین تراز اول زمان خودش بود و به عنوان ناظر بر رعایت مسائل شرعی یعنی شهید مدرس است، شهیدی که اعتقاد داشت انسان مومن کسی است که دیانت او وی را سیاست زده نکند اما از سیاست نیز جدا نباشد سیاسی باشد اما سیاست همراه با دین باشد.

 


امام جمعه موقت یاسوج گفت: ایا نمایندگان ما به آن سوگندشان که اول شروع کار خوردند یاد می کنند و مانند مدرس خودشان هستند و خدای خودشان، شهید مدرس هیچگاه تسلیم رضا خان نشد.

 


وی گفت: امروز با روز شهادت شهید شیخ مفید مصادف است، وی شاگردان زیادی را تربیت کرد و ابن العلم معرفی شده است بیش از ۳۰۰ جلد کتاب نوشت، هرکس بر علیه امامی کتاب می نوشت از اسلام دفاع می کرد اهل باور و اعتقاد بود شیخ طوسی از شاگردان شیخ مفید است.


حجت الاسلام موسوی اعظم عنوان کرد: اگر شیعه حفظ شده  بخاطر دفاع چنین افرادی بوده است شیخ مفید کسی است که امام زمان با وی در ارتباط بود و گفت به شیعیانم بگو ما شما را فراموش نکرده ایم.

 


امام‌جمعه موقت یاسوج در پایان گفت: همه در سنگر اسلام دفاع کردند همه برای این دین تلاش کردند.

  استان مرکزی   آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تبریک روز نیروی دریایی و تأکید بر ظرفیت‌های موجود در دریا؛ گفت: امروز تجهیزاتی که با تکیه‌بر توان داخلی ساخته می‌شود موجب عزت و سربلندی کشور است و نباید به این‌ها بسنده کنیم و باید با دستیابی به تکنولوژی‌های بیش‌تر به صادرات آن نیز بیندیشیم.

دری نجف‌آبادی ادامه داد: باید فعالیت‌ها و دستاوردها به سمتی رود که در آینده به‌عنوان قدرت منطقه‌ای شکست‌ناپذیر، برای دفاع از قدرت و عظمت اسلام و ایران، مطرح شویم.

وی با تکیه‌بر سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع حاضرین در مجمع تقریب مذاهب تصریح کرد: کشورهای اسلامی باید بدانند که عزت در سایه خداست و نه تحت ولایت شیطان، آل سعود و هم‌پیمانانش بدانند که زیر سایه آمریکا راه به‌جایی نخواهند برد.

نماینده ولی‌فقیه در استان افزایش عزت و قدرت اسلام و مسلمانان را هدف جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: جمهوری اسلامی با هیچ‌یک از همسایگان خودسر جنگ ندارد اما این را باید بدانند از مسئله قدس کوتاه نخواهیم آمد.

حفظ وحدت و یکپارچگی لازمه عبور از شرایط موجود است

وی ضمن تأکید بر تبعات تحریم‌ها و تلاش دشمن برای تفرقه‌افکنی در کشور اظهار کرد: ملت با هوشیاری و حفظ وحدت و یکپارچگی تلاش‌های دشمن را بی‌نتیجه می‌گذارد و کشور را از این شرایط عبور خواهد داد.

دری نجف‌آبادی تشریح کرد: در اقتصاد یک وظیفه‌ای مردم‌دارند و یک وظیفه دولتی‌ها و مسئولین، وظیفه مردم اهمیت دادن به تولید در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی و خدماتی است که باید زنجیره‌های تولید به دست مردم انجام گیرد.

وی لازمه پیشرفت کشور را تولید دانست و افزود: کارخانه‌های ما باید از مونتاژکاری فاصله بگیرند و تولید را از صفر شروع کنند تا گرفتاری‌هایی که دشمنان با تحریم برای کشور ایجاد می‌کنند بی‌اثر شود و نیازمند قطعات و مواد اولیه آن‌ها نباشیم.

امام‌جمعه اراک ضمن اشاره به فعالیت‌های مفید شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد: مشکل با میز نشینی حل نخواهد شد و دانشگاه‌ها باید افرادی مولد و تجربه آموخته را راهی جامعه کنند تا بتوانیم روی پای خودمان بایستیم و در این حوزه‌ها وابستگی نداشته باشیم.

وی بابیان اینکه امید باید با تلاش همراه شود ادامه داد: امروز باید فرهنگ کار، تولید و افزایش بهره‌وری را در جامعه جدی بگیریم.

بازی‌های سیاسی بلای امروز کشور

دری نجف‌آبادی ضمن گرامیداشت روز مجلس تصریح کرد: انتظار داریم مجلسی‌ها در شرایط امروز کشور و در بودجه ۹۸ با تلاش و توجه به مصلحت جامعه هزینه‌ها را بر مردم تحمیل نکنند و برنامه را در راستای حمایت از اقشار ضعیف و همچنین حمایت از تولید تنظیم نمایند.

وی مبارزه با قاچاق، جلوگیری از واردات بی‌رویه، جلوگیری از خروج ارز و توجه به تولید ملی را از نمایندگان خواستار شد و افزود: مجلس وظیفه دارد که به پول‌هایی که به بخش‌های مختلف ازجمله اشتغال خصوصاً اشتغال روستایی اختصاص داده است نظارت دقیق و کافی را داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان بلای امروز کشور را بازی‌های سیاسی دانست و عنوان کرد: نمایندگان از سیاسی‌کاری دوری کرده و با تکیه‌بر وحدت کلمه، سلامت در کار و توجه به مصالح عمومی جامعه فعالیت‌های خود را ادامه دهند.

استان چهارمحال و بختیاری

نمایندگان مجلس از  سیاسی‌بازی و منفعت‌طلبی فردی خودداری کنند/نمایندگان با زندگى و منش اشرافى، زمان‌ قانون‌گذاری همین تفکر را دنبال مى‌‏کنند

 نماز عبادی سیاسی جمعه در چهارمحال و بختیاری با حضور باشکوه نمازگزاران این استان برگزار شد. ائمه جمعه این استان ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی و بیان مسائل دینی، به طرح مشکلات استان پرداخته و به سالروز تصویب قانون اساسی اشاره و وظایف نمایندگان مجلس را برشمردند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری:نمایندگان مجلس از سیاسی‌بازی و منفعت‌طلبی فردی خودداری کنند

 

حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد اظهار کرد: در روز دوازدهم آذرماه قانون اساسی که یکی از دستاوردهای مهم انقلاب است به تصویب رسید.

وی با تاکید بر لزوم مطابقت قوانین تصویب شده در مجلس شورای اسلامی با قانون اساسی کشور ادامه داد: مجلس شورای اسلامی باید شجاع باشد و در این راه از شهید مدرس به‌عنوان الگو تبعیت نماید.

امام جمعه شهرکرد تاکید کرد: ولایت دینی و منافع ملت دو فاکتور مهمی هستند که باید نمایندگان مجلس به آن توجه کنند، و توجه به این دو فاکتور است که زمینه خدمت به مردم را فراهم می‌سازد.

نکونام خاطرنشان کرد: لازم است سیاسی‌بازی و منفعت‌طلبی فردی از بین برود و در این راستا باید نمایندگان از پیگیری منافع افراد خاصی که به آن‌ها رای دادند خودداری کنند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری به هفتم آذرماه  روز نیروی دریایی اشاره و یادآور شد: این نیرو با تجهیزات فنی، مدرن و به‌روز توان مقابله با دشمن را دارد و از مجموعه‌های توانمند نظام است.

وی اضافه کرد: نیروی دریایی بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ کیلومتر از مرزهای کشور را صیانت می‌کند و امنیت را در آن‌ها برقرار کرده است و مهم‌ترین اقدام این نیرو ایجاد امنیت در تجارت است.

نکونام خضوع و تقوا عامل رستگاری دانست و تاکید کرد: هرچه در پیشگاه خداوند و احکام دین خاضع باشیم به رستگاری نزدیک‌تر هستیم.

 

امام‌جمعه فارسان:نمایندگان با زندگى و منش اشرافى، زمان‌ قانون‌گذاری همین تفکر را دنبال مى‌‏کنند

 

حجت اسلام محسن ملک پور امام‌جمعه فارسان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر فارسان اظهار کرد: یکى از ویژگى‌هاى مهم و کلیدى شهید مدرس که باعث مى‏‌شد بتواند على‏‌رغم اقلیت بودن، با صداى رسا حرف حق خود را بیان و در عمل دنبال کند، شجاعت وى بود.

وی بیان کرد: امروز نمایندگان مجلس با چنین فضایى روبه‏‌رو هستند. دشمن با رسانه‏ هاى متعدد و متنوعى که در اختیار دارد سعى در مرعوب کردن افراد دارد، علیه آن‏ها فضاسازى و جنجال مى‏‌کند و عده‌ای در داخل کشور نیز از سر ناآگاهی و حتى برخى معدود هم آگاهانه و همراه با دشمن، به افراد انقلابى و شجاع برچسب مى‌‏زنند و علیه آن‏ها جوسازى مى‏‌کنند و درواقع سعى دارند هزینه انقلابى بودن را بالا ببر‌ند.

وی اظهار داشت: در این میدان، کسى مرعوب نمى ‏شود که متکى به منبع لایزال قدرت باشد. نماینده مؤمن، عزت و ذلت را از آن خدا مى‏ داند و هجمه و جنجال دشمن‌ روی او تأثیر نمى ‏گذارد. آن روى سکه تهدید، تطمیع است. نماینده‏اى که با تکیه‌ بر ایمان، اهل مرعوب شدن نیست، تطمیع هم نمى ‏شود، تقوا مانع تطمیع است.

این مجلس است که با قوانین، براى کشور ریل‌گذاری می ‏کند

وی به جایگاه نماینده اشاره داشت و گفت: جایگاه نمایندگى حساس و زمینه براى تطمیع فراوان است. نماینده طراز انقلاب اسلامى در نطق و رأی خود، مصالح و منافع مردم و کشور را در نظر مى‏ گیرد و آن را فداى منافع شخصى و جناحى نمى‏ کند. مرعوب تهدید و مجذوب تطمیع دشمن شدن براى هرکسی خطرناک است، اما براى نماینده مجلس فاجعه‌بار است. یک نمونه از عواقب آن در مجلس ششم و همزمان با مذاکرات هسته‏ اى در آن مقطع با سه کشور اروپایى رخ داد. و طرح دادند به نفع دشمن همان‌گونه که امام راحل فرمودند: مجلس در رأس امور است. چرا؟ چون این مجلس است که با قوانین، براى کشور ریل‌گذاری مى‏‌کند.

 ملک پور افزود: مجلس نقشى در امور اجرایى کشور ندارد اما دستگاه‏هاى اجرایى باید بر اساس قوانین عمل کنند و مرجع این قانون‌گذاری مجلس است. جایگاه مجلس منحصر به قانون‌گذاری نیست و نظارت بر اجراى قوانین و دستگاه‏هاى اجرایى نیز در حوزه اختیارات و وظایف مجلس است. شأن و جایگاه مجلس به‏عنوان رأس امور کشور، وابسته به نوع عملکرد خود مجلس است.

وی اظهار داشت: نماینده‏اىی که صدها میلیون تومان و حتى گاهى میلیاردى هزینه مى‏ کند تا وارد مجلس شود، در دوره مسؤولیت خود بیش از آن‏که به فکر انجام وظایف و مأموریت‌های خود باشد، به فکر جبران آن هزینه ‏هاى کلانى است که انجام داده است.

ملک پور بیان داشت: ساده زیستى براى مسؤولین کشور حسن و زینت نیست بلکه از واجبات است و ریشه در اعتقادات دینى ما دارد. موضوع خیلى مهم این است که جهت قانون به کدام سمت باشد. به نفع ثروتمندان و مرفهین باشد یا از اقشار ضعیف مردم حمایت کند.

وی افزود: آن نماینده‏اى که زندگى و منش اشرافى دارد، مسلم است که موقع قانون‌گذاری و رأی دادن به طرح‏ها و لوایح هم همین تفکر و روش را دنبال مى‏کند که براى کشور سم است. رأی‌دهندگان و سازوکارهای قانونى باید به شکلى عمل کنند که خروجى آن نمایندگان ساده‌زیست و ضد اشرافیت باشد. شفافیت و نظارت قانونى بر مخارج تبلیغات نامزدهاى انتخاباتى یکى از اصلى‏ترین راهکارهاى ساختارى در این زمینه است که باید هرچه زودتر مدون، مصوب و اجرایى شود.

 

امام جمعه شهر اردل:نماینده مجلس نماینده جناح های سیاسی و باندهای قدرت نیست/ دانشگاه علوم پزشکی به وعده هایش عمل کند

 

حجت الاسلام مهرداد بهرامی امام جمعه شهر اردل در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل ضمن دعوت خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار داشت: اولین مرتبه قرب به خدا ایمان به خداست و شرط لازم برای قرب به خدا و رسیدن به کمال، وارد شدن در عالم ایمان است.

وی افزود: بعد از پیدایش ایمان، هر اندازه انسان وابستگی و فقر وجودی خود را بهتر و روشنتر دریابد و در سایه علم و عمل، این معرفت او، به دریافت قلبی تبدیل شود به همان اندازه به درگاه رحمت الهی نزدیکتر و به ذات اقدس او مقرب‌تر خواهد شد؛ در این صورت است که در می‌یابد که با خدا همه چیز و بی خدا هیچ.

نماینده مجلس نماینده جناح های سیاسی و باندهای قدرت نیست/ دانشگاه علوم پزشکی به وعده هایش عمل کند

امام جمعه شهر اردل در بخش دیگر خطبه های نماز جمعه این هفته شهر اردل با گرامیداشت ۱۰ آذرماه سالروز شهادت آیت الله سید حسن مدرس و روز مجلس گف:شهید سید حسن مدرس الگوی نهضت اسلامی ملت بزرگ ایران است و ۱۰آذرماه سالروز شهادت سید حسن مدرس است که مدرس نماد نماینده واقعی و مظهر استقلال طلبی و آزادی خواهی است.

بهرامی افزود: فریاد رسای این آزاده در فضای تاریک و ظلمانی دیکتاتوری حکومت رضاخانی طنین‌انداز بود، یکی از علل موفقیت شهید مدرس در برابر استبداد رضاخان، بی‌اعتنایی به نظام فریبنده دنیا بود و او هرگز از منصب نماینده به دنبال جمع‌آوری مال و ثروت نبود.

وی تصریح کرد : شهید سید حسن مدرس وامدار کسی نبود نماینده واقعی مردم بود که اعتقاد به آمیختگی دین و سیاست داشت و می گفت دیانت ما عین سیاست ماست و سیاست ما عین دیانت ماست ،مدرس شجاع بود وبه مردم عشق می ورزید خود را نوکر مردم می دانست و در مجلس گفت، "تمام این مقامات که از سلسله های مختلف هستند شاه، رییس الوزرا، پارلمان و... تمام این ها نوکر مردم هستند".

خطیب نماز جمعه شهر اردل خطاب به نمایندگان مجلس گفت: جایگاه مجلس در نظام اسلامی بسیار مهم است بسیاری از مشکلات کشور ناشی از مجالس ناکارآمد و وضع قوانین نادرست و به نفع طبقات ثروتمند وجریانات سیاسی و با نفوذ است.

حجت الاسلام بهرامی افزود: نماینده مجلس نماینده جناح های سیاسی و باندهای قدرت نیست، دخالت کردن امور اجرائی یکی از رویه های غلط نمایندگان می باشد و اینها برا جامعه آسیب زا است.

وی با بیان اینکه شهید مدرس الگوی بسیارخوبی برای مجلس ما است اظهار کرد: نمایندگان محترم مجلس کمی خودشان را به ویژگیهای مدرس نزدیک کنند.

امام جمعه شهر اردل به مناسبت ۱۲ آذر روز قانون اساسی اشاره کرد و افزود:چند نمونه از ویژگی های قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران، نظامی است که بر پایه ایمان به خدای یکتا وحی، عدل خدا، امامت و رهبری، کرامت و ارزش والای انسانی پایه گذاری شده است.

وی ادامه داد: ولایت فقیه از جمله قوانین برجسته و ویژگی مهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که در اصل ۵۷ می گوید قوای حاکم در جمهوری اسلامی ایران عبارتنداز قوه مجریه ،قوه مقننه ،قوه قضاییه که زیر نظر ولایت فقیه امر امامت بر طبق اصول آینده این قانون اعمال می گردد.

حجت الاسلام بهرامی در پایان به مطالبات اخیر مردم شهرستان اردل و وعده های دانشگاه علوم پزشکی در این خصوص اشاره کرد و گفت: انشاء الله مسئولان دانشگاه علوم پزشکی پیگیر مطالبات مردم اردل باشند و قول هایی که قرار بود تا آذر ماه در بیماستان امام رضا(ع) شهرستان اردل محقق شود را عملی کنند.

وی افزود برخی خواسته های مردم شهرستان اردل از دانشگاه علوم پزشکی شروع به کار بخش رادیولوژی وسونوگرافی، اکو، متخصص قلب، اطفال و زنان، بوده که این داشگاه قول مساعد دادند و امیدواریم به زودی تحقق پیدا کنند.

 

استان سمنان

نمایندگان منش شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند

آیت الله سید محمد شاهچراغی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در خطبه های عبادی و سیاسی این هفته با اشاره به نصیحت مقام معظم رهبری به حکام اسلامی گفت:  حکام اسلامی که پشت به خدا و رو به تابوت کرده اید به ولایت الله بازگردید.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در ادامه افزود: مرتجع عرب برای نزدیک شدن به آمریکا و اسراییل مسابقه گذاشته اند.

وی با بیان اینکه ولایت آمریکا برایتان کار ساز نیست، اظهار کرد: اسرائیل و آمریکا نتوانسته اند دولت خود را نگه دارند و شکست خورده اند پس نمی توانند منجی دیگران باشند.

شاهچراغی خطاب به بن سلمان گفت: سلطنت با کفر دوام پیدا می کند اما با ظلم بقا نخواهد یافت.

امام جمعه سمنان تصریح کرد: آل سعود به زودی دچار سرنوست صدام و شاه ایران خواهد شد.

وی با اشاره به در آستانه قرار داشتن روز مجلس از عملکرد نمایندگان استان در مجلس تشکر کرد و گفت: نمایندگان در مجلس زحمت می کشند و سر و صداهایی دارند.

شاهچراغی با تاکید براینکه نمایندگانی مدرسی می خواهیم، اظهار کرد: نماینده ها باید شهید مدرس را الگوی خود قرار دهند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بیانات رهبر کبیر انقلاب درخصوص اینکه مجلس عصاره ملت است، گفت: ملت استکبار ستیز و مقاوم هستند و شعار مرگ بر آمریکا شعار همیشگی شان است.

وی با توجه به مشکلات اقتصادی در سطح کشور بیان کرد: نمایندگان مجلس در آتش گرانی می سوزند ولی دم نمی زنند.

امام جمعه سمنان با انتقاد از عدم پیگیری مسئولان درخصوص گرانی افزود: قوای سه گانه که گزارش می دهید، یک بار بگویید که تصمیمی برای حل مشکل گرانی ها گرفته اید.

شاهچراغی تصریح کرد: مجلس به تنهایی نمی تواند مشکل گرانی را حل کند باید قوای مجریه و قضاییه هم در حل این مشکل کمک کنند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سفر ریاست جمهور و همراهانش در هفته آتی گفت: روحانی از آنجایی که صاحبخانه می باشد اما الان مهمان است پس مردم مهمان نوازی کنید.

وی از برگزاری اجلاسیه نماز در روز چهارشنبه هفته آتی خبر داد و افزود: حجت الاسلام و المسلمین روحانی سخنران اجلاسیه نماز در سمنان است.

شاهچراغی در خاتمه خاطر نشان کرد: امیدواریم که این سفر ریاست جمهوری برکاتی را برای استان داشته باشد.

 

استان مازندران

آمریکا و استکبار جهانی جرات تجاوز و تهدید به ایران اسلامی را ندارند

آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری اظهار کرد: فرهنگ ولایی و شهادت طلبی جوانان ایرانی به کشورهای منطقه سرایت کرده تا جایی که با دست خالی در مقابل ستمگران و زیاده‌خواهان ایستاده‌اند.


وی از وحدت به عنوان اصل و اساس اسلام یاد کرد و افزود: فقدان این اصل مهم در برخی از کشورهای اسلامی موجب تعدی و تجاوز زورگویان و چپاولگران شده است.

امام جمعه ساری تصریح کرد: عربستان سعودی به رغم ادعای اسلامی بودن دست در دست استکبار جهانی و صهیونیست غاصب نهاده و ناجوانمردانه بر کشور یمن می‌تازند.

این مسؤول از حملات وحشیانه به یمن اظهار تاسف کرد و گفت: جنایات آل‌سعود و همکاری با نظام صهیونیستی که آرزوی نابودی اسلام را در سر می‌پروراند بدون پاسخ نخواهد ماند.

طبرسی اضافه کرد: عاقبت صدام حسین، محمد رضا شاه، حسنی مبارک و غیره باید برای کسانی که دل به آمریکا بسته‌اند باید درس عبرتی باشد و بدانند که دوستی با شیطان بزرگ سرانجام خوبی ندارد.

وی خداوند و ولایت فقیه را بهترین پناهگاه در مقابل ستمگران دانست و افزود: ایران اسلامی با رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب و مردم خداجو امروز به حدی از اقتدار و عظمت رسیده که آمریکا و همپیمانانش جرات هیچگونه تجاوز و تهدید به این خاک مقدس را ندارند.

امام جمعه ساری تحریم‌ها و تهدیدها را ناشی از ضعف و زبونی آمریکا دانست و ادامه داد: امروزه حتی بیشتر همپیمانانش حق را به ایران اسلامی داده و نسبت به سیاست‌های ابلهانه دونالد ترامپ انتقاد دارند.

این مسؤول از تمام نیروهای مسلح قدردانی کرد و افزود: ارتش اسلامی و مومن به ولایت همراه سپاه و بسیج آماده دفاع از خاک و ارزش‌های دینی هستند.

طبرسی گفت: دشمنان پس از 40 سال فتنه‌توزی باید بفهمند که تهاجم فرهنگی، تحریم اقتصادی و تهدید و ارعاب در اراده مردم ولایی ایران اسلامی تاثیری ندارد.

 

استان خراسان رضوی

ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه خراسان رضوی به گزافه گویی‌های ترامپ و تحریم‌ها ظالمانه آمریکا علیه ایران پرداخته شد و شیوه مدیریتی شهید مدرس برای نماز گزاران تشریح و تبیین گردید.

مشروح خطبه‌های نماز جمعه‌های خراسان رضوی به شرح ذیل است:

افرادی که دم از سازش با آمریکا می‌زنند از سلاخان آمریکایی در منطقه بدتر هستند

 آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد اظهار کرد: در طول تاریخ به مدت چند قرن، جز ستم به امت اسلام چیز دیگری حاکم نبود، در حکومت بنی‌امیه و بنی‌عباس حاکم به امت اسلام جور بود درواقع مولا اینجا یک حقیقت را می‌خواهند به‌عنوان حقیقت کلی به ما اعلام کنند در امت اسلام علی ستیزی سرآغاز یک جریان باطل است که حاکمیت جور است مردمی که از علی برگردند دیگر روی عدل را نمی‌بینند و امنیت و آرامش و استقلال احساس نخواهند کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: مسؤولان ما نباید به لبخند اروپایی‌ها راضی بشوند و به نشست دور میز آن‌ها دل‌خوش کنند، چون اروپا هم دستیار آمریکا است‌؛ آمریکا اگر به ماندن ایران در برجام مطمئن نبود به‌ سادگی از برجام خارج نمی‌شد و درست نیست که مجلس و دولت و مسؤولان که متولیان خون شهدا هستند دنباله‌رو عوامل اطمینان‌ بخش آمریکا باشند.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه روزی که رئیس‌جمهور آمریکا گفت برجام توافق بدی است، عده‌ای از مسئولان اشتباه کردند و به مردم گفتند اگر برجام به نفع غرب بود این حرف زده نمی‌شد، گفت: مسئولان گفتند پس برجام به ضرر آمریکا است درصورتی‌که معنای حرف ترامپ این بود که برجام توافق ناقصی برای آمریکا است‌.

 

امام جمعه مشهد افزود: ترامپ به دولت قبلی آمریکا گفت زمانی که ایرانی‌ها در مذاکرات به این میزان سخاوتمندانه برخورد کردند و خودشان هسته‌ای‌شان را نابود کردند نباید به همین میزان اکتفا می‌کردید بلکه باید قرارداد گسترده‌تری می‌بستید؛ وی اعلام کرده بود که پی گیر بستن توافقی با ایران است تا ۶ مسئله‌ی حفظ محدودیت‌های هسته‌ای حتی بعد از مدت برجام، بازرسی از مراکز نظامی ایران، از بین بردن قدرت موشکی ایران، کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران و براندازی مقاومت‌های حزب‌الله، انصار الله و حماس و قطع ارتباط این محور‌ها با ایران، اجرای حقوق بشر به این معنا که همه جریان‌های مخرب و اغتشاش‌گر در ایران آزاد باشند و محدود کردن توان سایبری ایران و به‌طورکلی قراردادی که تمام قدرت و اقتدار ایران را از بین ببرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه کسانی که می‌گویند مانعی ندارد با آمریکا سازش کنیم، این‌ها نسبت به انقلاب از یزید و معاویه بالاتر و از سلاخان آمریکایی در منطقه بدتر هستند، گفت:  جهان امروز به‌صورت یک دهکده درآمده و نمی‌شود اطراف یک کشور دیوار کشید و ارتباط با دنیای بیرون را قطع کرد و آن چیزی که امروز برای امت ما و مسئولان ما ضروری است موقعیت‌شناسی و دریافت جایگاه بین‌المللی کشور در جهان است.

 

وی اظهار کرد: بایستی به جهان کفر و استکبار به سرکردگی آمریکا که دشمن ما است توجه شود، نهال انقلاب اکنون بعد از ۴۰ سال در سرسبزترین حالت خودش است و دشمن ما ضعیف‌تر از همیشه است که گمان می‌کرد می‌تواند با برگرداندن تحریم‌ها نظام و مردم را مستأصل کند و مردم را علیه نظام بشوراند.

 

آیت الله علم الهدی بیان کرد: نمایندگان مجلس و دولتمردان ما باید مدرس وار حرکت کنند، نه اینکه رئیس‌جمهور در همایش وحدت اسلامی آن‌طور مقتدرانه صحبت می‌کنند اما بعضی از مسئولان همکار با گفتن حرف‌هایی در مورد پول‌شویی کد برای تحریم به دشمن بدهند یا در مصاحبه با یورو نیوز بگویند حقوقشان از ۳هزار دلار به هفت‌صد دلار رسیده و این‌طور نشان بدهند که تحریم‌ها اثرگذار بوده است، این ناهماهنگی یا ناآگاهی‌ها نباید بین مسئولان وجود داشته باشد.

امام جمعه بجستان: آمریکا یک سابقه از خودش که باعث صلح و امنیت در منطقه شد رو کند

حجت الاسلام حسین وحیدی امام جمعه شهرستان بجستان در خطبه های نماز جمعه این هفته و بعد از دعوت مومنان به تقوای الهی به نقش شیطان و شیاطین در زندگی بشر پرداخت و اظهار کرد:  اگر به روند افول اسرائیلی ها را نگاهی بیاندازیم خواهیم دید که چند سال قبل بعد از ۳۳ روز اسراییل از حزب الله شکست خورد، دوسال بعد در مقابل فلسطینی ها ۲۲ روز توان  جنگیدن داشت و در جنگ بعد اسراییل در مقابل فلسطینی ها در ۸ روز شکست خورد و اما در هفته پیش در مقابل همان فلسطین دو شبه شکست خورد، مسیر نابودی اسرائیل نمایان شده است، و با این شکست دو روزه بهم ریختگی در بین سیاسون اسرائیل مشهود شد،  وزیر جنگ کنار زد و کابینه اسراییل شکست خورد.

 

وی امریکا و اسرائیل را محور شرارت در منطقه دانست و اذعان کرد: محصول مقاومت مسلمانان امروز انزوا و شکست اسرائیلی هاست. سخنان ترامپ در هفته گذشته واقعا برای ما ایرانی ها جای تامل داشت، بالاخص ان دسته ای که امریکا را منجی مشکلات ایران میدانند و این دفعه صریحا کل ملت ایران را تروریسم دانست و همین این ادعا ها در حالی است که امریکا  ۹۳ درصد از عمرش در حال جنگ بوده است.

 

امام جمعه بجستان به تمدن نداشته امریکا پرداخت و تصریح کرد: سابقه تمدن امریکا کجاست؟  این کشور در هفده ساله اخیر ۵۰۰ هزار نفر کشته است و از هر تروریسم منطقه آشکارا و پنهان حمایت کرده است حال چطور به خودش اجازه میدهد ملت بزرگ با عظت و متمدن ایران را ترورسیم خطاب کند، این کشور( امریکا)  حمایت از طالبان، القاعده، داعش، جبهه النصره، آل سعود در حمله به مردم بیگناه یمن و... را در پرونده  دارد و با این حمایتها افراد بی گناه زیادی کشته شده است. امریکا یک سابقه از خودش رو کنند که باعث صلح و امنیت در منطقه ای شده باشد.

 

حجت الاسلام وحیدی در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در جمع اهالی هنر پرداخت و عنوان کرد: اهالی فرهنگ به محضر مقام معظم رهبری رسیدند و سه ساعت صحبت کردند در این نشست پیام رهبری به اهالی فرهنگ اعلام شد و ایشان  تجلیل کردند از هنرمندان   و گفتند  من میدانیم سخن گفتن و نوشتن موثر است و باید هنرمندان در وسط میدان باشند گاه میبینید کار کوچک یک هنرمند از منبر یک روحانی تاثیر گذار تر است.

 

وی ادامه داد: قصه حضرت مریم (س) اگر به تصویر کشیده شود نه تنها جهان اسلام  بلکه تمام دنیا مینشیند پای این فیلم. جنگ امروز جنگ نرم است و دین و ارزشها، فرهنگ ها و رفتار شما مورد تهاجم است. به گفته خود امریکایی ها؛  سه گروه به سراغ امریکا امده با جنگ تیز  روسیه، چین و‌ایران، اما گفتند ما باید با جنگ نرم به سراغ این کشور ها بریم و این خود گویای قدرت بیشتر جنگ نرم است.

 

امام جمعه بجستان به سریالی آمریکایی پرداخت و از تاثیرات این سریال بر سبک زندگی گفت و گفت: سریالی امریکایی ها ساخته اند و نشان دادند که چگونه یک سریال میتواند زندگی مردم را زیرورو کند و در سریالی دیگر مسلمانان را متهم کردند به استفاده از بمب اتم و جوری نشان دادند که اسلام به دنبال نابودی دنیا هست و جالب است کشوری این فیلم را میسازد که خودش چند صد کلاهک هسته ای دارد.

 

وی به شگردها در جنگ نرم پرداخت و اذعان کرد: در جنگ نرم عظمت خانواده ها، مقاومت انقلابیون، اعتقادات و... مورد هجوم قرار میگیرد، تحریم اقتصادی یک نوع جنگ نرم است و مردم را میخواد ناراضی کنند.  داعش جنگ سخت است و درون این جنگ سخت جنگ نرم است که داعشی با قاشق و چنگال در حال جنگ است و با این تصور که اگر کشته شود ظهر با پیامبر هم‌سفره میشود.

 

حجت الاسلام وحید خاطرنشان کرد:  جنگ نرم میدان جنگ با دشمن نامرئی است و نباید در  این میدان از دشمن غافل شد و یا غافلگیر شوی،  قصه وحدت نیز جنگ‌نرم است وهابیت و امریکا به دنبال تفرقه هستند و با تشکیلات به سراغ شما می آیند.

 

امام‌جمعه سرخس:شهید مدرس الگوی مبارزه با انحراف و فساد بود/ کار و فعالیت بهترین تبلیغ برای یک نماینده مجلس است

حجت‌الاسلام محمد بختیاری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سرخس با اشاره به اینکه تقوا الهی، روحیه مقاومت و ایستادگی در مقابل دشمنان را تقویت می‌کند، اظهار کرد: در مبارزه با باطل معیار تعداد اندک نیست؛ شاه همه چیز داشت اما خدا را نداشت و شکست خورد، اما امام راحل (ره) با وجود یاران اندکش، چون خدا را داشت پیروز شد.

 

امام‌جمعه سرخس منشأ پیروزی اخیر رزمندگان فلسطینی در مقابل رژیم صهیونیستی را روحیه مقاومت، صبر و ایستادگی دانست و افزود: هرجایی مقاومت و ایستادگی باشد، پیروزی به دنبال آن می‌آید.

 

وی به دیدار رهبر معظم انقلاب با هنرمندان اشاره و تصریح کرد: در جنگ نرم، حملات دشمن بسیار پیچیده‌تر از جنگ سخت است، بنابراین در این عرصه هنرمندان ما باید تولیداتی داشته باشند که در ابتدا مسائل دینی در آن رعایت شده و دوم سبک زندگی اسلامی را ترویج کند.

 

حجت‌الاسلام بختیاری بیان داشت: سریالی و فیلمی که با پول نظام اسلامی ساخته می‌شود، نباید اهداف دشمن را عملی کند و همان کاری را بکند که دشمن به دنبال آن است.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه امروز جنگ نرم در اذهان جوانان ما نفوذ کرده است، افزود: در تهاجم نرم و فرهنگی علما، نخبگان، مسئولان و جوانان ما رسالت ویژه‌ای دارند.

 

امام‌جمعه سرخس اضافه کرد: علمای ما باید ابعاد جنگ را تبیین کنند، نخبگان باید با کار کارشناسی راهکار و راه‌حل بدهند، مجلس ما باید قانون کاملی را در این زمینه به تصویب برساند و قوه مجریه آن را به‌طور کامل اجرایی کند و در نهایت قوه قضاییه با کسانی که به دنبال اخلال در فرهنگ و دین ما هستند، برخورد کند.

 

وی در ادامه به دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله مدرس و روز مجلس اشاره و خاطرنشان کرد: شهید مدرس الگوی مبارزه با ظلم، انحراف و فساد بود و برای دفاع از اسلام و دفاع از حقوق ملت لحظه‌ای سکوت نکردند.

 

حجت‌الاسلام بختیاری اظهار داشت: برجسته‌ترین اندیشه سیاسی شهید مدرس، اندیشه عدم جدایی دین از سیاست بود؛ یعنی کارشناسان و اندیشمندان در سیاست ورود کنند و در آنجا از ارزش‌ها و باورهای دینی دفاع کنند.

 

خطیب نماز جمعه سرخس با تأکید بر اینکه الگوی نمایندگان ما باید شهید مدرس باشد، عنوان کرد: شهید مدرس شجاعت داشت و همین شجاعتش موجب شد هیچ تهدید، تحریم و تطمیعی نتواند بر او اثر بگذارد.

 

امام‌جمعه سرخس تصریح کرد: نماینده در تراز جمهوری اسلامی فقط با خدا معامله می‌کند و ساده زیستی باید از ویژگی‌های او باشد.

 

وی بیان کرد: نمانده مجلس کارشناسی، منطقی و عقلی بحث می‌کند و از حقوق ملت دفاع می‌کند و تمامی هم‌وغم او حل مشکلات کشور و حوزه انتخابیه‌اش است.

 

حجت‌الاسلام بختیاری در پایان با اشاره به اینکه تمامی حرکات نمایندگان مجلس به‌صورت دقیق توسط مردم رصد می‌شود، گفت: بهترین تبلیغ برای یک نماینده مجلس، کار و فعالیت او است.

 

امام جمعه درگز:اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی دو لبه قیچی هستند که باید هر دو طرد شوند

 حجت الاسلام محمدحسین ایروانی، امام جمعه درگز در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن توصیه نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی اظهار کرد: تقوا بهترین سرمایه و مایه خیر و عاقبت بخیری برای انسان است.

 

وی افزود: مقام شفاعتی که خداوند در روز قیامت به پیامبر خود عنایت می فرماید از جمله مصادیق رافت و رحمت الهی است که برای همه محبین اهل بیت علیهم السلام مایه امید است؛ این نویدهای رحمت و امید، انسان را بر آن می دارد که چنین خدایی را معصیت نکند.

 

امام جمعه درگز گفت: در روایت آمده است که انسان ایمانش کامل نمی شود مگر اینکه حفظ آبروی انسان ها را از خدای خویش آموخته باشد؛ پوشاندن گناه زمینه آمرزش و مغفرت است و انسان وظیفه دارد تا 70 گناه کبیره برادر مومن خود را بپوشاند.

 

حجت الاسلام ایروانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مهمانان کنفرانس مذاهب اسلامی تشریح کرد: ثمره مقاومت و پایداری، دستیابی به اقتدار جبهه مقاومت بوده و هست؛ هیچ گاه سازش با دشمنان ما را به اقتدار نرسانده بلکه مقاومت رمز پیروزی و پیشرفت است.

 

وی توطئه دشمنان را از جمله موارد عدم پیروزی پیروان مذاهب اسلامی در موضوع وحدت دانست و تاکید کرد: رژیم صهیونیستی و آمریکا به دنبال این هستند که با ایجاد اختلاف بین قومیتها و مذاهب، حکومت خود را گسترده کرده و از این اختلاف به نفع خود بهره برداری کنند؛ اسلام آمریکایی و شیعه انگلیسی دو لبه قیچی هستند که در خدمت منافع رژیم صهیونیستی بوده و هر دو باید طرد شوند.

 

امام جمعه درگز تصریح کرد: ترامپ احمق با متهم کردن ملت ایران به تروریست بودن، بار دیگر بلاهت و نفهمی خود را در عرصه بین المللی به نمایش گذاشت؛ طبق آمارهای رسمی، آمریکا 93 درصد حیات خود را در جنگ گذرانده است و تنها در 17 سال اخیر  500 هزار نفر قربانی سیاست جنگ طلبانه آمریکا شده اند، این چنین نظامی برای سرپوش گذاشتن به جنایت های خود، دیگر ملت ها را متهم می کند به تروریست بودن.

 

حجت الاسلام ایروانی با اشاره مجدد بر موضوع تونل الله اکبر اظهار کرد: خدمات و زحمات مسئولین را کسی انکار نمی کند، اما در بحث تونل و جاده ای که قریب به یک سال است تعطیل شده، پیگیری ها جدی و به اندازه کافی نبوده است؛ مساله به این مهمی باید به طور جدی تر در دست پیگیری قرار گیرد.

 

وی عدم کمک به راه اندازی پروژه تونل را ظلم دولت به مردم دانست و تصریح کرد: اگر بناست از جاده درگز برای ترانزیت استفاده شود و درامد میلیاردی آن به دولت برسد، چرا باید هزینه ها، کشته ها و نگرانی های آن را مردم درگز متحمل شوند؟ چرا دولت از این درامد میلیاردی به نفع مردم استفاده نمی کند؟

 

امام جمعه درگز در واکنش به شکایت مسئولین از برخی اصحاب رسانه شهرستان گفت: مسئولین از مطالبه گری و نقد منصفانه مردم به خصوص جوانان و صاحبان رسانه نگرانی و واهمه ای نداشته باشند؛ این نظام متعلق به مردم است، ما در این نظام رئیس نداریم، همه مسئول و نوکر مردم هستند.

 

حجت الاسلام ایروانی تاکید کرد: مطالبه گری حق مردم، جوانها و اصحاب رسانه است؛ اگر فردی از کم کاری برخی مسئولین انتقاد کرد، شایسته نیست او را به اداره اطلاعات ببرند؛ البته اصحاب رسانه هم دقت کنند که مطالبه گری به حق آنها تبدیل به توهین و افترا نشود.

 

وی در پایان با بیان اینکه مطالبه گری مردم تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت خاطر نشان کرد: باید معلوم شود تکلیف دولت بیخیال در ارتباط با این موضوع چیست و چرا بدهی خود را به پیمانکار پرداخت نمی کند؟ تا مشکل این جاده حل نشود هیچ گونه سرمایه گذاری در شهرستان درگز قابل توجیه نیست؛ این جاده یک موضوع حیاتی است برای رشد اقتصادی و فرهنگی شهرستان.

 

خطیب جمعه خلیل آباد:شهید مدرس پرچم‌دار مبارزه با استکبار در کشور بود

حجت الاسلام ناهیدی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه شهرستان خلیل آباد با اشاره به شهادت آیت الله مدرس، اظهار داشت: مدرس قهرمان مبارزه با استکبار و ظالمان و جباران است.

وی با اشاره به اینکه فداکاری های مدرس با پیروزی انقلاب به ثمر رسید، خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب نیز به ابعاد شخصیتی آیت الله مدرس توجه ویژه ای شده است ولی هنوز جای کار دارد.

خطیب جمعه خلیل آباد با بیان اینکه مدرس در حالی پرچم مبارزه با استکبار را در دست گرفت که اوج نفوذ قدرت های استکباری در کشور بود، تصریح کرد: برجسته ترین اندیشه سیاسی آیت الله مدرس را می توان اندیشه سیاست از دین را عنوان کرد که فرمودند دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ما است.

 

تکدی گری باعث ترویج دروغ در جامعه می شود

وی در ادامه با اشاره به معضلات تکدی گری (گدایی) و راه های مقابله با آن در فرهنگ اسلامی، اذعان کرد: در بسیاری از مساجد که برای انجام وظایف دینی مراجعه می کنیم با افراد مختلفی مواجه می شویم که در قالب فقرا طلب نیاز می کنند.

ناهیدی با بیان اینکه این افراد به دو دسته متکدیان غنی و دارا و نیازمند و محروم تقسیم بندی می شوند، اظهار کرد: با دسته اول باید با راه های علمی و عقلایی مواجهه شد و با دسته دوم که محروم هستند موظف به کمک هستیم که در آموزه های دینی به آن اشاره شده است.

 

تکدی گری از سمت اسلام تحریم شده است

وی کمک فکری و مشورتی به افراد ناتوان در پیدا کردن کار و هدایت به مراکز مربوطه نیز از جمله راه های مقابله با تکدی گری دانست و عنوان کرد: آگاه کردن مردم با مضررات تکدی گری نیز از جمله راه های مقابله با تکدی گری است.

امام جمعه خلیل آباد با تاکید بر اینکه تکدی گری از سمت اسلام تحریم شده است و به هیچ عنوان اجازه نمی دهد که یک فرد مسلمان دست نیاز به سمت همنوع خود دراز کند، تشریح کرد: متکدیان به جای اینکه سرباز جامعه باشند تبدیل به سربار جامعه می شوند.

وی با اشاره به اینکه تکدی گری باعث ترویج دروغ و فساد اخلاقی، اجتماعی و ... و سرقت و قتل در جامعه می شود، ابراز کرد: مراجع تقلید نیز عنوان داشته اند که اگر فرد متکدی به آن پول نیاز نداشته باشد تکدی گری حرام است و باید آن را به صاحبان برگرداند.

 

مرکز نیکوکاری مسجد جامع خلیل آباد راه اندازی می شود

حجت الاسلام ناهیدی با بیان اینکه باید ریشه های تکدی گری را پیدا کرد، افزود: نبود اشتغال و نداشتن کار، فقر مادی، پیری و از کار افتادگی، معلولیت، اعتیاد، مهاجرت از روستا به شهر، ضعف حاکم بر جامعه و.. نیز از جمله ریشه های تکدی گری است.

وی همچنین ادامه داد: توجه مسئولان به محروم طبق آخرین قانون سال 77 باید مورد توجه قرار گیرد که متاسفانه عزم سازمان های مربوطه در رفع تکدی گری قابل قبول نیست، تامین مایحتاج مردم محروم برعهده دولت است.

خطیب جمعه خلیل آباد در پایان خاطرنشان کرد: مرکز نیکوکاری در مسجد جامع راه اندازی شده و در چند روز آینده افتتاح می شود و مردم می تواند نذورات خود را به این موسسه تحویل دهند.

 

استان گیلان

اراده و مقاومت مردم سایه شوم جنگ را از سر ایران برداشت نه برجام بی فرجام/ گرانی ها ناشی از ضعف مدیریت

 آیت‌الله رسول فلاحتی در نماز جمعه این هفته شهر رشت در مصلی امام خمینی (ره) با اشاره به تأثیر رزق و روزی حلال در زندگی انسان اظهار کرد: لقمه حلال اثر ژرفی در زندگی انسان دارد و مردان و زنانی که کسب لقمه حلال  را سرلوحه خود قرار می‌دهند، فرزندانی صالح را  تحویل جامعه می‌دهند.

وی افزود: کسی که می‌خواهد با عبادت به مدارج عالی و غایت  انسان برسد باید از مجرای لقمه حلال عبور کند.

امام جمعه رشت با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت میرزا کوچک خان جنگلی، اظهار کرد: آوازه نام میرزا کوچک خان جنگلی در دنیا طنین‌انداز است چراکه او از شخصیت‌های مهم و تأثیر گزار تاریخ ایران است.

وی با اشاره به ارادت امام خمینی (ره) نسبت به میرزا کوچک جنگلی گفت: رهبر کبیر انقلاب اسلامی هم شیفته ویژگی‌های برجسته میرزا کوچک بود چراکه  هردو شخصیت برجسته،  در برابر سلطه جهانی خم به ابرو نیاورده و استقامت پیشه می‌کردند.

 

امام جمعه رشت با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله مدرس، افزود: نمایندگان مجلس باید همچون آیت‌الله مدرس در برابر قراردادهای ننگین بیگانگان ایستادگی کرده و پایمردی کنند و با تکیه بر آرمان‌های انقلاب از حقوق ملت در تمامی ابعاد داخلی و خارجی دفاع کنند.

 

فلاحتی با تأکید بر اینکه جنگ امروز دشمن، علیه ملت ایران جنگ نرم است تصریح کرد: مبارزه از درون  با شیوه امپراتوری صهیونیسم رسانه‌ای را فاجعه‌بارتر از جنگ سخت است.

وی افزود: امروز آل سعودی که دست‌نشانده سلطه جهانی است  از طریق مجاری جنگ نرم به جنگ ملت‌ها می‌رود.

امام جمعه رشت با تأکید بر اینکه مسئله نفوذ یکی از مسائل غیرقابل‌انکار پیش روی کشور ماست گفت: آن دسته از افرادی که به فرزندان انقلاب اسلامی برچسب تندرو میزنند بدانند که این نیز از  پروژه‌های دشمن است.

وی در ادامه با اشاره به سخنان رهبر انقلاب، گفت: دفاع از خانواده ایرانی فقط با سخنرانی نیست بلکه هنر باید در دفاع از خانواده و ارزش‌های ایرانی و اسلامی میدان‌دار باشد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه فیلم‌های ملی و ارزشی ایران انسان‌ساز است گفت: خارجی‌ها فیلم‌های انسان‌ساز نمی‌خواهند بلکه دنبال ساخت کشوری  گاو دوش  هستند تا به خواسته‌های خود برسند.

فلاحتی با بیان اینکه ساخت فیلم‌های ارزشی چون شهدای عزیز دفاع مقدس، انقلاب و انگیزه‌های ایمانی ملت مورد تأکید رهبر انقلاب اسلامی است گفت: امروز  فیلم‌سازان ایران  در جریان سخت آزمایشی قرار گرفتند.

 

اراده و مقاومت مردم سایه شوم جنگ را از سر ایران برداشت نه برجام بی فرجام

وی با اشاره به نتیجه بی‌فرجام برجام افزود: چند روز پیش آقای عراقچی خود در رسانه  ملی اعلام کرد که برجام هیچ ثمری برای ما نداشته است.

فلاحتی خطاب به دولتمردان گفت:  دولتمردان! منتظر چه اتفاقی  هستید آیا می‌خواهید اروپاییان هم مانند آمریکا ما را به بازی بگیرند؟

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها در توجیه نتیجه بی‌فرجام برجام می‌گویند که ما ایران را از یک جنگ نجات داده‌ایم  تصریح کرد: آیا حقیقتاً تنها  گفتمان‌های سیاسی بین‌المللی در عرصه میدان می‌تواند جنگ را از ایران دور بدارد؟

امام جمعه رشت این سخن را توهین به شعور مردم ایران دانست و تصریح کرد: اراده و مقاومت مردم سایه شوم جنگ را از سر ایران برداشت.

 

گرانی‌ها  ناشی از ضعف مدیریت‌ها است نه چیز دیگر!

وی تصریح کرد: گرانی‌ها  ناشی از ضعف مدیریت‌ها است نه چیز دیگر لذا با وجود اینکه قیمت ارز و طلا در حال کاهش است اگر نمی‌توانید مسائل اقتصادی را حل کنید حداقل قیمت‌ها را ثابت نگاه داشته و بالا نبرید.‌

 

 امام‌جمعه رشت با اشاره به مشکلات موجود در نظام بیمه‌ای کشور افزود: طرح سلامت که نتوانست مشکلات  بیمه‌ای و درمانی را حل کند و از طرفی بیمه‌ها نیز پاسخگوی نیاز بیماران و جانبازان  نیست لذا با وجود اینکه مسئله بیمه حساس بوده شایسته است مسئولین مربوطه اقدامات لازم را مبذول دارند.

 

استان کرمانشاه 

مسئولان برای مبارزه با جنگ نرم دشمن تصمیمات اساسی اتخاذ کنند/نمایندگان مجلس نباید مرعوب فضاسازی و تبلیغات رسانه ای دشمن شوند

 ائمه جمعه استان کرمانشاه در خطبه‌های امروز نیز پس از توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی به موضوعاتی همچون اشاره کردند که در ادامه مشروح خطبه‌ها را با هم می‌خوانیم:

 

مسئولان برای مبارزه با جنگ نرم دشمن تصمیمات اساسی اتخاذ کنند

آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه با گرامیداشت هفتم آذرماه روز نیروی دریایی اظهار داشت: نیروی دریایی در دفاع مقدس رشادت‌های زیادی را از خود نشان داد و در همان روزهای ابتدایی ضربات مهلکی بر پیکره‌ی صدامیان وارد کرد.

وی با اشاره به لزوم توجه و مبارزه با جنگ نرم دشمن افزود: باید مسئولان به این مهم توجه ویژه داشته باشند و در این زمینه تصمیمات مهم و اساسی برای خنثی کردن جنگ نرم دشمن اتخاذ کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه این موضوع را امری مهم دانست و بیان کرد: امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی بسیار بر مسئله جنگ نرم دشمن تاکید کرده اند و امام راحل در این زمینه فرمود:« فرهنگی که از سوی اجانب به جامعه‌ی ما تحویل می‌دهند از اسلحه‌ی ابرقدرت ها خطرناک‌تر است».

مدرس الگوی مناسبی برای نمایندگان مجلس است

وی با گرامیداشت سالروز شهادت شهید مدرس گفت: این شهید بزرگوار الگو و اسوه برای نمایندگان ما هستند و تا زمانی شهید مدرس در مجلس حضور داشت هیچ قانونی علیه کشور ما به تصویب نرسید.

آیت الله علما همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خدمات امام صادق(ع) در طول امامتشان عنوان کرد: مهم‌ترین خدمات در طول اسلام در دوران امام صادق(ع) و امام باقر(ع) صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در زمان این دو بزرگوار ۵۵ هزار روایت ثبت و ضبط شده است، تصریح کرد: به راستی که به گفته یکی از بزرگان عقل در پذیرش علوم و فنونی که این بزرگواران در دوران امامتشان انتشار داده‌اند متحیر است.

خطیب جمعه کرمانشاه افزود: برخی از صحابه در زمان امام صادق(ع) قریب به 30 هزار حدیث از ایشان نقل کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه علمای بزرگی چون مالک ابن انسل به علم بی نهایت امام صادق علیه السلام اذعان داشته و ایشان را در علوم و فنون مختلف سرآمد همگان می‌دانستند، گفت: بزرگان اهل سنت از علم و کرامت امام صادق(ع) تمجید می کنند.

آیت الله علما اذعان داشت: در زمان هیچ از ائمه معصوم به اندازه امامت امام صادق(ع) و امام باقر(ع) فرهنگ اسلام ترقی نداشت.

 

خوش بینى و سازش با غرب از بزرگترین خطرهایى است که راه سلطه و نفوذ دشمن را فراهم مى‌سازد

حجت الاسلام محمدطه مهری امام جمعه شهرستان اسلام آبادغرب در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به دیدار مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامى با رهبر معظم انقلاب اسلامى اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامى در این دیدار به تشریح و تبیین نظریه مقاومت اسلامى پرداخته و به آثار و نتایج شیرین آن اشاره داشتند.

اما جمعه شهرستان گفت: مقام معظم رهبرى تقویت «جریان مقاومت» را تنها راه مقابله با استکبار و زورگویى قدرت‌هاى ظالم معرفى کرده و با گوشزد کردن وظیفه آحاد مسلمین به‌ ویژه نخبگان در این زمینه فرمودند: «راه نجات این منطقه تقویت بیدارى اسلامى و تقویت حرکت مقاومت اسلامى است. این وظیفه متوجه عموم آحاد ملّت‌هاى مسلمان است؛ به‌خصوص علماى اسلام، روشنفکران، نویسندگان، شعرا، دانشمندان، هنرمندان و نخبگان سیاسى؛ این‌ها موظف و مخاطبند به خطاب دعوت پیامبر اسلام و هدایت اسلامى.

امروز در دنیاى اسلام به‌خصوص در منطقه‌ى غرب آسیا زمینه‌ ى بیدارى اسلامى فراهم است؛ همه باید کمک کنند تا این بیدارى را به ثمر برسانند.»

وی افزود: مقام معظم رهبری با اشاره به پیروزى‌هاى حزب‌ الله لبنان و مردم فلسطین در سال‌هاى اخیر فرمودند: «رژیم صهیونیستى چندین سال پیش، بعد از ۳۳ روز در مقابل حزب‌ الله لبنان شکست خورد، دو سال بعد در مقابل فلسطینى‌ ها، تنها ۲۲ روز دوام آورد که این مدت در جنگ بعدى غزه تبدیل به ۸ روز شد و هفته پیش در مقابل مقاومت فلسطین بعد از ۲ روز شکست را متحمل شد که همه این موارد نشان‌ دهنده ضعف روزافزون رژیم صهیونیستى است.»

بهره مندى معظم له از عدد ۳۳، ۲۲، ۸ و ۲ نشان مى‌دهد که هرچه ابعاد و گستره مقاومت وسیع‌تر شود، سرعت دستیابى به پیروزى هم بیشتر مى‌شود.

وی افزود: دو مسأله مهمى که رهبر معظم انقلاب اسلامى در این دیدار به تبیین آن پرداختند؛ ضرورت و چرایى تقویت جریان مقاومت و چگونگى تقویت این جریان بود.

چرایى تقویت جریان مقاومت‌ نتیجه سیلى خوردن استکبار از جریان مقاومت و بیدارى اسلامى، ضعف روزافزون آمریکا در مقابل مقاومت، تحقیر شدن کشورهاى مخالف جبهه مقاومت‌ و نتیجه درخشان چهل سال مقاومت ملت ایران‌ بود‌‌ و چگونگى تقویت جریان مقاومت از توکل به خداوند متعال‌، افزایش ایمان در کشورهاى جبهه مقاومت‌ و معرفى جمهورى اسلامى به‌عنوان الگوى موفق جبهه مقاومت‌ سرچشمه می گیرد.

امام جمعه شهرستان با اشاره به سالروز شهادت شهید سیدحسن مدرس گفت: شهید مدرس یکى از پنج مجتهد طراز اول ناظر مجلس دوم مشروطه بود و پس از آن نیز ۵ دوره به‌عنوان نماینده در مجلس شوراى ملى آن دوران حضور داشت.

وی گفت: اگرچه مدرس در مجلس همفکر و همراه چندانى نداشت و در اقلیت محض بود؛ اما ویژگى‌هاى فردى خاص این شهید والامقام و مجموعه فعالیت‌هاى برجسته وى به‌ نحوى بود که در تاریخ معاصر ایران ماندگار شد و به‌ همین‌ دلیل روز دهم آذر ماه به نام «روز مجلس» نامگذارى شده است.

وی افزود: آیت‌ الله مدرس مردانه در مقابل ظلم و جور ایستاد و در راه دفاع از اسلام و حقوق ملت به شهادت رسید تا الگویى براى تمامى مبارزان تاریخ به‌ خصوص کسانى باشد که پا به عرصه سیاست گذاشته و قصد دارند به‌ عنوان وکیل ملت و به‌عنوان نماینده واقعى ملت ایران در مجلس جمهورى اسلامى ایفاى نقش کنند.

امام جمعه شهرستان در ادامه افزود: برجسته‌ ترین اندیشه سیاسى شهید مدرس را مى‌توان اندیشه «عدم جدایى دین از سیاست» عنوان نمود. او قاطعانه معتقد بود که وقتى ملت مسلمان و اندیشمندان مسلمان از سیاست فاصله گرفتند، تفکر جدایى دین از سیاست ترویج یافت؛ بنابراین تنها راه نجات از این مشکل اعتقاد نظرى و عملى به ادغام و عینیت دین و سیاست و حضور فقها و اندیشمندان مسلمان در صحنه سیاسى است؛ اندیشه‌ اى که خود بر آن پایبند بود و در راستاى عملى‌نمودن آن «سیاست سلبى و موازنه عدمى» را مطرح کرد.

امام جمعه شهرستان گفت: یکى از ویژگى‌هاى مهم و کلیدى شهید مدرس که باعث مى‌ شد بتواند على‌ رغم اقلیت بودن، با صداى رسا حرف حق خود را بیان و در عمل دنبال کند، شجاعت وى بود.

نماینده مطلوب، مرعوب نیست. فضاى سیاسى، رسانه اى، تهدید، هجمه و فشار روى وى تأثیرى ندارد و باعث عقب نشینى وى از موضع برحق خود نمى‌شود، این ویژگى در حیات و سیره سیاسى شهید مدرس بسیار برجسته بود.

وی در پایان گفت: امروزه لازم است نمایندگان ملت همچون شهید مدرس با بصیرت و شناخت برنامه‌هاى دشمنان نظام اسلامى در راستاى اعتلاى ارزش‌هاى اسلامى و انقلابى گام برداشته و با توجه به مصالح کشور و منافع ملت، از معامله با استعمارگران و دشمنان اسلام و ملت بپرهیزند. خوش بینى و سازش با غرب از بزرگترین خطرهایى است که راه سلطه و نفوذ دشمن را فراهم مى‌سازد.

 

مقاومت اسلامی رمز پیروزی و اقتدار و پیشرفت مسلمانان است / نمایندگان مجلس نباید مرعوب فضاسازی و تبلیغات رسانه ای دشمن شوند

حجت الاسلام جواد فاطمی نسب در خطبه های نمازجمعه این هفته شهرستان بااشاره به دیدار مسئولان نظام و مهمانان کنفرانس وحدت اسلامی بارهبرانقلاب اظهارداشت: رهبرانقلاب دراین دیدار نظریه مقاومت اسلامی را تشریح و به آثار و نتایج شیرین آن برای جهان اسلام اشاره کردند که باعث پیروزی،اقتدار و پیشرفت مسلمانان شده است.


امام جمعه شهرستان سرپل ذهاب بابیان اینکه رهبر انقلاب پیروزی و اقتدار جهان اسلام را حاصل مقاومت و وحدت اسلامی معرفی کردند ادامه داد: پیروزی حزب الله لبنان و مردم فلسطین دربرابر رژیم صهیونیستی در دو جنگ ۳۳ و ۲۳ و ۸روزه از نتایج شیرین مقاومت اسلامی در برابر استکبار است.

وی تصریح کرد: رژیم صهیونیستی در جنگ ۸روز با غزه شکست خورد و در تقابل اخیر نیز بعد از ۲ روز تسلیم مقاومت فلسطینیان گردید که نشان می دهد قدرت مقاومت در حال افزایش و رژیم صهیونیستی در حال ضعف روز افزون است.

خطیب جمعه شهرستان اذعان داشت: گردهمایی بزرگ اندیشمندان اسلامی در کنفرانس وحدت اسلامی فرصتی برای شناسایی موانع وچالشهای مهم در مسیر وحدت مذاهب مختلف اسلامی و همچنین راهها و زمینه های تقویت اتحاد و وحدت اسلامی مسلمانان جهان بود.

فاطمی نسب درادامه با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس وروز مجلس اظهارداشت : شجاعت یکی از ویژگیهای بارز شهید مدرس بود که باعث شد علی رغم در اقلیت بودن بتواند حرف حق را بیان ودر عمل دنبال کند.

وی ادامه داد: تهدیدات مختلف و فشار سیاسی و رسانه ای نتوانست شهید مدرس را مرعوب کند و و هیچ تاثیری روی وی نگذاشت و باعث عقب نشینی ایشان از مواضع حق نگردید و این ویژگی در حیات و سیره این شهید بزرگوار کاملا مشهود و برجسته است.

وی بابیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی امروز نیز با چنین فشارهایی روبرو هستند افزود : دشمن با رسانه های متعدد و متنوع سعی در مرعوب کردن افراد دارد و علیه آنها فضاسازی و جنجال می کند و برخی در داخل بصورت ناآگاهانه و برخی دیگر آگاهانه دراین راه با دشمن همراه شده و به نمایندگان انقلابی و شجاع برچسب زده و علیه آنها جوسازی می کنند.

امام جمعه شهرستان تصریح کرد : در فضاسازی های رسانه ای نماینده ای مرعوب نمی شود که متکی به منبع لایزال الهی باشد نماینده مومن عزت و ذلت را از آن خداوند دانسته و جنجال و تبلیغات رسانه ای دشمن روی او اثر نخواهد گذاشت .

فاطمی نسب بااشاره به سخن امام راحل که مجلس در راس امور است خاطرنشان کرد : مجلس شورای اسلامی با قانونگذاری برای کشور ریل گذاری می کند و هرچند در امور اجرایی کشور نقش ندارد اما مرجع قانونی که دستگاههای اجرایی کشور براساس آن عمل می کنند و همچنین وظیفه نظارت بر حسن اجرای قوانین برعهده مجلس شورای اسلامی است ولذا مجلس در راس امور قرار دارد.

امام جمعه شهرستان درادامه به زلزله ۶/۴ریشتری هفته گذشته در سرپلذهاب اشاره کرد و گفت: نیروهای نظامی و انتظامی و نهادهای خدمات رسان وامدادی بلافاصله بعد از وقوع زلزله به میدان آمده و به امدادرسانی و برقراری امنیت در شهرستان پرداختند که قابل تقدیر است.

وی افزود : مقاوم سازی شورت گرفته توسط بنیاد مسکن در واحدهای مسکونی بازسازی شده باعث شد که خسارتی دراین زلزله براین واحدهای مسکونی احداثی وارد نشود که جادارد از زحمات شبانه روزی بنیاد مسکن تقدیر شود.

امام جمعه شهرستان در خطبه اول نیز به ویژگیهای ایوب پیامبر اشاره کردو گفت: صبر در برابر سختی ها ، شکر گذاری خداوند، توبه بسیار و بنده خوب خداوند از ویژگیهای بارز ایوب پیامبر است که در قرآن کریم به آن اشاره شده و زندگی ایشان درسهای آموزنده ای برای مومنان دارد که باید الگوی مردم قرارگیرد.


استان البرز   نماینده مجلس نباید از فشار‌مخالفان و تهدید رسانه ها بترسد/ آموزش و پرورش به ماجرای دریافت پول زور از دانش آموزان ورود کند   امام جمعه کرج ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه با اشاره به 10 آذر، سالگرد شهادت نماینده انقلابی و استکبار ستیز"آیت الله سیدحسن مدرس"گفت: امروز نماینده ای که از فشارهای مخالفان و تهدیدهای رسانه ها بترسد نمی تواند وظیفه خود را به درستی انجام دهد.

حجت الاسلام حسینی همدانی به لزوم بصیرت افزایی نمایندگان مجلس برای اطلاع از نقشه های دشمن اشاره کرد و افزود: اهل مجلس باید در راستای اعتلای ارزش های اسلام و انقلاب قانون گذاری کرده و اهل معامله با دشمن نباشند در حالی که بعضا تصمیمات آنها ساده اندیشانه است.

وی با اشاره به اینکه یک نماینده انقلابی در مجلس، در نطق، رای و تصمیم گیری ها منافع شخصی و جناحی را بر منافع نظام، مردم و اسلام مقدم نمی داند، اظهار داشت: لابی گری برای ماندن بر مسند و تقویت جناح و حزب، مخالف شان نمایندگان مجلس است و باید شفافیت در مواضع نمایندگی و وکالت مردم از اصول اولیه آنها باشد.

امام جمعه کرج به اخذ پول زور از اولیای برخی مدارس و عدم استفاده از سیستم گرمایشی به بهانه عدم پرداخت وجه توسط دانش آموزان در سطح استان البرز اشاره و تصریح کرد: مدیر کل آموزش و پرورش البرز به این مهم ورود کرده و مسئله را رسیدگی کند.

وی با اشاره به اینکه مردم میز خدمت را جدی بگیرند زیرا مطالبه جدی ما نیز همین است، گفت: مسئولین باید پیش از اعلام ما اعلام آمادگی کرده و پاسخگوی مطالبات مردم باشند.

حجت الاسلام حسینی همدانی با طرح این سوال که آیا برداشتن عکس تنها شهید دانشگاهی در استان و نصب عکس سران فتنه به در و دیوار صحیح است؟، افزود: با توجه به اینکه یکی از ترفندهای دشمن برای دانشگاه ها القای ناامیدی است، مدیران مواظب باشند دانشجویان را ناامید نکرده و آنها را تشویق به مهاجرت نکنند.

وی با تاکید بر اینکه نباید دانشگاه جولانگاه فتنه گران شده و در همایشی دانشجویان تشویق به مهاجرت شوند، اظهار داشت: این موضوع نگران کننده است اما نام دانشگاه را نمی برم.

خطیب جمعه کرج در خاتمه با اشاره به اینکه مخالف ورزش و دوچرخه سواری بانوان نیستم، خاطرنشان داشت: اضافه کرد: دریکی از دانشگاه‌ های استان به دختران اجازه دوچرخه ‌سواری داده شده است لذا باید این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

 

استان خراسان شمالی

تکیه گاهمان خداوند باشد، نه دروازه های غرب/دوری از ولایت خدا موجب ذلت برخی از کشورهای اسلامی شده است

 حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در آیین عبادی و سیاسی روز جمعه، در خطبه نخست خود اظهار کرد: همانطور که قرآن کریم بر حمایت نکردن و همراهی نکردن از ظالمان تاکید کرده است تا موجب تقویت اعمال ظالمانه، ظالمان نشود همچنین امام سجاد ( ع ) نیز در این باره حمایت و کمک به ظالمان را یک آسیب جدی برای جامعه اسلامی دانسته است.

حجت الاسلام یعقوبی در ادامه با این توصیه های قرآن کریم و ائمه، تصریح کرد: در صورتیکه تمامی کشورهای مسلمان این توصیه را در سیاست های خارجی کشور خود ملاک عمل قرار دهند، بسیاری از ظلم های واقع شده در منطقه خاورمیتنه از بین خواهند رفت.

وی همچنین تاکید کرد: تکیه گاه کشورها نیز باید خداوند باشد نه دروازهای غرب.

وی در ادامه افزود: در امر کشورداری و مدیریت این کشور باید استعداد های خود را بالفعل کنیم، نه اینکه بر ابر قدرت ها تکیه کنیم.

حجت الاسلام یعقوبی در بخشی دیگر از سخنرانی خود با تاکید به ادی حق تقوا، بیان کرد: تقوای زبانی، رفتاری، مالی، قضاوتی، داوری، سیاسی و بیت المال از حقوقی هستند که باید ادا شوند.

وی همچنین با توصیه بر اینکه مردم خیرخواه یکدیگر باشند، گفت: مردمی که این صفت را نداشته باشند و یا از سخنان خیرخواهانه دیگران بهره نبرند، در طول زندگی خود خیر نمی بینند.

وی افزود: دین هم گفته است که خیر خواه یکدیگر باشید و علیه یکدیگر توطئه نکنید.

امام جمعه بجنورد در ادامه بیان کرد: امام خمینی ( ره ) در دوره حکومت پهلوی برای مقابله با طاغوت آن دوره، از جنگ مسلحانه استفاده نکرد بلکه با توصیه و نصیحت، حکومت پهلوی را دعوت می کرد که از ظلم بر مردم و ذلت در مقابل ابر قدرت ها دست بر دارد.

وی افزود: امام خمینی ( ره ) از ابتدا بنیان وقوع انقلاب اسلامی را بر پایه نصیحت قرار داد و با نصیحت شروع کرد.

وی همچنین به سخنرانی مقام معظم رهبری در جمع سران دولت های اسلامی در هفته وحدت امسال نیز اشاره کرد و گفت: مقام معظم رهبری در این مراسم به سران دولت های اسلامی نصیحت کرد که بر ولایت الله تکیه کنید و به حمایت های مستکبران اعتماد نکنید، زیرا برای یک کشور اسلامی ننگ است که ذلیل مستکبران باشد.

حجت الاسلام یعقوبی افزود: مستکبران قابل اعتماد نیستند و علت ذلت برخی از کشورهای اسلامی نیز این است که از ولایت خدا فاصله گرفته اند و تدبیر آن است که این کشورها باید خود را به ولایت خدا نزدیک کنند.

وی به سالروز شهادت آیت الله مدرس نیز اشاره کرد و گفت: این شهید اولین شخصی بوده است که واژه سیاست ما عین دیانت و دیانت ما عین سیاست را مطرح کرد و این بیانگر نگاه زیبای این شهید به اسلام بوده است.

وی با یادآوری این مطلب که این شهید، شخصیتی نترس داشت و رها از تعلقات دنیایی بود، تصریح کرد: مردم در زمان انتخابات به شخصیت هایی رای دهند که توان تشخیص مسائل را داشته باشند و از تشرهای آمریکا و غرب نترسند.

امام جمعه بجنورد درهمچنین با اشاره به سالروز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، عنوان کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، مترقی ترین قانون جهان اسلام است که در راس آن، جایگاه ولایت فقیه است همچنین در این قانون، مردم حق رای دارند.

 

خوشبینی و سازش با غرب از بزرگترین راه های نفوذ و سلطه دشمن است

حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده، با بیان این که نماینده مطلوب همچون شهید مدرس، مرعوب نیست، اظهار کرد: فضای سیاسی، رسانه ای، تهدید و فشار بر اعتقادات و فعالیت های نماینده مجلس نباید موثر واقع شود .

امام جمعه شهر آشخانه در خطاب به نمایندگان مجلس و با بیان این که خوشبینی وسازش با غرب از بزرگترین راه های نفوذ و سلطه دشمن است، خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس می بایستی همچون شهید مدرس با بصیرت و شناخت برنامه های در راستای اعتلای ارزش های اسلام و انقلاب قدم بردارند.
وی تصریح کرد: مجلس طراز انقلاب، مجلسی است که با درک درست از موقعیت انقلاب، بتواند با کارآمدی مشکلات مردم را حل و توطئه های دشمن را خنثی کند.
حجت الاسلام و المسلمین احمدزاده با اشاره به نمایندگان در طراز انقلاب اسلامی، گفت: خداباوری، ولایت پذیری، تفکر جهادی، روحیه ضد استکباری، تخصص و تعهد و داشتن مرزبندی روشن با دشمن از شاخصه های نمایندگان رهرو شهید مدرس و در طراز انقلاب اسلامی است.

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۷۴۴۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مهدی فضائلی عضو دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، درباره اهمیت حضور مردم در دور دوم انتخابات مجلس اظهار داشت: انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی از نظر اهمیت تفاوتی با انتخابات دور اول آن ندارد و همه آن مواردی که باعث اهمیت حضور و مشارکت در انتخابات دور اول مجلس بود، در این دوره نیز به همان اندازه تاثیرگذار است.

وی در گفتگو با ایرنا، افزود: مشارکت و حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی به دلیل جایگاه مجلس و نقشی که نمایندگان مردم می‌توانند به واسطه بهبود روند قانونگذاری در کشور و نیز نظارت بهتر و دقیق‌تر بر اجرای قوانین داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است و این موارد در دور دوم انتخابات نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم مانند دور اول انتخابات نمایندگان وجود دارد.

این فعال سیاسی بیان کرد: البته نمایندگان بسیاری از حوزه‌های انتخاباتی در همان دور اول با کسب اکثریت آرا، مشخص شدند اما در تعدادی از حوزه‌ها از جمله در تهران، انتخابات به دور دوم کشیده شد که امید است مردم در این دور از انتخابات نیز مشارکت جدی داشته باشند.

هر چقدر مجلس در امر قانونگذاری بهتر عمل کند دستگاه‌ها مسیر دقیق‌تری خواهند داشت

فضائلی یادآور شد: باید امیدوار باشیم که در شهرهایی که انتخابات مجلس به دور دوم کشیده شده است، مردم انقلابی، فهیم و همیشه در صحنه با درک بالای خود و با اهتمام لازم و مشارکت بالا پای صندوق‌های اخذ رأی حاضر شوند.

وی با اشاره به اینکه مشارکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی از دو بُعد حائز اهمیت است، عنوان کرد: در بُعد اول، این اهمیت مربوط به مجلس شورای اسلامی و جایگاه اصلی آن در حوزه قانونگذاری است که وظیفه تقنین قوانین کشور و ریل‌گذاری را بر عهده دارد و در حقیقت این مجلس است که مسیر اجرایی و آینده کشور را ترسیم می‌کند.

این فعال رسانه‌ای تاکید کرد: بنابراین هر چقدر مجلس شورای اسلامی در امر قانونگذاری بهتر عمل کند و قوانین مصوب آن دقیق‌تر و ناظر بر اولویت‌های کشور باشد، به طور طبیعی می‌توانیم امیدوار باشیم مسیری که دستگاه‌های اجرایی در آینده بر اساس آن قوانین طی می‌کنند، دقیق‌تر و معطوف به اهداف جامعه باشد.

فضائلی گفت: در بُعد دوم، اهمیت مجلس شورای اسلامی به بحث نظارت آن بر اجرای صحیح قوانین بازمی‌گردد که این امر توسط نمایندگان مجلس انجام می‌شود و این نظارت هر چه دقیق‌تر و سالم‌تر انجام شود، می‌تواند در اجرای قوانین و در اینکه دستگاه‌های اجرایی وظایف‌شان را بهتر و دقیق‌تر انجام دهند، بسیار موثر باشد.

قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین در راس وظایف نمایندگان است

وی افزود: البته نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های دیگر هم نقش‌آفرینی دارند اما قانونگذاری و نظارت بر اجرای قوانین، در رأس اموری است که باید در آن نقش‌آفرینی داشته باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر مشارکت مردم در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی یک پیام بسیار مهم به همراه خواهد داشت و آن پیام این است که نشاط اجتماعی و سیاسی در جامعه ایران وجود دارد.

تحلیلگر سیاسی بیان کرد: ابراز و به نمایش گذاشتن این نشاط اجتماعی و سیاسی هم می‌تواند برای مردم ایران و هم برای کسانی که از بیرون مسائل کشور ما را تحلیل می‌کنند و بر اساس آن تحلیل‌ها، تصمیم‌هایی در خصوص نحوه تعامل با جمهوری اسلامی اتخاذ می‌کنند، موثر باشد.

فضائلی یادآورشد: این نشاط اجتماعی و سیاسی می‌تواند یک پیام به همراه داشته باشد و در مقابل کسانی که نگاه منفی به کشور ما داشته و رفتارهای خصمانه از خود بروز می‌دهند، نقش بازدارندگی خواهد داشت.

انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود

فضائلی گفت: مشارکت بالای مردم در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی برای دوستان کشور ما در سراسر دنیا هم یک پیام امیدوارکننده و خوشحال‌کننده را به همراه خواهد داشت و نشاط اجتماعی و سیاسی مردم ایران را در مقابل چشمان آنها به نمایش خواهد گذاشت.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به تعداد بیشتر نمایندگان تهرانی نسبت به نمایندگان شهرستانی، آنها هیات رئیسه مجلس دوازدهم را تعیین خواهند کرد، گفت: به عقیده من انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: البته نمایندگان تهران به لحاظ تعداد، در مجلس دوازدهم تعیین‌کننده هستند و تاثیرگذاری‌شان زیاد است ولی این طور نخواهد بود که مجلس دوازدهم و انتخاب هیات رئیسه آن، در انحصار آنها باشد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902976

دیگر خبرها

  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده
  • آمادگی برای برگزاری دور دوم انتخابات/ مردم ۳ حوزه منتظر روز جمعه
  • درخواست انتخاباتی عضو دفتر رهبری از مردم /انتخاب هیات رئیسه مجلس دوازدهم در انحصار نمایندگان تهرانی نخواهد بود
  • لیست نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات تهران
  • لزوم توجه نمایندگان مجلس به نقش دانشگاه در توسعه مازندران
  • نشست هم‌اندیشی نمایندگان مجلس با هیات رییسه دانشگاه مازندران
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • مکتب امام صادق(ع) جامعه اسلامی را به سوی درستی هدایت کرد
  • انقلاب اسلامی ایران ادامه دهنده مکتب امام صادق (ع)است
  • تذکر معنادار امام جمعه تبریز به کاندیداهای دور دوم تبریز در انتخابات مجلس